27 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

27 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 Akşam (DOÇ) ailesinin iki faal ve muvaffaki- yetli uzvu On iki taksiti altı taksit zama- nın ga ödeyen Maraşlı saatçi Mehmet efendi Gazi ayintap (DOÇ) acentası Güzel bey za- de Hasan bey DOÇ umumi Türkiye acen- tası. Türkiye Otomo- bil, Lâstik ve Traktör komandit şirketi Ke- mal - Halil, Mehmet Rifat ve şürekâsına yazdığı mektupta di- yor ki: (Yeni hat güzerkâ- hında çalışan müşteri- lerimizi görmek mak- sadile Elazize kadar bir seyahat yaptık. Muhtelif cinslerde mar» kalar arasında (DOÇ) kamyonlarının — uzun müddet arızasız çalış- maları ve sahiplerine her kamyondan fazla para kazandırmaları bütün nakliyecilerin nazarı dik- katımı celbetmiştir. Bu canlı tecrübenin netice- sinden istifade fikri umu- midi Diğer kamyon sahipleri arasında taksitlerini öde- yenlere tesadüf edil- halde — hamdolsun böyle bir vakaya hiç ma- | ruz kalmadığımızı kemali iftiharla arzederiz. Size DOÇ ailesinin iki çalışkan ve muvaffaki- yetli uzvunun resimlerini gönderi Bunlar” dan biri Kili för Mus- tafa efendi diğeri Meraşlı şoför saatçı Mehmet efendidir. Bu iki çalışkan arkrdaşları Mustafa efen- di iki yüz liralık bir tak- sit müddetinde bin iki yüz lira tediye etmeğe muvaffak olmuş ve Me- raşlı Mehmet efendi de aldığı iki DOÇ kamyonu- nun on taksitini altı ayda kapatmıştır. Bir DOÇ kamyonlie bir taksit müddetinde 1200 (ira hasilat yapan Kilisli şoför Mustafa et düğünü görünce bun- lara karşı hakiki bir merbutiyet ve muhab- bet bağlamışlar ve şu kararı vermişlerdir: (Bu kamyonların tak- sitleri ödenerek tama- mile bizim malımız olmadıkça ağzımıza bir katra işret girme- yecektir.) Bu karar büyük bir azmü sebatla tatbik edilmiştir. Bü- tün bu amillerin bir araya gelmesi, yuka- rıda bahsettiğimiz ne- ticeleri husule getir- mişlerdir. ) Bu mektubu yazan Güzel bey zade Hasan Bu muvaffakiyetin sırrı | bey de Türkiyedeki DOÇ kısmen (DO! v Semi b Hunun arızasız ve fasıla- | ve pek müterakki usul- sız çalışması ve memle- | lerle iş gören dürüst bir ketimizdeki yol şeraitinin | Türk — tüccarıdır. Yeni icap ettirdiği fazla kuv- | ticaret mektebi âlisi me- vet ve sağlamlığa sahip | yunlarından Abdullah be-, olmasıdır. Fakat bu mu- vaffakiyetli neticelerin istihsalinde iki müşteri- mizin azmü gayreti de inzimam etmiştir. Gerek Mustafa efendi ve gerek Mehmet efendi kamyon- larının ne kadar sada- katla ve gayretle iş gör yi (DOÇ) fabrikasına göndererek orada ameli bir DOÇçu olarak yetiş- mesini temin etmiş ve | böylece otomobil ve te- 'errüatı ticaretini ilmü htisas temeli — üzerine kurmuştur. Türkiye için umumi vekili: Kemal Halil, Mehmet Rifat ve Şürekâsı İdarehane ve satış yeri: Beyoğlu istiklâl caddesi No 168 'Telefon Beyoğlu 742-743 Telgraf: Tatka | Garaj ve tamir yeri: Ayaspaşa Jandarma karakolu başında Telefon Beyoğlu 1755 Taşra acentelikleri : Ankara — : Zabıtçı Zade ve şeriki Bursa — 3 Nasuhi Esat bey : İzmir * Mahmut Gelâlettin bey SAa Pat AM SA Kayseri — — : Muhaddis zade Alim » Adana — : Muharrem Hilmi — » | Bilül böy Gazi Aayıntp: Güzel bey zade Hasan bey | Gireson - : İsmail zade Vahit ve Şürekâsı ? Trabzon — : Hacı Abbas ve mahtumları : İsparta — : İntibah şirketi Diyarbekir - : Pirinççi zade Sıtkı Nedim ve Edip beyler Malatya : Badılı zade Tahir bey