24 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

24 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

İ Olga Çekova yeni filimini hazırlamağa başladı $ Olga Çekovanin son resimlerinden biri Meçhur rus yıldızı Olga Çekova Berlinde yeni bir filim çevirmeğe başlamıştır. Olga Çekova bu filminde de, diğerleri gibi, fedakâr anne rolünü oynamaktadır. Mamafih filimde eğleneceli sahneler, danslar, bar hayatı da vardır. Olga Çekova bu tarzda filim çevirmeği adeta bir ihtisas meselesi yapmıştır . Münekkitler hiç bir sanatkârın Çekova kadar muvaffak olmadığını söyliyorlar. Rus yıldızı Amerika gitmek tekliflerini reddetmiş; yeni Film kışa kadar ikmal edilecektir. bu gibi filimlerde Olga filmi kendi hesabına çevirmektedir. Emil Yanings Büyük sanatkâr yakında Avrupaya geliyor Emil yanings Son senelerin en büyük sine- ma sanatkârı olan Emil Yanings yakında Avrupaya — gelecektir. Yanings bugünler de yeni bir | filim — çevirmeğe — başlayacaktı. Fakat —son — zamanlarde çok yorulduğundan bu filmi son bahara bırakmağa karar vermiştir. Emil Yanings yaz mevsimini Avrupada ve bilhassa Almanyada geçirecektir. Yanings iki seneden beri “Amerikada mütemadiyen filim çevirdiği için Avrupaya has- et kalmıştır.' Büyük filimler A mARE e Fransada hazırlanan Pa blin Meşhur Alman rejisörü Frits | Langın “Ayda bir kadın,, isminde bir filim hazırlamakta olduğundan bahsetmiştik. Bu filim yer yüzün- den bir top güllesi ile aya giden bir. kadın ve oradaki hayatını tasvir ediyor. Son günler zarfında” stüdyoda, kamerin dağları gösterilmektedir. Bu dağlar için çok, büyük para- lar sarfedilmiştir. Holivutta Universal filim şirketi tarafından da Brodvey isminde bir filim çevirilmeğe başlanmıştır. Bu filimde “Cennet,, isminde bir bar bulunmaktadır. Bunlar in bir çok masraflar Holivutun en güzel kızları seçil- miştir. Yeni filmin çok muhteşem olacağı söyleniyor. Fransızlarda “ Dünyanın sonu ,, | isminde büyük bir filim hazırla- mağa başlamışlardır. Bu filimde Kamil Flamaryonun — dünyanın hakkındaki — tahminlerine inat edilerek dünyade hayatın nasıl bittiği gösterilecektir. | | | —& Fransiz artisti Moris Şöval- yenin çevirdiği “ Parisin masum- ları ,, ismindeki filim bitmiş ve Amerikada gösterilmeğe başla- mıştır. Moris Şövalye yakında yeni bir filim çevirecektir. Bu film meşbur Ernest Lubiç tara- fından idare edilecektir. edilmiş, garip kıyafetler yaptırılmış, KT / Holivı& klübler Mondenler, komikler, ciddiler, anglikanlar, bekârlar klubleri | — Holivutta hayat umumiyetle sa- kin geçer. Başka eğlence olmadığı | için artistler kendi aralarında top- lanırlar. Holivutta başlıca 5 grup, yahut klüb vardır: Maryon Davis, Harolt Loit, Konrad Nagel, an- glkanlar, bekârlar grupları. Maryon Davis kdübü en mon- denlerin içtimagâhıdır. Bu grupa dahil olanlar arasında Şarlo, Harri Kroker, Vilyam Hayas Crç Ar- turdur. Harolt grupu başlıca komiklerden mürekkeptir. Bu grup en eğlen ir. Konrad Nagel — gürüpü hep ciddi kimselerden mürekkeptir. İçlerinde Lois Vilson, Moy Me | Avuy, Fred Niblo, Antonio Moreno vardır. Anglikanlar klübü aile hayatını seven sakin artistlerin klübüdür. Bunlar çocuklar, köpek kedi gibi hayvanlarla meşgul olurlar. Bu sakin adamlar içinde OlivBrok, Persi Marmen, Varner, Bakster. JekHolt Vorner Bakster, Tim Me Kay vardır. Bekârlar klubu bekâr sanatkâr- lardan mürekkeptir. Bu klübün bir kraliçesi vardır. Bu kraliçe Florans Vidor idi. Fakat sanat- kâr geçende evlendiğinden klüp kraliçesiz kalmıştı. Bu grup mensupları gittikçe azalıyor, son zamanlarda Rişar Bartelms de evlenmiş ve klupten ayrılmıştır. Bekârlar grupunun başlıça si- | mâlârı Renald Kolman, Şarlo Loane, Vilyam Poveldir. Greta Garbo İsveçli sanatkârın Con Cilbert ile arası açılmış Greta Garbo ve Con Cilbert Avrupadaki seyahatından Ame- rikaya avdet eden Greta Garbo yakında yeni bir filim çevirmeğe başlıyacaktır. Bu filmin ismi Anna Kristidir. Greta Garba şimdiye kadar bemen bütün — filimlerini — Con Cilbert ile birlikte çevirmişti. | Yeni filimde genç erkek rolünü | başkası yapacaktır. Bazı gazeteler buna sebep olarak Con Cilbertin Greta Garboya lâyık bir eş olmadığını söyliyorlar . Bazılarına göre ise arada bir his meselesi vardır . Şimdiye kadar hep Greta ile birlikte ) /)' Lili Damita kayserin hafidi ile evlenecek mi? Lili Damita, 'Don Alvarado ile birlikte Sabık Kayserin hafidinin Lili Damita isminde bir sinema yıldızı ile evleneceğini yazmıştık. Bu haber Almanyada büyük bir heyecan tevlit etmiştir. Lili Damita aslen fransızdır . 'Yakm zamanlara kadar Paris operasında dansöz idi. İmpratorun hafidinin hem bir fransız, hemde dansözle - evlenm etmiştir . bütün alman milliyetperverlerini çok müteessir Lili Damita izdivaç zamanına intizaren Holivutta filim çevirmeğe devam ediyor. Yukarıdaki filim sinema yıldızım “San Lui köprüsü,, liminde Don Alvarado ile bir aşk sahnesinde gösteriyor. Sesli filimler Opera ve operetlerin yeniden esine başlanıyor. Son seneler zarfında opera ve opretlerin buyük - bir kısım filme çekilmişti. Bunlar içinde Büyük artistler tarafından oynanmış ve filmlerin rağbet görmeğe başlaması üzerine bunlar bir ta- rafa atılarak yeniden ve sesli ola- rak çevrilmelerine başl İlk olarak opretlerden Vöv Ju- vayyöz ve Roz Mari filme çekil- mektedir. Bunları operalar takip edecektir. * Fransada Gomon — şirketi sesli bir filim bazırlamağa — baş- | lamıştır. Bu filimde başlıca rolü meşhur fransız artisti Toly yapa- caktır. ; >* Bebe danyels Paramuntla olan mukavelesini tecdit etmemiş- tir. Bebe Danyels Radyo Pikçür Korporayşın ile yeni bir mukave- le aktetmiştir. tkâr bundan sonra yalnız komedi değil daha ağır piyesle- ri de oynayacaktır.$ x* Bir zamanlar Şarlo ile bir- likte oynadığı filimlerde çok muvaffak olan küçük Çeki Kogan bir kaç seneden beri sinema âleminden çekilmişti. Ceki yakın- da tekrar filim çevirmeğe baş- hyacaktır. Bu filimlerden birincisi Mar Tvendin bir kome: aşk sahm Cilbertin Geçende başka - bir kaçmış ve evlenmiştir Garbonun - buna — kızdığ ediliyor. çli artiste talip ola- zannediliyordu. Halbuki Con ile artist çevirmiş olan Con Uslanmış cadı Duglas ve Meri Pikford birlikte oynıyorlar Meri Piktord son tilimlerinden birinde Dunglas - Fairbankın filim çe- virmekten vaz geçerek sinamanın idari işleri ile meşgul olacağı hakkındaki rivayetler henüz kati surette teeyyüt etmemiştir. Mamafih bir çok kimseler bu haberin doğru Oolduğunda ısrar ediyor , Diger bir rivayete göre ise Duglas filim çevirmekten — vaz geçmek şöyle dür: yakında ha çevireceği büyük filimler zırlık yapmaktadır. Bu filimlerden biri Şekspirin * Uslanmış cadı kadın , eseridir. Duglas bunu zevcesi Meri Pikford ile birlikte çevirecektir.