5 Haziran 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

5 Haziran 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

te gelmişti. Orta masalardan birinde Metin And tek başına yemek yiyordu. Emil Galip Sandalcı acaba yeni bir evlenmenin arefesinde mi? Siyah saç- lı, genç, topluca bir hanımla gelmişti. Bir, başka masada Erol Yaltkaya, yeşil kenarlı gözlüğü (kendisine pek yakışmış, iyice yazlık elbiseler giymiş karısı oOHümeyra Yaltkaya, dostları Nâzım Kınacı ve başka ahbapları ile gelmişlerdi. bazı kimseler de pazar günleri dostlarının Gölbaşındaki evlerine gidiyorlar. Bu hafta Nevin ve Baha Bursalının evlerine de ar- kadaşları geldiler, geç vakte kadar kaldılar. Bu grupta Melek ve Hüsa- mettin Güz, Verda ve İlhan çifti ile, kocası Parise gittiği için (Ankarada yalnız kalan Ayşe İnceer vardı. Yeni ameliyattan kalkan Bayan İnceer maşallah hiç bir yerden geri kalmıyor. Pazartesi gecesi de bir arkadaşının doğum günü partisinde epeyce eğlen- diler. A nkarada Belma Anıl yine rahatsızlanmış, An- kara Hastahanesine yatmış. İnşal- lah çabucak atlatır da, yakında evine döner. Yakın arkadaşları Yeta Çomo ve Gönül Çavuşoğlu başucundan ay- rılmıyorlar. Haldun Fikret Anıl da ta- bii, eşinin rahatsızlığına çok üzülüyor. Ae ve Şahap Salepçioğlu da bu pazarı dostları ile birlikte Gölba- şındaki evlerinde geçirdiler. (o Fakat, anlaşılmayan bir nokta var: akşama kadar briç oynıyacak olduktan sonra oraya kadar zahmete değer mi? Melih Sağtür, İsyeçe yaptığı seyahat- ten döndü. Dönüşte birkaç gün de İsviçrede kalmış olan Sağtür seya- hatinden pek memnunmuş. y üksek mimar Selim Ağabey birkaç güne kadar Ankaraya geliyor. Bu- rada eski arkadaşları yüksek mimar Affan Lugal ve eşi Ninon Lugalin e- vinde kalacakmış. Bu kır saçlı genci özleyenlere müjde! pazar günü Bulvar Palasta Odalar Birliğinin yemeği vardı. Bu arada Ali Akatın da sadece bir gün için Ankaraya geldiğini duyduk. Herhalde yemek vesilesiyle olacak. Ankarada, bu "vesile"ye sevinen pek çok hanım var. Ölüm- da çarşamba günü başkentte ye Bu haftanın ortasın- ni bir gün doğarken bir nefes söndü. Kâzım Orbay yıllardır çektiği kansere mağlup oldu. Or- bay önceleri kansere yakalandı- ğından habersizdi. Hastalık va- hamet kespedince kendisine du- rum bildirildi. Bu sebeple eski e- şiyle tekrar hayatını birleştirdi. Orbay örnek bir insan olarak ta- nınmaktaydı. Çok kimse onun Kurucu Meclis Başkanlığını ha- tırlamakta ve kaybına üzülmek- tedir. Pazar gecesi Ankara Palas çok gü- zeldi. Kalabalık ve neşeli gruplar göze çarpıyordu. Büyük bir masada Sevinç ve Bülent Garan, Gönül Ça- vuşoğlu, Sevinç Garanın İstanbuldan galen sarışın, çok güzel bir arkadaşı, Mansur ve Leylâ Pekdeğer çifti, Ni- lüfer ve Melih Sağtürler, dostları Ali Akat ve Ferit Apaydın vardı. Mü Çeviker, eşi Avni Çeviker- e beraber otomobille İstanbula gi- diyorlar. Mübeccel hanım muhteme- len orada bir ameliyat geçirecek. ypvsin ve Leylâ Yerdel, tatillerini ge- çirmek üzere, o oğullarını alarak, onbeş gün için Antalyaya gidiyorlar. TÜLİDEN HABERLER .B.M.M, Basın Bürosu Şefi Tekin Günaşarın bir kızı oldu, bebeğin adını Arzu koydular, Çoktanberi ço- cuk bekleyen Günaşarlar, bu olaydan dolayı son derece memnun ve mut- lular. Dostları da en az kendileri ka- dar sevinçli.