18 Mayıs 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

18 Mayıs 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

kes. kimin kadın, kimin erkek oldu- ğunu anlayamamanın şaşkınlığı için- deydi enato sekreterlerinden, merhum bir tanınmış dımedici ile beraber, sinemadan son- ra Hülya pastasanesinde biraz otur- dular. Bu yeni arkadaşlığın her iki tarafa hayırlı olmasını dileriz dan Candar ve Ayhan Aydan sık sık beraber görülüyor. Şadan Can- dan, bu sene nedense sahnede fazla gö rülmedi. Bir ara Suor Angelica'da oy nuyordu. Sonra, galiba biraz sesi kısıl- inşallah, gelecek mevsim bu tatlı sesli şanalkarımızı. * sık al- kışlamak fırsatını bulur Ayhan Aydanı a me Kate'in ikinci gecesinde dinliyebileceğiz. İlk gece Sevda Aydan oynıyacak. O yüz- den herkes, bu eserin iki galâsı var- sayıyor. Bir çokları ilk gece için bi- let bulmıya çalışırken, bir kısmı da ikinci gecenin peşinde Bp da Turgut Göle ve ailesi, Gümrük ve Tekel Bakanı Orhan Öztrakın kardeşi, Kızılay Genel Yö- netim Kurulu üyesi Adnan Öztrakın beraber Kuşadasına gittiler. pnive Genel Müdürü General İh- ras ve eşi her pazar hususi arabaları ile, Kemal Kurdasın davet- lisi olarak, Orta Doğunun ağaçlan- dırma sahasına gidiyorlar. Pazar günü Göl Gazinosunda m ye Aksoyun son gecesi idi ler Derneğinin düğün Osman Bölükbaşı ve eşi geldiler ve meşhur şarkıyı obirlikte dinlediler Bayan Bölükbaşı, mor dantel elbise- siyle pek şıktı. Başka bir masada es- ki Ordu milletvekili Münir Ekşi, es- ki Kurucu Meclis üyesi Bâbür Arda han ve eski Demokratlardan Osman Kavuncu oturuyorlardı. Bölükbaşı adaşı ile sık sık konuştu ve şakalaş ti. ünden dönen yeni açılan Kan Merke- zinin ilk Mavi Meleği, Refik Tul- ganın eşi bayan lale Tulga bir usul Ayhan Aydan "Öp beni Kate” koymuş: (oKimseye "Hanımefendi" veya "Paşam" diye hitap edilmiye- cek. Bayan Tulga hiç insaf etmiyor, dili Bütçenden 25 kuruş ceza alıyor!.. yanda Karadeniz bölgesine gi- den Kızılay, CARE ve AD he- yetleri bu seyahatte Çorum civarın- da, kırda bir öğle yemeği yediler. Ayrılırken, OAAID program müdürü Mr. Lachmann ve CARE teşkilatı Türkiye mümessili Mr. il- dikleri yegâne o türkçe köylülere "Allahaısmarladık" kelime ile, dedi- ler. Köylülerden aklıkları cevap on- ları ve heyettekileri hem şaşırttı, hem güldürdü. Köylüler de bir cüm- lecik oöğrenmişlerdi: o "Than you very much"!.. Özardanın okunul- mazlığının kaldırılması şam 18.30'a kadar sürdü. Muhtelif hatipler konuştu. Bu arada, Komis- yonda muhalefet şerhi veren Kemal Bağcıoğlunun konuşması çok eğlen- celi başladı. Kürsüye gelir gelmez, sırayla ismini, soyadını, seçim, bölge- sini, sarih adresini ve telefon numa- rasını vererek konuşmaya (başlıyan Bağcıoğlu, AKİS'in 20 Nisan nüsha- sında adres ve telefon numaralarının nesrinden sonra, Ulus gazetesinin, "Korkanlar, adreslerinde ve telefon- larında bulunmuyorlar" diye yazdığı- nı, onun için, kendisinin eski adre- sinde bulunduğunu ve telefonunun da aynı olduğunu bildirmeyi lüzumlu bulduğunu söyledi! Böylece, sayın maille yekeilimin, ne kadar cessur oldu- r kere daha öğrenilmiş oldu. Meclis, Pazartesi günü çalışmaları- başladı I konusu ak- Ne demeli, yarası olan gocunur. Turhan Kapanlı da müzakereleri evvelâ yukarıdan, sonra aşağı salon- dan büyük bir dikkatle takip etti. Reşat Özarda ise, konuşmasına, Aris- tonun atinalılara bir hitabı ile başla- yıp, Tevfik Fikretin bir mısraı ile bi- tirdi. ANKARA PALAS 7 Mayıs akgamindan İtibaren LUCTEN VARRAR'I iftiharin takdim oder, Biripriease YVONNE ve Franmz Şantöz MARIE LEFA İezervaşyon 11 85 10 dan Miettdetel (AKİS <* #0) AKİS/29