25 Mart 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

25 Mart 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

© AK | & Cilt: XXXVTI Sayı: 666 25 Mart 1967 HAFTALİK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Millet Bayram g satırların okunmakta olduğu sı- >rada millet, Bayramını rahat ve mutlu geçirmektedir. Çok, hem de eskiye nazaran pek çok kimse bü- yük şehirlerden ayrılmıştır ve tu- ristik yerler ağızına kadar doludur. İç turizm, yeni Türkiyenin bir özel- liğidir. Tabii bu, iç turizme daha önce başlamış memleketlerdeki ça- pa henüz erişmemiştir ama "yer bu- lamamak" bu Bayram da dünya ka- dar insanı hüsrana uğratmıştır. Türkiyede Ankara ile memleke- tin diğer çevreleri hep, değişik ha- vada olmuşlardır ve ciddi İstanbul 4 Kurbanlık koyunlar Fiyatlardan ne haber? gazeteleri bile memleket havası ye- rine daha ziyade Başkentin sinirli, gergin, siyasi havasını aksettirmek- tedirler. Bu Bayram günlerinde u- zun tatilden faydalanarak yurdun dört köşesine dağılmış olanlar veya yerlerinde kalanlar ne Çerkez Et- hem Partisi mensuplarının kayna- yan suyunu, ne A.P.'nin, Temel Hak ve Hürriyetler Kanunu adı verilen tasarıyla mutlaka, ama mutlaka ve güvendikleri dağlara karın nasıl yağdığını görerek kaynayacak suyu- nu, hattâ ne de Muhteşem Süley- man İktidarının zamlarını düşün- mektedirler. Bu hava, Türkiyede işlerin, öyle söylendiği kadar kötü olmadığının ve bu kadar da karamsarlık etmek gerekmediğinin delilini - teşkil er- mektedir. Nedense biz türkler, dı- şardan bakıldığında hiç felâket gi- bi görünmeyen durumları dramati- ze etmek merakındayızdır ve kendi kendimizi fena görmekten hoşlanı- rız. Allahtan ki yılda bazı Bayram- lar böyle uzun "kafa dinleme" im- kânları sağlamaktadır ve bu dev- relerde günlük hayatın meşgaleleri, endişeleri yerlerini daha tatlı dü- şüncelere bırakmaktadır. Önümüzdeki haftanın başında herkes işine, gücüne döndüğünde hayat eski mecrasında akmaya de- vam edecek, çekişmeler ve çırpmış- lar tekrar başlayacaktır. Gerçi Tür- kiye, bir Bayramı rahat, geçirecek kadar mutludur ama, tuzu da her 25 Mart 1967