November 30, 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

November 30, 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Holl ivut mektupları Hollivutta iyi geçinen karı kocalar ve çok samimi dostlar var | Mamafih ekser artistler birbirini çekemez, hasret burada umumi gi ü * 4 Iyi geçinenlerden genç Duglas ve Hollivut 11 (Hususi) — Holli- vutta artistler umumiyetle birbir- lerile iyi geçinemezler. En büyük aşk izdivaçları yapan sanatkârlar bile bir kaç sene, hatta bir kaç ay sonra ayrılırlar. Bugükü dost- lar, yarın düşman olurlar. Haset, çekememezlik burada pek boldur. Bununla beraber sinema artist- leri arasında birbirlerile çok se- vişen karı kocalarla, pek samimi dostlar da vardır. Birbirlerile sinema sayesinde tanışan, sevişen ve evlenenler arasında en meşhurları Duglas Fairbanks Bunlardan sonra gelenler, Dolores Costello ile Con Barymore, Adolf ile Mary Pikforttur. | Re zezevcesi Joan Kraviord Menjou ile Katrin Carver, Joan i Kravfort ile genç Dauglas, Busler Keaton ile Nathalie Talmadjc, Bebe Daniels ile Ben Liyon, Al Jolson ile Ruby Keeler'dir. Oynadığı filmlerin sahne vazii ile tanışarak evlenenler de lardır: Norma Şhearer ile Irving ! Thalberg, Eleanor Bordman ile King Vidor, Lila Lee ile James Kirkvood, Enid Bennett ile Fred Niblo, Gertrude Leonard... Gayet samimi arkadaş olanlara gelince bunlar arasında Buster Keaton ile Roscol Arbuklenin arkadaşlığına gelir yoktu. Fatty ölen şun- i ismile tanınan ve geçende bidir Arbukle, bir çok sene Buster ile tanışmış, ikisi bir arada varyete numaralarında oynamışlardır. Te- sadüf eseri olarak Arbukle filim | çevirmeğe başlamış, ve muvaffak | olmuş, bu kazançtan Busteri de istifade ettirmek istemiş onu da bin müşkilât ile engaje ettire- bilmiştir. Fakat gariptir ki Busterin filim çevirmekteki şöhreti — Arbukleyi kat kat geçmiştir. Iki arkadaş Fatty ölünceye kadar gayet sa- mimi kalmışlardır. Marion Davies ile Bebe Daniels Marie Dresler ile Pally Morran | çocukluk arkadaşıdırlar. Jallace Berry ile Clark Gable | bir kaç filmde berabe oynarken tanışmışlar, fakat ikisi de ava | olan merakları sayesinde çok sa- | mimi arkadaş olmışlar. Şimdi tatil günlerinde ikisi sabah erkenden ava gidiyorlar. Meşhur muganni ve sinema artisti Tibbet mektepte iken aynı | sınıfta bulunduğu Led Berger Olmsteaof ile | ile Hollivutta buluşmuştur. Şimdi eski arkadaşlıkları tazelenmiş Led Berger, Tibbetin monşeri olmuş- tur. Duglas Fairbanks ile Şarlonun Moris Şevaliye ile Adolf Menju- | nun dostlukları da meşhurdur. Karun kadar zengin! Yeni teşekkül eden “ Tobis - Universal ,, şirketinin ikinci filmi de Berlinde Uofa atelyelerinde çevrilmeye başlanmıştır. Bu filim- de baş rolleri “ Dolly Haas, ile “ Curt Bois ,, oynuyorlar. Rejisör “ Stefan Szekely ,, dir. Musikisini | “Theo Macheben,, Yeni filmin adı “Karun zengin,, dir. bestelemiştir. kadar EA ri , 3 ! Liya de Puttinin ölümü Macar yıldızı piliç yerken boğazına kemik batmış ve... Liya de Putti Meşhur sinema yıldızı Liya de Puttin'in New York'ta kan zehir- lenmesinden (o öldüğünü telgraf baberi olarak yazmıştık. Bu hu- susta yerken (o boğazına bir kemik saplanmıştır. Derhal gelen doktorlar kemiği cıkarmağa çılışmışlarsada muvaffak olamamışlardır. Bunun üzerine bir ameliyat yapılmasına karar veril- | miştir. Ameliyat muvaffakiyetle neticelenmiş,. kemik çıkarılmıştır. Fakat busırada henüz anlaşıla- mıyan bir sebepten dolayı.kanı zehirlenmeğe (başlamıştır. Buna sebep bir mikrop kaçmaşı olduğu tahmin ediliyor. Liya son zamanlarda esasen ciğerlerinden (o rahatsızdı. Buna kanın zehirlenmesi de inzimam edince artist, doktorların bütün gayretine rağmen yaşıyamamıştır. Liya de Putti aslen Macardı. Peşte'de sahne artistliği yapdıkdan sonra Berline giderek filim çevir- meğe başlamıştı. Bir müddet ikinci derecede roller yapmış, sonra Lubiç istidadını takdir ederek kendisine mühim roller vermiştir. Liya de Putti asıl Emil Yanings ile birlikte çevirdiği varyete fil- minden sonra şöhret kazanmış, birinci sınıf artistler sırasına gir- mişti. Paramount şirketi derhal pek parlak bir mukavele ile ar- tisti Hollivuta davet etmiş, orada kendisine birkaç film çevirtmiştir. Liya de Patti Amerikaya gittiği zaman herkes kendisinin güzelli- e hayran olmuştu. Bir müddet gelen haberlere nazaran | genç sanatkâr geçen hafta piliç | bütün artistler Macar gencini taklit etmiştir. Fakat çevirdiği filimler oOher nedense tahmin edildiği kadar rağbet görmemiş, bunun üzerine mukavelesi yenilen- memiştir. Liya bir kaç sene evvel Avru- paya gelmiş, bir müddet ötede beride gezdikten sonra Londrada bir iki filim çevirmişti. Nihayet geçende tekrar Amerikaya git- mişti. Macar yıldızının Amerikadaki muvaffakiyetsizliğine bir aşk ma- çerasının sebep olduğu söyleniyor. Esasen Liya bir çok aşk macera- ları geçirmiş, bir iki defa intihar etmeğe kalkışmıştır. Sanatkârın genç yaşta ölümü teessüre şa- yandır. P M. Painleve Ufa atelyelerinde Eski Fransız başvekili “ Pain- leve,, Berlini ziyaretinde, Neuba- helsberge giderek Ufa atelyele- rini gezmiştir. Fransız sefiri ve diğer bazı fransız ricali ile gelmiş olan (o “Panleve, o bilhassa ilmi filimlerin © yapılışı, ve o Ufa'nın ilmi filimler çevirmek için yaptığı tesisat ile alâkadar olmuştur. üç kısa filim AAFA şirketi üç kısa filim yapmıştır. Bunlardan birinin adı “Barberine,, olup Saksonya İsviç- resinde aynı isimdeki kayalar? tırmanışı gösteriyor. Ikinci filmin adı “Rumba, olup, aynı isimdeki yeni dınsı göster mektedir. Bu filimde yeni dansı, maruf dans muallimi “Walter Carlos,, oyniyor. “İgel,, adındaki üçünce filim bir hayvanın hayatına dai