25 Mart 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

25 Mart 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

AKİS günü bayram sayacak derecede ku- ru değildir. 5 C.H.P. "Allahın değirmenleri" (Kapaktaki Parti) pe Meclisi sona erdiğinde Fey- zioğlu ve arkadaşlarının duru- mu, Oo toplantılar boyunca sık sık hatıra gelen şu meşhur söze pek uygun düşüyordu: — Allahın be yavaş öğütürler, fakat iyi öğütür Sağa-sola bizzat lâf atam. kış- kırtıcılık yaparak bir talihsiz mü- cadeleyi artık bir militan hüviyeti- ne inerek sürdürmeğe gayret eden, bir Feyzioğlu; eski arkadaşlarına hakaret ederken hakaretlerini dik- kat ve soğukkanlılıkla âyârlıyan -o eski, ağırbaşlı- Melen; bembeyaz bir yüzle ve hiç konuşmadan, haya- li fener gibi dolaşan, o eski yıttıcı, mücadeleci Coşkun Kırca ve bu ki- şileri seyreden CHP'lilerin gözlerin- deki yarı acır, yarı üzülür, fakat hükmü vermiş bakışlar... Nitekim Parti Meclisinde yapılan son oyla- malarda bu grupu destekleyen oyla- rın'sayısı Se indi. Gerçekten, Alla- hın değirmenleri yavaş öğütüyorlar, fakat zaman içinde hata yapmıyor- lardı. Haklıyı o haksızdan, kuruyu yaştan ayırıyorlar; haksızı, oportü- nisti fena yıpratıyorlar, aman ver- taya Feyizoğlu poz veriyor - YURTTA OLUP BİTENLER şında hangi CHP'liye sorulsa, şu ce- vap alınırdı: "— Bu iş bitirmiş. yapılacak.. Daha doğrusu, mesele bu safha- ya. Parti Meclisi başlamadan, Ge- nel Başkan Kurultay kararım verip, tarihini v ettiğinde ulaşmıştı. Bu yüzden kimse, son Parti Mecli- si nl iri için “Lüzumsuzdu" de- di. Verilmiş bir karar varken, bu Ameliyat Melen gülüyor nin iki yüzü meden öğütüyorlardı. Parti Meclisinden sonra Kurul- doğru yola çıkıldığında 8'lere fiilen veya fikren dahil olanlar dı- 8'lerin durumunu görüşen CHP Meclisi Çare: Kurultay! 25 Mart 1967 kararın verilmesine sebep olan me- seleyi bir daha görüşmenin, malüm çekişmeleri ve teraneleri tekrar din- lemenin hiç bir işe, yaramadığını söyleyenler oldu. Oysa, bu son Par- ti Meclisi toplantısının pek büyük bir faydası görülmüştür: Şu kritik safhada hâlâ durumun önemini kav- ramamış, hâlâ bir uzlaştırmadan, barıştırmadan bahsedenlere gerçeği en keskin şekilde göstermiş, kafa- lardaki son tereddütleri alıp gö- türmüştür. Başlangıçta patlayan balon Da Dini başında blöflerin içyüzü aşılmağa başlamıştı. Geçen hafta la sabahı Ge- nel Merkezde, Kemal Satırın baş- kanlığında toplanan Parti Meclisin- de ilk patlayan balon, şu, "açıklığa biz de taraftarız" iddiası oldu. Par. ti Meclisi öncesinde Genel Merkez, toplantının açık olmasının düşünül” düğünü söylerken, 8'ler a yük- sek perdeden, buna asıl, bni. nin taraftar olduklarını ileri sürü- yorlardı. Hattâ Parti Meclisinden üç-dört gün önce Feyzioğlu, bir A- KİS'çinin bu konudaki ( sorusuna, "Elbette.. Zaten açık olmasını asıl biz istiyoruz. Bundan önceki top- 5