20 Haziran 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

20 Haziran 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

İş hayatında : evli kadın | Sathi düşünenlere göre çalışıp — para kazanan evli kadının dörl — başı mamür olmak . icap eder. Öyle ya, zevci evin idaresi, kendisi de füzuli hevesatını temin ediyor, bundan i can sağ- Halbu ki işim iç yüzünü bilen- büraya — bir — istifham işareti ler çekiyorlar. Makul evli, | ha- liyor- düşünenler yani — kocalı- kadının yatında yeri olmadığını lar, » Zarureti katiye takdi tesna, kadın sayinin aile bütçe- sine ilâve ettiği sırf maddi menfaat, maddi için fevlit ettiği ve Oman malızurlara hiç bir zaman tekabül edemez, Evli bir kadının, ev idaresinden maada akşam eve yorğun, ekse- riyetle titiz gelen zevcini güler yüzle karşılamak, derdini dinle- mek ve ilh.. ile mükellef oldu- ğunu kabul edersek, sabahlayın | erkenden kalkıp, evinin, kocasının, çocuğunun her törlü ihtiyacatını ihzar ederek iş başına koşmuş, akşama kadar bila fasıla didin- - — miş bir kadının bu vazifeyi ifa etmesini - bekleyemeyiz. Eurada mefkut olan hüsnü niyet değil imkânı madi Ailes için alm teri döken bir adam için sarih birer bak olarak kabul edilen bir çok şeyin çalışan kadının zevci hak- İlal yant Gadüyatağım, ni Kdar| hamul olsa kadmın da nihayet insan olduğunu, evine avdet edince | biraz da dinlenmek, ğecc, sokağa veya iki arkadaşını davet ederek tabiri mahsusu veçhile içi açılmak ihtiyacını duymasının pek tabil olduğunu, en müstebit ve muhafa- | zakâr erkekler bile teslim edecek- lerdir. Mis Vilkison Mis Loe tin bir külfet mukabili dir ki kadın aile zev ciyet hayalı kabili telif değildir. Çalışan / genç kiz. ve ya dül - kadınla evli kadın aynı şeraite tabi değildirler. Birincisi, tıpkı crkek gibi her şeyi evinde hazır bulur, ikincisi de kendi hayatına amir olmak itibarile, dvini, hiz- metini bildiği gibi * Evli kadın ise emeğine mukabil hiç bir imtiyaza mazhar olmaz bilâkis ekseriyeti ahvalde zevein- de iki haleti ruhiyeden birinin baş gösterdiğini görür ki hiç biri şayanı arzu. değildir: 1 — Ailesine karşı vazifesini ifaya muktedir olamamaktan mü- tevellit bir hissi acz ve binnetice izzetinels ve vicdan azabı. 2 — Ailesinin tamamen kendi sayına müftahir olmadığını bilmek- llit bir atalet ve * Adam sen de ev nasıl | döniyor , zihniyetine müs- tenit bir çalışıp — kazancının art- tırma şevkinin kırılması. Hürriyet ve müsavat hakkında yüksek sesle söylediklerine ra; men hiç bir kadın efendilik vazi- inde kusur cden erkeğe karşı hörei dayame — ve Sibalerisi ber kesin fevkinde görmemek, annelerinin aile reisi olması icap çeden şahsiyete faik değilse mü- i olduğunu anlamak çocukların wi eder. Saçlar yazın kuru ve donuk bir renk alırlar, hatta bazısı adeta ağrır, Sıcak havadan ve güneşin hararetine fazla maruz kalmaktan mütevellit bu mahzurların izalesi için saçların sabunla yıkanmayıp tı, hayat hakkındaki telak- çalkanmış iki yumuv.lz'yı:ı b". çay tesir yapar. kaşıgı kolonya suyu ilâvesile ihzar Çocuksuz - ailelerde ise zaten | Sülcü şampuan k"“,'""""“' M zevcesinin maişetini temin etmiye- Ğmı.î"'k'îîî. i;;;';;;“;;s';"g'; yece; bildiği halde evlenmeğe v n teşebüs eden erkek o kadar gay. | Fasığı halis badem yağı ve bir ga - n tabil bir şeydir ki bu takdir | kaç damla esans ilâvesile yapılan l dlük Hlayclie Çü basal. | brlyantladari : büftada ” İki- dela üzerine kurulmuş demektir. Vel- | kullanılması muvafıktır. hasıl kadının çalıştığı aile muhi- | — Yazın saçları sık sık fırça- tinde ahenk olmaz, olamaz. Mi ödeank dde- Bülir | niligz kadın mebusları İngilterede yapılan son intihapta 13 kadın mebus inlihap edilmiştir. | Bunlardan dokuzu amele, üçü muhafazakâr fırkasına mensuptur. | Liberal fırkasından yalnız bir kadın mebus intihap edilmiştir ki © da Loyd Corcun kızi Mis Megan Loyd Corçtur. Kadın mebuslardan ekserisi 50 yaşından yukandır. resimlerden ilk dokuzu amele, ikisi muhafazakâr fırkasına mensuptur. En sonuncu mis Megan yegâne liberal kadın mebustur. Yazın saçlarımızı nasıl muhafaza etmeliyiz? Son moda saç tuvaletlerinden bir kaçı EV- KADIN MODA |0t Mis Tubervil — Ledi Masley Dercettiğimiz masına — dikkat — etmeli — ve mümkün ise sıcak maşa değdir- memelidir. Pola Negri saçlarının siyalığı ve parlaklığını nasıl idame ettiği hakkındaki bir suale hafta- di büldefa bölca Ht yağıakı ğ iki saat sonra yıkayarak eşinde kuruttuğu ceva- binı vermiş. Böylelikle saçlarının ağarmasına da mani olduğunu söylemiş. Renği bozulan siyah ve koyu kumral saçlar için cevizleri yeşil kabukları ile beraber kaynatıp suyunu sürmek iyidir, yüz ve eller boyanmamak için evelce vazelin ile örtülmel Otomobil er- kekleri — baştan çıkarıyormuş!... Nev Yorkta genç bir kadın bunu keşfetmiş ve ko- casını cürmü meşhüt / halinde yakalayarak bir talâk davası ika: me — eylemişti. Vaka şudur: Vilyam Leffer isminede bir tüc- car geçenlerde bir etomobil sa- 'tin almak iste- miş, bir çok mo- del gördükten sonra nihayet iki kişilik, ve arka- sında açılan bir kapak içine de bir kişi oturabi- len bir spor oto- mobili satın al- mıştır. İlk zamanlar Vilyam her akşam işi bittikten sonra karısı Eli otomobile binerek uzun gezintiler yapmışt Fakat bir müddet sonra Vilyam bazı akşamlar işinin geç bittiğini ileri sürerek gezintiye çıkmamış ve bir akşam karısına: “Bir ar- kadaşımla, iş için şehir civarında bulunan villasına gitmeğe mecbu- rum. Benim otomobil ile gidece- ğiz. Gece geç gelirsem merak etme., demiştir. amın o gün yeni bir elbise geyinmesi, dikkatle traş olması, kremler, pudralar, lavantalar sü- rünmesi karısının nazarı dikka!ini celbetmiştir. Elzi kocasına bir şey söyleme- » | fakat erkenden — garaja giderek otomobilin arkasında ki kapaklı yere gizlenmiştir. aat beş vakıtleri, Vilyam genç bir kadınla gelmiş, otomobile binerek şehir İaricinde eğlence mahalli olan meşhur bir lokantaya gitmiştir. Yalda Vilyamın genç kadınla konuştuklarını işiden Elzi kocası- zın kendisini aldattığını anlamış- tomabil lokantanın — önünde durduğu ” zaman, Elzi ” kapağı açarak çıkmış, ve — garsonlar Amerikada garip bir keşif omobil erkekleri çap- kınlığa sevkediyormuş! Madam Elzi Letfer vasıtasıyle bir polis çağırtarak kocasını tevkif ve bir zabıt vara- kası tanzim ettirmiştir. Genç kadım bu vesika ile kacasının kendisini aldattığımı isbat ederek talâk talebinde bulungcak ve 100 bin dolar tazminat talep edecektir. Vilyam kadınla başbaşa yaka- landığı için mahkemenin talâk 've tazminat kararı vereceği mu- hakkak addedilmektedir. Mamafih Elzi bundan pek memnun değil dir. Kendisile görüşen bir gaze - teciye şu sözleri söylemiştir: — Kocam aleyhinde talâk da- vası ikame ediyorum. Mabkeme- nin kararı her ne olursa / olsun kendisinden. ayrılacağım. Bu hu - sustaki karârım katidir, artık Vil- yam ile bir arada yaşamaklığımıza imkân yoktur. Bu karazı verirken büyük bir tırap hissettiğimi gizlemiyece- . Kocamla 8 seneden beri evlisidik ve pek iyi geçiniyorduk; otomobil onu baştan çıkardı. Daha doğrusu kadınların otomo- bile karşı büyük bir zafı vardır. Otomobili olan erkeğe âdeta yılışıyorlar. Hele bu otomobil bizimki gibi iki kişilik küçük bir araba olursa. Para kazanmanın yolu! Dünyanın hiç bir tarafında boşanmanın bir. varidat — menb: olduğunu. kimse tahmin etmezdi. Halbuki İngilterede madam Starn boşanmak sayesinde mühim bir servet sahibi olmuştur. Madam Rut Starn kocası M. Starndan tamam altı defa boşan- anıştır. M. Starn — karısını pek çok sevdiği için her talâktan sonra Buta yalvararak, yakararak baştan evlenmelerine razi etmektedir. But, M. Starnla 1914 te evlen- miştir, 1918 de ilk talâk vakı olmuştur. Starnın - ricası üzerine 1919 da tekrar evlenmişlerdir. İlk talâkta mühimce tazminat alan But, servet . sabibi olmak için boşanmanın — güzel bir üsul olduğunu — keşfetmiş — ve — ko- | casını güya arkadaşları vasıtasile baştan çıkmış göstererek mahke- meye müracaat ile lehine talâk kararı ve tazminat alınıştır. Bu suretle altı defa boşanmış ve hakikati anlamayan kocasının ricalarına kanar gibi görünerek gene barışmıştır. Bu talâklar sa- Yesinde Rut 16,700 İngiliz Tirası tazminat almıştır. T İ Madam Rut Starın Bunlardan mada ber ay kocasın- dan 70 lira da nafaka almaktadı: Geçen ay Starn hakikatı anlamı ve bu defa kendisi ” boşanmı için mahkemeye müracaat de hiç bir şey ispat edemediğin- irerek daba- 2000 İngiliz I tazminat almıştır.