14 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

14 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 İntihar hadisesi Müntehir noter 500 bin mark ihtilâs etmişti İzinin ele geçtiğini anla- yınca intihara karar vermiş, zevcesi de.. Evvelki gün Tokatlıyan otelinde intihar eden Berlin noterlerinden Ziksfirit Aronla zevcesinin ceset- leri morga nakledilmişti. Fethimeyit ameliyesi bugün öğ- leden sonra yapılacaktır. Noterin odasında bulunan bardaklar deki maddenin “Veronal,, olduğu anlaşılmıştır. Ziksfirit Aron Almanyadaki yazıfesinden 500 bin mark ( 250 bin lira) zimmetine geçirip fir: etmişti. Alman zabıtası fir: 'aramaka meşguldü. Arenun bu parayı kâmilen ye- miş olmasına ihtimal verilmiyor. En kuvvetli tahmine göre Aran izinin keşfedildiğini ve ele geçi- rilceğini anlamış, bunun Üzerine intihara karar vermiştir. Bu kararını zevcesine açınca oda kocasından ayrılmak isteme- miş ve birlikte intiharı mu- yafık bulmuşlardır. Bunun üzerine Veronal tedarik edilmiştir. Veronal asabi hasta- lıklara karşı ilâçtır , fakat çok miktarı zehirdir. Karı koca bu ilâcı eczanelerden birinden alarak odalarına kapan- mışlar , soyunup — dökündükten sonra ilâcı içmişler ve birbirlerine | sarılarak yatağa yatnışlardır. Zehir az zaman sonra tesirini göstermiş, karı a birbirine sarılı olarak ölmü; Dünde yazdığmız gibi Aron 50, zevcesi 40 yaşlarında idi. Tokatlıyan otelinde kaldıkları müddet zarfında gayet tabii gö- rünmüşler, her kese nezaketle muamele etmişlerdir. Biraktıkları mektuplar bügün açıldıktan sonra hadise daha iyi anlaşılacaktır. izi nasıl kaşfedilmiş ? Siksfrit Aron - şehrimizde alman tücearı tarafından tanınmış ve Berline vaka habe Aron izinin keşfedildiğini gazetelerini okuyarak anlamıştır. YENİ NESRi Resimli Ay Resimli Ayın Teşrinisani nü: ün çıktı. Bir müddettenberi misyonerlerin — memleketimizdeki faaliyetleri hakkında şayanı dikkat malümat veren Resimli Ay bu nüshasında bazı münevver türkçü- lerin misyonerlerle nasıl el ele etmektedir. Türkiye güzellik kraliçesi Feriha hamıma gelen mektupları okumak isterseniz bu nüshayı okuyunuz. Resimli Ay günden güne münev- verlerin gazetesi olmaktadır. Filcri ve bedit ihtiyacınızı ancak Resimli Ayın zengin sayfalarında tatmin edebilirsiniz. Lok: ayni mi zaman masrafınızı kendiniz görmeli ve başkalarınınkini görmemelisiniz! Bunu bir prensip meselesi haline getirdiğiniz. gün pek rahat ede- ceksiniz ve bütçenizi ancak o sınız! Kahrolsun otlakçılık!! Erzak taşıyan gemilere taarruz edilmiyecek mi? Vashington tarekenin — yile münasebe- tiyle dün söylediği nutukta bahri teslihatın tahdidi meselesini tetkik etmek üzere yakında toplanacak kanferanstan bahseden - reisicum- | bur M. Hoover, harp zamanında muharip memeleketlerdeki kadın çocukların — kıtlığa maruz kalmamaları için yiyecek taşıyan gemilerin torpillenmesine mani olacak tedbirler alınması lâzım olduğunu beyan etmiştir. M. Hoover, muhtelif hükümet- silâhlanmak hususunda bir- biriyle müsabaka edercesine sar- fettikleri faaliyet hakkında oldukça bedbinane sözler söylemiş ve ihtiyat kuüvvetleri " dahil olduğu balde elyevm. silâhli — bulunan — efradın harpten evvelki mikardan 10 mil- yon daha fazla olduğumu, deniz teslihatında bir tenakus görülme- sine mukabil hava silâhlarının ve diğer tahrip aletlerinin çok daha fazla ve korkunç olduğunu ilâve etmiştir. “"'W i'.dgar Kinı | Fransız mektep gemi: bu sabah geldi Fransızların Edgar Kine mektep gemisi bu sabah saat 9 da lima- nımıza gelmiş ve toplar atarak lâm resmini ifa etmiştir. Gemi pazara kedar İstanbulda — kala- caktır. Gemide 15 erkâmharp ve 10 kadar bahriye zabitile 600 mek- | tepli ve bahriye askeri vardı Gemi korfodan gelmektedir. Ku- mandanı Kapitan Dönuvadır. Bu akşam saat 18 de Ünyon Fransezde Kaptan ve diğer za- bitan şerefine bir ziyafet yerile cektir. Yarın akşam da Fransa | sefaretinde bir ziyafet ve balo tertip edilmişti Cumartesi günü Kaptan, gemi de Fransız kolonisini kabul edi cektir. Gemi pazar gü hareket eyliyecektir. Bir macar gürübü istakoz satın alacak Bir Macar gürubu. şehrimizden bol mıktarda istakoz. satın ala- caktır. Bugünkü hava Yeşilköy verilen — mal rasat — merkezindi a göre bugün geçecektir. Rüzgâr şimal ve şark arasından esecektir. Gece hararet 18 di sabahleyin 1 olmuştur. antalarda arkadaşlarınızla asada otursanız bile, kendi tanzim imkânını bulacak- hava kismen açık, kismen kapalı | | Telefon haberleri Yırtık paralar Ziraat bankası tebdil | muamelesine başlıyor Ankara, 13 ( Telefon ) — Yırtık paraların yenilerile ne — süretle | değiştirileceği hakkındaki talimat- name kat'iyet kesbetti. Bu talimatname esaslarına göre yazısı ve parçaları tamam olan kâğıt paralar ayni kıymette geçe- cek, noksan paralar kare usulüne fevfikan nispetine göre noksan kıymetlerle mübadele edilecektir. Mübadele kabil olduğu kadar süratle ziraat bankasınca yapıla- cak, banka bu iş için küçük bir ücret alacaktır. Müskirat inhisarı müdürü kim olacak Ankara13 ( Telefon ) — Zekâyi beyin dayinler Yekâletine intiha- bından sonrâ müskirat idaresi nüdürlüğüne kimin tayin edileceği henüz — belli değilse de tepu müdürü Atf, güm- rükler müdürü İhsan beyler en kuvvetli namzetlerdir. Maliye ntüs- teşarı Ali Rıza beyin düyun umu- miye komiserliğine tayini henüz tahakkuk işt İzmir defterdarlı: Ankara 13. (Telefon) — İzmir defterdarlığına maliye müfettişle- ldevîııdzn birinin tayini muhtemel- İnhisar müdürleri Ankara, 13 (Telefon) — İnhisar müdürleri maliye vekâletile işle- bitirdiler. Yarın ve ya cuma- ya hareketleri muhtemeldir. Ankara ocak kongreleri Ankara, 13 (Telefon) — Ankara vilâyetinde gelecek hafta fırka ocak ve nahiye — kongrelerinin inikadma başlanacaktır. İskân işleri yakında ikmal etilecek Ankara, 13 (Telefon) — Dahi- liye vekâletine gelen malümata göre mülkiye müfettişleri iskân işlerinin ikmali için çalışıyorlar. İskân işlerinin çok yakında ikmali | muhakkaktır Battı mı? | Bir Hollanda vapurunun battığı söyleniyor Hollanda bandıralı Vestercik vapuru bundan bir ay evel incir, halı, fıstık, palamut yüklü olarak İzmirden Avusturalya ve Afrikaya hareket etmişti. Bu vapura - İzmirden 100 ton eşya yüklenmişti. Alman bit teb- grafa nazaran vapurda palamut anbarında yangın zuhur etmiştir. İzmirde deveran eden bir rivayete göre yangın tevessü etmiş ve va- pur bahrimuhitte batmıştır. Fakat vapurun akıbetine dair henüz hiç bir haber gelmemiştir. Yalnız yangının zuhur ettiği hak- kında haber gelmiş ve palamut | anbarından incir anbarına İasmen sirayet ettiği bildirilmiştir. Ondan sonra malümaty oktur. Bir çocuk arkadaşını denize attı| Unkapanında — oturan 4 yaşın- | daki Cafer, Çöp iskelesinde 8 yaşındaki İbrahim tarafından iti- | lerek denize düşürülmüştür. Cafer | kurtarılmıştır. İşsizlik meselesi Avam kamarasın- da müzakere devam ediyor Londra 12 ÇA, A.) — İşsizlil meselesi hakkında M. Thomas'tan ve yüzde 5 faizli tahvili düyun istikrazı hakkında M. Snowden'den Avam kamarasında bir çok isti- zahlarda bulunulmuştur. Bazı mahafil bu istikraza iştirak edenler hakkında pek semihane davranılmış olduğunu beyan et- mekte idi. M. Tomas. kendisine sorulan suallerin bu gün ancak yarısına cevap verebilmiştir. Bu- nun sebebi. evvelce hazırlanan suallere yeniden bir çok sual daha ilâve edilmiş olmasıdır. M. Thomas sorulan şeylere cevap verirken bazan ters, kat'i hatta nezaketsizce tavırlar takın- mış bu hal avam kamarası azası- 'nan kahkahalarını ve arada sırada uzun ve istihzalı alkışlarını mucip olmuştur. M. Snowden yeni istikraz hak- kında izahat vermiş ve bu istik- raza ait teferruata dair müdafa- atta bulunmuştur. M. Snowden bu istikrazın ona iştirak edenler için müsait bir fırsat teşkil ettiğini söylemiş ve son günler zarfında diğer devlet eshamlarının - fiatlarında görülen tenezzüle hiç ehemmiyet verme- miştir. Bir cerh Kazmirci Ali Rıza efendiyi bir terzi'kalfası yaraladı Bahçekapıda ticarethanesi bu- human kazmirci Ali Rıza efendi bu sabah bir terzi tarafından ağır surette yaralanmıştır. Cerh vakasını tevlit eden ha- dise şu suretle ceryan etmiştir: Kazmirci Ali Rıza efendi bu sabah saat 9 buçukta terzi Yor- goya Asmaallında tesadüf ederek kendisnde bulunan paltoları niçin getirmedişi Yorgo birdenbire hiddetlenerek * Senin işinden bıktım, paltoların- da sen de yerin dibine geç!, mukabenlasinde bulumür. sorar. Yorgoya — terbiyesizliğe Tüzum olmadığını — söyliyen Ali Rıza efendi. - birdenbire — bir. hücum karşısında kalır. Bu aralık bıçağını çeken terzi Yorgo,kazmirci Ali Rıza efendiyi sol omuzu üzerinden yaralar. Kazmircinin yarası tehlikelidir. 5 sirkat vakası Hırsızların dördü yakalandı Sabıkalı Hasan Aynalı Şeşmede Odeksiyanın bahçesinden çama- şırlarını çalıp firar ederken yaka- lanmıştır. Gene serserilerden Salih, Tah- takâlede tenekeci Aleksan efen- efendinin — 20 okka - kurşununu , derdest edilmtir. Mustafa ile bir arkadaşı Yani isminde bir şahsa ait bir teneke benzini aşırıp sa- yuşmuştur. Tütüncü İsmail € alırken cebinden hesap defterini çalan Mehmet yakalanmıştır. Penbe hanımın mantarcılık su- retile 20 lirasını alan meyhaneci Muhiddin derdest edilmi; — M Teşrinisani 1929 İzmirdeki cinayet “Kız kardeşimi ben ldürdüm. Bıçağım..,, İzmirde Üçüncü Sultaniye ma- hallesinde Yunus sokağında yae pilan feci cinayetin iç yüzü mey» dana çıkmış ve katil yakalanmıştır, Maktul Tatar Muradın zevcesi Şahsine hanımdır, katil de bunun kardesi Ahmet oğlu Mustafadır. Cinayet şu suretle işlenmiştir : Vapurlarda yaparl Tatar Muradın ahsine hanım 18 yaşında; adınıd son zamanlarda bazı yolsuz hak reketleri görülmekte imiş. Fakat tahkikat yapılırken din- lenen şahitler kadını namuslu diklerini söylemişlerdir. Şahsine hanımın kardeşi Mustafa; çoktanı beri hemşiresini takip etmekte ve onun hareketlerinden şüphe- Tenmektedir. Mustafa vak'a günü öğle vakti eve gelmiş ve kız - kardeşi ile arasında biddetle geçen bir mu> havereden sonra onu tokatlamış ve tekme ile dövdükten sonra kardeşinin mükabelesi üzerine av- luda bulduğu tahranın keskin tarafını başına iki defa - vurarak öldürmüştür Katil cinayeti işledikten sonra kanlı bıçagını çekmiş ve kız kardeşinin tenasül aletine sapla- mak istemiş ise de bilahara her nedense bunu yapmak istemiye- zek biçağını kıni ile birlikte te- Dasül uzvunun yanına birakmış ve müteakiben odada bulunan ve cinayetin hasıl yapıldığını gören altı yaşlarındaki Aliyeye biç bir söylememesini tenbih etmiş ve kaçmıştır. Katil Mustafa evelce Menemen taraflarında çobanlık etmekte idi ve orada bir kardeşi vardır. Bu> 'nun için Menemene gittiği tahmi, edilmiş ve taharriyata başlanmış- tır, Katil yakalanmıştır. Katil Mnstafa evraki birlikte müddeiumumiliğe verilmiştir. Ka- til diyorki: — Kardeşimi ben öldürdüm. Bıçağımı kızışmış olan kiz karde- n tenasül aletine saplayacak- hm amma sonfabu fikrimden vaz geçtim ve bıçağımı tam oraya bıraktım. Bir kamyon genç bir kızı yaraladı. 317 numaralı kamyon Sultan Ahmet türbesi önünde Siverekli Osman paşanın kızı Süheylâ ha- mıma çarpmış, mecruhiyetine se- bebiyet vermiştir. Şoför Hasan derdest edılmişı:. Tünel 695 Teamvay Elektrik Çek Fiatları | Londen — üzerine Paris ' Nüyork Amsterdam Sofya Bükreş Rema Ceneve Berlin Viyana DK Yanlarında yakamlar müsmele görmeyen caki fiyetleri günterir.