25 Mart 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

25 Mart 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

TÜLİDEN HABERLER ne "Büyükbabanın Grupu" denili- yor, kimine "Çavuşoğlu Grupu", ki- mine de "Samet Grupu" deniliyor. Mithat Perinin kokteylinde Muam- mer Çavuşoğlu -yalnızdı, Yardımcı- lar filan da yoktular. Yassıada gün- lerini birlikte geçirdiği Turan A- karca bile yoktu. Ama bu ein hiç kimseyi şaşırtmadı. Çünkü, ran arca ile Mithat Perinin şı meşhur hatıralar yüzünden bir anlaşmazlığa' düştüğünü bilmeyen yok. Pertzat Perin, sosye- tedeki yerini yeniden almaktan çok memnun görünüyordu. şıklığına da diyecek yoktu. eski Demokratların şıklığına hiç kimse bir şey diyemez.. Her partide ayrı tuvaletler, pırıl pırıl elbiselerle eski iktidarın tadını çıkarıyorlar, maşallah. Hızlı bir kokteyl , ı stanbul Butiğin sahibesi İttihat- | çılardan Bahriye Nâzın Cemal Paşanın kızı Kâmran Cemal, Anka- raya yerleştiğindenberi güzel parti- ler vermekle tanınmış bir kadındır. Ahçılığı güzel, sohbeti güzel, evsahi- beliği güzeldir. Kısa zamanda geniş bir çevre yaptı. Geçirdiğimiz hafta Golf Klübünde verdiği koyteylde —i bütün Ankara bulundu. Dr. Hay Kalabalık, Melih Sağtür, Diler den Celadet Kıyası, Leylâ ve Engin Yerdel, Ayşe İnceer, Hüsamettin Güz ve eşi, Güzin ve Sabih Bozca- 28 Doğrusu, Zaten, adalı, Kıymet Tesal, YTP'den Raif Aybar ve eşi, eski Demokratlardan Piraye Cerrahoğlu, manken Deniz Adanalı, Bahattin Bursalı ve eşi, Fe- rit Kromer ve eşi, Suat Baykent ve eşi, Rezzan Tlabar, Muallâ ve Ve- dat Abut, Halit Uluç, Namık Sılay ve eşleriyle her kuşaktan, her çev- reden, karışık bir dostlar grupu, bu kokteylde biraraya geldi. Butik İs- tanbulun sahibesi, siyah dantelden güzel bir elbise giymişti. Misafirle- rini çok güzel ağırladı. Hızını alamı- yan bir grup da, bu partiyi Alpayda dansederek sona erdirdi. Danslı çay ENTO Kadınlar Klübü, geçtiği- miz hafta içinde geleneksel çayı- nı verdi. CENTO'nun, geri kalmış Türkiye, Pakistan ve İrana neler sağlıyacağı, bu ülkelerin kalkınma- sı yolunda bir rol oynayıp oynamı- yacağı henüz tartışma konusu. A- ma CENTO'lu kadınların güzel çay- lar vermek için gösterdiği, gayret tartışılamaz. Bu seferki çay danslı ve defileliydi. CENTO'ya bağlı iranlı ve pakistanlı kadınlar, milli kıyafet- leriyle milli danslar yaptılar. Türk- ler de meşhur kafkas danslarıyla büyük alkış topladılar. CENTO'nun öteki meselelerini ise, her zaman ol- duğu gibi erkeklere bıraktılar. EŞ. desteğiyle Ankara Bakımı Derneği, be sefirelerden büyük des- AKİS tek gördü. Hollandanın, ingiliz asıl- lı ve Prenses Margaret'e çok benze- tilen sefire Bn. Bakker, haftada bir gününü Çocuk Hastahanesinde, ba- kıma muhtaç çocuklarla uğraşarak geçirir. Öteki sefireler de öyle. As- lında, Bahtiyar Demirağ bu işleri i- yi biliyor. Dışişleri Bakanının eşi bir balo komitesinin fahri başkanı. Genel Sekreterin eşi de piyango ko-- lu başkanı olursa, elbette ki yaban- cı sefirelerin, Çocuk Bakımı Derne- gine ilgi göstermesinden daha tabii bir şey olamaz. Geçirdiğimiz hafta, Büyük Anka- ra Oteli salonlarında verilen yemek işte böyle bir ilgiyle (o hazırlandı. Zengin bir piyango, bol içki, güzel ve şık sefirelerin renklendirdiği şa- hane bir dekor... Dışişlerinden Elçin Gümrükçü, Güneş Terem, Rebap Ku- lay, Mecda Balcıoğlu da bu yemeğe çok emek verdiler. Balo, senenin en güzel balola- rından biri oldu. Bütün davetliler, öteki baloların aksine, bir masaya ve bir sandalyaya sahip oldukların- dan, rahatça eğlenebilmek imkânını buldular. Her şey bol, her şey gü- zel ve her şey muntazamdı. Balo, tertip bakımından, 10 numarayı al- dı. Balonun şeref misafiri Ayten Gökçerdi ve tuvaleti içinde pırıl pı- rıl bir genç ve çok güzel kadındı. Dışişleri Bakanının masasında otur- duğu içki, çok diplomat, bu güzel kadının kim olduğunu merak etti. Fakat diplomat hanımlarının gözle- ri de yakışıklı Cüneyt Gökçerdeydi. Hareket - bereket Ünüimdi Kadınlar Derneği çok hızlandı. Lemis Akurgalın yürüt- Ü Ai çalışmaları, Nermin Abadanın yürüttüğü İnsan Hakları Kolu, Bilon Güreymanın yü rüttüğü Okuma-yazma kampanyası, Berrin Yurdadoğanın ele aldığı Ço cuk Kitapları çalışmaları yanında aylık çaylar da Üniversiteli kadın- ları yanyana getirip, ortak sorunla- rım konuşmalarını sağlıyor.. Bu ayın çayı, derneğin eski bir üyesi olan Polonya Sefiresinin güzel ( salonla- rında içildi. Güzel türkçe konuşan Polonya Sefiresi, misafirlerine türk- çe bir konferans verdi ve Türkiye- Polonya ilişkilerini anlattı. Çaykovs- kinin Türkiye ile büyük ilgisi bulun- duğunu, Polonya devlet adamların- dan birinin Üsküdarda gömülü ol- duğunu Üniversiteli kadınlar bile bilmiyorlarmış, Sefireden öğrendi- ler. 25 Mart 1967