17 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

17 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Ç Kalininin üs -&8-— tü kan içinde.. Yerde yatan Alfredin üzerine eğildi ve sonra boğuk bir sesl Kalininin üstü başı, yüzü gözü kan içinde, hâlâ hırsını alsmamıştı, kolu ve elindeki iki bıçak durup inlemeden — işleyip — duruyordu... ir aralık y:râ]e’ kanları pıktla: * şan Alfrede dik dik baktı, sonra buğuk bir sesle: — Öldül. Diye - komurdandı.. — Alirı yanına yaklaştık, hakikaten nefes | almıyordu, yüzüne tuhaf bir renk | Hepimiz bir ağızdan Kalini elinden bıçağını atmış gaşkar şaşkın bakımıyordu... Mah- | » kümlardan biri bağırdı.. — Artık Alfret reislik mevküni biraktı... Reisiniz yok artık... — Yeni reis seçelim | — Evet evet.. Reissiz olamaz | bu iş. — Haydi intihaba başlayalım Bu esnada bi mahküm böyük bir taşın ga: — Arkadaşlar, diye - bağırdı, Aliredi kendinize reis seçmemizin hikmeti ne idi?. — O kirim içimizde en kuv- vetlişen cesurumuz idi... — Âlâ.. Kalini, Alfredi rerek ondan daha cerbezeli oldu-. | Hunu bize ispat etti.. Eğer ondan | daha cesur. olmasaydı. Alirede — catmazdı. izerine — Cok doğru.. — Yaşa be müstemlikeli.. — Sen bu dilleri müstemlike- | »in bülbüllerinden mi öğrendin.. — Bizim müstemlikeli iyi ko- müşür vesselâm.. — Şakayı sonraya” birakın da in.. — Şimdi - size bir nliyor musunuz?. | — Kaliniyi reis yapalım .. küt... Evvelâ Sonra her kafadan bir ses: — Hay hay... — Kabul... (di merasimini yapalım.. Kaliniyi tekrar hoplatıp zıplat- mağa / başladılar. Ve bu surette Kalini reis old — Ben artık ba haydutların arasında yaşamam.. — E ne yapalım Cemil.. — Ya kaçalım.. Yahut hapis- haneye dönelim... — Delisin sen gal — Neden?.. — Ben hapishaneye nasıl döne- vim... Bu katil ve firar hâdisesi den sonra, — Doğru... — O halde hiç ağzını açma. — İyi amma ölünceye kadar bu bayatı sürecek degilizya.. Buna bir çare bul... — Ne yapayım? — Bir kere daha Holanda Gü- yanına geçmeğe teşebbüs edelim. — Faidesi — Neden? — Geçen sefer ayrı ayrı sen de geçtin.. Ben de geçtim.. Lâkin sonra tıpış tıpış kendi ayağımızla dönmek mi?. — Ben burada kalamam... «Öldü!» dedi.. | için düşündü; — Orası öyle... Benim yüzüm- den senin bu hayata katlanman doğru olamaz... Hapishaneye mi dönmek istiyorsun ?... — Ne yapayım... Başka çaresi var mı? — Ben sana bu hususta müm- kün olduğu kadar yardım ederim... — Mersi. — Mamafih evvelâ hapishane müdürüne bir mektup yazasın... Bu mektupta hapishaneye dönmek için hiç bir mecburiyetin olmadı- ğını, avdeti İsirf cezanı cekmek ü söyler ve affe- dilmeni istersin.. — Evet.. Fena fikir değil... O gün oturup hapishane mü- dürüne hitaben bir mektup yaz- dım ve bir kaç gün sonra hapis- hanenin yolunu tuttum. Kalini ile arkadaşları epice bana refakat ettiler.. Artık uzaktan hapishane- nin nöbetçileri görünüyordu, Ka- dini durdu: — Eh artık Allaha ısmarladık. — Vallahi Kalini sana nasıl teşekkür edeceğimi bilmiyorum . — Neden teşekkür edeceksin? Ben sana ne yaptım ki?.. — Daha ne yapacaksın?. Benim icin hayatını tehlikeye koydun.. Her - zaman Artık. iyiliğini ayrılıyorduk .. gördüm.. Kalini raya gittiğin zaman hapishane müdürü seni tazyik edecek ve benim idaremdeki çete bakkında senden malümat isliye- cektir. — Tabi söylemem... Yooo bilakis. Amma yaptın ha. Dinle, beni dinlı Yani seni ele mi vereyim ? — Dinle canım...'Ben artık bu hayattan bıktım.. Başımda bir sürü serseri... Dur bilmezler, otur bilmezler.. Ben artık bunlardan kaçıp, tek başıma yaşamağa ka- rar verdim... Onun için sen ken- dini mafile yere tazyik altında sokma.. Sordukları zaman bildik- lerini söyle.. Neden bunlar için kendini eziyete atacaksın?. Haydi şimdilik sana uğurlar olsun.. — Allahısmarladık .. — Göle gül Tepeyi indim, kapıya geldim. Nübetci: — Durl! Diye bagırdı... — Nereye gidiyorsun?, — Hiç bir yere.. — Sen firari Cemil değil misin? — Evet. İMabadi var) BADEK BADEN REZALETİ Mümessilesi BAILİT HELMİ * Otomabiller — Otomobille- rin kontroluna devam - edilmek- tedir. Kontrol esnasında müşteri- lerin yollarından kaldıklarından, rahatsız. edildiklerinde şikâyetler yardır... Bu cihet te tetkik ve kontrol işi salim bir şekle ifrağ edilecektir Ali şurayı askeri Âli şurayı askeri kânumuevvel iptidasmda — mutat — içtimalarına başlıyacaktır. Bu devrei içtimai- yede tetkik edilecek bazı mühim İâyıhalar meyasında — jandarma kanun lâyihası da vardır. Askeri kisvenin tadil edilip edilmiyeceği meselesinin bu devrede tetkiki muhtemeldi * Tebhirhanenin ıslahı — Şeh- remaneti tebhirhanenin islahına karar vermiş, müflis süt şirketinin otomobililerinden ikisi mübayaa edilerek tebhirhane emrine veril- iştir. Yeni tebhir makineleri de getirilecektir. £ Yeni dainler vekili — Bugün saat üçle emlâk eytam, ziraat, sanayi ve maadin bankalarının |iştirakile cemiyeti belediye sa- lonunda dainler vekili intihap edilecektir. Zekâi beyin intihabi kuvvetle muhtemeldir. * Taksim abidesine çelenk — Limanımızdak Edgar Kine fransız mektep gemisi kumandam, dün saat 12 de Taksimdeki Cumhu- ziyet abidesini ziyaret etmiş ve bir çelenk bırakmıştır. vekâletine gelen malümata göre memleketin her tarafında zirat köoperatifler çoyalmaktadır.“Ziraat bankası bunları himaye etmektedir. Hükümet kooperatiflere ehemmi- yet vermektedir . Ziraat bankası geçen sene zarfında zürraa beş milyon Jira ikrazatta bulunmuştur. Ziraat bankası heyeti umumiyesi bu ayın 26 sında toplanacaktır. * Ankarada otobüs işleri — Ankara otobüs nakliyatı imtiya- zını alınak istiyen bir alman şir- keti hükümete müracaat etmişti * Defterdara gelen telgraf — Ankaradan — İstanbul defterdarı Şerif beye Edip imzasile bir tel- graf gönderilmişti. Bu haberin bir kast eseri olduğu anlaşılmıştır. * Yeni Posta mühürleri— Posta ve telgraf idaresinin yeni harf- lerle sipariş ettiği mühürler bir kaç güne kadar gelecek ve posta şube ve merkezlerine tevzi edile- cektir. * Bu gece ay tutulacak — Bu ( akşam gece yarısı ay tutulacak, bu hadise şarki Avrupa ve Afri- kada görülecektir. * Halkta okumak arzusu — Bu sene Maarifin tanzim ettiği istatistiklere nazaren mekteplere yağbet artmıştır. Orta mektep- | lerda geçen seneye nisbetle 3730 talebe fazladır. Bilâmüm vilâyet- lerdeki halk dersanelerine devam eden talebe miktarı 615,137 dir. >* Karahan ayın sonunda bek- leniyor — Rusya hariciye komi- seri Karahanın bu ayın sonlarında Ankaraya gelmesine intizar edi mektedir, Tevfik Rüştü B. iadei ziyaret için ilk baharda Moskovaya gideceklir. * Hronika davası — Türklüğü tahkir mahiyetindeki neşriyatın- dan dolayı, mesdut Hronika ga- zetesi mesul müdürü madam Ele- ninin muhakemesine bugün devam edilecektir. FERAH " TOMMi TOMMESKO DUNYANIN EN BUYUKCOMEK AKROBAT KUÇUK BAHRIYELİ' CEKI KOGAN MEMNUN Çünkü Kumbarası var KAN%HİLIK Benirsizlik icin yegine deva kani iya eden Ka muntahiş ekila tralırdan tertip edelaniştir. * Gazeteler aleyhindeki va — İrtişa ve sirkatler hakkın- daki neşriyattan dolayı gazeteler aleyhine açılmış olan davaların bugün rüyetine devam olunacaktır. ** Celâl B. — İş bankası mü- diri Celâl B. bu gün geliyor. * Sinemadan çıkan halk içir tramvaylar — Sinema ve tiyat- rolardan çıkanlar için, kapıları yalnız İstiklâl caddesinde açılarak yolcu almak üzere geceleri saat 23,30 da 12 tramvay arabası tahriki bususunda emanetle şirket mutabık kalmışlardır. Bazı sinemalar, daha geç saatte kapandıklarından bu 12 araba boş geçmekte ve halk vesait bulamamaktadır. Saat 23,30'da tatil etmiyen sinemalar tecziye edilecektir. * Bogos — Nubar ölmemiş — Boğos Nubarı'n vefat ettiği Ev meni gazetelerine atfen yazılmıştı. Marsilyadan “Norlur,, gazetesine çekilen yeni bir telğrafta merku- mun elyevm hayatta olduğu bil- dirilmiştir.. 4 Memurlar — için — yapılacak apartımanın projesi — Ankarada yapılacak memurin apartımanının projeleri imar — müdürlüğü fen heyetinde son tetkikatı bitirilerek vekâlete — verilmiştir. — Mü şartnameleri tetkik — edilmiştir . Yakında münakasaya konacaktır. >* Enis Bey — Atir Enis B. bugünkü ekspresle Anka- radan şehrimize gelecektir. Yarın Atinadan gelmeleri beklenen ye- ni Yunan sefiri M. Polihronyadis ve yunan mübadele başmurahhası M. Diyamantopulosun, muvasalat- larından sonra mezuniyeti bitmek üzere olan Enis B. Atinaya hare- ket edecektir. Kumbara Alınız Nörasteni, zafiyet ve Chlorose SIROP DESCHİENS, PARIS lf DÖLORES KOSTELLO nn teşhis ve güzel KONRAD 'NAGELin perestiş ettiği GECE GÜZELİ van pek nefis kokusu sizi bayıltacaktır. * Ahali Baha Sakamın cese- dini parça parça etti — Kâbilden gelen son malümata göre Baha Sakanın idamından sonra bir çok toplanmı kabilelerin — silâhları memlekette sükün tees etmiş- dir. Baha Saka ile bazı arkadaşla- ranın idam edilmesi - Kâbil halkı arasında büyük bir sevinç uyan” dırmıştır. Cesetleri parça parça €den — yüzlerce — insan — şehrin başlıca caddelerinde nümayişler yapmış. Efganistanin başma gelen musibetlerin hep bu adamların marifetleri - olduğunu — söyliyerek beyanı meserret etmişlerdir. * Zabıtai belediye kadrosu — Hazirandan itibaren zabıtai be- lediye kadrosunun tevsiine karar verilmiştir. Mevcut 200 memurun (500) e iblâğı düşünülmektedir. * İpekçilik — İpekçil yeni bir ıslah devresi geçirmek- tedir. Yeni tatbik edilen Japon usulü sayesinde senede iki mah- sul alınacağı muhakkak addedil- mektedir. Bulgaristan Japon sistemi ipek- çilikten çok eyi netice almıştır. Haber aldığımıza nazaran Yun: nistan da ayni sistemi tatbike karar vermiştir. Yunanistan bunun için İtalya ve Fransaya birer tetkik hey'eti gönderecektir.