30 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

30 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

30 Ağustos 1929 “Susuzluk İstanbul ciheli Kerbelâya döndü Dün gene İstanbul tarafında terkos suyu kesilmiş, halk susuz- Tuktan kırılmıştır. Bu sıcak gün- lerde, sokakların bir toz derya- lüğü, buzsuzlıktan hal- aztırap çektiği yetiş- bir de susuzluk Balini ll kakçeşme e rının kesilmesinden sıkıntı içinde iken dün terkos suyunun da ke- silmesi yüzünden ne yapacağını şaşırdı. Tahkikat yaptık, terkosun İs- tanbul cihetine su taksim eden depodaki bozukluktan ve bir ana borusunun patlamasından - dolayı suyun kesildiği anlaşıldı Dikkat edilirse ikide bir, bir boru patlıyor, bir. deponun su isalesi tertibatı bozuluyor. Bu hal- lerin tekerrüründen İstanbul halkı bıktı, usandı. Artık buna bir ni- hayet vermelidir. Gümrük resmi Fransız mallarına karşı azami tarife Dün piyasada yeni gümrük ta- rifelerinin tatbikine başlandığna dair bir şayia çıkmış, tacirlerden bazıları telâş etmiştir. Aldığımız — malümata — göre fransızlarla Lozan muahedesinde- ki ticaret mukavelesi müddeti dün bitmiştir. Müddetin hitamı üzerine rüsü- mat idaresi Fransadan gelen mal- lara karşı azami gümrük - tarife- sini tatbik etmiştir. Evvelâ 5 misli gümrük resmi alınan mallardan B, B den 14, 9 dan 15 misli resim alınacaktır. Ticaret mukavelesinin hitamı üze- — rine İransızlar yeni bir mukavele — yapmak için hükümetimize mü caat etmişlerdir. Aldığımız 1ali /mala göre yeni ticaret muahedesi :şıeıfnoıyı kadar müvakkat bir Dını İıı.sımpışıdı kanlı. bir vaka oldu Dün kasımpaşada müthiş bir “vaka olmuş, bir amele arkadaşını asırarak pek ağır sürette yarala- — mıştır. Kasımpaşada Bakır Landa İlyas dün gece kavga etmiştir. Bir aralık Alinin üstüne çıkar İlyas bütün kuvveti ile arkadaşını ısırmağa — başlamı; Neticede Alinin çene kemiği kırılmış ve beyni zedelenmiştir. undan sonra kavgacıları ayır- mağa — gelen — Alinin — kardeşi Hasan da — İlyasın — tecavüzüne uğramıştır. — İlyas “Hasanı da bir kaç yerinden ısırmıştır. Doktor tarafından yapılan muayenesinde İyasın bir cinnet bubranı geçirdiği anlaşılmıştır. Aşk rel yüzünden Dün gece saat 2 de Arnavut Rüstem isminde bir şahıs Beyoğ- lunda İstiklâl caddesinde şoför Eşref efendiyi bıçakla iki yerin- den ağır sürelle ” yaralamıştır . Hadiseye sebep bir aşk rekahe Kafesleri kırmışlar Çankırılı Ahmet ile arkadaşı Bekir dün kadıköyde Fevziye ve Makbule hanımların evine tecavüz etmişler, — kafesleri” kırmışlardır. Kadınların feryadı üzerine ma- halle halkı bu iki adamı- yaka- lamıştır. Şimdide işgal çıktı La hey, 28 (A.A) — Altı da- vetçi devlet murahhasları saat 1İlden 13 e kadar içtima etmişler- dir. Mezkür murahhaslar, Alman heyetine kat'i bir itilâf elde edi- lebilmesi için ne gibi hususatın kabul etmesi zaruri olduğunu izah ve teşrih eylemişlerdir. La hey 28 (A.A.) — Altı ın aktetmiş devlet murahhaslarını oldukları hakkında bir netice istihsal ede- meden saat 19,30 da bitmiştir. Müzakerata, bu aksam M. Snov- 'başlıca murahhaslara vere- iyafetten sonra, tekrar baş- lanılacaktır. M. Briand, M. Hen- derson, M. Hymans ve M Ste- resemann arasında vuku buülan bir mülâkattan sonra siyasi encü- Karial önlerinde.. deniz kazası oldu bir karpuzcu boğuldu Bün kartal önlerinde bir deniz kazası olmuş ve bir adam boğul- muşlur: Gece saat 21 raddele- rinde yeni Hayat motörü kartal önlerinden geçerken bir karbuz kayığına çarpmıştır. Neticede kayık devrilmiş ve içindeki üç karpuzcu denize düş. müştür. Kazazedelerden Ali i minde biri” boğulmuş diğerleri kurtarılmıştır. Haliçte bir vapur batıyordu Haliçte bulunan Demirtaş — va- — purü sü almıştır. Vapurun imda- dına Liman şirketi motörleri gel- miş, içindeki suyu boşaltmışlardır. Demirtaş vapurunun ne suretle su aldığı malüm değildir. Deniz l müdürlüğü tahkikat yap- u. Arap Fuatla Kör Kâmil Vefada — oturan - Arap Fuatla Kör Kâmil isminde bir şahıs kav- gaya tutuşmuşlar, neticede Arap Fuat sustalı çakı ile Kâmili ense- sinden ağır surette yaralamıştır. Samatyada bir kaza 113 numaralı tramvay — dün Samatyadan — geçerken - arabacı Şaplak Feride çarmıştır. Arabacı, sol ayağı tekerlekler altında ka- larak feci surette yaralanmıştır. Şişlide yangın Şişlide Şoföroğlu sokağında ko- misyoncu Dimitri efendinin evin- den yangın çıkmışsada hemen ye- tişilerek söndürülmüşt! Napoleonu yaraladılar Dolapderede oturan kömürcü Şakir, eski ortağı Napoleonu bir alacak meselesinden dolayı bıçak- la birkaç yerinden yaralamıştır. Mecruh Napoleon efeendi tedavi için hastahaneye kaldırılmıştır. Hem arabası kırıldı, hem kendisi yaralandı 101 numaralı tramvay arabası dün Karagümrükte Mehmet Ali efendinin yük arabasına çarpmış- tır. Müsademe neticesinde araba parçalanmış ve yere yuvarlanan Mehmet Ali efendi vücudunun bir | kaç yerinden yaralanmıştır. Lahey konferansı | masrafı meselesi | | | | | müracaatla demiştir ki: y Yalovanin imarı | Mimar M. Örley Yalovaya gitti Yalova, 29 (Hususi) — Re- isicumhur. Hz. güzel Yalova- Şimizin imari için Ankarada | bulunan mimar M. Örleyi | buraya çağırmıştır. | M. Örley Yalovaya gelerek || 'tetkikatına başlamıştır. M. Ör- | | ley iyi bir şehir mütehassısıdır. Hancıye tayinleri Memurlar arasında yapılan tebeddüller Ankara 28 (A.A.) — Moskova büyük elçiliği müsteşarı Ferruh bey, vekâlet emrine alınarak ye- rine köstence konsolosur Agâh ve köstence birinci konsolosluğuna — Moskova yük elçiliği — konsolosluk müdürü Ragıp, onun daire umum müdürlüğü birinci şube mümeyyizi Sami zade Süreyya ve Moskova k elçiliği üçüncü Hasan Cevat bey vekâlet emrine alınarak yerine Odesa konsolos muavini Selim Rauf, Erivan konsolosu Fuat bey vekâlet emrine ahnarak yerine siyasi müşavirlik başkâtibi Halil Ali, Leningrat ikinci sınıf konso- losu Sabri bey vekâlet emrine alınmak ve tahsisatı Triyeste muavini — konsolosluğuna — nak- ledilerek “mezkür — konsolosluğa terfian Sofya muavin konsolosu Fuat Nebil, Leningrat muavin kon- solosluğuna terfian Tiflis kançıları İzzet Medeni ve Sofya muavin konsolosluğuna Triyeste muavin konsolosu Nüzhet Haşim ve münhal kalan Tiflis” kançılarlığı muhassesatının - Moskova - büyük i konsolosluk işleri müdür- kadrosuna nakl ile mezkür kançılarlığa zat işleri müdürlü; tahakkuk — memurlarından — Arif beyler tayin kılınmışlardı Ankara 28 (A.A,) — Tiflis baş- konsolosluğu — konsolos - muavi Hüseyin bey vekâlet emrine al narak / yerine - Batum - kançılı simf | bü- işleri ine birinci murlarından ve | Abdürrahman münhal bulunan Odesa konsolos muavinliğine terfian Atina ve Pire baş konsolosluğu kançıları Hatif Suphi beyler tayin kılınmışlardır. Galatasaray küçükleri Zonguldağa gidiyor Galatasaray üçüncü takımı bu jakşam Zonguldağa müteveccihen hareket edecek ve orada bir maç yapacaktır. Küçükler bi kımdan Burhan ve Rebii Ercüment ve küçk Kemal ile tak- viye edileceklerdir. Müstakbel damat kayın pederini dövmüş Kadıköyde oturan Salâheddin bey dün gece polis merkezine — Bu gece kizim . Nerimanın mişan merasımı vardı. Damadım olacak Turhan beyle kardesi Emin bey bir kadın yüzünden beni fena | halde dövdüler.. Yapılan muaye- | nesinde Salâhaddin efendinin vü- lunda bir çok darp izleri gö- rülmüştur. Zabıta tahkikat yapı- yor. “edecektir | ederek Yunan © mazarı reddedilmekte ve mevcut “tesir - birakmamıştır. kt Graf zeplin Balon Amerika üzerinde seyaha- tına devam ediyor Nev York, 28 ( Hususi ) — | Graf zeplin balonu Amerika üzerinde seyahatına devam ediyor. Balon — şimdi Misisipi ” vadisini | takip ediyor . Balon Lâkehürestte 3-4 gün kalacak ve Fridrihsbafene hareket Yunanın cevabı Gene işi uzatmak ve sürüklemek istiyorlar Ankara, 28 — Yunan sefareti müsteşarı, Hariciye vekilini ziyaret imetinin cevabi notasını tevdi etmiştir. Hariciye vekâleti notanm suretini İsmet Pş. Hz. ne göndermiştir. Notada Yumanistanın, Türkiyeye miktarı müzakerat esnasında tayin edilmiş maktu bir para tesviyes evelce kabul ve teahhüt etmiş | olduğu hakkındaki Türk noktai | ihtilâfın siyasi mahiyette olmadığı beyan edilmektedir. Mütcakiben Muhtelit mübadele komisyonundaki bitaraf —azanın hakemliği kabul edimekle beraber | pasaport meselesi ile birlikte diğer munaziünfih mes'elelere de temas edilmesi- beyan olunmak- tadır. Bitaraf azanın hakemliğinde her iki taraf ittifak ettikleri tak- dirde münhal olan üçüncü bitaraf azalığa Cemiyeti Akvamca mü- 'nasip bir zatın tayini icin lâzım- geten teşebbüsate tevessül edil- mıştir. Son dakika Yunan cevabı Ankarada iyi bir tesir bırakmadı Ankara 29 (Telefon) —Hariciye vekâletinde yunan cevabının tetki- kine devam ediliyor. Cevap Gazi Hz.ile İsmet paş Hz.ne bildi Yunan cevabı. umuümiyetle iyi Cevabımız haft: kadının intihar teşebbü! 1—Aksarayda oturan Halide - hanım ailevi bir meseleden do- | layı intihara karar vermiş, ve ta- | banca ile kendisini başından ağır surette yaralamıştır. 2 —Beyoğlunda kersteci apartı manında oturan Makbule hanım | dün Heybeli ada vapurundan ken- disini denize atmışsada kurta- yılmıştır. Geceleri seyrüsefer nasıl tanzim edilecek Şehremaneti, vesaiti nakliye ile yayaların caddelerden geçmesi için — seyrüsefer — memurlarının geceleri kullanacakları işaretli zi- yaların renklerini tespit etmiştir. Kırmızı renk yolun kapalı olduğunu ve durmak lâzım geldiğini gösterir. | Yeşil renk yolun açık olduğuna gelildir. Ancak yeşil rengi gören” ler doğruca cepheye ve sağa gi- deceklerdir. go r Yeşil rengi görenlerden sola gidecek olanlar işaret memuruna Malümat verecekler, geçme mü- saadesini alırlarsa sola dönecek- lerdir. ismet Pş. Hz. Başvekil İsmet Paşa Hz. refa- katlerinde yaverleri Fikret B. olduğu halde dün İstanbula in- mişler, Sipahi ocağını ziyaret et- öğle — yemeğini Beyoğlunda Abdullah Ef. lokan- tasında yemişlerdir. mübadiller kongresi— Gayri mübadiller kongresi bugün | saat ikide Türkocağında toplana- caktır. * Maarif kadrosu tastik edilı | Maarif Vekili, müdürler tarafın- dan barem kanununa - nazaran muallimlerin hazırlanan terfi liste- sinin lise ve orta mektep kadro- larını tastik etmiştir. ** Tayyareli gazeteci — Bir müddet evvel şehrimizden geçerek tayyare ile Ankaraya giden Şikago in muhabiri M. Lari Ru av- det etmiştir. Mumaileyh bugün bususi tayyaresile Avrupaya hare- ket edecektir. M. Lari tayyaresini bizzat idare etmektedir. * Ankaranın imarı işleri — Ankara şehri imar heyeti idare reisi ve Bolu mebusu Falih Rıfkı bey profesör Yansenin muavini olarak Ankarada kalan imar ve şehir mütehassısi Mosyö Holi ile | beraber şehrimize gelmiştir. Mu- maileyh imar işleri hakkında Da- biliye vekili Şükrü Kaya beyle temasta bulunacaklardır. * Arapça ve Acemce kalkıyor — Mekteplerde Arapça ve Aceme ce tedrisatının kaldırılması- maarif emanetine tebliğ edilmiştir. Bu derslerin yerine Avrupa tarihi edebiyatı ve ecnebi lisanları oku- tulacaktır. * Türk - Bulgar cemiyetinin bir ziyafeti — On beş günden- beri Sofyada tetkikatta bulun- makta olan İstanbul Darülfünun profesörü Ali Haydar bey şere- fine Sofyanın en aristokratik sa- lonu olan Unyon palasta Türk - Bulgar cemiyeti tarafından pek mükellef bir ziyafet verilmiştir. X£ Sirki 'adam - öldüren katil tutuldu — Geçende Sirke- cide şimendüfer rayları üzerinde Arap İsmail isminde biri meçhul bir şahıs tarafından öldürülmüştü. Zabıta tahkikatı neticesinde bu cinayet failinin İnönü vapuru tay- falarından Laz Mustafa olduğu tespit edilmiş ve cani yakalanmıştır. 29 Ağustos 1929 Albne — 886, Dahit ulrar D Düyünu mcakhide — | asisb Tagllir lramı — aiis Hlümeli tehilatı Gas Esham İş bazkası |o Anadolu şimendiferi n0 Şiketi 7 . 350 n İ zkas Tahvilât Anadolu of9 45 Ki Ki & Göa, e Do Çek Fiatları Kamden — üzerine K Pa 4 izad, Nüyek £ aimar Anmetüen 5 Te Sefa » | Göys Sükeş 2 V Mazso Roma — , Si Ce £ zaTas Saa 0 2 Cvem $ Saa, B Yanlarında sakın — işarsil olan sekamlar munmele görmeyen seki Gyetlert gönü