30 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

30 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 ü Akşam —— z 30 Ağustos 1929 — DA Bilâk ve Eytan Bankast İstanbl şuhesinden: M Bt Pazarlıkla satılık Emlâk TÖRSİT M ği Esas No, su Mevkü ve nevi Bedeli Ciddi, temiz kalpli, doğru, (|- Yazı nümuneleri 24 Şişlide İzzetpşa çifliği arazisi dahilinde 7 Nolu Tuğla fırını 3000 bütün hareketlerinde kat'iyet ve nasıl olmalıdır? | — 79 Kadıköyünde Rasimpaşa Mahallesinde atik 18 mükerrer numaralı arsa 1500 bir'az da üezaketle karışık res- Numüne büyükçe - çi 106 Büyükadada Nizamda $ numaralı 2800 arşın bağ 700 miyet var. Enerjisi esasen kı kâğıda mürekkeple yazılmış 118 Büyükadada Ebe mevkinde 11 numaralı 319 arşın bahçe 600 8- 10 satır olmalı, yeni harf- 15i Büyükadada Nizamda atik 22 cedit 34 mmaralı ma oda dükkân ve Bahçe 2000 idmanlarile bunu takviyez ve bunda hayli de muvaffak ol- muştur. müntazam ve sıkı çalışmaya da alıştırmıştır. Bu gayretlerin ruhi saiki, her sahada | çok çabuk yükselmek müstekil ve meşhur olmak hirs ve heve- sidir. Kendini wk iyi zapt ve üdare etmesi öj nefsine karşı Fakat bu yüzden duygularına serbes bir saha birakmamı ları sebebsiz boğmuş ve boğmak- | bu hal ruhumun / derinlik- lerinde bir muvazenesizlik ve bir | tadır, gatırap menbar yaratmıştır. A.E.G. Çok mütelevvin ve mütehavvil bir mizaç. Anlaşılması ve kenı sile geçinilmesi hayli müşküldür. Bazen çok dürüst ve açık kalpli, bazen de hakikatı inkâra ve tahrife gidecek kadar kapalı , bazen hassas ve — merhametli, fakat çok defalar da izah edil- miyecek kadar haşin, dürüşt ve duygusuzdur. Halindeki tehavül- ler ani değildir , günlerce ve haftalarca süren fasılalarla vukua gelir. Zekâsı tam kadın Zekâsı- dır: Bilhassa ani buluşları iyidir, epiyce hazırcevaplığı da - vardır. Realist, çok müdekkik ve ihti- yatlıdır. * L. M. O. Her şeyeğar evvel çok samimi insan değildir. Ruhumu herkes- den gizler. Bir çok halleri sahte “ ve hesaplıdır. Bu yüzden hareket- lerinde tabii ekseriya cebri bir ağırlık vardır. ıım.r isteriş meraklısı değil- il'akis sade Ve kanaat- lılıdıı Cesaretsiz ve çok lıdır. Zekâ itibarile daha ziyade kadına benzer, her meselenin ve sürette derhal sezer ketini ona göre tan- ikı, derin muhake- Henüz tamamen teşekkül etme- riş olsa'bile, her halde çok iyi işaf etmiş bir seciye. Çok uyan, çok düşünen, taklitten basma kalıp şeyferden kaçan, güzelliği sadelik ve hususiyette “yalancı gösterişlerden nefret eden, bulan ve her şeyde kendine mah- sus ayrı yollardan — yürümeğe çalışan hür fikirli bir genç. İyi çalışırsa - müstesna- bir adam olmağa namzettir. Yalnız teşeb- ile alâkasını büsünü ve hayat genişlet- takviyeye, ,, görüşlerini meğe ve bilhassa teferrüata takı- lıp kalmak hususundaki / meylini yenmeğe çalışmalı Nafıa vekâletinden; derle yazılmalıdır. Nümuneler hüsnü hatla değil çabuk yazı ile yazılacaktır. Hakiki iyi olur. isimler gizli tutulur sa neşredilmez. Metinler Tür- kçe, — frasızca, ingilizce, al- manca, italyanca olabilir, Yazan erkek mi, yoksa ka- dın mıdır ve küç yaşındadır? Mutlaka doğru olarak bildi. imzası bulunursa Yazı sahiplerinin seciyesinin bilhassa öğrenmek iztedi, noktaları hangileridir? Kısaca yazınız ve sorünuz. Numünenin — baş - tarafına bir remiz yazınız ayni remiz ile cevap vereceğiz. Nümuneler iade edilmez. Tahliller - hakkında hiç bir mes'uliyet kabul olunmaz. H. KH. T. Çok asabi, duygularının esi hayaline mağlüp, çabuk heyecana kapılan, daima macera peşinde koşan ve rahat yüzü görmiyen bir insan nümunesi. Arzularında sebat yoktur, ik manialar karşısında asabileşir, çok hiddet- lidir, hayli müteşebbis ve zeman zeman pek çalışkandır, yalnız bir noktada katiyen teksif edemez. A.C.R. Kaç yaşındasınız ? D.s. 19 Yazı pek acemi oldugundan tahlili kabil değildir. Y.N. Z. Kuvvetli hayalinde beliren her yola düşünmeden atılır, Coşkun takip ederken maddi, her maniayı ve kayı nemeğe müktedirdir. Mam; Ş TERN Gçte bi h:veıleıı .ııiıı&fV emell:nmlen BeRan Şti . keme kabiliyeti iyi inkişaf etmiş- fakat hareket ve kararlarında ; kendisi şeyden evvel — ihtiraslarma tabidir, hayli müsrif ve kaytsızdır. 6.M. O. süse hayli meclup, zaman gözünden kaçırmaz ve doğruca oraya yürür, serbes, çok pratik düşünceli ve TAAL aa Dü ada op ve sathi şeylere hasreder, yüksek fikri şeylerden zevk almaz. Edirne A.E.G Numüneniz ga idir. Daha büyük bir kâğıda çabuk ya: Serbest mühendis ve mektepten mezun fen memurlarına: Şose ve köprüler ve sular umum Müdürlüklerinin merkez ve vila- layetler kadrolarında muhtelif maaş ve ücretlerle kullanılmak üzere '€n yüksek dereceden itibaren muhtelif kıdem ve liyakatta mühendis 've Fen memurlarına ihtiyacımız vardır. Ağustos nihayet:me kadar müracaat edecekler tesbit olunarak mev- cut şartnamelerimiz dairesinde kendilerine - teklifatta - bulunacağız. Arzu edenlerin mektup ve hatta telgraflâ mezun oldukları mekteplerle haiz oldukları vesikalardan bahsederek Nafıa vekâleti müsteşarlığına müracaat etmelidirler. Bilahare vesikaların asıl veya musaddak suret- Jeri vekâletçe tetkik olunacaktır. Ayni vazifeler için ecnebilerden vuku bulacak —müracaatlar ayni gartlarla kabul ve tetkik olunur. Balâda muharrer emlâk bedeli peşin veya mukassaten tesviye edilmek şartiyle ve pazarlıkla satılacağın- dan taliplerin Şubemize müracaatları. Esas No sı 73 Fnlâk ve Eytan Bankası istanbul Şubesi Müdüriyetinden: Kiralık Emlâk Mevkü Bedeli icarı senevisi Lira Vaniköy caddesinde 17 No h maa oda dükkân 36 anda 3 No li hane 240 Kiralık ev altı odası, bahçesi havadar numaralı kilere müracaat. terkosu, elektriği ve bulunan, boğaza nazır, bir mahalde kâin 16 İstanbul İcra dairesinden: Kasap Nikoli Galiçi mahdumu Yani — efendinin - İngiliz — dev- leti tebaasından mösyö Salvator Kopolodan borç aldığı beş bin liraya mukabil vefacn ferağ eyle- diği Pendikte yel — değirmeni mevkünde kâin 597-4 numaralı ma bahçe ihalci eveliyenin icrası için otuz gün müddetle deye konulmuştur. Hudu ken vakfa ait tarla Şimalen tarik ve kismen şahsı ahere ait tarla garben yel değirmeni dağı Cenu- ben Fransız devleti tebasından Madam Yenninin köşk bahçesile mahdut kayden dört bin dört yüz yetmiş altı arşın murabbamda kısmen) taş duvar ve kismen dikenli tel ile mahdut bahçe derununda tah- minen iki yüz dört arşın terbün- de iki kattan ibaret köşktür Evsaf ve müştemilâtı: İki cep- heye demir kapıları bulunan taş- | duvarlı bahçenin münasip mex inde kâin zemir katı kârgir pen- cereleri demir parmaklıklı fevka- misi ahşap beyaz yağlı boyalı dört ahşap kolonlu zemini elvani çini döşemeli samanlık tahtında sarnıcı bulunan zemini elvani çini döşeli biri büyük iki taşlık bir halâ bahçeye methali bulunan munta- zam mutbak, merdiven altı kömür- lük balkonlu büyük bir sofa biri bahçevan odası olmak üzere yedi oda çifte ahşap kapıyı sıvaları noksan büyük bir sarnıç, bahçede firenk tulumbalı büyük bir kuyu, beton havuz ve yüz kadar muh- kelif eşcarı müsmireyi denize neza- reti fevkalâdeli altı bin beş yüz lira kiymeti muühammeneli olup derununda Yanya - muhacirlerin- den İrfan bey maa aile ikamet etmektedir. İştirasına talip olanlar ve daha ziyade Mmalümat almak isteyenler kıymeti muhammenesinin yüzde onu nisbetinde pey akçe- Sinin ve 929-2820 dosya numara- sını müstashiben - İstanbul İcra Dairesi müzayede şubesine mü caat etmeleri ve 3-10-929 tari hinde saat on dörtten on altıya dar ihalei evveliyesi yapılacağı ilân olunur . Zayi Bir kıt'a İkamet Teskeresini ve 25 Türk lirasını havi olan mavi bir cüzdan Galata ile Beyoğlu arasında kaip - olmuştur, bunu Galatada Ünyon Hanında 45- 48 numerolu yazıhanede Mösyö Ber- 'nard Tubiniye getirene cüzdandaki 25 liradan mada bir ikramiye dahi verilecektir. Kürüçeşmede cami sokağında; || hane kiralıktır. İçinde- | İalis gazoz içmek arzusunda iseniz her halde 0 Iı i M P n s GAZOZUNU içÇiNiz Kapsuldaki markaya dikkat edilmesi “rica " olunur Devlet Demiryolları ve Limanları Umumi idaresinden: 98 kalem ilâç kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 12 Eylül 929 perşembe ğünü saat 16 da Ankarada Devlet Demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif “mektuplarım - ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 15,30 kadar Umumi Müdürlük kalemine vermeleri Tazımdır. Talipler münakasa — şartnamelerini iki lira mukabilinde Ankaradı M;ı;şqılı dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik edebilirler. Devlet Demiryolları ve Limanları Umumi idaresinden: — Mütakasası feshalunan beş adetdevrar köpfüi yeniden kapalı zarfla küükdaaya könmüştür. Münakasa. 10 teğtinlevel berşembe. günü saat 16 da Ankarada DeD Kiyolları kllahde aa . Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 15,30a kadar Umumi Müdürlük kalemine Üznmler gillir Talipler münakasa şartnamelerini 5 beş lira mukabilinde Ankarada, Malzeme dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik edebilirler. Devlet Demiryolları ve Liman- ları Umumi idaresinden: » 1625 ton meşe odunu kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 17 Eylül 929 salı günü saat 16 da Ankarada Devlet Demiryolları ideresinde yapılacaktır. Münakasaya iştiraâk edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 15,30 a kadar Umumi Müdürlük kale- | mine vermeleri lâzımdır. . Talipler münakasa şartnamelerini İki lira mukabilinde Ankarada, | Malzeme dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik Kız ve Erkek Ameli hayat Mekteplerı müdürlüklerinden: alebe kayt ve kabüline başlanmıştır. Kayt günleri Cumar- 'azartesi, perşembe saat 10 dan 12 ye, 13 den 17 ye kadar- dır. Talebe kadrosu mahtuttur. zemanında müracaat edilmesi lazımdır eski talebenin nihayet Eylülün 19 zuncu gününe kadar kaytlarını yenilemeleri mecburidir. Aksi takdirde yerlerine yeni talebe alınacak- ci sınıfa ilk mektep mezunları alınır yukarı sınıflara girmek isteyen lise ve orta mektep muadil sınıf talebesi gireceği sınıfın daki sımnıf derslerinden imtihan olunur. Kız Amelihayat mektebi Sa- raçhane başında Münür Paşa konağında Telefon, İstanbul: 2731 Erkek Ameli hayat mektebi Cağaloğlunda Tel, Istanbul: 3630 Emniyet sandığından: Halka her türlü kolaylık göstermeği Sandık vazife bilir. Emlâkini İpotek göstererek Sandıktan para istikraz edecek müşterilerden işlerini bizzat görmiyenlerin dellâl ve komisyoncu gibi hariçten bazı kimselere müracaatla fuzuli masraf ihtiyar etmekte oldukları nazarı itibare almarak bu kere Sandık bu gibi müşterilere kolaylık olmak ere mahsus ve muvazzaf memurlar tayin etmiştir. Vergi ve bele- iye ve Tapu idarelerindeki bu İpotek muamelesini bu memurlarımız vasıtasiyle yaptırabilecekler ve kendilerine ücret ve aidat namile bir şey vermiyeceklerdir. Alâkadarların malâmu olmak üzere ilânı- keyfiyet olunur.