23 Kasım 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

23 Kasım 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Akşam Sahife 10. 23 Teşrinisani 1931 Eski işkence aletleri sergisi İN İTİ m LE ht LL Londrada maruf bir kilisenin tamiri için iane toplamak üzere eski işkence aletlerinden mürekkep bir sergi tertip edilmiştir. Sergide bir zamanlar papaslar tarafından kullanılan çok garip işkence aletleri vardır. Yukarıda bu aletlerden bir kısmının resimlerini dercediyoruz. Üstteki resimlerden ikisi bir şeyi itiraf etmesi istenilen adama işkence etmek için kullanılan aletleridir. Ortadaki çok söyleyen kadınların ağızlarına vurulan kilit makinesidir. Ortadaki resimler daha gariptir. Bunlardan biri sarhoşlara giydirilen cübbedir. Bu cübbe bir fıçıdan ibarettir. Sarhoşluk eden, hiç kımıldayamadan bu fıçı içinde yürümek mecburiyetinde idi. Ortada bir işkence yeri görülüyor. Diğer iskemle de bir işkence aletidir. Alttaki resimlerden biri işkence yapmağa mahsus bir mahalli, diğeri işkence için insanları el ve ayaklarından bağlamağa mahsus aleti gösteriyor. Bu aletler içinde 100 sene evel kullanılanları da vardır. Almanya gaz harbine hazırlanıyor Her tarafta buna dair dersler veriliyor Istikbal harplerinde içtimalar bu suretle yapılacak Bundun sonra vukubulacak muharebede en mühim rolü zehirli gazlerir yapacağı gittikçe anlaşılıyor. « Bunun icin her tarafta zehirli gaz harbine karşı hazırlık yapıluyor. Bilhassa Almanyada bu hususta büyük bir faaliyetle çalışılıyor. Hususi müesseseler ve büyük fabrikalar gaz harbi için hazırlaniyorlar. Bilhassa kimyevi maddeler yapan fabrikalarda hazırlık daha büyüktür. Harp vukuunda düşman tayyare- lerinin Almanya üzerinde uçarak zehirli gazle dolu bombalar atacakları muhakkaktır. Bundan korunmak için her tarafta dersler veriliyor. Maske takmak, gaz bulutlarından kaçmak için mekteplerde bile “sdrisatta bulunuluyor. Küçük Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 dek 40 kuruş > 0 » GA TOE Her fazla'defa için o 15 > 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir Fazla satır için ayr 8'—'Bu ilânlar yalm “ Akşam ,, idarelanesinda kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarsamba günleri sıra ile neşrolunur. sütundaki 4 Ticari mahiyeti haiz ilânlarla ilânları nişan, velime merasimi, irtihal 1 — Iş arıyanlar MELE YL EE SEE GENE iş arıyorum — Fransızca lisanına tamamen vakıf sinema operatörü, trak- törlerde çalışır harico gider. Haliç, Süt- lüce hamam karşısında No. 1 Ali. — Fransızca, ingilizce, türkçe ve rumcaya — aşina piyasada plâ siyecilikte tecrübeli bir genç tüccar, komisyoncu, fabrikatör mezdinde o iş arıyor. «Akşam»da S. 0. T. rümuzuna tahriren müracaat. 2 Amerika'da — 2,5 sene aşçılık tım. İngilizce bildiğim gibi alafranga yemekler yaparım, iş arıyorum. Süley- maniye Şifahane sokak 22 numaralı hanede Şaban, iş arıyorum — sıhhi müessesatta ve Hastahanedo ve Bakteriyolojihanede çalıştım, hastabakıcılık veya bu gibi bir hizmet isterim, Tahtakale İzmit han Alâattin adresine müracaat. —1 Hususi tavsiyeleri havi — Berlinli bir madam seri usullerle Ar- manca ders vermek arzusundadır. Galatasaray akarsu sokak 6 numaraya tahriren müracaat. 2 2 — İşçi arıyanlar A AE LE GA A a 79 Sekiz yaşında kızıle — Baba sından ibaret bir eve temiz. afif bir kadın veya bir kız lâzımdır. Çanakkale Post Restant ( S. C ) adresine tahriren müracaat. — Hastabakıcı aranıyor — Şişli Seririyatı için hastabakıcıya ihtiyaç vardır. e Taliplerin evrakile her gün öğleden sonra saat 2 ile 5 arasında mü- diriyete müracaatları. Şişli Abidei Hür- riyet caddesi No. 131, 1 3 — Satılık eşya Acele satılık mükemmel pi- yano — Şişli Meşrutiyet mahallesi 124 numaralı apartıman. 4 numaraya müracaat. 7 Satılık Singer (makinesi çini sobalar, lâvabolar, yazıhane masası ve saire, Taliplerin Harbiye Halâskâr Gazi caddesi 83 numaralı haneye mü- racaatı. — 4 — Kiralık-Satılık Satılık yalı arsası — Kandilli saray ittisalindeki (o rıhtımlı yalı arsası satılıktır. İstiyenlerin bele- lediyede seyyahin şubesi müdürü Ekrem beyo müracaatları. — 8 arsası Bebek'te — 4 odalı, havagazı, mut- faklı, su ve elektrikli bir apartıman 25 liraya kiralıktır. 1 No. hı yalıya müra- caat, — Kiralık — yazıhane odaları, tabelâ- cılık, kâatçılık el matbaası ve küç imalâta elverişli dört beş odalık katlar ve Odalar ucuz kiralıktır. Galata per şembe pazarı Gülzade hanı 33, kapıcıya sorunuz -1 Kiralık hane: — Zeyrek'in alt başında INo. lu hane tekmili ve ya ayrı ayrı kat olarak verilir Hacıkadın çisine müracaat. —7 Satılık çiftlik bek- — Topkapı -haricin- de 300 dönümlük meşhur Celâl bey çiftliği satılıktır. Şehzade başında hor- hor yokuşunda No. 148 doktor Behçet beye müracaat. — 3 ilanlar Havasile müştehir tepeüs- | tünde tramvay caddesinde Çifte fırın itti deki müceddeten inşa edi- len İnşirah apartımanı dört oda banyo ve sair tertibatile 48er liraya icar edilecektir. Taliplerin bine müracaatları Kiralık büyük ardiye Asma altı Bostancı hanı altında bir ardiye kiralıktır. Taliplerin Asmaaltında 77 No, mağazaya müracaatları —2 derununda sahi- Fatih, Beyazıt — taraflarında boş evi olup ta ipotek olarak vermek isti: yenler Merkez eczahan« —ı kecide müra Kiralık Garaj Şişane karakolu, No, 54. Deniz muaye- ne heyetinde Reşat beye müracaat.— 2 yaşmak sıyıran 5 — Müteferrik DAR SE DE TERE VEEE Gl Pul — Pul meraklısı bir Alman: Pul değ k ve yahut satın almak isti yor. «Pul meraklısı» ruruzile (Akşam) gazetesine müracaat edilmesi, Iı Ankarda Halk iş idarehanesi Balıkpazarında polis noktası karşısında telefon 2037. Komisyon, alım, satım, icar, isticar ikraz ve istikraza tavassut edilir. Terceme, yazı işleri yapılır. İş ve işçi temin edilir. Ankara ve İstanbulda iş takip ve süratle intaç edilir. Daktilo dersi verilir. z san dersleri Mekteplerde senelerce tahsil oolunamıyan (ecnebi lisanları pek az zaman zarfında lir. Yenipostahane arkasında Türkiye hanında 39 - 40 No, lı dersaneye her gün saat 17 - 19 da bir defa müracaat ediniz Para istediğiniz semtlerde satılık emlâkimiz vardır. Emlâk almak yahut alacağınız varidatlı emlâke paranız ye- tişmiyorsa para almak için 9-12 ara- sında müracaat ediniz senelik faiz, ko: misyon yüzde 12. İstanbul Bahçekapı Dördüncü Vakıfhan asma kat 29. 1 Para — 15 liradan fi varidat olan emlâkinizi en iyi fiyatla satarız isterseniz terhine mukabil para verilir. Senelik faiz, komisyon yüzde 12 dir. Saat 9 - 12 arasında İstanbul, Bahçekapı Dördüncü Vakıfhan asma kat 29 numa- raya müracaat. —ı1 Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz o idarehanesini o adres olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SZ-SO- MSC- 480 depo memuru -AD- SM -iI - Uzaklardan A P N- 400-YH-SS-MG-SR LB- namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur. Şahsiyetini göster” mek istiyen şık zevat sevki tabii ile doğru Bey- oğlunda İstiklâl caddesinde No. 405 tüccar terzi J. İTKİN müessesesine ge- lirler. Orada en müntehap kumaş çeşitlerinin zara- di) feti ve güzel bi- çimi bulacakların- Tel: B.O.450 dan emindirler. guz B O N OMER ALIR, SATAR Balıkpazar Maksudiye Han No. 35 DERVİŞ BiÇKi ve Dikiş MEKTEBİ Altıncı sene ikinci trimestr Maarif vekâleti celilesinin müsaadesini haiz biçki ve dikiş muallimesi Klio Mavromati en son Fransız ve basit bir usule tevfikan tedris etmektedir. Ameli dikiş bilenler bir mah zarfında ve bilmeyenler üç mah zarfında hendese ile tayyör vo tuvalet imalini lirler. Mektepçe verilen diplomalar Maa- rif vekâletinde kabul ve tasdik olunur, İkinci tedrisat dovresino kânunuevelin iptidasında başlanacaktır. Taliplerin Boys oğlu'nda Faik paşa sokağında Bolu apartımanının ikinci katında 3 numaralı öğrenebi- daireye her gün 9-12“ye ve 1-5 e kadar müracaat etmeleri,