28 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

28 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

28 Temmuz 1929 Vunanistanda Amele ile zabıta arasında kanlı müsademeler Selânik 25 ( Fos ) amelesile zabıta arasında yeniden kanlı arbedeler çıkmıştır. İşe ahın- mayan 160 işsiz amele İtalya reji fabrikasının önünde toplanmağa lamışlardır. z dağılmadıklarından zabıta zorla dağılmış ve 7 ameleyi de dipçik zarbelerile yaralamışımır. Bu hadiseler öğledeu sonra tekerrür. etmiş ve 2000 amele toplanarak zabıtaya küfretmeğe başlamışlardır. Zabıta tüfek dip- çiklerile hücum etmiş 6 amele ğ 20 amele de Dahiliye vekili Mardin 26 | Hususi | — Dahi- liye yekili bugün beşte Diyarı- bîüx:a hııi:dı: Mardine mu- wasalat eyleyecektir. Vekil bey şehir haricinde ve methalinde 'olmak üzere muhtelif mahallelede memurin ve halk kitlesi tarafın- dan pek parlak surette istikbal etmek üzere hazırlıklar yapılmak- tadır. Velimiz Tevfik Hudi bey Diyar bekire hareket etmiştir. Avdette vekil beyle birlikte gelecektir. Va Wj varlar. belmb yi torafından pek mükelef lark G bi dkan SEafR Kiğile edilecektir. Saat 17 de Türk MA hat tlüfikden 'Yerel” lerine bir çay ziyafeti verilecektir. Vekil bey cümaertesi” sabal Sütür” ” karlıza' bertye Cüsliş azimet edecekler ve bir daha Mardine avdet eyleyeceklerdir. M. Poincare istifa edecek Paris, 26 (A.A.) — Ayan ko- ridorunda —M. — Poincare nin bu akşam istifa edeceği Tenmektedir. Mumaileyh, da kendisine bir ameliyat yapılacağından, harici siyasetin bugün tabi bulunduğu ahval şerait dahilir idar mevl M. Doumerğin yeni kabinenin teşkiline M. Brsand davet ede- ceği umumiyetle — zannedilmek- tedir. — Tütün Rümeli tahsilatı Esham İe bankatı Anadlolu şimendileri Tramvey şirketi Terkos Balya Çimenle Azadalu Oj 45 Telefon haberleri Hariciye vekili gelmiyor M. Papa bugün Tevfik Rüştü beyle görüşecek Ankara 27 (Telefon) — Hari- ciye vekili Tevfik Rüştü beyin İsmet Paşa Hz. lerine izahat ver- mek üzere — İstanbula gideceği doğru değildir. Esasen İsmet Paşa Hz. son müzakerelerden anında tafsilâtı ile baberdar edilmiştir. İsmet Pş. bu hususta izahate lüzum görseydiTevfik Rüştü beyi İstanbula davet eder- di. Böyle bir davet de vuku bulmamıştır. Müzakerenin inkıtamdan sonra alınacak tedbirler için bir hazır- | hk devresine lüzum görülmüş- tür. Bu devre 10-15 gün sürecektir. Ağustosta İsmet paşa Ankaraya gelecek, o zaman mes- ele kat'i safhaya girmiş olacaktı Yunan sefiri M. Papa Hari vekilindan bir randevu istemiştir. Mülâkat bugün olacaktr. İngiliz Hrası Ankara 27 ( Telefon ) — Borsa komiser vekili maliye- vekili atında — kadra İçilir — Iirasındaki — temevvücatı konuşmuştur. — Spekülasyon — için şiddetli tedbirler alınacaktır. Yeni borsa kanununda bu hu- susta şedit ahkâm vardır. Maliye vekâleti ingiliz lirası gayri tabi olarak yükselirse bir taraftan, spekülasyoncular — hakkında şiddetle hareket edecek, diğer taraftan da İngiliz lirası mübayaatı- m tahdit edecektir. İcap ederse piyasaya İngiliz lirası arzedilecek ve fiat düşürü Ankara belediyesi mü- tehassıs geti Ankara 27 (Telefen)— Emanet belediye işleri için Avrupadan bir belediye mütehassısı getirmeğe karar verimi Maadin lâyıhası Ankara, 27 (Telefon) — İktisat maadin lâyıhasınm tetkika- tını bitirmiştir. Lâyıha vekiller heyetine gönde- rilmi Bulgaristanda şiddetli hir zelzele Sofya, (A. A.) — Şiddetli bir zelzele Çırpanda mühim hasarata meselesini, “Ötomobil kazalari Dün 4 kaza oldu Şoför Ziyanın 682 numeralı etomubili dün Beyoğlundan ge- çerken 25 yaşında — Aupostol is- minde bir adama — çarpmıştır. Apostol başından yaralanmıştır. 2 — 3112 mumerolu otomobil Üsküdarda Bedriye hanım isminde bir kadına çarpmış ve ifade vere- |miyecek derecede gayet ağır surette mecruhiyetine sebebiyet vermiştir. Mecruh Tıp fakültesine kaldırıl- mıştir. 3 — Üsküdarda sakin bakkal | Nuri efendi 1705 numerolu oto- | mobilin sademesine maruz kala- rak yaralanmıştır. 4 — Üsküdarda oturan kun- duracı Lımyak bisikletle Çinilide dolaşırken meçhul bir otomobijin sademesine uğrayarak - yaralan- | Belgrad istasyonunda | Tamirat meselesi | Konferansın Lâ- heyde toplanması | kararlaştı | Paris, 26 ( Hususi ) — Tamirat | meselesini tetkik için toplanacak | Konferansın içtima mahalli Lâhey | olarak kararlaştırılmıştır: İngiltere Londrada toplanılması hakkında | ısrardan vaz gezmiştir. Müzakereye | iştirak edeck 6 devlet Amerikayi | da davet etmeğe karar vermiştir. | Londra ve Vaşington itilâfları Paris, 26 (A.A ) — Ayan meclisi 30 veye karşı 242 reyle Frans: İngiltere ve Amerikaya olan borçları hakkındaki Londra ve - Vaşington — itilâflarını kabul etmiştir. Rusya - Çin İki hükümet arasını müzakere başladı Londra 26 (Hususi) — Mukden- den gazetelere bildirildiğine göre Rusya ile Çin arasında doğrudan doğruya müzakereye başlanmıştır. bir hadise Belgrad 26 (Hususi) — Çellan isminde bir komünistin istasyonda tevkifine teşebbüs edilmiştir. Çellan silâh kullanmış, jan- darma telef, bir komiser mecruh olmuştur. Çellan kaçmağa muvaf- fak olmuştur. Zincir nakledilirken koptu, bir telef, bir mecruh var Osmaniye telsiz istasyonunda yapılan inşaatta bir zincirin bir | noktadan diğer bir mahalle raptı lâzım gelmiştir. Zincir amele tarafından çe- kilirken — birden bire — kopmuş ameleden - Çivrilli hacı Mehmet | ile Bitlisli Demir Tahirin başla- | Tına şiddetle çarpmıştır. | Neticede hacı Mehmet oldığı yaranın tesirile derhal vefat et- | miş, Bitlisi Demir Tahir ağır | sürette yaralanmıştır. Zabita ve müddei umumilik tahkikata baş- | lamıştır. Makasla yaralamış Aksarayda berberlik eden Na- zif efendi dün bir meseleden do- layı arkadaşı Bekirle kavgaya tuluşmuştur. Neticede Nazif, Be- kiri makasla yaralamıştır. Sarhoşluk! Kumkapı sakinlerinden İbrahim dün sarhoş olduğu halde Yeni- kapıda arkadaşı Mustafa efeni nin evine taarruz etmiş, kapıyı taşlamıştır. Zabıta mütecavizi ya- | Üsküdarda sakin Sabriye hanım evine anahtar uydurmak suretile Ali isminde bir sabıkalı girerken yakalanmıştır. | Sabıkalı Deli Ahmet, dün Bey tötüncü —Ali efendinin una girerken derdest edil- Mütercimiz (Vâ-Nü) Bugün düncü sahilemizde başlıyor. Başlıbaşına bir uzun hikâyedir. | defa bu şekilde Sıcaklar İstanbul halkının büyük bir kısmı dün denize taşındı Dün İstanbulun en sıcak gün- lerinden biri idi. Hararet gölgede 31 dereceye kadar çıkmıştır. Bu sebeple cumayı geçirmek üzere halkan mühim bir kısmıda deniz banyolarına akın etmiştir. Sabah- leyin sis olduğu için vapurlar işleyememişti. ikinci vapurlarda görülmemiş bir - kalabalık vardı. Hele ada vapurlarında ayakta duracak yer yoktu. Geçen hafta içinde deniz su- yunun çok soğuk olduğundan şikâ- yet ediliyordu Bilhassa Boğaziçinir deniz banyalarında denize gir- mek kabil değildi. Boğazda de- | niz suyunun harareli 8 dereceye kadar inmişti. Kandilli rasatha- nesinin verdiği malümata göre dün suyun harareti 17 ye kadar çıkmıştır. Dünkü sıcaklarda halk bu suretle eyi bir banyo günü geçirmiştir. Bugünkü hava Yeşilköy .rasat — merkezinden verilen malümata göre bugün sıcaklık artacaktır. Rüzgâr garp istikametinden hafif olarak ese- cektir. Sabahleyin hararet 24 derece idi. Dünkü futbol maçı ve at yarışı (Baş tarafı birinci sahifede ) bitginlik alâimi baş gösterdi. Yavaş yavaş ağırlaşmaya başlayan Galatasaraın hücumları bir birini takip ediyor, Mısırlılar allak bullak olan kalelerini güç hal ile kurta- .| Tıyorlardı. Sağaçık Huda ve sol iç Muhtar ara sıra ferdi hücumlara yol Tehlikeli bir hücumu hücum takip ediyor, taç, ufak bir kargaşalık. Oyunun bitamına üç dakika varken Huda yegâne golü yapıyor. Galatasaray 25 senedir belki ilk mağlüp - oldu. uzun ve şerefli tarihlerinde bu 'acı mağlübiyet de yer aldı... Ankaraya davet Ankara 26 ( Hususi )— Istan- bulda bulunan Kahire şampiyonu Ankara mühteliti ile bir maç yapmak üzere Ankaraya davet edilmiştir. At koşuları Büyük yaz at yarışlarının bi- rincisi dün Veliefendi çayırında yapılmıştır. İlk yarış üç yaşındaki yerli ve Arap taylarına mahsustu. .Bu koşuya 7 hayvan iştirak etti. Bunlardan Süleyk ismindeki tay kazandı. İngiliz at ve kısraklarına mah- sus 1600 metroluk ikinci müsaba- kada Banan ve İnorest ismindeki atlar baş başa gelmişlerdir. Üçüncü koşu dört yaşından yukarı arap hayvanlarına — mahsusta. — Dokuz hayvan iştirak etti. Nasip birinci en mülümmi — olan 1800 metroluk ingiliz hayvanlarına mahsus yarışlı. Neti- cede Gazı koşusu galibi olan İş Celâl bi Yarış kazanmamış bayvanlara mahsus olan beşinci koşuya 13 at iştirak etti Prens Halim beyin Süruru birinci geldi. Göz tababeti kongresi Bu ayın sonunda Amsterdamda toplanacak beynelmilel göz taba- beti kongresine tıp fakültesi mu- derrislerinden Ziya beyin iştiraki tensip edilmiştir. Ziya B. bu hafta içinde Avru- paya gidecektir. |Ü GÜNÜN HABERLERİ * Sıhhiye Vekili dün gelmedi-, Dün, Avrupa tarikile Amerikadati şehrimize avdeti beklenilen Sıhi hiye Vekili Refik Bey istikbal etemk üzere Vilâyet ve Şehremaneti erkânı ve sair zevat Sirkeci istasyonunda intizar etmişlerse de Vekil B. trenden çıkmamış ve seyahat programının tadil edildiği anlaşılmıştır. * İş bankasının Erzurum şu- besi — İş bankasının Erzurum şubesi merasimle açılmıştır. Ban- kanın şubeleri yirmiye baliğ ol- muştur. * San'at mekteplerini teftiş — Türkiye san'at mektepleri umumi müfettişleri Mösyö ve Madam Ruvatle, şehrimizdeki san'at mek- teplerini teftiş etmişler ve rapor- larını Maarif Vekâletine takdim etmişlerdir. Ecnebi mütehassı gençlerimizden sitayişle bahse: * Sili heyet — Tahkikat için Silivriye giden mektupçu ile nüfas ve polis ikinci şube ünden mürekkep he- yet pazartesi günü şehrimize av- det edecektir. x* Düyunu umumiye taksitleri— Düyun umumiye taksitleri mese» lesinde dainler vekilleri noktai nazarımızı kabul etmişlerdir. » Saffeti Ziya beyin cenaze merasimi — Evvelki akşam Yat- klüpteki baloda füc'eten irtihali darübeka eden teşrifat müdi umumisi Saffeti Ziya beyin cena- zesi bugun saat on buçukta Bo- yacıköyündeki hanesinden kaldı rılarak namazı Rumeli hisarı münde eda edilecek ve ebedi istirahatgâhına tevdi edilecektir. * Şerefli bir hediye — Reisicume hur hazretlerinin, Millet mektep- leri mezunlarına tevzi edilmek üzere ihzanm emir buyurdukları kitabın başında Reisicumhur haz- retlerinin bir fotografları ve foto- grafın altında da “Millet Mektep- leri Baş muallimi Gazi Mustafa Kemal Hazretleri,, ibaresi bulun- maktadı 15 günlük gelin Yalova sahilinde feci bir vaka Büyükadada Sait cfendi ismin- de bir odun tüccarı vardır. Sait efendi 15 gün evel küçük keri- mesini evlendirmiştir. İki gün evel de Sait efendi büyük keri- Yalovaya gelin gönder- Gelin alayını götüren motör Yalova sahiline yaklaşamamış, 25 kadın karaya çıkmak üzere bir kayıga binmişlerdir. Yolda kayık devrilmiş kadınlar denize dökül- müşlerdir. Kazazedeler meyanında bulunan Sait efendinin küçük kerimesi, 15 günlük gelin boğulmuştur. Genç kadının cesedini baş aşağı bir Aağaca asmışlarsa da bu nafile çare fayda etmemiştir. Tohumluk tevzii İktisat “Vekâleti. Trakyadaki muhtacı muavenet - köylülere 90 ton tohumluk tevzüne karar vere miştir. Tohumlaklar Ziraat ban- kasınca mübayaa — olunacak ve komisyonu mahsusunca tevzi edilecektir. ——— — Hem sarkıntılık etmiş, hem de yaralamış.. Dün küçük Çiflik parkında bir hadise olmuştur. Gemil / efem isminde bir zat baldır.. Mebruz! hanımla parkta dolaşırlarken O man namında birisinin tecavüzül uğramışlardır. Osman evvelâ Mel rüre banıma / sarkıntılık etmiş Vâ sonra da Cemil efendiyi kollarındı bıçakla yaralamıştır. Firar etmek isteyen Osman zâx bıtaca derdest edilmiştir. İ u we '