5 Haziran 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

5 Haziran 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

AT aati S X Ü Sahife 5 Ceneral klükün kızı sinema artistliği yapmağa başladı Matmazel ven Klük Almanyada yeni bir sinema yıldızı zuhur etmiştir. Bu sanatkâr meşbur Alman kumandanlarından Ceneral ven Klükün kızıdır. Hem asil bir aileye mensup olmak, hem de maruf bir kumandanın kızı bulunmak itibarile ikâ defa nazarı dikkati celbeden bu genç kız az zaman zarfında büyük bir muvaffakıyet göstermişti Filim sanatkârları borsası Almanyada sanatkârlar için bir borsa yapıldı gll St f bulmağa gelen artistler mılıp bulunuyor. Filim borsası (Benth) sokağın- dadır. Borsada erkekler ve kadınlar için ayıı ayrı daireler vardır. Borsa her gün öğleden sonra saat üçten beşe kadar açıktır. Salonları telsiz ve ses büyüllten cihazlarla techiz olunmuştur. Temiz örtülü mâsaların üzerinde her türlü gazeteler ve mecmualar vardır. Borsada iş bekliyen, san'e atkârlar telsiz konseri dinlemek ve gazete okumak - süretile eğle- miyorlar. Borsanın ucuz bir lokan- tası vardır. Bu lokanta işsiz san'- atkârlara on (Fenik) e - beş ku- raşa - kocaman bir kadeh - sütlü çay ve kırk (Fenik) e büyük bir parça sucuk veriyor. Borsada her gün bin kadar Sanatkârlar borsasında iş - Borsada garip bir artist Avrupada her ticaret işlerinin 've mesai erbabının borsası olduğu gibi Berlinde bir de film borsası vardır. Burada film sanatkârları toplanıyor. ve yeni filimler için lüzum görülen filim sanatkârları, rejisörler ve filim kumpanyaları adamları taralından burada ara- işsiz sanatkâr dolaşıyor. İş başında gayet güler yüzlü olup temaşa- gerleri şenlendiren bu sanatkârla- yın borsada yüzü gülmiyor. Her kes meyustur. Ancak film — kumpanyalarının adamları sanatkârı bulmak için borsaya geldikleri zaman işsizlere | Büyük sanatkârla- | rın garip havesleri Sinema yıldızlarının ve bü sanatkârların garip hevesleri van dır. Bunlardan biri de boş val lerinde muhtelif filimlerde figöran vazifesini yapmaktır. Büyük sanat- kârlar bu gibi küçük rollerden büyük bir zevk duyarlar. Şarli Şaplin boş - vakitlerinde stüdyoları dolaşır ve |küçük bir iş olunca hemen bunu derühte eder. Büster ketenda da bu me- rak fazladır. Büster geçende “49 numerolu kamp, filminde bir nefer rolünü yapmış ve son derece muvaffak olmuştur. Stüdyo müdürü bundan memnun olarak meşhur komiğe beş dolarlık bir çek vermiştir. Büster Keton bu çeki bir hatıra olarak saklıyorl.. Greta Garbo evleniyor mu? Greta Garbo Son zamanlarda Holivutun en yüksek kadın artisti addedilen Greta Garboya bir çok talipler ıktığı halde sanatkâr bunların hepsini reddetmişti. Greta Garbo, kendisile birlikte oynayan Con Cilbertin başka bir kadınla evlenmesi / üzerine - iz- divaca karar vermiştir. Gretanın can geliyor. Kumpanya memurları ekseriya muvakkat ve kısa roller. için adam aradıklarından iş bulanlar da bir kaç gün sonra tekrar borsaya avdet ediyorlar. Rejisörler geldiği zaman son derecede seviniyorlar. rejisörler borsaya nadir gelmekle beraber devamlı iş için san'atkâr intihap ediyorlar. Rejisörl ettikleri san- atkârlar istikballerini temin edi - yorlar. Lâkin ekseriya rejisörler borsa haricinde sanatkâr tedarik ediyorlar. — sanatkâr — kadınların simaları kadar kıyafetleride mü - him - olduğundan " bunlar akşam kıyafetile borsada ediyorlar. Sanatkârlardan bazıları adam anıyanların nazarı dikkatini celb- | etmek için türlü tuhaflıklar yapı- yorlar. Meselâ bir san'atkâr dai- ma çıplâk başı üzerinde bir pa- bulunduruyor. isbati - vücut | duktan —e Bar hayatı eğlencelimidir? Bar hayatı ekser gençlere çok cazip görünür. Ceceleri yemekten sonra her hangi bir bara giderek geç vakte kadar şampanya içeti, dansederek eğlenen kimselere gıbta ile bakarlar. Halbaki İngi terede bu hayatın zannedi kadar cazip olmadığını gösteren gâarip bir vaka olmuştur: İngilterenin şimal taraflarında küçük bir kasabada doğmuş olan Tensen isminde - biri senelerce evel bu kasabadan Londraya gelmiş ve küçük bir bar açmıştır. Bu bar yavaş yavaş büyümüş, ve son zamanlar- da Londranın en eğlenceli yerle- rinden biri halini almıştır. M. Tomson geçende kısa bir hastalık neticesinde vefat etmiştir. Vasiyetnamesi —açıldığı ' zaman bütün servetini genç yeğenine bıraktığı - görülmüştür . Tomson yalnız bir şart koymuştur: Yeğeni her gece bara gelecek ve hiç olmazsa üç saat barda kalacak. Tomsonun vasiyeti genç yeğeni- ne haber verildiğ zaman delikanlı derkal Londraya kaçmış, barın başına geçmiştir. Ceymis, o zamana| kadar uzak kaldığı bir eğlence yerinden büyük bir zevkalmış, her gece sabahlara kadar burada kalmağa başlamıştır. Delikanlı bol bol şampanya içerek, güzel kız- larla dansederek çok eğlenceli | vakit geçirmeğe başlamış, köyünü | köyündeki genç nişanlısı Mildredi | unutmuştur. Bu gürültülü ve eğlenceli hayat altı ay kadar sürmüştür. Altı ay sonra Ceymis barda sıkılınağa — başlamış, — iptidaları sabahlara kadar kalirken yavaş yavaş asgari müddet olan 3 iş ve bu müddeti de gür den uzak bir kenarda, müdiriyet odasında geçirmeğe başlamıştır. Bir zamanlar kadın ve şampanyaya | Birİngiliz genci bar için “cehennemdir » diyor | İngiliz gencinin nişanlı Mildred bayılırken bunlardan nefret etmiş, ik, kasabası ve oradaki nişan- hsı gözünde tütmeğe başlamıştır. Delikanlı bu suretle de iki ay kadar vakit geçirmiş, fakat nihayet burası kendisine cehennem olmuş- tur. Kadmların yalancı tavurları, her şeydeki sahtelik Ceymisi bir gün her şeyden nefret ettirmiş, mirası da bir tarafa bırakarak köyüne koşmuş, kendisini Mildre- din kucağına atmıştır. İki genç daha fazla beklemeğe lüzum görmeden sade bir düğün yapmışlardır. nü Noterden bir mektup gel- miştir. Bu mektupta şu satırlar yazılmıştır. “Mütevefa amcanızın ikinci bir vasiyetnamesi — mucibince - bütün emlâkine sahip olduğunuzu teblig ederim. Çeymis nişanlısı ile ev - lendiği takdirde açılacaktır,, kay- di taşıyan bu , vasiyetnamede yalnız bar, senelerden beri çalı - şan memurlarla garsonlara terke- dilmektedir. Köpek ve telsiz konseri Amerikalı zengin bir kadın köpeğini zorla telsiz dinlemeğe alıştırdı Amerikada, Boston — şehrinde garip bir vaka olmuştur: Madam Sali isminde genç ve zengin bir kadının dünyada sevdiği iki şey wardır: Köpeği, Şilka ile musiki... Madam Soli eskiden uzun gün piyano çalar, musiki ihtiyacını bu suretle tatmin edermiş . Yanında bir yastık üstünde yatan Çilka da bu musiki den hoşlanırmış Radyonun teammümü üzerine genç kadın piyano çalmaktan vaz geçmiştir. Şimdi madam Soli uzun gün telsizin başında oturup dünyanm her tarafından gelen konserleri dinlemekle vakit geçiriyor. Madam Sali bu suretle yorgun- kurtulduğuna — memnun olmakla beraber keyfini kaçıran yegâne nokta, Çilkanın telsizle işidilen musikiden — boşlanmama- sıdır. Telsizde konser başlar baş- Madam Sali ve köpegi Çilka lamaz köpek havlayor, — Saliye musikiyi rahatça dinlettirmeyor. | bur etmiştir. Köpek iptidaları Madam Sali ne musikiden ne | haylamış, koşmuş, silkinmiş, fakat de köpeğinden vaz geçemediği | hep kulağında konserleri duymuş için düşünmüş ve bir çare bul- | tur. muştur. Köpeginin başına göre telsizi dinlemeğe mahsus bir lâs- tik yaptırmış ve - bunu Çilkanın kafasına takarak köpeği zorla uzun gün musiki dinlemeğe mec- Dört ay devam eden bu teda- viden sonra Çilka, kongerlere alış> miştır. Şimdi madam Sali telsizle konser dinlerken, Çilka havlar'ı- iyor yastığında yatarak uyuze: — ş!