2 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

2 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİS Cilt: XXXVI Sayı: HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER 638 2 Temmuz 1966 Başbakan Süleyman Demirel Yozgat gezisinde At Millet Tebessümler diyarı "Bu hafta Türkiyede çok kimse, her halde, Süleyman Demirele bayıl- mıştır. Süleyman Demirel bir Baş- bakan değildir. Süleyman Demirel, her geçen gün biraz daha iyi anlaşı- lıyor ki, bir olaydır. Başlıbaşına ve Türkiyenin şimdiye kadar görmedi- gi, her halde bir daha kolay görme- yeceği Kasım Güleğin Başbakanlık ümidi yitirilmiş bulunduğuna gö- re.. bir olay. Süleyman Demirel şe- hir şehir de değil, köy köy dolaşı- yor, nerede bir taş görse onun Üstü- ne çıkıp aklına geleni, hiç fütursuz ve bunun kendisini, iktidarını, par- tisini (obağlayacağını hatırına bile martini Debreli Hasan, dağlar inlesin! getirmeksizin söylüyor. Ne adam! Aman yarabbi, ne lâflar.. Ne lâf- lar ve ne vaadler! Yozgadın köyün- de İzmire rafineri kurulacağını bil- diriyor. Köylüler "Bize de.. Biz de isteriz.." diyorlar. Demirel hemen vaad ediyor: — Peki! Size de yapacağız.." Meşhur hikâyedir. Aday vaad e- diyormuş: Yol, okul, cami, çeşme, ke Köylüler itiraz etmişler: — İyi ama, bizim deremiz yok ki.." Aday gam mı çekecek? "Dere de yaparız.." deyip çıkmış. Ama, o adaymış. Süleyman De- mirel, maalesef (oBaşbakandır. Bir ciddi Başbakan yol üzerinde rastla- dığı istek sahiplerine Plânı hatırla- tır. Bir ciddi Başbakan der ki: " Her yere her yapmak kimsenin kalesi dahilinde Dir Bir iktidar Türkiyede bundan bat- mıştır. Türkiye bundan ders almış ve kalkınmasını planlamıştır. Plânı hazırlıyoruz, en âcil ihtiyaçları ba- şa alıyoruz, bunu ilân ediyoruz. Her- kes, önümüzdeki yıllarda nelerin yapılabileceğini görüp anlıyor. Ba- ınız, bugün benim temelini attı- gım tesisler de bu Plân gereğince ha- zırlanmış, pişirilmiş, okotarılmıştır. olda yürürsek bütün vatanın manzarası değişecektir." Ama "Süleyman Demirel Olayı" başka türlü konuşmaktadır: "- Benim vatandaşım ıstırap i- çinde. Benim vatandaşım her şeyi hemen isteyecek kadar darda. Ben ona 'dur, bekle' diyemem. Bekleye- 2 Temmuz 1966