5 Haziran 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

5 Haziran 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

SİNEMA maç mı, serüven mi? rpeskilâtın elinden çekip aldığı silâ- hının yerine bir yenisini ele ge- çirmek için Kambur bir baskın düzen- ler. Ama bu baskın görülür ve Kambur ateş yağmuruna tutulur. Filmin en gü zel bölümlerinden biri bu bölümdür. Ge rard Blain, Ivo Garrani ile birlikte baskına gider. İkinciyi gözcü olarak bırakır. Bu andan başlayarak Lizza- ni'nin kamerası, Blain'in bir gölgesi olarak süreklice onu takip etmektedir. Lizzani, hiç plân kesmeden bu baskı- nı ve Blain'in nöbetçiler tarafından farkına varılışını, ateş açılışını ve Blain'in bu ateş yağmuru altında ka- çışını bütün güzelliğiyle (o seyircisine vermektedir. Kambur, o baskında ağırca yara- lanırama, yine de kendini Moretti'nin yardımıyla kurtarmayı becerir. Ne ya- zık ki, sığınacak hiç bir yeri yoktur. Mukavemetçilere gidemezler. Zira böl- ge dışı edilmişlerdir. Kamburla küçük oğlanın ise, yeryüzünde, değil başla- rını sokacak bir evleri, dikili bir ağaç- ları bile yoktur. Küçük oğlan, çaresizlik (içinde Kamburu o evden bu eve sürüklerse de, bütün kapılar yüzlerine kapanır. Halk, faşistlerden ve polisten okork- maktadır. Sonunda Ninetta'lara git- meyi kararlaştırırlar. Gerçi Ninetta'- lara gitmek demek, doğrudan doğruya faşistlerin eline düşmek demektir a- ma, başka çareleri de yoktur. Ninetta, bu hiç beklemediği sürp- rizde ne yapacağını şaşırır ve O şaş- kınlıkta Kamburu evine kabul eder, kendisine bakar, yaralarını sarıp sar- malar ve iyileştirir. Bu süre içinde de Kambur, Ninetta'ya tutulur. Ni- netta için bu çeşit bir aşk imkânsız değildir. Yalnız bu, iki ateş arasında kalmak demektir. - Komiser babası, düşmanı saydığı Kamburu şiddetle a- ramaktadır. Bir gün işin farkına va- rır ve tabancası elinde Kamburun sı- gındığı tavan arasına çıkar, Oo fakat Kambur kaçmıştır. Baba, böylece durumu da öğren- miştir. Kızı Ninetta, kendi gözünde bir haydut ve bir vatan haini olan Kamburdan gebedir. Önce kızını öl- dürmeyi ve böylece temize (çıkmayı düşünürse de, sonradan cayar. Kam- burun giderken unuttuğu atkısını bir silâh gibi kullanmayı tercih eder. At- kıyı alır, mukavemetçilerle temasta olduğunu bildiği kişilerin Oo kahvesine gider ve Kamburun kendi evinde ol- duğunu, artık döndüğünü ve faşistle- re katıldığını açıklar. Haber, muka- vemetçiler arasında bir bomba etkisi yapar. Aşk ve intikam Peklenmedik bir şekilde afaroza uğ- rayan Kambur, oyunu kimin oyna- dığını çabuk öğrenir ve ne pahasına AKİS/32