24 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Nafia programı Şoselerin asfalt olarak inşası düşünülüyor Ankara 23 ( Husust ) — Mecliste bu sene intaç edilecek maddeler...
 Yıldızdaki derin kuyu Burasının bir mahzen olduğu zannediliyor Mahzenin başka bir yerde methali K GT A Yıldız. sarayının...
 Bayram neşeli geçti Gazi Hz. tebrikleri Mecliste kabul ettiler Bayramın birinci ve üçüncü günü yapılan maçlar çok hararetli

İngiliz lirası her sene bir * 120 kuruştan 1001 kuruşa hamle daha çıktıkça telâş nasıl çıktı? yakında bunu ederiz; sonra alışırız... da tabij görürüzl — Ka L İ LAL Sene İl — No : 3810 CUMA — 24 Mayıs 1929 Fiatı 5 kuruş Yıldızda gizli bir mahzen çıktı Bayram neselı gectı Gazi Hz. tebrikleri Mecliste kabul ettiler Bayramın birinci ve üçüncü günü yapılan maçlar çok hararetlı oldu Meclisle bu sene intaç edilecek | maddeler arasında mahteli/ | şimendüfer — hatları” inşası ve sulama işi için 240 milyon Tira tahsisat itası, millt şose- V| lerin inşası, ölçülerin tevhidi, | çakmakların inhisar altına alınması, istatistik teşkilâtı dâyıhası, 930 senesinde umumt nüfas tahriri icrası lâyıhaları | vardır. | Milit şoseler kanunu çıkınca ia — vekületi “Ankarada başlıyarak sıra ile tin yapılacak bütür — Reisicumhur Hz. sinden çıkarken fük millet Mec- Kâzım, Başve- kil İsmet paşalar, Heyeti vekile, Meclis riyaset divanı azalarının mebusların, Ankarada — bulunan erkâmı askeriyeden birinci Feri Cevat, Ali Sait, Naci, Hasan Kenan Şevket, Mustafa, —Hi seyin Halis, Muzaffer, (Devamı sahifede ) — (" Klztün YA Pai eğlenceli geçti. Bayram yerleri, sokaklar hmcahinç kalabalıktı. Bayramın birinci ve üçüncü günü spor maçları olduğu için bir kısım halk vaktini stad- yomda geçirmiştir. Bayram müna- sebeti ile izdihan olmuştur. ve Tiste yapacak cektir. sonra yolların asfalt olarak |) Bua sene Ankara yolları için tokları sinamalara gitmişlerdir. edilecektir. Bayram Ankarada da neşeli geç- Dünkü maç çok tatsız oldu Fena teşkil edilen muhtelit 4-3 mağlüp oldu bir dakika — fark vardı. Üç oyundan en fena- nn mühtelit takımla yapılan maç olduğuna şüphç yoktur (Devamı ikinci sahifede) Muhtelitin kalesi önünde heyet takımı dün üçüncü | bazen de bizim kadar bozuk oyu- maçını da rak şehrimizi | nıla çok büyük bir tesir yapamadı. terketti. Hiç yoktan galibiyet alan Avusturya takımının ilk maçla bu takım bazen güzel ve düzgün | son maçı arasında pek büyük Avustury: Gekilerin Yasdekine ada | Nafia vekâletince bundan || takriben bir milyon lira sarf- | Yıldızdaki derin kuyu Burasının bir mahzen olduğu zanhediliyor Mahzenin başka bir yerde methali olup olmadıgı araşhrılacak bir. manzarası zannediliyor. Bu tahmin doğru çıkarsa o zaman mahzende daha esaslı tetkikat yapılacaktır. Mahzenin, Abdülh Yıldız. sarayının Yıldız. sarayı bahçesinin oto- mobil yolu üzerinde bir kısım toprak yığınını böyük bir gürültü ile yıkılarak burada bir kuyunun e a mühendis mahalline gönderilmiş © DS Tanlaş başlan- Abdülhamit saltar natının bütün karanlık ve meç- kul noktaları tenevvür etmek için Yıldız sarayı binası ve bahçesi altında hafriyat yapılması muva- fıktır. Şehremanetinin ilk tetki- katından sonra yapılacak ameli- Tti 1 aebederae e kuyunun gayet derin ve munta- zam kemerli bir mahzen olduğu tahmin edilmiştir. Kuyunun diger yenfezi | İ bir Syerde mdofesi, balmdeğı . yaln, REREM İi e.