25 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

25 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

îsafir yatak odası Sayfiye mevsimi demek gece yatısına misafir mevsimi demektir. Halbuki her ev bir veya mütaad- dit misafir yatak odaları ihzarına müsait deği e- Tince oturma odasında barındır- mak icap eder ki bu da ne mi- safir ne de ev sahibi noktai zarından hoş ve rahattır. Sayfiye- de kusura bakılmaz. Ben bir defa bu işe isandık odasını tahsis et- miştim, biç te fena olmamıştı. Bakınız nasıl: Evvelâ odanın pencereden ari bir duvarına, ortasında bir döşek girecek kadar yer — birakmak- şartile boydan boya adam boyu irtifanda ve bir arşın eninde tahtadan bir sıra raf koydurttum. Pek ucuz cinsinden bir hayli çiçekli basma alıp pencerelere ve raflara yere kadar inen per- deler yaptım. Rafların odanın ortasma tesadüf eden iki uclarıda aym surette perdelenince iki tarafta birer yük 've ortada karyola, kerevet ve ya sadece somya / yerleştirecek bir höcerecik vücuda geldi. İki taraflı perdelerden birinin arkasına san- dik, sepet, bavul, velhasıl bütün fazla sandık odası eşyasını yer- leştirdim. Diğeri misafire ait olmak üzere duvar boyunca elbise asmağa mahsus çiviler ile teçhiz edildi, köşeye musluklu bir gaz tenekesi astım, tam altma gelmek - üzere ufak bir masa üstüne bir leğen- cik koydum ve yanı başına duvara | bavlu asmağa mahsus bir. ip pencere arasına alelâde bir asıp altın da üstü süslü ile kapanmış alçak ve geniş bir sandık yerleştirmek süretile tuvalet masası, yatağın baş ucuna da ayakta duran bir İimon sandığından bir gece dolabı yaptım. Bu sandıkdarın bölmeleri Taf vazilesini gördüğünden pek kullanışlıdır . Üstüne şamdan , sürahi v. s. koyup altmdaki rafa bir kaç kitap ve en alt kata da kunduraların vaz'ı pek muvafıktır, ü de basma bir perde ile ör- ayna bir. örlü tada ile itmam ettiğim şu teklif- ir odasında yatan hep arkadaşlarım fikrimi çok beğen- mişlerdi. Vakaa burada resmi misafir ağırlamak ayıp olur ama vesaiti mahdut ve ya mefkut bir eve gece yatısına gelecek kadar sayğısız resmi misafir bu kadarına bile lâyık değildir. Ziyalar ve renkler İnsat bazen İoş bir odada ya- şamsak zaruretinde kalabilir . Bir büsen küçük biraltmler lür apartmanda her köşeden islifade etmek emeli pek tal ir. Karanlık bir odanın duvarlarını açık sarı renğe boyatmak suretile elde edilecek fark ancak gör- mekle inanmak kabildir. Duvar- ların alt kısmı parlak — bir turuncu ile başlayarak tedricen kreme inen bir renk ile lavana kadar boyanarak tavan da krem yapılmak suretile en loş odaya Mmütemadi bir güneş ziyasışman- zarası temin etmek mümkündür. Pencerelere sarı zemin üzerine vufak çiçekli muslin perdeler veya sadece tül asmak, lambanın ziya- | sını pek şefaf turuncu bir abajurla örtmek muvafıktır. Yazın lodasa maruz - odalara sakin ve Serin bir manzara ver- mek için tavan ve duvarları açık iri — yapraklı Eski eşya ile odaları tanzim etmek kabildir Yaz münase- . betile ucuz ve » rahat bir oda tanzim — etmek zannedildiği kar dar güç değildir. Bunun için bir kaç metro basma ve uzunca tahta — kâfik Eski, demirleri bozulmuş — bi karyolanın — de- mirleri bu basma ile kapatılır, alt kısmına bir etek yapılır, bu suretle karyola rahat bir divan halini alır. Ayni basma- dan pencereye bir perde, eski bir koltuğa örtü ya- pılır. Tahta raf gibi duvara ça- kılarak üzerinde basmaya we | renkte bir kuınaşhu örtü Çanta ve ayakkabları Bu sene aynı “aynı deriden çanta ve ayakkabı çok ragbet gorıiyur Bu sene- aynı deriden çanta ve ayakkabıları çok modadır. Bunlar umumiyetle pek şık ve zarif olu- yor. Yalnız pek pahalı — olduğu için her kes buna rağbet edeme- mektedir. Dercettiğimiz resim yarı spor modeli bir ayak kabı ile çanta- sını gösteriyor İkisi arasındaki ahenk ve imtizaç ilk bakışta göze çarpıyor Gazoz içmek te menedildi! Amerikada içki yasağı kanunu bir kat daha şiddetlendirildi.. Amerikada meni müskirat ka- nununun tatbiki teşdit edilmiştir. Yalnız ispirtolu içkiler değil vi ve emsali içkilerin karıştınlma- sına mahsus sodalı ve - buzlü suların da - satılması mennedil- | miştir. Lokantalarda, halkın gözü önündeki masalarda oturanlara bar gibi sodahı sular verilebilir. Lâkin diğer bususi yerlerde bu gibi şeyler satılamaz. Eski eşya ile döşenmiş bir oda konur. Bir az çiçek, bir iki tablo bu odaya pek şen ve ferah bir manzara verir. lin odasma bir şişe sodalı su getiremer. Böyle bir şey içmek istiyenler otelin salonuna inmek mecburiyetindedir. Bazı oteller odasına 'Aldığım bu gazoza ispirtolu bir şey karıştırmıyacağımı taahhüt ederim.,, Golf klüpleri böyle zararsız iç- | kileri vermeğe cesaret edemedi- ğinden müşterileri en yakın çeş- meden suiçmek yahut çay getiri- mek süretile hararetlerini teskin ediyorlar. Otel ve klüp idarelerini ağaçl durmak ve pencerelere - Japon mali saçak gibi perdelerden yeşil gölgelikler asmak kâfidir. Dar odaların tavan ve duvar- telâşe düşüren ve bu. süretle d he banpi bir. açık renkte | telâre düş 'y_p_"'k* kı:?" v"; göncerelerin — Barekete — sevkeden — şey Nev- Te ea derblşeblenğe hükkâmından — Lindleyin a a e âtideki karardı. Umumi ve sandalyaları — alçak — intihap etmek, masaların üstünü bir çok ufak eşya ile doldurmamak, lambaları yüksekten asmak , per- delerin yerlere kadar inmesinc yerlerde oturmıyanlara gazoz ve ; emsali içkilerin verilmesi bunlara | müskirat kanştırlarak içki/ içil- mesine teşvik olduğundan meni Ve yesinilerin tavandan uzun kor- | möskirat kanunu abkâmi muci- donlarla asılmasına dikkat etmek | bince takibat bais lazımdır . Voldu. yapılmasını Eyfel kulesınden en yüksek bina Nev Yorkta 75 katlı -büyük bir bina yapılıyor İçinde 20 bin kişi oturacak olan bu bina 50 milyon lıraya mal olacak Amerikada Nev York ile Şikago | şehirleri arasında en yüksek bina inşa ettirmek için rekabet devam ediyor. Nev Yorkta son yaptırlan muazzam binanın yüksekliği 254 metrodur. Şikagoda yaptırılacak olan bina ise dünyanın en yüksek binası olacaktır. Yetmiş beş katlı olacak bu binanın yüksekliği 311 metro S0 santim olacaktır!... Şimdiye kadar en yüksek abide | addedilen Eyfel kulesinin 300 | metro irtifanda olduğuna göre yeni bina bu kuleden 12 metro kadar daha yüksek olacaktır. Binayı inşa için beş milyon ingiliz lirası sarfolunacaktır. İlk katı elektrik şimdüferlerinin garı olacaktır. İkinci katta 1000 otomobili istiab edebilecek bir garaj bulu- nacaktır. Bu garaj yalnız kiracı- ların otomobillerini kabul ede - cektir. Diger katların bir kaçı banka biri 150 odalık otel olacaktır. Diger katlar da apartıman halinde kiraya verilecektir. Binada 20-25 (, bin kişi oturacaktır. Bina yüksel- dikce küçülmekte, en yukarı kat lar bir kule halini almaktadır . | Bu külenin en yukarısında muaz- zam bir projektör konacak , bu projektör aynı zamanda tayyarelere işaret vazifesini görecektir . Yeni binada 1508 asansör bu- Tunacaktır. Bu asansörlerle inip çikmak yarım saattan fazla süre- cektir. 75 katlı binanın yukarı kısım- larının manzarası çok güzel ola- caktır. Yalnız buradan caddeye bakmak — kabil — olamayacaktır. Çünkü aşağıdaki adamlar küçük bir nokta gibi görünecektir. Buna mukabil bütün şehri ve Nevyork körfezini görmek kabil olacaktır. Yeni binanın üst katında kuv- vetli bir telsiz istasyonu da tesis edilecektir Dız kapaklarının guzell Amerikanın Konektiküt vilâye- tinde Nevhaven şehrinde geçende parip bir dava görülmüştür. Bu dava genç ve güzel bir kızla belediyesi - arasındadır. Davaçı Mis Eleonor isminde genç kız, müddeialeyh ise şehrin belededi yesidir. Meselenin esası şudur: Mis Eleonor bir gece tiyatrodan evine dönerken oturduğu sokağın fenerlerinden bir kısmının sönmüş olduğunu görür karanlıkta giderken caddede yapılmakta olan tamirat münasebetiyle ortada brakılmış olan alât ve edevata ayağı takıla- rak düşer ve diz. kapağından yaralanır. Meğer Mis Elconorun en güzel yeri diz kapakları ü 0: gayet hoş düran ki Nev Yorkun yüksek binaların- dan biri iği birer çukur varmış. yaralanan diz e, Teştikten sonra bu çukurlar kal- mamıştır. Mis Eleonor bunu güzelliğine nakise verecek bir hal addetmiş Mis Eleonor ve belediyeden tazı istemiştir. Görülen muhakemede reis gen; kızı haklı ” bularak — belediyeyi mahküm etmiştir. Reis demiştir ki: “Böyle bir vak'a yirmi seme evel olsaydı tazminat talep etmek içi, bir kadının aklına gelmezdi. Fakat u gün kadınların etekleri diz kapaklarını meydanda bırakmak- tadır. İpek çoraplar o kadar ince- dir ki her şeyi meydana çıkarırlar. Bunları nazarı itibare alarak Mis Eleonorun tazminat talep etmekte haklı olduğu tasdik ve delediyeyi Mis Eleonora 5000 dolar tazminat itasına mahküm ediyorum,, demiştir. Belediye bu tazminattan başka tedavi ücre tini de genç kıza verecektir L nnn aaT DD GK KA CK AAA