29 Mart 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

29 Mart 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

29 Mart 1929 Sahife 7 Bir yıldızın derdi Artık meşum kadın rölü yapmaktan bikmış, usanmış Arlet Marşal bir az da alicenap kadın olmak istiyor Arlet Marşal isminde bir fransız vardır. Arlet Marşal siyah saçlı, koyu siyah gözlü narin | güzel bir kadındır. İşin garip tarafı sinema reji- sörleri “Arlet Marşala şimdiye kadar her oyı imde meşum kadın rollerini ” vermişlerdir. - Bu roller Arlet Marşala © kadar yakıştırılmış, o kadar yakıştırılmış ki biraz sonra genç fransız artistinin ismi Meşum kadın olmuş- tur. Halbuki — Arlet Marşal we bü kendisine takılan isimden, ne de oynadığı rollerden hoşlanmamıştır. © beyaz perde üzerinde sade bi yük kalpli, müşfik âlicenap insan- ları temsil etmeği - istemektedir. Arlet Marşal bu fena isimden ve bu meşum - rollerden kurtulmak için Fransadan kalkıp Amerikaya gitmiştir. Arlet Marşal daha Ame- | Arlet Marşal rika toprağına basmadan meşum kadın şöhreti yeni dünyaya git- miştir Amerikada hemen sinama şi ketleri Fransalı artistin etrafını sarmışlar ve yüksek Ücretlerle onu angaje etmişlerdir. Arlet Marşal meşum kadın olmamak için ikinci sınıf rolleri bile kabule razı olmuşsada hiç bir filim kumpanyası bu teklife yanaşma- smıştır. Zavallı sinema yıldızı Amerika- da da meşum kadın röllerine devam etmiş, bu suretle bir çok filimler daha çevirmiştir. Nihayet genç kadın Amerikadan bıkmış, tekrar Fıransaya gelir gelmez bir sinema şirketi tarafından Arlet Marşala bir meşum - kadın rolü daha teklif edilmiştir. Arlet Marşal bu rolü kabul ederse hemen hemen her filimde olduğu gibi evli kocaları baştan gakaracak, ların yıkılma- sına sebebi Arlet Marçal kendisine verilen bu meşum kadın ismine fevka- âde şaşmaktadır. Cenç fransız artisti diyor ki: — Bana niçin meşum kadın diyorlar? Benim neremde şeamet var?. Rollerimden katiyen mem- nan değilim.. Ben müşfik genc, şade ve alicenap roller oynamak İştiyorum. Sinema- rejisörleri de lenim arzumun — aksine — roller | Jeriyorlar... hanım: verecek.. VA Hollivutta çevrilen yeni ve meraklı bir filim A ya Yabanileşen kızlar Magrur sanatkâr Çarles hakir Farrell kadınlara nazarla bakıyor Hollivutta büyük bir şöhret kazanan şevimli canbazlar. ,, bir Haollivutta çok mühm ve heyecanl çeviriliyor: “GİRLS GONE WİLD,, yani leşmiş kızlar.., Bu filim benüz bitmediği halde balk arasında merak ve alâka uyandırmıştır. lan çok büyük zahmet ve fedakârlıklarla çevirilen bu filmde, Hollivutun “sevimli Canbazları, diye şöhret bulan Nik Stuart ve Sue Karol taral bu iki artist, genç kızların ne avamil dolayisiyle hayvanlaşmak i: larımı tahlil etmektedir. nihayetinde ikmal edilmiş olacaktı Meraklı filimler Zabıta filimleri yerine Casus filimleri kaim oluyor Olüm Fedai filimi de filiminden bir. sahne Son zamalarda bilhassa Avru- pada casusluğa âit sinema filim- leri fazla rağbet görmeğe başla- mıştır. Pariste ve Almanyada bu mevzulu yeni filimler çevrilmekte olduğu gibi, Amerikada, bilhassa Avrupaya ihraç edilmek mak- sadile yeniden bir çok çevrilmeğe ve harbi umuminin muhim vakaları tetkik edilmeğe başlanmiştir. * First “Nasyonal — Kompay ,, zejisörlerinden — mürekkep — bir heyetin sırf bu mevzulu eserleri aramak ve tetkik etmekle iştiğal aCi Grtel Yeni film ancak Mayıs dıracak Amerikada dariyle H bir artisttir. esbap ve F kendisinin yeni Çarles Farrell kendi: istihza etmektedir. Amerikan mecmualarından bin Çarles Farreli, Hollivuttâ yerif çevrilen « Yedinci gök! filminde irinci sınıf sinema yıldızları kadar sevilen erkek sanatkârlar da vardır. Çarles Farreli çok yakışıklı, kibar ve bilhassa çok manalı bakış- tta pek çok kadın kalbinde yaşayan çevirdigi “ yedinci gökl , filminde '€n ziyade nasıl bir kadından hoşlandığını alenen izhar ve ilân ettiğini söyliyor. Sinema haberleri Bir filim şirketi Avusturyada meşhur bestekâr Frans Leharın hayatına ait bir filim çevirmekte- dir. Bu filimde Frans Leharın gençlik hayatı, aşk maceralar kazandığı muvaffakiyetler, beste- lerinin nasıl ragbet gördüğü gö terilmektedir. Frans Lehar bir askeri bando muzikası şefi elbisesi ile bu filim- de bizzat oynamaktadır. Bunun için filim daha şimdiden nazarı dikkati celbetmeğe başlamıştır. Meşhur sinema artistlerinden Konrak Vayt Berlinde Alman filim - kumpanyelerinden - biri ile Yeni bir artist Rus artistleri fransada sinema sahasında çok muvaffak oluyorlar Baklânova birden bire büyük bir şöhret kazandı bir mukavele yapmıştır. Bu m- | kaveleye nazaran Konrak Vayt | yedi haftada 50000 lira alacaktır. Almanyada şimdiye kadar hiç bir sinema artistine bu kadar büyük bir para verilmemiştir. dikleri haber alınmıştır. Bu. | fazliyetler gösteriyor ki, hall ziyade merak ve tecessüsü uyan- filimleri — görmekten zevkalıyor. Garri Koper Fap darafından çevrilmiş olar fedaileri,, filimi de bu kab dir. Harbi umumiye casusluk — vakasını filimdeki hadisı hudutlarında — cerey ve genç bir kadının, val felerini aşkına nasıl tercih etti göstermektedir. 'Ölüm fedaileri,, filiminin mu- kaddemesi ile mevzuu arasında müpbem bir irtibat vardır. Filimi temaşa edenlerin bu noktada bir az daha vuzuh arayacaklarını zannederiz. Veri 'Ölüm |Baklânova “Okyanos melunları,.| tilminde Rus ihtilâli üzerine Fransaya giden Rus artistlerinden Baklânova az zaman zarfında büyük bir şöh- ret kazanmıştır. Baklanova genç ve çok şirin bir artisttir. —ei Koca değiştirmek! Konstans Talmaç tekrar evlenmeğe karar verdi Acaba yeni kocanın da yakında pabucu dama atılacak mı ? Meşhur sinema yıldızı konstans Talmaçın garip bir merakı vardır: Koca degiştirmek!., Genç artist yaşının — küçüklügüne — ragmep şimdiye kadar bir kaç defa evlen- miş ve boşanmıştır. Konstans Talmaç şimdi gene evlenmek üzeredir. Konstans Talmacın müstakbel kocası Şikağolu gayet zengin bir tüccardır. Konstasın huyunu bilen arkadaşları bu yeni izdivacın da uzun müddet sürmeyeceğini tah- min ediyorlar. Mamafi yeni koca o kadar zen- gin bir adamdır ki Konstans Tal- Mmacı epi zaman avucunun icinde tutabilir. Arkadaşları Konstans Talmacın maymun iştahlığından kinaye tuhaf bir rivayet ortaya çıkarmışlardır. Güya konstans talmacın boşan- dığı kocalar hep bir araya topr Konstans Talmaç Eski kocalar cemiyeti , ismi ite bir kulup tesis edecek- lermiş. Şampanya Britiş Enternasyonal fabrikasında İngiliz ve Alman sinema artistle- rinin iştirakile çevrilen “Şampanya, isimli filimde en ziyade göze çar- pan nokta, sahnelerin yekdigerile olan — irtibatındaki — intizam - ve mükemmeliyetti: İngiliz artisti Betti Balforun yaşattığı bu filimde rejisör çok büyük me: ihtimam sarfet- miîi" biz ikalı İ engin bir amerikalığın; sevgi- a Yarkle gölel b VKO arkasından gelen ve Pariste kızını denemek için iflâs ettiğini söyli- yerek hayatını kazanmağa se) den soğuk kanlı babanın çok şayanı dikkattir. Kız Monmarterde bir batakha- nede çiçek satmak suretiyle ha- yatını kazanmağa ve şampanyalar | arasında sermest olmağa başlar- ken sevgilisi tarafından görüler; | hakiki ve sar larak soğuk kanlı baba dan izdivaçlarına rıza Filimde — ingiliz - rul zevki büyük bir vuzulla Betti Balforun heyecan ve ha- reket verdiği bu filimin bütün gözel sahnelerine rağmen, tek bir usuru var: ism Ona “Şampanya,, yerine "Viski,, demek çok daha doğru ve mu- vafık olurdu!