2 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

2 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

AKİS telâş Mi — Burada mı diye sordu. Vali, önce buradan konuşulaca- &ım, sonra da halkın, törenin yapı- lacağı bölgeye sevkedileceğini söyle- di. Bu izahattan sonra Demirel mik- rofona yanaştı ve kısa bir konuşma yaptı. Aşıl telâş da bundan sonra başladı. Halk (Başbakanı görmüş ve dinlemişti. Vatandaşlar, Vilâyet binasından iki - üç kilometre mesa- fede bulunan fabrika mahalline na- sıl sevkedilecekti? oYa, kimse gel- mez de, tören fiyasko ile sonuçla- nırsa, ne olurdu? konuşacağım?" Demirlin yanından ayrılmayan Faruk Sükan, Demirele duyurmak e şöyle bağırdı: zim Valiler nerede, yahu?" n üzerine üç kişi, önlerini dikleyerek, Sükanın karşısında arz-ı endam ettiler. Böylece anlaşıldı ki, töreni izlemek için Kayseri ve Si- vas Valileri de Yozgata gelmişlerdi! Devletin malı deniz Sükan, Valilerden, halkın tören ma- alline (o sevkedilmesini o istedi. Yozgat Valisi ve yarandaki meslek- taşları "Başüstüne, sevkedelim" di- yerek, ortadan kayboldular. Vah ve beraberindekiler, halkın fabrika mahalline sevkedilmesi için çaba sarfederlerken, Oo Başbakan ve Ba- kanlar da biraz beklemeyi uygun buldular. Demirel, Valinin makamı- na oturdu ve 10 Ekim seçimlerinde AP'ye büyük fayda o sağlamış olan partililerle sohbet etmeye başladı. Parti çalışmaları hakkında onlar- dan bilgi aldı ve sözü karşılama tö- renine getirerek, şöyle dedi: — Orta Anadolu halkının heye- canı zordur. Bu bakımdan, Yozgat- lıların heyecanı çok manalıdır." Oysa tören, bir Başbakana yapı- lan normal bir karşılama töreniydi. Alanda toplananlar, işi o civarda o- lan kimselerdi. Üstelik bunların ço- gunluğunun AP'li olduktan, otomo- billere takılan ve ellerde taşınan kı- ratlı bayraklardan anlaşılıyordu. 'kurulacak fabrika ma- sevketme çabalarına rağ- men temel atma törenine katılan Yozgatlıların sayısı, Demirlin ve AP'lilerin arzu ettikleri kadar değil- di. Tören, bir Yozgatlının konuşma- sıyla başladı, sonra da sırayla Vali Adil Aktan, Türk-İş Genel Başkanı Seyfi Demirsoy ve Tekel Genel Mü- dürü konuştular. Gümrük ve Tekel Bakanı İbrahim Tekin ise yaptığı 2 Temmuz 1966 konuşmada, Süleyman Demirli tak- lit ederek, fabrikayı AP İktidarının bir esen olarak göstermeyi ihmal etmedi: — Fabrikanın temeli atılmakta niçin geç kalındığı hususu üzerinde durmayacağım" edi ve böylece CH hükümetlerinin fabrikanın projeleri ve finansmanı konusunda yaptıkları başardı o çalışmaları bir kenara itiverdi. Törenin son konuşmasını Demi- rel yaptı ve fabrikanın temeline ilk harcı koydu. Başbakan, Bira Fab- rikası mahalline 200- metre me- safedeki Sanayi (o Sitesine giderek, burada düzenlenen temel atma tö- renine de katıldı ve 20-25 kişilik es- naf topluluğuna hitaben yaptığı ko- nuşmada, sitenin en kısa zamanda tamamlanacağı vaadinde bulundu ve yine temde ilk harcı koyma görevi- ni ifa etti. Törenler bittikten sonra, Çam- lık denilen bölgedeki bir gazinoda gn tarafından bir kokteyl veril- . Demirel kokteyle eşi Nazmiye Dömizelle birlikte katıldı ve bir ça- nak yoğurt (o kokteylde yedikten sonra ikinci kattaki salonda istira- hate çekildi. Kokteyl oldukça zengindi. Yiye- cekler Ankaranın meşhur bir resto- ranından getirtilmişti. Hattâ bunun- la da yetinilmemiş, serviste bir ku- sur olmaması için garson da ithal edilmişti. Her çeşit içki mevcuttu. Viskiden rakının çeşitlerine kadar... Fakat nedense, davetliler ve özel- likle Yozgat Bira Fabrikasının te- mel atma törenini kalkınmada bü- yük bir hamle sayıp Yozgata koşan Demirelin Bakanları viskiyi tercih ettiler. Kokteylde, gece geç saatle- re kadar su gibi viski içildi. Bu, çok kimseye, 1960 öncesinin, devlet kesesinden ödenen paralarla veri- YURTTA OLUP BİTENLER len kokteyllerini hatırlattı. Bir te- mel atma töreni için binlerce liralık masraf... İşte, Yozgat gezisinin en önemli tarafı budur!.. Ordu 603. yıl Haftanın başında Salı günü An- karalıların yürekleri, caddelerde sert adımlarla yürüyen askeri bir- likler görüldüğünde, kıvançla çarp- tı. Türk Kara Kuvvetleri, kuruluşu- nun 603. yıldönümünü kutluyordu. Bu münasebetle yurdun her köşesinde kutlama törenleri dü- zenlendi. Ankaradaki tören, sabah saat 8.45'de Anıt Kabire ve Hürriye Şe- hitliklerine (oçelenkler (o konularak başladı. Bundan sonra Cebeci, Ulus ve Bahçelievler yönünden, çeşitli gösteriler yaparak Zafer Alanına ge- len askeri birlikler, orada Atatürk Anıtına çelenk koydular ve bando- lar halka konserler verdiler. Öğleden sonra ise Hipodromda bir geçitresmi düzenlendi. Günün önemini ve anlamını belirten konuş- malar yapıldı ve halka, Kara Kuv- vetlerinin modern silâhları gösteril - di. Bu arada, İçişleri Bakanlığı ö- nündeki geniş alanda, uzun zaman- danberi hazırlıkları devam eden Ka- ra Kuvwvetleri Sergisi halka açıldı. Kara Kuvvetleri Komutanı Orge- neral Refik Yılmaz, millete ve Ka- ra Kuvwvetleri mensuplarına hita- ben yayınladığı mesajda, Silâhlı Kuvwvetlerin kahramanlıklarını dile getirdi ve şöyle dedi Bu milletin kaderine kastede- cek kim olursa olsun, ne kadar kuv- vetli görünürse görünsün, onu bu emeline ulaşmaktan mutlaka mene- deceğiz." Keresteciler Sitesi Karpuzlu Sokak No: 6 Tel: 115743 —116734 (AKİS — 203) 23