29 Mart 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

29 Mart 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

29 Mari 1929 Sahife 9. Şan için hırsızlık yapanlar! 'Fransada bir şatoyu soyan iki genç talebe Polis kendilerini buiamayınca çaldıkları eşyayı iade ettiler Fransada Tuluz şehri civarında bulunan tarihi bir şato geçende bir gece soyulmuştur. Şatodan bir çok asarı attika, kıymettar tablo- lar, gümüş takımları çabınmıştır. Polisin bütün gayretine - rağmen hırsızlar ele geçirilememiştir. İki hafta evel bütün bu eşya bir sandık içerisine yerleştirilmiş olduğu halde şatonun kapısı önünde bulunmuştur. Bu defa yapılan tah- kikat işi meydana çıkarmıştır. Hırsızların Tülüz bukuk faköltesi talebesinden, Amerikada fabrika- dar- sahibi zengin bir. Ame- sikalının oğlu Ceymis ile, Tuluz şehrinde “tanınmış — bir tüccarın oğlu Jakmen oldukları anlaşılmıştır. Bu iki genç Polis romanlarını ekumayı çok sevdiklerinden, ken- dilerinin de hırsızlık edip edemeye- Geklerini trerübe etmişleri babası zengin olduğı para kazanmak — emelile - değil, becerikli olup olmadıklarını anla- mak üzre yapmışlardır. Polisin bütün gayretine ir oldukla- aanı anlayınca şatodan çaldıkları eşyayı iade etmeğe karar vermiş- ker ve gece otomobil ile şato givanna — gelerek sandığı — kapı önünde bırakmışlardır. İki genç tevkif edilmişlerdir Prensesin parplarını bitirdi di Sabık Kayserin eniştesi her yerden koğuluyor Zubkof parasıs kaldı, Parise giderek tiyatrolarda şarkı söyleyecek Sabık Alman- ya impratorunun hemşiresi - Pren- ses Viktoryanın iflâsına — karar veri gaze- teler — yazmıştı. Prenses Vik- oryanın — genç ocası — Zupkof, evlendiklerinden beri — karısından Mmütemadiyen pa- ra çeker ve Av- mupa şehirlerinde gezetek — eğle- nirdi. Son zamanlar- da karısından kâfi derecede para — almadığı için bir çok geleri dolandırmış ve ekser şehirler- den kovulmuştur. Zubkof — şimdi Parise — gelmiş, Pariste para ka- * zanmağa — karar vermiştir. Kilzolarından birinde bir per ir komedi oynayacak, sonra '1nca şarkı söyleyip da Sahnede oynayacağı komedi kendi hayatını musavverdir Zubkol esasen prenses Viktor Zubkotun Pariste bir gazinoda çekilmiş resmi Bunun için Parisin meşhur ti- lik evel barlarda ya ile evlenmezde: dans numeroları yaptığından sah: nenin pek yabancısı Diğer tan ihtiyar prenses genç kok para için büyük bir sıkıntı Sahte memurlar | Holivutun çapkın kızı İzmirde bir muha- Mektepten kurulmak için fotograf çıraklığı. cir adam akıllı dolandırıldı İzmir Polisince oldukça mühim iskân sui başlanmıştır. Kemal paşa kazasının kızılcai balâ / karyesinde oturan Recej efendi namında bir zat, emvali metrukeden birine talip olmuş işlerini takipte müşkülât çeki için Karantina civarında sakin Osman efendi ile bu iş görüşmüştür . -Neticede Osman in takibi vermeği kabul etmiştir. Nihayet bir gün Osman efendi lisine bir haber göndererek eşfe geleceklerini bildirmiştir. olunan gün gelmiş ve İzı den köye gelen bir etomobil keşif hey'etini getirmiştir. Bu heyet kendisini iskân amiri sıfatiyle takdim eden muakkiplerin- den İsmail efendi ile mühendis olduğunu iddi; Hikmet efen- diden müteşekkildir. Heyet o ge- ceyi, Osman efendinin eskiden tanıdıgı Kasabalı Hüsnü efendi namındaki / kundüracı bir zatın evinde geçirmiştir. Sabab olmuş ve heyet münazaalı bulunan eve giderek sözde keşfini yapmıştır. Osman efendi bu münasebetle kendisinden 200 lira daha kopa- işin biteceği sevinci ile hey'eli teşyi etmişti “Aradan biraz zaman geçmiş, ev davasında kaybettiği yeti şarkiyeye gitme ve evin muarızına verildiği ken- dine tebliğ olunmuştur. Recep efendi me olduğunu bilmiyerek derhal soluğu İzmirde almış ve Osman efendi lamıştır. Recep — efeni işin mahiyetini kavramış ve köye gelen eşhasın keşif heyeti değil, bey dün tevkif edilmişler ve istic- vap olunmuşlardır. İsmail Hakkı efendi kefaletle tahliye olunmuş- tur. Osman efendi her şeyi itiraf etmektedir . Tahkikata devam olunmaktadı Ecza sendikası Eczahane sahip- leri birleşerek bir ;Vi istimali üzerinde | | sanatkâr cemiyet yapıyorlar| zacılar Cemiyeti - kongrası önümüzdeki Cuma günü Beyoğlu Halk fırkasmda - öğleden sonra toplanacaktır. Kongraya eczacılar çok ehemmiyet veriyorlar. İçtimada nizamnamenin teklif “edilecektir. Şimdiye kadar eczacılar ırm)yîhm]v ecza- hane sahibi olan ve ya olmayan eczacı dahildi tadili Anadoludaki eczacılarla, İstan- buldaki eczahanc sahibleri arasın- da bazı temaslar hüsüle gelmiş, cemiyetin yalnız sermayedar, ya- ni eczahane sahibi eczacılara inhisar etmesi muvafık görül- müştür. Bunun üzerine nizamna- menin tadili lâzım gelmiştir. İşte Cuma günkü kongrada bu mes- ele mevzuu bahsola Cmiyet azasından ek hane sa oldu gundan bu teklifin ekseriyet ka- zanacağı muhakkak — görülüyor. Bu süretle cemiyet sendikalize edilmiş bir hale gelecektir Bötün — eczacıların, — eczahane sahibi olsun olmasın bütün işti- rakile ve meslekdaşların bir araya gi muhadenel Cemiyeti teşkil olunacaktır. mesile ayrıca bir İ | Mi Besi bütün yıldızları gölgede bırakmağa niyet etmiş! Son zamanlarda — Holivuttaki inema artistleri arasına Mis Besi inde henüz 18 yaşında küçük bir sanatkâr karışmıştır. 3 sene- den beri Holivutta bulunan bu ir kaç kısımlık küçük çevirmektedir . — Mis komediler ihdesine almış | Besinin Holivuta gitmesi çok garip de 1050 Jira | bir tesadüf eseridir: Hollivutta büyük bir filim şir- ketinin atelyesi müdürü olan Mr. Madley, bir gün Nev-Yorkta ge- zerken, sokakta bir mektebin bah- çesi önünde oynamakta olan kız çocuğuna tesadüf eder ve resimlerini çektikten sonra kızlarla konuşmağa başlar. Bunların ara- sında bulunan / Besi mektepten acı acı şikâyet eder ve kimsesi olmadığından bahisle mümkünse kendisini bu sıkıcı hayattan kur- tarmasını rica eder. Besinin tek- lifsizliği yaşlı bir adam olan, Mr. Madleyin pek hoşuma gider; kızı mektepten alıp Holivuta götürür. Üç sene Nollivutta sinema fotog- raf atelyesinde çalışarak 18 ya- n günler seneler geçtikçe güzel- ve hoppalığı artar, fakat her kes çok sevdirir. Besi, fotografcılığın teknik kı: mıni tamamile ögrendiği için filim direktoru bu atelye ile alâkasını kesmemekle beraber kendisi in çalışmağa sev- şına gelen Mis Besii ve liği 4 Kölçüle Bösi ç a t mağa başlayan bu çapkın kız ile- Tide maruf bir. sinema - yıldızı olmağa azmetmiş ve bu husustaki istidat ve kabiliyetini şirketin rejisörlerine anlatmağa muvaffak olmuştur. Besiye Hollivutta: — Şehrimizin en çapkın kızı yıldızlar hakkında irleri var Bu çapkın ve yaramaz kız ba- zen ağır başlı bir filozof gibi sözler söyler. kendi. istikbalinden bahsederken diyor ki: — Her güzel yıldızı olamaz. iştihar olduğu gibi, ekseri insanı dir uçuruma sürükliyebilir. güzeller - güzelliklerine — mağrur olmamalı, ve akıllı insanlar gibi atiyi görmeğe çalışmalıdır; zira yıldız. olmak kolaydır, fakat sabah olup günes doğunca yıldızların söndüğünü de - hatırlatmak lâ- zımdır. ,, Mis Besi yıl başı gecesi Hi vut eğlencelerinde bir çok gül nümerolar yapmıştı. Mis Besinin ip üstünde düşmeden dans etmek- mahareti vardır, kadın - sinema güzellik - vesilei da yanada havuzlu barlar İki sene evel Pariste Lido is- minde bir havuzlu bar açılmıştı. Parisın — Lidosu — Venediktekinin hamen hemen aynıdır. Burada su ilık, hava ilıktir. Bara gelenler hem Yıkanırlar, hem dans ederler. hem içerler, hem eğlenirler. Son zamanlarda havuzlu bar modası alıp yürümeğe başlamıştır. mdi Viyanadada yer yer havuzlu r açılmaktadır. Bu barlar şu tarzda yabılmıştır: Kabarenin tam ortasında büyük bir havuz, etrafında' salar — iskemleler , palmiyeler.” Havuzua içinde güzel vücutlu — genç kızlar, yürerler oynarlar. Viyanalılar havuzlu barlara çok | rağbet gösteriyorlar, her gece bu barlar bir Çok müşteri ile dulup boşaliyor.