June 5, 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

June 5, 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

SOSYAL HAYAT Moda Mevsimin rengi : siyah ! u yaz çok siyah görülecektir, An- cak siyah, bu rengi seçenin kişili- gine göre dramatik, ve iddialı, sade ve neşeli, masum ve iddiasız olarak çok değişik şekillerde karşımıza (o çıkacak ve herkes için, şıklığa ve güzelliğe gö türen en kestirme yol olacaktır. Düz siyah havludan yapılmış kısa bir plaj pelerini, dümdüz ve kalın bir kemerle, kalça altında duran bir dra matik görünüşlü siyah bikini, vücuda çok yapışık, siyah bir pantolonla giyi- len açık yakalı, fakat uzun kollu, şö- mizye bir siyah bluz, kapşonlu, sim- siyah, dümdüz, önden düğmeli (o bir tam kolsuz plaj elbisesi, muhakkak ki herkes için seçilebilecek model olma- mankenlerin inhisarında kalma- rengiz siyah modası bu yıl siyahı hav lu ve değişik kumaşlarla plaja da ra hatça sokacak, kış rengi "düz siyah" böylece güneşle kaynaşacaktır. Siyahın başka bir özelliği de başka bir renkle, özellikle beyazla karışın- ca, bambaşka bir veçhe kazanmasıdır. Beyazla siyah kombinezonu çok genç, neşeli ve iç açıcı bir kombinezondur. Hafif bir elbiseye de, ağır bir elbise- ye de yakışır. Dümdüz bir siyah ke- ten elbise küçücük bir beyaz yaka, be yaz bir küçük kloş keten şapka ve bu yıl çok moda olan siyah-beyaz, yu- varlak bağ veya kemik bileziklerle ger çekten yazlık şık bir hafif (o kıyafet olur Siyahı siyah benekli beyaz kumaş la veya beyaz benekli siyah kumaş- la karıştırmak da mümkündür ve da- ima güzel olur. Bu şekilde, ucuz bas malarla değişik, neşeli kıyafetler ya- da olan bir şey de, ketenlerden yapılmış yazlık kloş güneş şapkalarıdır. Giyimli siyah B' mevsimin abiye, fakat rahat el- bisesi siyahlı ve beyazlı oOempri- Yılın rengi : siyah Hem de neşelisi melerden seçilecektir. (Desen karışık tır, fakat fazla iddialı değildir. £ Böy le bir kumaştan yapılacak tam kolsuz, vücuda yakın bir torba elbiseyi za- man zaman aynı kumaştan bir ka- melya ile giydirmek veya takılıp çı karabilecek bir organza yaka ile za- man zaman değiştirmek mümkün- dür. Kumaşa hakim olan renk beyaz ise, bu elbiseyi siyah rugan ayakkabı ile giymek, aksi halde beyaz ayakka- bı kullanmak kıyafeti daha çok mey- dana çıkarır. Mevsimin en pratik elbisesi, siyah lı beyazlı bir küçük, klâsik (desenli basmadan yapılmış torba şömizye el- bisedir. Siyahı fazla olan bu elbise, istenildiği zaman ayrıca beyaz o bir yaka, beyaz bir kemerle (o ferahlatıl- maktadır. Siyahlı beyazlı şömizye bluz lar ise siyah pantalon üzerinde dai- ma hoşa gitmektedir. Kadın Pakistanda kadın k renkli elbiseli genç ve zarif ka- dın bir an sustuktan sonra dinle- yicilerine dikkatle bakarak konuşma- ga başladı "— Bugün kadın, dünyanın her ye rinde sulh ve gelişme yolunda bir bü- yük çaba içindedir ve dünyada bu iki önemli dâvanın tahakkuku için ça lışmaktadır. - Bazı memleketlerde bu rol kadının devlet işlerinde ve politik çalışmalarda, vazifelendirilmesiyle, di ger bazılarında sosyal ve kültürel faa- liyetlere katılmasıyla ve nihayet oba- zılarında yalnızca, aile hayatındaki belirsiz, fakat etkili durumu ile uy- gulanmakta, gün geçtikçe onun o o- muzlarına binen sorumluluk artmak ta, o da ödevlerinin büyüklüğünü da- ha iyi değerlendirmektedir. Milletler- arası toplantılar ve fikir teatisi, ka- dının rolünün zamanla daha çok iyi anlaşılmasına yol açmış ve dünya sulhünü korumak ve gelişmeye katıl- mak prensiplerinin tespitinde ona yardımcı olmuştur. Üç yıldır memleketinizde yaşamak ta ve türk kadınının memleketi kal- kındırma yolunda muhtelif sahalar- daki faaliyetlerini çok yakından iz- lemekteyim, Pakistan kadınının sos- yal hayatını anlatmaya başlamadan önce, türk kadınının gösterdiği faali- yetlerin beni ne derecede etkilediğini söylemek isteri Olay, geride bıraktığımız hafta i- çinde Ankarada, Devlet Konser Salo-