25 Mart 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

25 Mart 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

parası mevcuttur. Swantantra racaların menfaatle- rini savunmaktadır. Bunlar, ellerinden alınan siyasi kudreti yaptıkları kapitalist yatırımlarla tekrar ka- zanmışlardır. Jaipurda Swantantra'nın renklerini bir güzel kısrak müdafaa etmektedir: Mihracenin hanı- —, maharani Gayahri Devi. İndira Gandhi oraya ka- dar gitmiş ve maharaninin tebası önünde konuşmuş- tur. Bu sefil İnsanlar kendilerine daha iyi hayat vaad eden kadın Başbakanı bütün güçleriyle yuhalarken Bayan Gandhi onlara şöyle seslenmiştir: “— Hükümdarlarınız, ingiliz işgali sırasında nere- deydiler? « O zaman açlık grevi yapanlar onlar değ lerdi!" Ama Swantantra, Racastanda Kongre Partisini bırakmıştır ve bugün eski mihraceler, -Bo- rada mihracesinden Patiala mihracesine ve Gwalior mihracesine kadar-, tam altıyüz altes eski statülerine demokrasi üyesiz kavuşmuş Tıpkı, bizim daki ağalarımız gibi.. Halk, se- fil ve zavallı halk onları demokratik idareye, bu ida- re tam iyi işlemediğinden dolayı tercih etmiştir. 500 milyonluk Hindistanı 700 milyon Kizi Kızıl gi takip ederken gören otursa buna dinedir? Bu 500 milyonluk Hindistan), o KE lilsiz eri dan ne C.LA''nin tertipleri, ne orada çıkarılacak "Te- mel hak ve hürriyetleri koruma kanunları" geri çevi- 25 Mart 1967 rebilir, Kalkütadaki o sefalet; Yeni Delhideki yobaz- lık, Jaipurdaki devleti arayıp da bir türlü bulamama kaygısı devam ettiği süre kütleler hep, çıkış yolunu bu aş a araya : il i Kongre Partisi, mensuplarının hırsızlıklarıyla gidişi hızlandır- maktadır. Yardım buğdayı dolu çok amerikan vapuru Hindistan sularında rotasını değiştirmiştir ve ameri- kan yardımı süt tozları, seçim kampanyalarının fi- nansmanında kullanılmıştır. Türk kamuoyu imla cereyan eden olayları bil- miyor, öğrenemiyor Prof. A; Yalçın, ama Prof. Turhan Fey- zioğlu bunu bilecek, bunu öğrenecek bütün imkân- lara sahipler. Bunu biliyorlar, bunu öğreniyorlar. Onları Türkiyede hiç kimse, Türkiye, bunlar ta- rafından sürüklenilmek istenilen uçuruma düşerse, hem de sadece onların iptidai, şahsi ihtiraslarının, komplekslerinin sonucu düşerse affetmeyecektir ve bütün bir tarih onları ebediyen lanetleyecektir. Allahtan ki Türkiye Hindistan değildir ve onların destekleri ini olursa olsun, Türkiyenin bütün sağ- lam kuvvetleri bunların tümüne vekarla, haysiyetle, bilgiyle direnecektir.