18 Mayıs 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

18 Mayıs 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 464 Cilt: XXVII Yıl: 10 Sahibi Mübin Toker Yazı işleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı ve Kenan Taşçıoğlu (İstanbul), Seyfi Öz- genel (İzmir) - Dış Haberler Kıs- mı : Deniz Baykal İktisadi ha- berler kısmı : Fasih İnal - Teknik ve Musiki : Daniyal Eriç - Maga- zin Kısmı : Jale Candan, Tüli Sez- gin, Bihin Anter, Hüseyin Kork- mazgil - Tiyatro : Lütfi Ay, Na- ciye Fevzi - Sinema : T. Kakınç - Spor : Vildan Aşir Savaşır. Resim Ali Parmakerli Hakkı Tümgen Fotoğraf Rüzgar Taylaner - Kutay Kayalı Klişe Doğan Klişe (o Atelyesi Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak No. 15/2 Tel: 1139 92 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel : 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân Şartları Saatimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir.. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 16.5.1963 Fiyatı 1 Lira o HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda. Sevgili AKİS Okuyucuları, B- hafta AKİS, 9. senesini de geride bırakarak 10. yılına basıyor. AKİS'- in ilk sayısı, 10541111 14 Mayısında, bir yeni seçimi daha geniş ekse- riyetle kazanmış D.P. nin idaresinde Türkiyenin artık Demokrasi yolun- da rahat, sağlam, emin adımlarla yürümemesi için hiç bir sebebin kalma- dığına inanıldığı bir sırada çıkmıştır. Dokuz yılın hadiseleri bu ümitleri bir bir soldurmuştur. Tam aksine, rejimi kurtarmak için çetin, güç, uzun bir mücadele yapm ak mecburiyeti hasıl olmuş ve "bu memleketi Demok- rasiden başka bir rejimin paklamayacağına inananlar "bu memleketi an- cak bir diktatörlüğün paklayacağı"na inananların elinden vatanı da, re- jimi de ancak ihtilâlle kurtarabilmişlerdir. Artık Türkiyede, gerçekleri sıkmadan söyleyebilen, hadiseleri onları doğuran şahıslarla alakalı olarak ve içyüzleriyle anlatan, kimseyi tutmadığı için kimseye bağlı olmayan, methedici olmaktan ziyade iğneleyici ve her işin dalma daha iyi olmasını İsteyen bir haftalık mecmuanın rahat rahat yaşayabileceği düşüncesiyle yayın hayatına atılan AKİS, bu uzun ve çetin mücadelenin on Batındaki savaşçılardan biri olmak zorunda kalmıştır. "Zorunda kalmıştır" tâbirinde ne bir mübalâğa, ne de bur tevazu var- dır. 1954 İle 1960 arasında Menderes İdaresine "dur" demek, 1960 ile 1961 arasında rejimin kaybolmamasına çalışmak, 1961'den bu yana ise İsmet Paşa bizi bıraktıktan sonra da insan gibi yaşayabileceğimiz bir sistemi sağlam temeller üzerinde yükseltmeye çalışmak en basit vatandaşlık ica- bıdır. Bunu yapmak bir büyük şeref değildir. Bunu yapmamak bir şeref- sizliktir ve 10. yılına bastığı bu hafta AKİS, her şeyden çok, mazisinde bu çeşit bir gölge dahi bulunmadığından dolayı açık alınla memleket ha- yatının tam içindedir. Yolumuz aynı yoldur. Bu yolu aynı iman, azim ve güven içinde takip edeceğiz. Dostundan çok düşmanı bulunmak, her zaman zarar vermez. AKİS, 10. yaşına bastığı bugün, artık toplumun bir "vazgeçilmez unsu- ru"dur ve bilhassa politika adamlarının, aydınların, memleket meseleleri üzerine eğik başların onsuz olmalarına imkân kalmamıştır. Geçenlerde Kennedy, 40. yılını tamamlayan Time Mecmuasına gön- derdiği mesajda "Her fikrinize katılmasam da, her hafta Time'ı okurum" diyordu. AKİS için de durum budur ve bu sayededir ki Türkiyede ilk de- fa bir haftalık siyasi aktüatite mecmuası 0. yılını geride bırakıp 10. yılı- na girebilmektedir. Saygılarımızla AKİS içindekiler Günlerin Getirdiği 4 Radyo 26 Yurtta Olup Bitenler 6 Musiki 87 Haftanın İçinden 7 Tüli 28 İş Âlemi 17 Tiyatro 30 Dünyada Olup Bitenler 20 Sinema 31 Teknik 21 Sosyal Hayat 33 Sanat 24 Spor, 34 AKİS/3