24 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

24 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Sahife 6 Sahife 6 24 Eylül 1929 Tefrika numarası: 130 AEGRARREREEK PRATETLİZ YAT SAREZNE ABDÜLHAMİT VE AFRODİT BZARARARERORLİTR AA RARR L ÇKS Yazan: İskender Fahreddin Abdülhamit kapıdan Fikret beyi dinlerken, birdenbire kaşlarını çattı. Genç doktor: «Ben içtihadımı değiştirmedim...!» diye söylenmeğe başlamıştı. Nuri, Padişahtan aldığı talim: his ve arzul: Padişah memnundu. — Caferden hiç çekinmiyor... serbest serbest konuşıyor, göri- yör musun? Başmabeyinci doğruldu. — Evet Padişahım! Dikkat et- tim, birbirlerine hiç işaret ver- mediler. İhtisaslarını açıkca söy- lemekten çeninmiyorlar. Abdülhamit, içeriden akseden sözlerden mana çıkarmağa çalı- şıyordu. — Aferin, dedi, talimat daire- sinde hareket ediyor... Zaten, Fikretle eski samimiyetlerinin ih- yası için serbest ve İâubaliyane hareket etmesi lâzımdı. - Hmzır, bu rolleri ne güzel de yapıyor. — Çok pişkin çocuk, Padişa- bıml Bu gibi işleri çok güzel idare edi, — Nuriyi her halde bu gece taltif etmeliyim. Padişah bu kısa mühavereye birden nihayet verdi. — Artık, Caferi içeriden ça- ğırmak lâzım. Onun yanında Fil ret bey ihtiyatkâr davranıyor. Dedi. göre hareket ederken, samimi ni da izhar edivermişti... Nuri her zamanki hoppa tavrile Fikret beyin yanına sokuldu. — Hocam, dedi, hafiyeler gitti. Şimdi daha serbest konuşabiliriz. — Acaba bana ne maaş vere- cekler... Diğer doktorlar ne alı- yorlar.. Sen bilirsin .? | Nuri, Fikret beyin, sarayda kendisine verilen vazifeden mem- | 'nun olduğunu hayretle gördü. m, sizi affeden Padişah dbette düşünmüştür. iksek maaş vereceklerin de şüphe yoktur.. Şimdi bunu bırakalım da benim vaziyetimi mühakeme edelim. Ben bu bay- kuş yuvası içinde çıldıracağım. Allah aşkıma bana bir yol göste- riniz! Kulağını kapının deliğine yar pıştırmış olan padişah gülümsedi. — Hınaır, ne güzel söz söyliyor. Yabancı bir adam mutlaka onun söylediklerini sahi zanneder. Fikret bey Nurinin sözlerini çocukca buluyordu. ei ia a KE a | bulunduğunu öğrendiği için onun | bu ciheti Size vaziyetini hiç de şüpheli bulm- yordu. — Sen burada rahatı bulmuş- sun ! Yiyip içmen, eğlenmen / ye- rinde.. Dışarıya çıkıp da ne ya- pacaksın ?! Nuri ciddi bir tavır takındı : — Bourada hürriyet yok, hocaml Başmabeyinci de “başını salla- yarak efendisinin — sözünü te'yit etti. > Padişak şu emri vermişti: — Şimdi içeriye gir ve bir bahane ile Caferi dışarıya çıkar! Başmabeyinci - birden - salonun kapısını açtı. — Cafer ağa burada mısın? dedi, seni arıyordum. Cafer ağa geniş bir nefes aldı. Başmabeyinci, Fikret beyin şüphelenmemesi için: — Affedersiniz doktor bey, dedi, mühim bir işimiz var. Yarım saat kadar sizi yalnız bırakacağız. — Bir kahve ve yahut bir çay emre- dermisiniz? ak istiyorum. Siz meslek ve içtihadınızı değiştirdi- niz mi yoksa? Fikret B. içini çekti., Mütered- didane etrafına bakındı. | <- Burası hakikaten bir bay- kuş yuvasına benziyor, Nurici Exş(ırmek kadar güç bir şey &mrederseniz pek makbule geçer. Başmabeyinci ile Cafer &; salondan çıktılar. ce kapanmıştı. Padişah, oda kapısının arkasında kaşlarını çatarak mırıldandı:” — Vay İâin vay... (Mabadi “Zonguldak nafia haşmuhendıslıgınden' Zonguldak - Devrek yolunun 36--720, 38-)-700, 404400 ve 39-- 360 kilemetrelerinde bozuk olan dört adet ahşap köprü yıkılarak yerlerine üç adet (6), bir adet (9) metre açıklığında ve bedeli keşif- leri ceman (20167) lira'(53) kuruştan ibaret olan dört adet beton arme köprünün inşaları 30 eylül 929 pazartesi günü ihale edilmek üzere yirmi bir gün müddetle ve kapalı zarf usulile münasaya konulmuştur. Şartname ve evrakı keşfiyelerini görmek isteyenlerin Zonguldak ine. ve münakasaya iştirak edecek olanların da *A7,S teminatı muvakkateleri ve vesaikılâzımesile mezkür günde vilâyet daimi encümenine müracaatları ilân olunur. Devlet Demiryolları ve limanları umumi idaresinden : 30/9/929 pazartesi tarihinde mün: icra edilecek olan güm- — rük komisyonculuğuna iştirak edeceklerin şartnamede muharrer vesaik ile beraber şimdiye kadar büyük müesseselerde bu işi yapmış olduk- larına dair müesseseler tarafından verilmiş ehliyet ve kabiliyet vesi- kası teklif mektubundan ayrı bir zarf derununda ita etmeleri lâzımdır. Devlet matbaası müdürlüğünden : £00 tura yerli siyah meşin hakkında 12 eylül 1929 tarihinde yapı- lan.münakasai aleniye neticesinde verilen fiat kıymeti muhammeneye | naza: aa fazla bulunmuş ve yeniden münakasa icrasına karar verilmiş olduğundan talip olanların 25 eylül 929 tarihine müsadif çarşamba günü saat İi te matbaada müteşekkil komisyonuna ve şartnameyi görmek isyenlerin hergün muhasebeye müracaatları. Galatasaray - Fenerbahçe Atletleri ilk defa cuma günü karşılaşıyorlar Önümüzdeki cüma günü Kadı- köy ittihat spor sahasında İstan- bul atletizm birinciliği müsabaka- ları yapılacaktır. Üç seneden beri yapılmayan bu müsabakaların en şayamı dikkat noktası Fenerbahçe- Galatasaray klüplerini ilk defa atletizm sahasında karşılaşmalrı- dır. Herkes itiraf eder ki bugünkü türkiye futbol hayatının bu seviyeye erişebilmesi, hariçteki bir çok ga- lebeleri hiç şüphesiz Fenerbahçe- Galatasaray — rekabetinin tevhit muntazam ve devamlı, tek- nik ve enerjik faaliyetin neticesi- di, Esasen hayatta bir çok m- vaffakıyetler sırri bep küvvetli rekabettedir. Fenerbahçe klübünün çıkaraca- ği atletizm ekipı hiç şüphesiz da- ha bir müddet Galatasaraylılarla boy ölçüşemezler. Yalnız bir şey var) ki herkesi alâkadar eden bu iki klüp isminin ortaya atılışı ve bun- ların etrafındaki iddialar bahisler üsabakalar memleket gençliğini e bir parça daha yaklaş- atletiz tırmağa, onu sevdirmeğe kuvvetli bir amil olacaktır. Ve biz kuv- vetle kanüiz ki bu iki rakip ve fakat samimi dost klüp atletleri Türkiye sporuna mesut bir spor varlığı, bir atlet kitlesi kazan- dıracaktır. Cuma günkü — müsabakalarda 100, 200, 400, 800 yüksek sırıklı — atlamalar, — disk, bayrak koşuları Galata Saraylıla- rındır. 1500, 5000 Beşiktaşlılar ile Fenerbahçe arasında kalıyor. İstanbul birinciliklerinde Galata çok puan alacak ekiptir. Sporda akt'i hükümlerin gerçi yeri yok- tur. Biz ancak elimizdeki derece- lere göre mütalâa yürütüyoruz. ve görmek istediğimiz netice müsabakaların bir FENERBAHÇE: GALATA- SARAY rakabeti hazırlıya bilme- si suretile memlekete ve genç- | lığı kazandırmasıdır. Koen Elizabet takımının Gala- tasaraya bir müracaatı 1 teşrinievvelde limanımıza ge- lecek olan İngiliz filosunun amiral gemisi olan Koen Elizabet Futbol takımı İngiliz sefareti vasıtasile Galatasaray takımına müracaat ederek bir maç icrasını teklif etmiştir. Galatasarayın bu maç teklifini kabul etmesi kaviyyen Müştemilâtı 5 oda, 2 helâ, 1 taşlık, 1 matbab, 1 kuyu, 1 bahçe, elektrik ile Terkosu ve altında bir matbaası olan Cağal öğlunde Hacı Rüs- tem mahallesinde Mektep s0- kağında 11 numaralı hane sa- tılıktır . Talipler Beşiktaşta Abbasağa mahallesinde Yıldız sokağında 16 Numaralı haneye müracaat, Tayare. Piyango Müdürl den: Nümüneleri veçhile 156000 adet evlenme evrakile 56 adet Piyango Müdürlüğüne ait v. sadire defterleri tab ettirileceğin- den taba Talip olacakların pey akçeleri ile birlikte 23/9/929 tarih pazar ertesi 15 te piyango irlüğünde | müteşekkil — tayyare — mübayaat komisyonuna müracatları; Muharril ( Vaka, bir tiyatroda — geçer. Crassius yahut Aslanla Savaş is- mindeki dram — oynanmaktadır. Dram, meşhur zalim Neron za- manındaki hayatı musayvirdir. Crassius rolünü yapacak aktör, Roma güreş sahasını — gösteren dekorlar ortasında durur. J ius — Neron'un emrile, lara yedirecekler! Ölü- soğukkanlılıkla bekliyorum. İşte! Ah, iştel! Demir kafesin kapısı oçıldı. Bir aslan, a doğru ileriyor. ( Aslan ro- yampak vazifesile mükellef aktör, aslan postuna bi olarak, şahane bir. tavırla ayakla ilerler. ) ssius — Aman yarabbil! Ne (orum? Bu aslan, vaktile Banlmı Büyütüp 'de'sonra aatlığımı aslan! İşte, onu tanıdım. O da beni tanımış gibi bir tavır takındı. Netekim, hakikaten tanıdığı gö- or. Ayaklarıma yattı. Elle- yalıyor! Seyirci Romahlar — Hayret! Hayret! Mucizel Mucize! Crassius — ( Kendi kendine ) Halkı bi hayrete düşürmek için, bir kurnazlık — yapmalıyım! Aslanı kendime ne derece bend- ettiğimi göstermeliyim. Bu suretle kerametime kail olurlar. ( Yüksek ve gümb bir sesle:) Ey sah- raların şahil Senin canavar diş- lerinden korkmiyorum, Hattâ o | Aslanla savaş ) Cami Allahlarımız ediliyor. Crassius — ( Mütahakkimane ) Bç ağzını, ey çöllerin şahıl ( As- lan rolü oynıyan aktör, ağzını — bittabi - kendininkini değil, asla- nınkini — açar. Crassius, aslanın ağzına kafasını sokar. Halk ara- sında hayret ve taktir nidaları.) Romalı seyirciler — (Büyük bir coşkunlukla) Bravol Bravol Muci- zel Mucizel Harikal Harikal Bisl Bisl Bist Crassius — Umumun — arzüsunu yerine getirerek, mucizeyi ikinci sefer tekrarlıyacağım. Ey sahras Jarın şahil aç ağzını! (Sahte a: gerisin geri gider, ağzını açmaz.) Al Ne dürüyorsun! ( Yüksek ve gümbürtülü bir sesle:) Aç ağzını, ey çöllerin şahı. Tiyatronun bir kısım seyirci- leri — Aslan, ağzını açmıyacak ! Tiyatronun diğer kısım seyirci- leri — Görürsünüz! Aslan, ağzını açacak | Crassius — ( kâj vünaçanma ) Üpülnclü b denmlhili. defa olarak söyliyorum, ey çö lerin şahı olan aslan! Aç ağzınıl | ( Sahte aslan, yerinden İımilı maz, Crassius, ona doğru atılır. Ağzını zorla açmak teşebbüsünde bulunur? Aynı zamanda, alçak sesle ) Rol icabı, ağzını açmak lüzım bel Çöllerin şahı — (Var kuvvetile kaçarak ) Yoool Vallahi olmaz! Vallahi açmam ! Tahammül ede- tarafından — himaye iş, kudür- saraydan sonra Fenerbahçe en | kadar korkmiyorum ki, başımı ilirim — Aç ağzınıl iler — Bu adam, miyorum . Düşüp bayılacağı Fena halde sarmısak kokuyorsun! Mütercimi: (Hikâyeci) Devlet Ilemıryolları ve Limanları Umumi idaresinden: Fevzipaşa - Diyaribekir hattının Fevzipaşa - Ozan nam mevki arasın- daki 143050 kilemetroluk bir kısım 9 Eylül 1929 tarihinden itibaren açılmıştır. Mezkür kısım üzerinde şimdilik haftada üç gün bir muhtelit katar seyrüsefer edecektir. Fevzipaşadan hareket: Cuma, Pazar, Çarşamba saat 6,30. Ozana muvasalat aynı gün saat 13,30 dur. Ozanadan hareket: Cumartesi, pazartesi, perşembe günleri saat 13 Fevzipaşaya muvasalat ayoı gün saat 20 dir. Devlet Demiryollarının diğer bilümum istasyonlarından mezkür hat istasyonlarına ( ve mütekabilen ) doğru bilet verilir ve bağaj eşyasile mesajeri paketleri ve bozulmağa müsait olmayan seyriseri ve seyri hafif eşya kayt ve kabul olunur. Yolcular Adana ile Feyzipaşa arasındaki şirket hattı için başkaca bilet almağa mecbur tutulmadıkları tüccari eşyanın da Adana ve Fevzipaşada bir mutavassıta lüzum olmaksızın ücreti peşin ve ya gideceği yere havale suretile kabulü temin- edildiği Ve fazla izahat almak isteyenlerin istasyonlara müracaatları lüzumu”ilân olunur. Devlet demiryolları ve Limanları umumi idaresinden: Gaz, pisgaz, benzin kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 29/9/29 pazar günü saat 16 da Ankarada Devlet demir- yolları idaresinde yapılacaktır. a Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektaplarını ve muvakkat teminatlarını aynı günde saat 15,30'a kâdar umumi müdürlük kale- mine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartaamelerini üç lira mukabilinde Ankarada, malzeme dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik edebilirler. Devlet Demir yolları ve Limanları Umumi idaresinden: Muhtelif cins kırtasiye kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 5 teşrinievel 29 cumartesi günü saat 16 da Ankarada Devlet Demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 15,30 a kadar Umumi müdürlük kale- mine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini bir buçuk lira mukabilinde Anka- rada, Malzeme dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik edebilirler.