24 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

24 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Kahifa £ Safihe 2 Akşamı 24 Eylöl 1929 Ticaret muahedeleri Müzakerat süratle terakki ve inkişaf ediyor Ticaret muahedeleri için Lehis- tan Estonya, İtalya ile müzakerata devam edilmektedir. Leh heyeti müzakerata dün başlamıştır. İtalya ile olan müzakerat bir | kaç gün sonra bitecektir. Bundan başka Türk-Sovyet ticaret muahe- desine ait bazı noktaları ” tekrar müzakere edili Yeni mektepler Çarşamba günü iki binanın temel atma resmi yapılıyor İdareci bususiye bu seneki bülçe- sile yeniden 27 mektep tesisi için teşebbüste bulunmuş ve bu mekteplerin arsalarını tayin ede- zek inşasıy müteahbitlerine ihâle etmiştir. Geçenlerde Beykozdaki ilk mektebin vaz'ı esas resmi Şehir içinde de yeniden bazı | mektepler yapılacaktır. Bu mek- teplerden biri Nişantaşında Teş- vikiye “maballesinde Mani zade arsasında yapılacaktır. Bu arsada vaktile büyük bir konak olduğu halde mütareke senelerinde italyan askerinin işgah altında iken bir gece bu konak yanmıştı. Gayet geniş olan bu arsada İ1- dersaneli bir mektep inşa edilecektir. Mektep en fon sistemdi lacak, her türlü vesaiti, ilmi biyevi dersane ve salanları bulu- macaktır. Mektebin temel atma merasimi çarşamba günü sabahleyin saat 9 da yapılacaktır. İdarei hususiye Yeşilköyde de diğer pir mektep daha — inşa ettirecektir. — Yeşilköyde — yapıla- cak mektep, 4-5 dersaneli - ola- cak ve bu mektebin temel atma merasimi de gene çarşamba günü saat 16 da yapılacakdır. Polise silâh atılır mı? Kasımpaşalı hovardalar derdest edildi Kasimpaşalı Haydar, Zeki ve arkadaşları Feridiyede Huriyenin €vine gitmişler, cam,” çerçive | kırmışlardır. — Vaka — mahalline — zabıta memurları gelmişler, fakat hovardalar polis Nuri efendiye de taarruz etmişlerdir. İçlerinden Haydar isminde biri Nuri efendiye” silâh atmış, polis Mmemurunu sağ ayağından yarala- mıştır. Bunun üzerine Kasımpaşalı hovardalar derdest edilmiştir. Güzel Hasan Mişonu bıçakla yaraladı Karagümrükte oturan sabıka- hlardan güzel Hasan dün gece kafayı çekmiş ve Balat caddesin- den geçerken anlaşılamayan bir sebepten dolayı Mişonu bıçakla ağırca yaralamıştır. Güzel Hasan firar etmişsede polisçe aranıl- mal Bugünkü hava Yeşilköy rasat merkezinden ve- rilen malümata göre bugün hava ekseriyetle açık olacaktır. Sıcak- | likta düne nazaran bir fark olma- yacaktır. - Rüzgâr şimal — ve şark | arasından esecektir. | Dün azami hararet 17 dere- | ceydi. Gece sıcaklık 10 dereceye inmiştir. Bu sabah hararet 17 dereceydi. Dün Marmara mıntakasına yağan yağmurun miktarı 7 milimetreydi. Türk heyeti murabhasası reisi Tevfik) IIIGII' üzüm Bu sene Izmirde iktisadi vaziyet iyi değil İnek 25 Hi — banirik Vç| #ai inğeli başkisi G, incir ve tütüne münhasırdır. Vilâyetin en fazla üzüm ve incir istihsal Hd lümemdü HÜŞÜN aoa yağı murlardan mahsı bir. Bömü tüeğe raleiğlni. Bi vilâyetin ve.İ eti — iktisatdi bu senc pek iyi Jolmayacağı tah- min edikmektedir. Geçen seneyi nazarı itibare alalım: İncir ve üzüm bu seneye nis- betle daha iyi ve mebzuldü Bu münasebetle incir işleten hanlarda İlü heçek üç 5p Bi benla çak- gılmış ve incirciliği - kendisine meslek yapmış binlerce amele Tn siseilk: Tayliki iaçelenii Şenin etmişlerdi. Böyle olduğu hakle geçen sene kışında İzmirde müzayaka vardı. B 'sene iee işzlik-ve parasıdık gel öit gy demekiir. Geçen sene bu aylarda iş ve siparişinin dörtte birini bile yap- Vö balealüyan Üeağ hüyükk Kacir l Ha Gdi aei yöülme tatili faaliyete mecbur olmuştur. Alâkadarlardan aldığım malümata göre Avrupadan siparişat ta geçen senenin dörtte biri nispetindedir. Müskirat inhisarı idaresinir diği bir kacar üzerine yağınırdan bağları harap olanlara bir yardım olmak üzere ıslak üzümleri mü- baenebe bekkitkeer. Belik ba he retle bağcılar da — masraflarını kurte ileceklerdir. ll a geç sğedlüü aynidir. Manisa ve İzmir havalisin- de alış veriş hararetli bir surette devam ediyor.Umuümi müdür Beh- çet bey mübayastla bizzat alâ- kadar olmaktadır. Dün de Öde- miş ve havalisine Doktor Askanazi'nin konferansı Cenevre Darülfümutür müderris- lerinden Profesör Askanazi bugün saat 4 te Bayezitte Darülfünun merkez binasında: “Mıkı izamın vezaifi, hakkında bir konferans verecektir. Tevfik Kâmil B. Muhtelit mübadele komisyonu Kâmil bey bugün şehrimize ge- lecektir. Mübadele komisyonunun perşembe günü bir içtima aktet- mesi muhtemeldir. < Bir eve tecavüz “Hadımköyde mektep hademesi Saniye hanımın evine ayni köy- den Sabri , Nazım , Osman ve Hüseyin isminde dört kişi teca- vüz etmişlerdir. Saniye hanımın feryadını işiden jandarma cüm- lesini derdest ederek müddei umumiliğe sevketmiştir. 10 Okka prasa tohumu Samatyada bahçıvan — Vasilin bostanından 10 okka prasa tohu- mu çalınmıştır. Kenan ve Zeynel ismindeki hırsızlar yakalanmışlar- dir. Bir zevce katili şehrimizde yakalandı Bundan bir ay evel Zafranbo- luda zevcesini öldüren Kâzım or- tadan kaybolmuştu. - Katil dün Fındıklıda yakalanmıştır. Yeni müzakere Sırplarla Bulgarlar tekrar müzakereye başlıyorlar Belgrat 22 (A A.) — Sırp - Bulgar konferansı, 23 eylülde Pirotta içtima edecektir. Yugos- lav heyeti murahhasası Pazar günü akşamı Pirota hareket ede- cektir. Heyet şu zevattan müte- şekildir : Reis hariciye —müdürlerinden M. Rajke Vintroviç, âza M. Je- vanoviç, ceneral İliç, kâtip hari- ciye nezareti / kâtiplerinden M. Chwica, Bulgar höyeti murahhasası pa- zartesi sabahı Pirota muvasalat | edecektir. Venizelosun mütalâasını sordular Atina 22 (fos) — Bugün pazar olmak hasebile meclisi nuzzar toplanmamıştır. M. Mihalakopulos tetkik ve verilecek mukabil ce- vabın esaslarını tespit etmek için Türkiyenin notasını yamna ab guştır. — Telgrafla — süreti ken- disine — bildirilen Türk notası hakkında M. Venizelosun cevabı yarın bekleniyor. Mukabil yunan cevabının geçikmiyeceği zannedil- mektedir. Atina 22 (Fos) — Türkiye ile Yunanistan —arasında — muvakkat bir - ticaret “mukavelesinin aktı için yapılan teklif etrafında Tür- kiye maslahatgüzarile M. Mihala- kopulos arasında görlşülmüştür. Müzakerat yeni türk gümrük ta- rifesi esasları etrafında cereyan edecektir. Bir ingiliz bankerinin ihtilâsları Londra, 22 (A.A) — Londra- nin en meşhur. iş adamlarından i olup sarraflık âleminde haiz olduğu nüfuz ve itibar sayesinde Balldı Tabiğire çai yadek M. Hadry namında birinin ahi 'ven “meydana çıkarlan — müthiş ihtilâsatı yüzünden iflâs — dere- cesine gelen mezkür müessesatın ve bunlar ile alâkadar bazı ban- kaların iflâs edeceği şaiaları New- York borsasında ingiliz Hirasının tenezzülünü — mucip — olmuştur. M. Hadey, harice firar etmiştir. İngiltere - Rusya Moskova, 22-(A.A) -- Hükü- met M. Dogalevskiyi İngiltere ile tekrar münasebatın - tesisi - için ayın 24 ünde Londrada M. Hen- derson ile müzakerata başlamağa memur etmiştir. Velensiyajmensiya.. Madrit 22 (Hüsusi) — Valensiyada / şiddetli bi çıkmış, bir çok sokaklar su altında kalmıştır. Elektrik fabrikasına — yıldırım inden şehir karanlıkta Kız kaçırmak teşebbüsü Merkez mahiyesinin Karaca kü- yünde oturan kahveci - Hasan efendinin kızı Havvayı ayni köy sakinlerinden Ali oğlu Rıza ile biraderi Mustafa ve Kemal ka- çırmak/ teşebbüsünde bulunmuş- lardir. Vaki olan şikâyet üzerine bu üç kişi derdest edilmişlerdir Otomobil kazası Kadıkö; Yeldeğirmeninden gecmekte olan şoför İsmailin 1559 numaralı otomobili Ahmet namın- da birine çarparak hafif surette yaralamıştır. Şoför yakalanmıştır. | cektir. Çinde harp Çin askerleri Rus| hududunu tecavüz| etti W | | Moskova 22( AA.) — Tas ajansı Çitadan bildiriyor: Kınl kıl Mançuriden — gelen bir çeteyi tenkil etmişlerdir. Çete 11 maktul bırakmıştır. Düm ve bugün de Çin kıtaatı hududü geçerek mühtelif yerler de sövyet hüdüt — muhafızları üüzerine ateş etmişlerdir. Rus ordusu hazır Moskova 22 (ALA) — M. Ri- kof, Moskova mıntakası birinci sövyet köngresinde nutuk - irat ederek sövyet hükümetinin şarki Çin şimendüferleri ihtilâfının balli için kat'i tedbirlere geçmedi beyan eylemiştir. M. Rikof demiş- tr ki: — Hükümet meselenin sulhen halli için her çareyi istimal edecektir. Uzak şarkta hususi sürette ihzar edilen ordu temamen müheyya bir halde Çin hududunda tevkif edilmektedir Şu kadarki ihtilâfın sulhen tes- viyesi ihtimali oldukça daha cezri tedbirlere müracaat etmek doğru teklifleri — ihtilâfin — balli için hiç bir esası ihtiva etmemek- tedir. Bu teklifler dairesinde mu- vaffakıyetle müzakerata tevessül mümkün değildir. “Uzak Şarktaki ordumuzu son baharda geri çekmek - niyetinde değiliz. Bilâkis takviye, tezyit ve harbe ziyade müheyya bir hale | koyacağız. Neşet Ömer bey Ankara 22 — Darülfümm Emi- ni Neşet Ömer bey burada bu- lunmasından bilislifade dil heye- Bugünkü muhakemeler Bugün ağır cezada 18 - muha- keme vardır. Bunlardan üçü katil, dördü izalei bikir, ikisi wza te- sallüttür. Birinci cezada 20 muhakeme vardır. Bunun on dördü kaçakçı- lıktır. Süncü cezada 15 muhakeme vardır.Bugünkü ceza muhakemeleri- 'nin yekünu 76 dır. Yıldız davası Yıdız davasına bügün öğleden sora saat bir buçukta ikinci tica- ret mahkemesinde devam edile- Emanet M. M.'ıryı Seranın vak- tile iflâs ettiğine dair Specya mahkemesinin bir kararını getir- miştir. Boş sigara pıken Dün bir karimiz Kadıköy iskelesin seyin efendiden bir paket bafra siğarası almıştır. Siğara kutusunun boş. olduğu görülmüş- tür. Bu hadiseyi tütün inhisarı baş müdirriyetinin nazarı dikka- tine arzediyoruz. 32 Sarraf mahkemeye verildi Kambiyo borsası idare meelisi şimdiye kadar borsaya kaydolun- mıyan sarraflar hakkında mühim bir karar vermiştir. Bu karar mucibince 32 sarraf mahkemeye | maden sevkedileceklir, GÜNÜN HABERLERİ Etibba odaları Sıhhiye Müdiriyeti İstanbulda teşkil olmacak üçüncü mmtaka etibba odaları — intihabatı — için hazırlıklara devam ediyor. İstanbul mıntakasına: Kırklareli, ! Edirne, Tekirdağı, - Zonguldak, | Bilecik, Barsa, / Balu, — Kocaeli dahildir. İntihabat 11 Teşrinievelde Da- rülfünun konferans salonunda yas * pilacaktır. * Haydarpaşa tramvayları — Üsküdar - Haydarpaşa — tramvaya ları inşaatına devam olunmaktadı Karacaahmede kadar raylar dö- | şenmiştir. Tramvay teşrinisaninin ilk haftasında Haydarpaşaya ka- dar işliyecektir. * Sadullah bey — Yaluvanın imar ve tanzimi için büyük bir muvaffakıyetle çalışan seyrisefain umumi müdürü Sadullah hey, d'a Yalovadan şehrimize gelmiştir. Sadullah bey öğleden sonra bir müddet idarede meşgul olmuş ve mütcakiben Dolmbahçe sara- yına giderek Reisicumhur. hazret- lerine Yalovanın imarı hakkında arnı malümat etmiştir. Sadullah bey, Yalovanın ima- rıma ait mesaisine devam etmek özere bugün tekrar Yalovaya gir decektir. * Gümrükte daktils hanım- lar z; İanbnl vüremat Harcsine daktilo hamımlar ahnacağı cil dün müracaat eden hanımların imtihanları icra edilmiştir. Müsa- bakaya kırka yakın hanım dahil olmuş isede bunlardan ancak altısı muvaffak olmuştur. * Adliye vekili — Adliye ve- kil Mahmut Esat bey dün icra dairesini teşrif etmiş ve uzun müddet icra reisinin makamında kalarak meşgul olmuştur. vekil bey bugün icra dairesinin teftişine devam edecektir. Mahmut Esat bey dün öğledem sonra Vilâyete gelmiş ve Vali vekili Mubiddin beyi ziyaretle bir müddet görü; 'X Taka Meleriiz Otomabillerin edilmektedir. karşı — teftişine — devam Taksilerdeki hile- lerin esaslı surette önüne mek için bir tedbir ittihazı düşünül- mektedir. Seyrüsefer nizamname- sine taksimetrelerde hile şoförlerin şiddetle tecziyeler bir madde konulacaktır. Şoförlere verilen cezaların bir kaç ay sonra mevkü tatbike konması cazaların şiddetini azaltmaktadır. * Sultan Ahmet camii — Hazretlerinin emrü işaretleri rine kıymettâF'asarı mimariyeı den olan Sultan Ahmet camiinin tamirine faaliyetle devam olun makta. Eski çinkolar tebdil ve yaldızlar tecdit edilmektedir. İagelir lraer Rümeli tahvilatı İşdankan Aaadelı şimendift zzs Teamcez ürkelk Tazs ee c a D ösase Balya D Çimante, D n Tahvilât Anadela e e8 M Azadeli V€ |o söse Anadali ür a Tünei 0la $ kan Teamcer a Elelarik Di Çek Fiatları Kandra — Gzerime Parin Küyork Amsterdam Sofya Bükreş Cenevre Berlin