5 Haziran 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

5 Haziran 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı : 520 Cilt: XXX Yı: 11 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Metin Toker, ali Civ. Heri Mi rel gemen Bostan ınç ki Seyfi Özgenel zmir) - Dış Haberler Kısmı: Haluk Ül man — Dış Geziler: Mahmut T. Öngören Magazin Kısmı: Jale Candan, Tüli Sezgin, Bihin m Hüseyin 'kmazgil Mus Danıyal Eriç — — De Geziler: Nin. mut T. Öngör 5 5 esim Ali Parmakerli Kal 4 Çiftler Klişe Doğan Klişe Öz Atölyesi Tel : 11 70 15, Yazı işleri Rüzgârlı Sokak No 15/2 Tel: 11 89 92 P.K. 582 İdare Rüzgarlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 1500 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih : 4.6.1964 Fiyatı 1 lira AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları yet orarası Basın Enstitüsü, bu yılki XIII Kongresini Boğaziçi sahille- e yapıyor. Türkiye Basınının bir karanlık devrinde bize ışık tutmuş, elini zam kendi memleketimizde yükseltemediğimiz feryatlarımızı dün- yaya duyurmuş, bundan dolayı da hışım çekmiş olan bu Enstitünün men- suplarını e sevgiyle ve saygıyla selâmlamaktayız. Milletlerarası Basın Enstitüsü, kuruluşundan bu yana verdiği imtihan- ların sonucunda dünyadaki meslek teşekküllerinin en ciddisi ve en büyüğü olarak kendisini kabul ettirtmiştir. XIII. Kongresinin, bu kadar işi arasın- da Başbakan İsmet İnönü tarafından, İstanbula gidilerek açılması Cumhu- riyet Hükümetinin Enstitüye verdiği kıymetin işaretidir. Bunda bir de ka- dirşinaslık ve bir karagün dostuna karşı çe olan minnettarlığın ifadesini görenler haksız sayılmayacaklardır. Bugün Türkiye Basını, bir kaç kampa ayrılmış olmakla beraber, tek tük yükselen şikâyet seslerine rağmen basın hürriyetinden esaslı bir şekilde fay- dalanmak imkânına sahiptir. Türkiyenin bilhassa sosyal hayatında 1960'dan bu yana görülen büyük değişiklik, bir çok meselenin açıkça tartışılması im- kânına kavuşulmasının neticesidir Bir zamanlar "karnıyarık ile tahin hel- vasını beraber yediği"nin yazılması "devlet adamının hususi hayatını teş- hir" sayılıp cezaya müstahak sayılan Türkiyede şimdi Hükümeti ve politika adamlarını en şiddetli şekilde tenkit etmek bir “umur-n adiye"dir Bunun çok üstünde olarak millet ve memleket hesapları, kapalı kapılar arkasında çevrilen işler İspat Hakkının tanınmasının verdiği güven duyguları içinde ga- zetelerin sütunlarına dökülebilmektedir. Bu derginin sorumluları ispat et- tikleri bir suistimalden dolayı mahkemeye verildiklerinde mahkeme kendi- lerini "Bakanın muvazaa yaptığı ispat edilmişse de öyle bir hak basına ta- nınmadığından sorumluların 7 ay 23 gün hapislerine.." diye mahküm etmiştir. O günden bu yana köprülerin altından akıp gitmiş olan sular bir büyük gölü dolduracak hacimdedir. Simdi, bunca maceradan ve Başbakanın belirttiği gibi "yakın münase- betten sonra Milletlerarası Basın Enstitüsünün delegeleri aramızdadırlar. AKİS kendilerine hoş geldiniz der, kendilerini sevgiyle selâmlar. Memleke- timizde geçirecekleri günlerin iyi olması hepimizi sevindirecektir. Saygılarımızla AKİS içindekiler Günlerin Getirdiği Dünyada Olup Bitenler 21 Yurtta Olup Bitenler 2 Tüliden Haberler İm“ RASA Haftanın İçinden Sosyal Hayat 25 Dış Geziler Musiki 28 AKİS'in Yazı Serisi 17 Sinema 31 AKİS/3