10 Nisan 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

10 Nisan 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

& Hasan kuvvet şurubu >:->>55 Yelkenci Vapurları Kara deniz postası Anadolu Vaporu 10 Nisan Çarşamba Sti a Şamı sirkeci Tihtimindan — hareketle ” doğru (Zonguldak, İnebolu: Samson, Ordu: Gireson, Tırabzon, Sür- mene ve Rize ) ye gidecektir Tafsilât için sirkecide yelke- nei Hanında kâin acentasına inüracaat, Tei İstanbul 1515 Seyrisefain Merkez — Acentası: — Galata Köprü başında, Beyoğlu 2362. Şube Acentasi: Mahmudiye Hanı altinda, İstanbul 2740. c nn azamamnr ea Trabzon ikinci postası ’ (KARADENİZ ) vapuru 11 Nisan perşembe akşamı Galata rihtimindan hareketle Zongul- ) İnebolu, Sinop, Samsun, İnye, Fatsa, Ordu, Gireson, bzon, Rizeye gidecek ve Of, Trabzon, Polathane, Gircson, Ordu, Fatsa, Samsun, Sinop, İneboluya uğrayarak gelecektir. Kiralık park Yazlık şinemâa tesisine müsait park olarak istimale elverişli en işlek mahallesinde “Ali paşa —konağının bahçeleri kiraya verilecektir. Galatada Mumhane Uu fabrikası sahibi Haşım — beye îınım icaret Malkemesinden; mumailoyhimanın 929 tarihinden itibaren ilâm İlasına ve mesalihi yin Jij komser ve dava. vekil- İerinden Cevdet Pahri ve muvakkat Sindik (ayinlerine ve mağa: depolarındaki zaidei beyti evrak ve defetirinin celbine v musaddaka irae etmediği takdirdle haps ve tevkifine ve bu beptaki kararın mu: vakkaten icrasına — mahkemece - karar verilmiş olduğundan kanumnamci ticaro din yüz yelmişinci maddesi mucibi daimt Sindikleri intihap olunu eshabi matlabtn İş bu 1929 senesi Nisa- am 34 öncü Çanşımba günü saat 14 Taddelerinde mahkemenin Mâs muam fima mahsus Odasına gelmeleri Yazumu ilân olunuz Yetrika numerosu: 16 ih Beylerin || ve bütün haşaratı Alât ve edevatı çok ucuz satılır. Galata: Yeni Devlet Demir yolları ve limanları umumi idaresinden: Devlet Demir yolları ve Limanları idaresi demir yoluna ait biletle- | rin satışı ve bagaj muamelâti ile iştigal etmek üzere yataklı vagon şirketile Galatada köprü başında bir acente tesisi hakkı kavele aktetmiştir. Bu mukavele mucibii yolcuların bagajları mezkür acentada t Acenta bundan maada paket muamelâtı ile de iştigal edecektir. | Fazla fafsilât için istasyonlar ve acenta - yazıhanelerine talik olunan | ilânlara müracaat edilmelidir. MA'TA HARİ Hayatının ve ölümünün esrarı Fransızları kendi öz - Milletimden ziyade severim, ve onlarda bunu Falan otelde Alman, öte- kisinde Fransız teşkilâtı varmış diye sokakta kalacak - değilimi ya?.. dediğim gibi ben her milleti, bütün insanları severim. Mata Hari belki bu sözlerinde Si belki de Rits oteline tesadüfen gitmişti, fakat mubak- kak olan bir şey varsa her iki teşkilâtin da - kendisini takipten bir an farığ olmadığı idi. Alman- Nakleden: M. Şevki | | dolaşan bu kadının ne yaptı kimlerle - görüştüğünü —anlamak için .. Harbı umumi esnasında bitaraf devletlerin paytahtlarında, Cinev- rede, Madritte bir sınıf halk dahâ| türemişti: Casuslar... Meselâ Mata Harintin (Palas Hol) (Rits Hotel) gibi kibar ve kozmopolit balkın toplandığı yerlerde hiç bir gara- bet hissedilmeden ortada dolaşan | güzel kadınları parmakla işaret | eder ve — Kontes ve ya Markiz ... | Alman ve ya Fransız casusudur; ayda şu kadar bin peçeta alır | Sinek, Tahta kurusu Güve, pire kat'iyen öldürür. Leke yapmaz, tesiri kat'i ve kokusu lâtiftir. Şişesi 50 - Tenekesi 75 ve Pompası 75 kuruştur. Markasına dikkat Hasan ecza deposu Her nevi ziraat makineleri mi zir S. Loton ve şürekâsı İKDAM G hangisi olduğunu saruyor. İstanbul ithalât gü T sandık Şeker kismen islak 10,11,12; 929 tarihinde İstanbul Bâlâda müharrer bir kalem 9, Belsoğukluğu, frengi olanların nazarı dikktine Dr. Horhoroni BEBEKTE Tramyay Tevakku?” dmhalli No 178 DOKTOR ED. ŞAHNAZAR n '€n son sistem diş tedaviha- 'nesine müracaat ediniz. - Ku ron, briç, kautçuk takımlar dolgular vesaire en mükem- mel surette yapılır. Mutedil fiatlar ve yumurtalarını Fatih dördüncü hakimligimden: ir deyni mahkümnu bihin temini —zımnında mahcüz “ipek seccade ve terzi bankosu lüküs lambasi muhtelif ayna ve kumaş keten iskarpin kıl telr hasir şapka meoslira camakani verne,, mahihalin on dördüncü pazar günü saat on bir büçükta beykoz çarşusunda satilacagi ilân olunur. Askerlik ilânı Fatih Askerlik dairesinden: 322 Doğumlu ve bunlarla muameleye da bir mu- | tabi yerli ve yabancı bilumum e Anadoluya gidip gelecek | mükellefiynin 15 nisandan itibaren lim ve tesellüm olunacaktır. | celp ve sevkleri mukarrerdir. Mukim ve mukayyet bulunduk- ları askerlik şubelerine çaatlırı tebliğ olunur. fiat ve ayrıca tenzilâtla irli han sokaği No 4 Umumi idare iki müsabaka açıyor 1 — En yakışıklı erkek 2 — En sevimli çocuk Bu müsabakalara iştirak eden karilerine hediyeler veri İKDAM gazetesini okuyunuz AZETESİ imrüğünden: Darül'aceze Müdürlüğünden Darül'aceze tarihi ihaleden iti baren bir sene müddetle yevnsi yüz yifini kiloya kadar muktazı sütün kapalı zarf usuliyle müna- kasası 1 Mayıs 929 Çarşamba günü saat on dörtte darül'acezede icra ve zarflar Tal | nat akçeleriyle müracaatları. | | * Darill'acezeye bir sene - için muktazi bin kilo pirinç ununun kapalı zarf usuliyle münakasası 1 Mayıs 929 çarşamba günü saat on dörtte içra edilecektir. Taliplerin teminat akçelerile müracaatları . İstanbul Mahkemei asliye Ticaret dairesinden: Müflis kasap zade Emin bey tarafından Ayonyan ve Osmanlı | Bankalarına ayrı ayrı merhun olup Galatada Gümrük karşısında Si- tefransez de ki Moskof. Hanında mevcut muhtelifilcins, mamül ve gayrı m'amül ( 4810 ) ve (3851 ) denk Tütün senei hâliye Nisanının yirmi ve yirmi - birinci ve - yirmi ikinci Cumartesi ve Paza ve Pazar- tesi günleri saat ondan itibaren 'on ikiye kadar mezkür. Han ve Depoda bilmüzayede satılacâğın- dan talip olanların Tütünlerin kay- meti muhamminelerine - nazaran her iki kısımdaki malları için mi beş bin lira ve on beş İira parayı veya o mıktarda Banka çekini müsteshiben yevm ve vakit ve mahâlli mezkürda bulunacak olan iflâs masası hey'etine müra- caat eylemeleri olunur. | ! | | kadar / sikı fiki kerre daha tenbih etti. Esasen Mata da - bundan sonra — uzün — Almanlara bir Fransız ordu- | boylu madritte kalmayarak Parise gâhının yerini haber verdiği için | hareket etti. Pirene hududunda tayyare bombardımanile tam on | korktuğu müşkilâta asla tesadüf derhal ve hatta merak edip | sorarsaniz yaptığı işler hakkında tafsilât bile verirlerdi : beş bin askerin ölümüne sebep | etmedi. Kendisine ta Madritten olmuş. yahut: | beri refaket ve yol arkadaşlığı Alman tahtülbahirlerinin | eden gayet kibar bir Mösyö her üssülharekelerini Fransızlara bil- | türlü işimi görüyordu, güzel bir dirdiği için tam altı alman | kadıma karşı bundan daha tabit tahtülbahrini — batırmş.. V. S. | ne olabilirdi. Bunlar - hiç bir fevkal'adelik — — Hudutta eşyaları muayene ettir hissedilmeden, sanki her hanği | mek icap etti, kibar mösyö gene bir alım, satım muamelesinden bahsediliyormuş gibi söylenirdi. Madride gelen Mata Hari de kasten ve ya bilmiyerek bunların işe atıldı. — O vazifeyi de ben yaparım madam, bavulunuzu bana teslim edim — Size zahmet olmaz mı? — Ne zahmeti madam, büyük sanatkârımıza — ve kadar güzel bir kadına karşı hizmet biz erkekler için şereftir. arasına düşmüştür. Konsolos - kendi nasihatlerine | Tağmen Matanın bu muühiti ter- | sizin ketmediğini gördükten sonra da | ziyaretine gitti ve almanlarla o | olmamasını bir | Ba iltifatlar Mata kadar zeki de olsa bir kadın üzerinde der- hal tesirini gösterir. Netekim ode hayatında daha ilk gördüğü ve hiç tanimadığı bu adama ba- vulunu - teslinde hiç bir mahzur görmedi. — yalmız rica edı fazla örselenmesim. — Merak etmeyiniz madam. Kibar müsyönün — teminatına Yagmen baval , peldiği vakit her tarafının didiklenmiş buluntduğu #örülüyordu. — Affedersiniz madam, konrol | pek siki, iyice aramadan bırak- madılar. Arkasından bir memur daha | gelerek el çantalarını ve yolcu- ların üst ve başlarını aradılar. | Mata; — Eh ne diyelim harp zama- nındayız diyordu, | (Madadı, var) , eşyalarımı