26 Kasım 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

26 Kasım 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

AKİS ve Amerikada bir kadınlar toplantı- sına katılıp dönen Beraat Renda da oradaydılar. Bn. Renda, Amerika yolculuğundan çok hoşlanmış, çok ilginç izlenimleri var. Yolculuğun Bn. Renda için sevindirici bir yanı da, orada yüksek hemşirelik oku- yan kızına kavuşmak olmuş Galiba, önümüzdeki aylarda Mu- alla Abut da Amerikaya gidecekmiş. Geçen yıl gibi bu yıl da leyleği ha- vada görmüş olsa gerek. Hem, kızı Ayşe Fıratlıya Okavuşacağı için de tabii çok memnunmuş. Diplomatça bir gidiş Yeni Paris Elçisi Nurettin Vergin, Müşerref Vergin ve Nur Vergin, Paris yolculuğuna sessiz sedasız çık- tılar. Müşerref Vergin, bu sefireli- gi kazanıncaya kadar evinde birçok yemek verdi; AP'den, Dışişleri ko- misyonundan pek çok kişiyi meşhur evsahibeliği ve güzel (yemekleriyle ağırladı ama, bir veda kokteyli ver- meyi -nedense- ihmal etti. Yakın çevreleri, Müşerref Verginin, hele Paris sefireliğine giderken herkesi selâmlamaktan çok hoşlanacağını da bildikleri için bu sessiz sedasız gidişi politikaya bağladılar. Çünkü Verginler Ankaraya döndüklerinde CHP iktidardaydı ve CHP'lilerle Verginler arasında hızlı bir dostluk havası esiyordu. Sonra iktidar de- gişti ve Müşerref Vergin I numaralı AP'li kesildi, bu defa da AP çevrele- riyle dostluğa başladı. Fakat Paris Elçisinin veda kokteyline sadece AP'lileri çağırmak elbette ki diplo- matik olmazdı. Sonra, Bakanlık çevresinde de Vergililerin hem dost- ları, hem de açıkça cephe aldıkları bazı kişiler vardı. Onun için sessiz sedasız e a diplomat- ça bulmuş olacaklar Büyük lokma - büyük söz 1966 Türkiye güzeli İnci Asena Lon- dradan döndü. Yüzü gülüyor. Fi- nale bile kalmadığına üzülmemiş görünüyor. Halbuki, İnci Asenanın kraliçeliğine sevinenler, onu Lon- draya şık bir kraliçe olarak gönder- meye çalışanlar bu işe çok üzüldü- ler. Kraliçenin önce favoriler ara- sında gösterilip, sonra bu duruma tırlanacağı üzre, güzel hanım kız, "Burada hiç güzel yok, jüri kimi seçecek?" demişti. Halbuki jüri, hindli kızı çok güzel buldu. 26 Kasım 1966 İstanbullular, hindli bir kızın dünya güzeli olabileceğine pek akıl erdiremiyorlar ama, Ankaralılar hindli kadınların güzelliğini yakın- dan bilirler. Son yıllarda Uzak Do- gu güzelleri her yerde çok beğenili- yor. Vietnamın "Korkunç Yenge"si- ni kim unutur? Ankaradaki Endo- nezya sefiresi, "Orkide" diye bahse- dilen Bn. Subiakto Yugoslavyaya gideli üç yıl olacak, ama hayaller- den silinebildi mi? Şimdiki Hindis- tan sefiresi de güzelliği ve zerafetiy- le kordiplomatiğin en hoş kadınla- rından biri. Hem jest, hem ders.. İstanbulun çok beğenilen aktrisi ülriz Sürüri, yeni oyunu "Ben bir kadınım" adlı piyesin galâsını Ayfer ei için yapıyor. Bir kaza sonunda yüzü, gözü ve el- leri yanan Ayfer Feray, tedavi için gittiği Londradan henüz dönmedi. Mali imkânı elverirse, bir süre da- ha kalmayı düşünüyor. Gülriz Sü- rüri de bu imkânı geliştirmek için kolları sıvadı; her zaman sosyete- nin şıklığı ve güzelliğiyle yer aldığı gala gecesini parayla yapıp, herke- se, Ayfere yardım etme fırsatı- nı vermeğe hazırlanıyor. Bu sadece güzel bir jest de değil, ayni zaman- da, Ayfer Feraya yardım etmesi ge- reken filmcilere güzel bir ders. Opera kulisi karışık Doğan Onat hikâyesi, Opera kulisi- ni biraz karıştırdı. Aydın Günün de neşesi iyice kaçtı. Doğan ve Fer- han Onat çiftini yakından tanıyan- lar, bu hikâyenin kolayca kapana- mıyacağını tahmin edebilirler. Dev- let Operasının sevimli tenoru böyle şeylerle uğraşmaktan, okampanya- lar açmaktan ayrı bir zevk duyar. TÜLİDEN HABERLER Opera kulisinde hikâyeye eklenecek pasajlar merakla bekleniyor. Veda yemekler İngilterenin yakışıklı Büyük Elçisi Lord Ailen, önümüzdeki günlerde e Eyi Londrada, ol- dukça Ö i bir görevin başına geçecek. 5 büyük elçiler ve türk diplomatlar, son günlerde sık sık, Lord Ailen ve eşi şerefine veri- len veda yemeklerinde buluşuyorlar. Haftanın başında İran Elçiliğinde bir öğle yemeği vardı. Belçika Elçi- si Fenaux ve eşi de bir akşam ye- meği verdiler. Lord Ailen ve eşi, bü- yük bir veda kokteyliyle türk ei larına veda ediyorlar. " partisinde misafirler çok şık, Lady Ailen ise göze batacak kadar sadey- di. Heyet kaç kişi? Cumhurbaşkanı Cevdet Sunayın A- merika yolculuğu ertelendi. Su- nay şimdi, Aralık başında Tunusa gitmeğe hazırlanıyor. Tunusa gide- cek türk heyetinin kaç kişi olduğu da bazı çevrelerce merak ediliyor. Habib Burgiba Türkiyeye çok kala- balık bir heyetle gelmişti, türk he- yeti de o kadar kalabalık olursa, Ak- deniz kıyısındaki güzel memleketi görmek birçok kişiye (o nasibolacak demektir. Bol çiçekli konferans Erzurum Atatürk Üniversitesi asis- tanlarından Dr. Hurşit Ertuğrul doçent oldu. Genç tarımcı, geçtiği- miz hafta Ankara Ziraat Fakülte- sinde çok başarılı doçentlik konfe- ransını verirken, salon, arkadaşla- rının gönderdiği çiçeklerle dolu bu- lunuyordu. Dr. Ertuğrul, konferans konusu olarak "Doğu Anadoluda su kaynaklarının problemi"ni seçmişti. (AKİS: 414) 29