21 Mayıs 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

21 Mayıs 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

sayın Gümüşpalanın ağzından dinle- meyi cân-u gönülden arzular, mem- leket menfaatlerine daha uygun bu- lurduk" dedi. Bu sırada bir gazeteci, Doğana son derece ilginç bir sual sordu: "— Hükümet istifa edeceğini söy- lemişti. Etmedi. leye devam ediyor. bu mücadeleden kaçmak değil mi- dir?" Doğan gözündeki kalın çerçeveli gözlüğünü çıkardı, ağır ağır ve tok bir sesle şöyle cevap verdi: "— Herkesin bir tahammülü var- dır. Ben fazla tahammül edemedim, Hükümet C.H.P. li ve A.P. li olarak hiç ihtilafa düşmedi. Diğer arkadaş- lar ne düşünüyorlar, bilmiyorum." Bir başka gazeteci, müstafi let Bakanına o koalisyonun hakkında bir sual tevcih edince, Do- gan başını iki yana salladı ve gülüm- Bene — en şahsen bu ahengin devam edemiyeceği fikrindeyim" dedi. Avni Doğanın istifası ve istifa ile ilgili açıklama yapıldıktan sonra ga- zeteciler (Başbakanlıkta, (Başbakan İnönüyü buldular ve meseleyi bir de onun ağzından duymak istediler. İs- met İnönü, gazetecilere, Doğanın is- tifasını henüz almadığını söyledi. Devlet Bakanı Doğanın İstifası, bir bakıma, C.H.P. içinde de yaygın hal- de bulunan bir temayülü ortaya koy- du. Gençlerin teşkil ettiği ove milli huzurun sağlanması için zecri ted- birler alınmasını isteyen bir başka grup, bayram ertesi o faaliyete geç- Avni Doğan Aceleci bir zat AKİS, 21 MAYIS 1962 YURTTA OLUP BİTENLER Başbakan İnönü Meclis bahçesinde Kalbi huzur dolu bir lider meyi kafasına koydu. Hele Genel Sekreter Yardımcısı oOKemal Satırın gazetecilere verdiği bir beyanat, bu temayüle destek teşkil etti. (Kemal Satır bu beyanatında, oturmamış re- jimlerde her an bir ihtilâlin beklene- bileceğini ifade ediyordu. Panik birden A.P. ye de sirayet etti. (o Bayram tatili için o başkenti terketmiş bulunan A.P. li milletve- killeri ve senatörler gruplar halinde dönmeğe başladılar. Nitekim 19 Ma- yıs gösterilerinde hemen bütün A.P. yöneticileri hazırdılar. Ancak bir kısmı -Kayseriye yi olanlar- he- nüz dönmemişler A.P. Genel Mes haftanın s0- nundaki cumartesi günü saat 17'den sonra bir başka A.P. li grubun hü- cumuna uğradı. Bunlar 20 Mayıs pazar günü toplanacak olan il baş- kanlarıydı. İl başkanları, Ankara otellerine yerleştiler ve kulise başla- dılar Ankarada asıl beklenenler, Ege teşkilâtının il başkanlarıydı. o Zira, A.P, müfritlerinin hâkim bulunduğu bu teşkilâttan kalabalık bir grup başkente geliyordu. Egede görüşünü tesbit edip umumi efkâra açıklayan ilk teşkilât, İzmir teşkilâtı oldu. 18 Mayıs günü yapılan ve son derece sakin geçen bir toplantıdan sonra İz- mir A. P. teşkilâtı görüşünü tesbit etti. Alınan karar mucibince İl Baş- kam Mehmet Karaoğluya tam selâ- hiyet veriliyordu. Karaoğlu, huzurun tesisi için "En kısa zamanda siyasi affın çıkarılmasını" talep edecekti. Şimdi başkentte siyasi çevrelerin nazarları, 20 Mayıs günü toplanacak olan A.P. il başkanlarına çevriktir. Güneyden gelen Il başkanları muh- temelen OoEge teşkilâtının görüsünü 9