24 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

24 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Akşam 24 Mayıs 1929 Pariste İ!ar;şık bir miras davası Istanbullu rumu öldüren metresi hisse alacak mı? Vasil Bi Paris Birinci İstinaf mabkemesi yakında garip bir miras davası Tüyet edecektir. Bu davanın bir çok karışık ve meraklı safahatı vardır: 1899 senesinde Vasil Basilioni- dis isminde bir rum delikanlısı, hakuk tahsili için kalkmış İstan- buldan Parise ir. Va biraz sonra gene için Parise gelmiş olan Mari dö Bot Talhoc isminde gayet güzel bir genç kızla tanışmıştır. Matmazel Mari Fransanın Beritanya eyale- tnde oturan çok eski ve asil bir aileye mensuptur. Hukuk okumak için Parise gelen genç kız rum delikanlısının Boğaziçinia esrarını ftaşiyan derin siyah gözlerine tutulmuştur . İki hukuk talebesi arkadaşlıklarını ilerlettikçe ilerlet- mişler, nihayet Mari dö Bot,Vasilin metresi olmaştur. Genç kızın bu hareketini ha- ber alan ailesi Matmazel Mari- “den alâkasını kesmiştir. Vasil ile Mari bundan sonra beraber yaşamağa - başlamışlardır. - Biraz sonra iki gencin birde çocukları olmuştur. Vasil mektepten çıka- rak para kazanmağa başlayınca metresini, çocuğunu ihmal etmiş, biraz sonra da onları bırakarak ayrı yaşamağa başlamıştır. Mari dö Botbu esnada çocuğu ile beraber Vasilin her ay gön- derdiği 5 fransız lirası ile aç tok sefalet içinde yaşamıştır. Bot ile çocuğu senelerce — sürün- Müştür. Artık canına tak diyen çilekâr kadın 1923 senesi teinmuzunun yirmi birinci günü akşamı eski aşıkının yazıhanesine gitmiş, pay- dos zamanı gelip daktilk ve kâtipler — gittiği zaman Vasilin odasına girmiştir. Kadıncağız çek- ği sefaletten uzun uzun bah- sederek para istemiş ve : — Bütün varımı yokumu senin için feda ettim.. İştikbalimi mah- vettin.. Senin yüzünden ailemle Bana değilse bile ço- cevapsız kalmış, Vasil ağzını açıp ta tek kelime söylememiştir. Nihayet muztarip kadın çanta- sından bir. brovninp tabancası çıkarmış ve Vasile nişan alarak Marı aşıkını kanlar içmde yere serdikten sonra kemali sükünetle daireden çıkmış evine gitmiştir. Ertesi sabah rum avukatın ya- ghansine giderler - Vasili ölmek İzeye bulmuşlardır. Yaralı kendi- #inim etresinin vurduğunu söyledik- 'ften sonra ölmüştür. Bunun üzerine lönidisin katili ile oğlu mahkeme huzurunda Mari ile oğlu tevkif olunmuşlardır. Fakat uzun uzun muhakemeden sonra ana — oğul beraet kararı kazanmışlar, yalmız 1 frank zarar ziyan vermeğe mahküm olunmuş- lardır.. İşte bu günkü dava bura- dan çıkıyor.. Şimdi Mari ile oğlu miras — istemektedirler. — Vasil öldükten sonra 4 milyon . frank bırakmıştır. Türkiyede de emlâki vardır. Vasıl yazdığı eski bir vasiyetnamede — bütün servetini Mari ile oğluna — terketmiştir. Lâkin bilâhara bu vasiyetname yırtılmış ve tekrar yapıştırılmıştır. Maktulün - kardeşi Dimitri Mari ile oğlumun tam bir beraet kararı alamadıkları, bir frank cezayı nakdi vermeğe mahküm edildikleri için mirastan mahrum olacaklarını iddia etmiş ve bi- dayette davayı kazanmıştır. Şimdi muhakeme istinafa inti- kal — etmiştir. Maktulün oğlu elyevm cinayette medhaldar olmadığı için onun mirastan hissesini ala- cağı tahmin edilmekti “Alman kabinesi Kabine azası ara- sında büyük bir ihtilâf çıktı Berlin 22 (Hususi) — Almanya kabinesi gayet ağır bir buhran geçiriyor. Sosiyal demokratların mayısın yirmi altısından otuzbirine, kadar Hamburgta toplanacak fırka kongrası için yaptıkları istihzarat büsbütün kabine buhranmı teşdit etmiştir. Asıl ihtilâf, işsizlik sigor- tasının yarısı patronlara ve yarısı ameleye ait olmak Üzere yüzde bir tezyit edilmesini talep eden sosyal demokrat nazırın talebinin kabinenin diğer azaları tarafindan reddedilmesinden çıkmıştır . Bu mesele yeniden müzakereye konulduğu takdirde şimdiki ekse- riyet fırkalarının dağıdılması ihti- mali karşısında kalacaktır. Fazla olarak Almanyanın akte- deceği yeni istikraz hakkında sosiyal demokrat fırkasının kendi içinde ihtilâf vardır. Fırkanın sol cenahı kongrada zırhlı meselesi hakında hücuma geçmek tasavvu- rundadır. Musolininin sarayı Roma 22 ( Hususi ) — M. Mu- solini bu son baharda Kigi sara- yındandan Venedik sarayına nak- ledecektir. Bu münasebetle baş- vekâlet büroları da naklolunacaktır. Venedik sarayı harbi umumiden evel Avusturya - Macaristan dev- letinin Roma sefarethanesi idi. Ana katil Mahmut altı 'senıye mahküm oldu Seydiköy — nahiyesinin — Uzun dere köyünde anası Ayşe kadını öldüren Mahmudun İzmir ağır ceza mahkemesinde cereyan et- mekte olan muhakemesi bitmiştir. Mahmut; gayri meşru münase- betlerde bulunan annesini saman damında başka bir erkekle görünce avzerle ateş etmek suüretile bir arşunda öldürmüştü. Ağır ceza mahkemesinde cere- 'eden muhakemesi neticesinde lahımudun Türk ceza kanununun 450 inci maddesi mucibince ida- mina karar verili Fakat yaşı küçük olduğundan ve “etirümde esbabı muhaffefe bulunduğundan cerası 6 sene, 8 ay ağır hapse tenzil edilmiştir. Zenginliğin yolu Bu gün bankaya bir lira yatıran bin sene sonra dünyanın en zengin adamı oluyorl.. v İngiliz romancısı Vels Meşhur İngiliz romancısı Vels bir romanında 1926 senesinde faizi murekkeple bankaya bir lira yatıran adamın 2929 senesinde dünyanın en zengin adamı olaca- ğanı yazmıştır. Bunu okuyan bir Amerikalı: Diyö nt bir. banlz iye ir bankaya Te eaRlRimiii ürAlanan üzre 10 dolar yatırmıştır. Tamam 1000 sene sonra bu para akla hayale, kaleme gelmiyecek di cede Omühim bir yeküna baliğ ol B lme eşşeğim ölme... Emlâk ve Eytam Bankası Bermayesi 20,000,000 “Türk tirası İnşaat ve Emlâk üze- rine müsait şeraitle Para ikraz eder Bil'umum Banka muamelâtı İstanbul Şubesi Bahçekapı Telefon İstanbul: 3972 Maarif Müdürlüğünden : Resteğâr Bimen Efendi hakkı telifine melik olduğu « Besteçân şehir Bimen Frendinin kölliyatı asarı » namı altında müsiki notalarım İstanbulda Katırcıoğlu Hanında 27 numaralı dairedo Müsyö Blömental — Braderlere — Satmış — olduğu İstanbal 4 öncü ktibi adilliğinin 2481 Kumaralı ve 19 Mark 840 tarihli muka- y tesciliye mümatleyh Müsyö Hibmental biraderlerin — müracaatı — üzerine — icra İLÂN İstanbul Tramvay Şirketi biletçilik vazifesi , için talip aramaktadır Bu vazifeye talip olanlar Cuma ve Pazar günlerindan maada he gün sabahleyin 9 ile 12 arasında ve akşamları saat 15 ile 18 arasındâ Galatada Hayneman hanında Şirketin hareket kalemine müracaat edebilirler. | Biletçi olmak isteyenler atideki şartları haiz bulunmalıdırlar 1.— Türkiye tabaasından olmak, 2 — yaşı 20 den fazla ve 40 dan aşağı bulunmak. 3 — Askerlik vesikası yolunda olmak. 4 — Yeni harfler ile okuyup yazabilmek ve hesaptan imtihan verebilmek. 5 — Hizmete girmezden evel tıbbi muayene neticesinde sihhatte Yuladuğu tebeyyüü eylemek. Devlet demir yolları ve İimanları Umumi idaresinden: İdaremize lüzumu olan asetilen lâmbaları münakasası 3-6-29 pazar- tesi günü saat (15)de Ankarada Bolu palasta malzeme dairesinde icra edilecektir. Münakasaya iştirâk edeceklerin teklif mektuplarını ve (450) liralık teminatı muvakkatelerini yevmi mezkürda saat (14,30)a kadar Umumi idare yazı işleri müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini (250) kuruş mukabilinde Ankarada malzeme dairesi muhasebesinden Haydarpaşada mubayaat komisyonun- dan tedarik edebilirler. Devlet demir yolları ve limanları umumi idaresinden: İdaremize lüzumu olan font boru ve teferruatı münakasası 8/6/29 Cumartesi günü saat (16) da Ankarada, Malzeme dairesinde icra edilecektir. münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve (1350) Türk liralık teminatı muvakkatele rmi mezkürda saat (15,30)a kadar umum idare yazı işieri müdürlüğüne vermeleri lâzımdır, Talipler mü- 'nakasa şartnamelerini (500) kuruş mukakbilinde Ankarada malzeme dairesinden, Haydarpaşada mubayaat komisyonundan tedarik edebilirler. Edrdmit belediyesinde Edremit kasabasına mevcut projeleri mucibince isale olunacak suya ait kaptaj ameliyatı, isale borusu, filitre istasyonları ve şebeke tesisatı bu kerre 1 haziran 1929 tarihinde ihale edilmek üzre kapalı zarf usulü ile münakasaya konulmuştur: Bedeli keşfi ( 225,000 ) iki yüz yirmi beş bin liradır. Bu tesisat, projelerini, evrakı keşfiyesi, şartnamci fenniyesini ve münakasa şartna- mesini görmek isteyenlerin İstanbulda Türbe civarında Sanayi ve Mesai müdürlüğüne Ankarada şehremanetine ve Edremit Belediye riyasetine müracaat etmeleri ve yevmü ihale olan 1 baziran 929 tarihinde saat 'on altida Edremit belediyesinde hazır bulunmaları lâzımdır. Münakasaya iştirâk edecek talipler yevmü mezküra kadar 1 — Bedeli keşfin *,7,50 mıktarında teminatı muvakkate mektubu ve ya vezne makbuzu, 2 — Münakasa şartnamesinin bu baptaki maddesine tevfikan ebli- yeti fenniye yesikasını, İhzar ve teklif mektuplarına münakasa kanununda münderiç şekil dairesinde lef etmeleri lâzımdır. Balâk ve Eytam bankası Tn müdürlügünden Satılık köşkler 1 — İstanbulda Büyükadada Nizam caddesinde (Seferoğlu köşkleri) 'namiyle maraf ve iki kıt'a tapu senediyle bankamız uhdesindeki ma müştemilât köşklerin satışı taksitle müzayedeye konmuştur. 2 — Müzayede kapalı zarf usulü iledir. İhale 3 Haziran 929 pazar- tesi günü Ankarada ve Banka idare meclisi buzuriyle icra olunur. 3 — Satın almak istiyenler (7,350) liralık teminat iraesine mecbur- durlar. Bu teminat mektubu teklif mektupleriyle beraber ihale gününç yetişmek üzere bizzat Umum müdürlüğe verilir ve yahut taahhütlü olarak posta ile gönderilir. 4 — İhale bedeli bilâfaiz sekiz taksittedir. İlk taksit peşindir. 5 — Talip olanlar İstanbul veya İzmir şubemize ve yahut Umum üdürlüğe müracaatla mufassal şartnamemizi mütalâa etmeleri ve izayedeye iştirk halinde bir lira mukabilinde birer nushasını ahp teklif mektuplarına rapteylemeleri icap eder. Devlet Demiryolları Umumi taaresinden: Haydarpaşa - Pendik arasında işleyen banliyö katarlarında seyahat eden yolculara mahsus ücret tarifesi tebdil ve tenzil edilmiştir , Yapılan tenzilât Haydarpaşa - Bostancı arasındaki istasiyonlardan Küçükyalı, Maltepe, Kartal ve Pendik istasyonlarına ve mütekabileh gidip gelme ücretlerine münhasırdır. Bu yeril tarife 1 Haziran 1929 tarihinden itibaren tatbik edilece'itir. 11 numaralı olan bu tarife hakkında fazla malümat almak İsteyen- eölmiş oldüğü ilan olunur. ler istasiyonlarımıza müracaat etmelidirler.