2 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

2 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

Tüli'den haberler Başkentin kreması Ankara Palas bahçesinin ( açılışı, başkentin politik, diplomatik, eko- nomik kremasını biraraya getirdi. Politik kremada, eski DP'lilerle yeni AP'lilerin ağır bastığı söylenebilir. Garden partide Osman Kapaniler, Neriman Ağaoğlular, Melahat Ge- dikler, Yüksel Menderesler, Meh- met Yardımcılar, Çağlayangiller, Macit Zerenler, İsmet Sezginler, Nu- ri Bayarlar, Turan Dilligiller, Recai Ergüderler ve Settar İkseller ile partinin çeşitli kolları temsil edili- yordu. Neriman Ağaoğlu ile Mela- hat Gedik dışında bütün kadınlar şıktılar. CHP'den Kemal Satır ve eşi, Fe- ridun Cemal Erkin, eski Konya milletvekili Fakih Özlen ayrı ayrı masalarda oturuyorlardı, onlar da ayrı ayrı kolları temsil ediyorlardı. İstanbul sosyetesinin şıklıkta da- ha ağır bastığı söylenir, ama Anka- ra Palastaki garden partide baş- kentti kadınlar da doğrusu çok şık- tılar. Belki İstanbul kadar gözka- maştırıcı değil, bakanların gözünü şaşı eden milyonluk kolyeler, ce- viz büyüklüğünde zümrütler Anka- rada yok, fakat buna karşılık An- kara kadınının hafif, zarif bir şıklı- ğı var. Beyaz pike üzerine turkuaz işlemeli elbisesi, beyaz pardösüsü ile Yasemin Tanbay, ıhlamur rengi şömizye elbisesiyle Güneş Terem, mavili emprimesiyle Dana Noyan, turkuaz emprime şifon (takımıyla Ayten Gökçer, beyaz muslin şömiz- ye elbisesiyle Rebap Kulay, arkası panolu emprime elbisesiyle İpek Menderes, pırıl pırıl beyaz elbisesi, hermin, etolü ile Venezualla sefiresi Bn. Pietri, kırmızı sarisi ile Hind sefiresi Bn. Aga Han, o gün, başkent kremasının şıklığı ile sivrilen kadın- larıydı. Erkeklere gelince; Ticaret Bakanlığı genel müdürlerinden E- dip Yeğiner garden, partinin en çok öpülen erkeği oldu. Neden denilirse, Kanat Gür orkestrasının "Happy Birthday" şarkısını çaldığını duyan- lar, soluğu Edip Yeğinerin masasın- da aldılar. Gecenin en, öfkeli ada- mı da Vedat Abuttu. Ankara Pala- sın İdare Meclisi Başkanı olarak mi- safirleri o karşılıyor, bilhassa oya- bancı elçilerle çok ilgileniyordu. Bu arada, birkaç kişi kendisini metr- dotel sanıp seslenince, Abutun cin Ankara Palastaki garden - partide davetliler APliler eğleniyorlar 28 2 Temmuz 1966