5 Haziran 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

5 Haziran 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Jeli / , Ji Çil Yurttan Akisler Sanayi ve Ticaret Odaları Birliği kongresi Lâf olsun diye Kongreler o Odalar Birliğinin XVI, Genel Kurul 10p- lantısı, geçen haftanın sonlarında Cumartesi ve Paza günleri Başkentte Dil Tarih ve Coğrafya Eaiieride yapıldı. Toplantının ilgi çekici yönünü, kürsüye gelen her delegenin en azından bir kaç kelimeyle siyasi konulara değinmesi teşkil etti. Delegeler, ekonomik konulara, piyasa- meselelerine çok defa ancak dolayısiyle, eğer siyasi ten- , bu konuyu kapsıyorsa değindiler. Plândan, özel teşebbüse ayrılan sahanın darlığından yakındılar. Kredi imkanlarının genişletilmesini istediler. rada bir üye de acı acı basından şikâyet ederek, yayın "organlarında, özel sektör aleyhine sistemli bir kam panya açıldığını - Bu fikir Odalar Birliği yöneticileri a- AKİS/4 rasında kökleşmiş bir fikri sabit halindedir, Nitekim Ge- nel Sekreter Berrin Beydağı bundan bir kaç ay önce ken- disiyle görüşen bir AKİS mensubuna "Kardeşim bu ga- zetecilerin bir sendikası varmış ve bu sendikaya solcu olmıyanları üye kaydetmiyorlarmış" diye yakınmıştır ileri sürdü. Toplantının ikinci günü, kısa bir konuşma yapan Sa- nayi Bakanı Muammer Erten, Türkiyenin kalkınma gay- retlerinde Odalar Birliğinin büyük çapta rolü olduğunu belirtti ve özel sektör faaliyet alanının gün geçtikçe da- raldığı yolundaki iddialara cevap verere — Anayasa teminatının tam olduğu bir memleket- te bunlardan ürkmemek lâzımdır" dedi. malardan sonra yönetim kurulu (o seçimlerine i. Pazartesi sabahı ancak alınan tasnif sonucuna göre, yeni yönetim kuruluna (Sakıp Sabancı, Cengiz Balkan, Nuri Ciritoğlu, Ali Altınordu, Şevket Filibeli, Mustafa Kopuz, Sırrı Enver Batur, Raşit Özsaruhan ve Mehmet Ortaer seçildiler. Seçimler — Haftanın sonunda yapılacak olan kısmi senato seçimleri ile ilgili olarak siyasi partilerin propa- ganda yi son derece gergin bir hava içinde de- vam ediyo Seçim anlik illerin her biri birer arena, Mata- dorlar da senatör adayları. Eline kırmızı şal alan, de- li dananın karşısına Gi Bu dişe diş mücadele için- de gerek AP liler, gerekse CHP liler zaferin Oken- dilerine ait olduğunu iddia ediyorlar. Bu arada özellikle AP li hatiplerin mitinglerde, basın toplantılarında, radyo konuşmalarında tekrarladıkları slogan hep aynı: "Milli şef idaresine, İnönü hegemonyasına bir son verilmelidir." nleyen de söyliyen de e ama, AP yöneticileri nezdinde hâlâ geçer akçe, bu slogan. bir süreden beri Ankara kulislerinde bahsi geçen "idareci tayinleri" geçen haftanın ortalarında su yüzüne çıktı. Valiler ve emniyet müdürleri yapılan değişikliklere dair kararname son şeklini ve Cumhurbaşkanına sunuldu. Henüz resmiyet kazan- mamış olan haberlere göre bu kararname ile Emniyet Müdürü Ali Ulvi Sulukioğlu Mardin Valiliğine, İzmir Valisi Enver Saatçıgil Erzurum Valiliğine, İçel İçişleri — Uzun