29 Mart 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

29 Mart 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

a BSahife 6 Akşam 29 Mart 1929 “RESİMLİ DÜNYA ŞUUNU Yeni evliler bal ayı Geçen hafta düğünleri yapılan Norveç Veliahtı prens Olâf ile İsveç prensesi Marta bal ayını geçirmek üzere Almanyaya gitmişlerdir. Yes evlilere bir çok hediyeler verilmiştir. Resmimizde gelin ve güveyi hediyelerle dolu uzun bir masanın önünde görünüyorlar. Genç bir kadın mebus İngilterede 24 yaşında bir kız mebus intihap edildi vaffak olanlar arasında 24 yaşında genç ve güzel bir kadın vardır. 4 Şimdiye kadar İngiltere parla- mentosuna bu kadar genç kadın mebus intihap edilmemişti. Bu genç kadın mebus, bir kömür madeni amelesinin kızı ve mektep —| münllimesidir. Mis Jenne Lee namındaki bu Ü | —kadın Lonark dairesi intihabiye- sinde amele fırkası namına namzet-, liğini vazeylemiş hem - muhafaza- | — kâran hem de İiberal fırkasının ğ namzetlerini maglup ederek meb- | vs intihap olunmustur. | intihabatın sonunda heyecanlı bir surette ara tasnif edilmiş ve Mis Jenni — kaz n anladığı zaman annesini öpmüş ve sonra sokağa çıkmıştır. Mis Jenninin babası baftalığı üç sı olan bir Magazada Yeni mebus Mis Jenni Lee İngilterede umumi — intihabat yakında başlıyacaktır. Buna rağ- men münhal bulunan dairei inti- habiyelerde bir iki hafta için mebus intihabı icra edili, için bir imtihan olan bu intihaplara büyük ehemmiyet veriyor. Bu hararetli. intihaplarda mmu- çalışmaktadır. Bu adam ne yapıp yapmış gayet) zeki olan kızını Edinburg» darül- fünununda — okulmuş ve “avukat çıkarmıştır. El ile çalışan amele kızlarından ilk kadın avukat olan kız Mis Jenni dir. Mis Jenni intihabından iki gün sonra Âvam kamarasına gitmiş ve aynı günün akşamı hitabet kürsüsüne çıkarak işsizler hak- kında bir nutuk M. Musoliniye hed;yğ edilen fil yavrusu N M. Musolini vahşi hayvanlara bayılır. Düçenin bu merakın! haber alan Sengapur şehri M. Musoliniye genç ve sevimli bir- fil hediye etmiştir. Bobi ix minde olan bu fil bir heyet tarafından Romaya götürülerek İtalyan başvekiline takdim edilecektir. | ge Eceli gelmemiş! Yere düşerek parça parça olmağı beklerken.. Amerikalı tayyareci Gon Peri tayyare ile uçmakta iken motörü- ne arız olan bir sakatlık üzerine tayyarenin süratle yere sukut et- iştür. Ken- bilmek için hemen tayyareden dışarı atlamış, fakat talisizlik eseri olarak omuzlarına geçmiş olan paraşüt açılmamıştır. Con Peri 320 metro yükseklik- ten yere düşerek hurdahaş ola- cağını tahmin ederken birden bire sırtından yakalndığını biset- miştir. — Sersemliği bir parça zail olunca, bir ağaç dalının para- Şütünün iplerine takıldığını gör- müş, diğer dallara tutunarak, bin müşkülat ile bir dalın üzerine çıkmış fakat ipleri çözmeğe çalış- tığı sırada pek kuru olan dal müthiş bir çatırdıyla kırılmış, Con yere yuvarlanmıştır. Tayyareden düşerek bir tarafı incinmeyen tayyareci, beş metro yükseklikten düşerek — bâcağını kırmıştır. Con Peri hastahaneye zakledilmişt Prenses İleana Romanya prensesi otomobille geziyor Romanya Prensesi İleana annesi ile beraber Dinoradaki teyzesi Grandüşes Sirilin şatosuna misa- fir - gitmişlerdir. Kralıçe Mari burada oğlu Prens Karolle görüş- müştür. Prenses İleana bu seya- hatte çok eğlenmiş ve mütema- diyen şato civarında — otomobil ileri yapmıştır. Resim Pren- sesi bu otomobil gezintilerinin bırinde gösteriyor. Brovnlar köyü! Balıklardan mürekkep bir |ı.!thızl takımı İngilterede, Nortumberlantta, yalnız Brovn isimlilerle - meskün bir köy vardır. Kresvel ismindeki bu köyün halkı balıkçılıkla geçin- mektedirler. Hepsi birbirinin ak- rabasıdır. Köyün bir futbol birde ragbi takımı vardır. Oyuncuları bir rinden ayırabilmek için hepsine birer lakap konmuştur. Bu lakap- lar bep balıklardan alındığı için ayinlar esnasında, morina, uskum- ru, sardalya, balina gibi isimler işidilmektedir. Ledi Askuit bir çiçekci dükkânı açtı HK î İ. k: İngiliz başvekili mütevefa Asküitin zevcesi İngilterenin en garip kadınlarından bi Aynı zamanda tanınmış bir edip olan Madam Asküit son zamanlarda bir çiçekçi dükkânı açmıştır. Resmimiz ingiliz edibesini dükkânında lâleleri tanzim edereken güsteriyor. Sobalara, kaloriferlere elveda.. Bundan sonra evler telsiz cereyanı ile ısıtılacak! Telsizle istenilen yere ses gön- - deril resim verildiğini miştik amma heraret nakledil ğini duymamıştık. Meğer Alman- lar bunu da yapmışlar... Geçenlerde Almanyada telsizle beraret gönderilmenin tecrübeleri yapılmış ve yüzde yüz muvaffa- kıyet elde edilmiştir. Alman mü- hendislerinin iddialarına nazaran Eyfel kulesinden Parisi ısıtmak kabilr Bu radyo - vasıtası” ile teshin taammüm / ederse / işimiz — iştir.. Meselâ evinizde otururken hafif bir üşüme geldi değil mi? Kaç derece — sicaklık — istiyorsunuz? hemen duvardaki düğmeye basın odanız canmızın ” istediği kadar isınır.. Radyosu olan her eve bir de bi Pari teshin teli takılınca bu iş mükem- mel bir surette - oluyormuş.. Mü- hendislerin yaptığı projeye naza- ran teshin merkezinde bir elektrik inşa edilecek ve bu merkez evle- re hararet verecek tir. Meşhür — İngiliz — alimlerinden Professör “ Lov ,, telsizle hararet tevzi edilmesi mümkün — olduğu- nu, lâkin bunun - ticarette tatbiki için senelere ihtiyaç bulunduğu söylenmektedir. M. “Lov , bu meşhur Eyfel kulesi mesele hakkında şu şayanı dikkat fikri ileri sürüyor : — Telsizle elektrik kuvvetinin neşri kabil olursa ileride tayyare- ler, otomobiller, şömendöferler, vapurlar ve sair vesaiti nakliye hiç kömür filân yakmadan, yalnız telsiz istasyonlarından — aldıkları küvvei muharrike ile işliyecek- lerdir. Meksika reisicumhuru bir tehlike geçirdi Y V Meksikada başlıyan 1syan hareketi tevkif edilmiş, âsiler mağlüp olmuşlardır. - Resmimi geçi met ettiği Bir kaç gün Meksika Reisicumhuru çiddi bir tehlike .. bir zamanlar Meksi Meksika şehrindeki kral sarayını gösteriyor. Kralı Maksimliyenin ika-