17 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

17 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Holivutta meşum kadın rolünde çok muvaffak olan yeni bir artist zubur etmiştir. Meri Dungan ismindeki bu artist Greta Garboya rakip görünüyor. Meri Dungan “Kargalı kadın,, filmi ile şöhret kazanmıştır. Beş mılyon lira İtalyanın Milâno şehrinde çok muhteşem bir sinema - yapıldı Son zamanlarda İtalyanın Milâno | şehrinde muazzam bir. sinema binası inşa edilmiştir. Bu bina sesli filim göstermek için yapıl- mıştır. İçerisi a0n derece mü- kelleftir. — Localar, — balkonlar, koltuklar — büyük — bir — zevki gelim ile tefriş edilmiştir. Yalnız | bina S00 bin in, yani- beş | milyon ftürk lirasına mal olmuştur. Tefrişi için de pek çok para sar- fedilmişti Yeni sinemaya Odeon sineması ismi verilmiştir. Sinema şehrin tamam ortasında, meşhur klisenin tamam kaşısındadır. Sinema salo- 'nu 1200 kişi alabiliyor. Bu salona bitişik dans ve konser salonları da vardır. Sinema salonu sesli filimlerin iyi işidilmesi için lâzım gelen tertibatı haizdir. Ödeon — sineması — Avrupann €e0 mükemmel sinema binasıdır. * Banun inşası için lâzım gelen para büyük pamuk ve ipek fabrika- törleri tarafından tedarik edil- miştir. Binanın cephesi Kâmilen mer- merdendir. Salon kubbe şel dedir. Odeon sinaması Milânoda çok rağbet görmüştur. Başka memleket ma meraklıları bu binayı görmek için Milânoya geliyo len de sin * Lili Damita A: miştir. Bir rivayete göre fransız artisti sinemadan vaz geçerek ti- yatro artistliği yapacak imis. kaya git- | Müsabakamız Sinema sahifemizi takip eden || karilerimiz arasında bir mü- | sabaka ıçuk Karilerimizden Kadın ve erkek Sinema artistlerin- Gelecek — cevapları — tasnif ederek ençok rey alan kadın | ve erkek - sanatkârlara — rey | |) verenler arasında kura çeke- ceğiz . BİRİNCİYE; Güzel bir al büm içinde başlıca artistle resimlerini, İKİNCİYE : Arzu ettiği si- 'nemada bir loca bileti, ÜÇÜNCÜYE: Arzu et Akşam,, — sinema irliğine gönderilmelidir. Pragîa sınnıııalir Pragta sinemalar büyük — bir buhran geçirmektedir. Şehrin 750 bin nüfusu, 100 den fazla sinema- vardır. Bu yüz sinemanın 12 tane- sinden sesli filimler gösterilmek- tedir. Lâkin sesli filimler çok pabalı olduğu için bu sinemalara rağbet azdır. Halk daha ziyade ucuz ve küçük sinemaları tercih etmektedir. iren Riş OK Holiyutta yeni bir filim yıldızı zuhur etmiştir. JMMDWU ismindeki bu genç artist çok sevimli ve güzel seslidir. Son günlerdi Moris Şövalye ile birlikte “Lov Parad, ismiade bir filim çevirmektedir. Emil Yanings Amerikada en iyi sinema artisti olarak Emil Yanings kabul edildi Amerikada con zamanın en büyük artisti kim olduğuna dair bir müsabaka yapılmıştır. Müsa- bakada bi Emil Yanings kazanmıştır. Yaningsin vatanperver fümi ve bu filimde gösterdiği kudret bil- hassa takdir edilmiştir. Amerika fen ve sanayi akademisi Yaningse bir takdimame vermiş Amerika sinema — mahafilinde Yanigsin uzun bir mezumiyetle Avrupaya gittiği ve yakında tek- rar Ameril lenmektedir. Bu münasebetle Yaningsin filim | çevirirken garip bir tabiatından bahsediliyor. Ekser artistler filmi parça parça çevirirler. İcabına göre iptida son kısmımı, sonra başından bir parça ve nihayet sonunu — çevirirler. Yanings buna katiyen — yanaşmamakta , — filme sıra ile devam etmektedir. Hatta bunun için bütün muka- yelelrine bir madde koydurmak- tadır. Sigara yüzünden.. Holivutta - hiç içmiyen bir artistin rol icabı bir kac saat sigara içmesi İâzım — gelmi Genç sanatkâr bu eziyete saat tehammül edebilmiş v> hace talanmaktan korkarap kc iratmı | feshetmeğe razı olmuştur.