25 Ocak 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

25 Ocak 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Akşam 25 Kânunusani 1932 —— Emi ir artist: Marie Glory Marie operada rakkase olmak isterken filim hayatına nasıl girdi? Marie Glcry Fransız artistleri arasında en çok sevilen kadın artist hiç şüp- hesiz Marie Gloridir. Bu sene bilhassa “Küçük daktilo,, filmile bütün Istanbul halkını teshir eden bu artist zengin bir ailenin yegâne çocuğu idi. Daha pek küçükken dansa merak etmiş, ailesi de hususi bir dans hocası tutarak Mariye' eski zaman danslarını, baletlerde oynamasını o öğrettir- mişlerdi, Marie sekiz yaşında iken dan- söz olmak için kendisinin Opera- daki balet mektebine verilmesini istemiş, fakat ailesi katiyen razı olmamışlardı. O esnada başlıyan harbi umumi, Marinin ailesinin mali vaziyetinde büyük değişiklik- ler yapmışlır. Maride dansöz olmaktansa sinema ertisti olmağı tercih ederek, o Arlette Geny ismi ile küçük filmlerde rol al- mağa başlamıştır. Sahne vazii Marcel L'Herbier çevirdiği (Para) filmi için aradığı genç kız tipini Marinin en iyi temsil edeceğini anlıyarak onu angaje etmiştir. Bu filmden itibaren Arlette Geny ismini terkederek Marie Gloriy namile şöbret bulmuştur. (Para) filminden sonra, Berlin stüdyolarında (Iki dünya) Marie Bell ve Jean Murat ile (Çılgın macera) yı çevirmesi her tarafta tanınmasına yardım etmiş- tir. (Aşk çocuğu) (Paris kralı) (Mis Lohengrin) filmlerinden sonra asıl enbüyük muvaffakiyeti olan (Küçük daktilo) yu çevirmiştir. Ceçen sene Albert Prejeanla (Aşk maceraları) nı çevirmiş şim- dide Fernand Gravey ile (Düşes olaçaksın) filmini çevirmektedir Marie Glory altın gibi sarı saçlı elâ çözlüdür. Gayet neş'elidir. Havatı hususiyesinde de daima ve “Küçük dakti! gülen arkadaşları ile alay eden iki dakika ayni yerde duramıyan bir kızdır. Marie sporların her türlüsünü sever. o Otomobil (kullanmasını, yüzmeği, ata binmesini gayet iyi bilir. Marienin yegâne kabahati fazla çekingen olmasıdır. Tanımadığı bir muhite ilk girişinde, yeni bir film cevireceği zaman adeta hasta olur, yavaş yavaş alıştıktan sonra her zamanki neşeli Marie ortaya çıkar. Marienin en büyük emeli tiyatro artisti olmaktır. Beğendiği bir rolü aylarca her akşam oynamak kendisine pek cazip görünmek- tedir. Marinin en çok sevdiği şeyler- den biri de seyahattir. Tatil günlerinde boş zamanlarında oto- mobiline biner ve önüne çıkan ilk yolu takip ederek gider. Bu , filminde suretle (Marie, bütün Fransayı gezmiştir. Yaz tatillerinde de ecnebi Oo memleketlerine (o gider Almanyayı, İsviçreyi, Italyayı ve Ispanyayı hep otomobil ile dolaş- mışlır. Sinama haberleri * Atlantit filminin sesli ve sözlü olarak çevrilmesine yakında başlanacaktır. Fransızca, Almanca ve İngilizce nüshalardan üçünde de Brigitte Helm baş rolü yapa- caktır. Artistler ve rejisör Tabst Marsilyadan Amerikaya hareket etmişlerdir. Filim çölde çevrile- cektir. * Geçende öldürülen içki ka- çakçısı Jak Diamondun hayatına ait bir filim çevriliyor. George Baneraft, Diamuont rolünü yapa- caktır. x Hollivutun yeni artisti Clark Gable Çin denizleri isminde bir filim çevirmeğe başlamıştır. Marie Glory ve Armand Bernard in amima ga e e e eke filimler Yanningsın yeni eseri: İhtiras fırtınaları Yannings bu eserinde diğer artistlere de fazla çalışmak için imkân bırakıyor Emil Yannings ihtiras fırtınaları filminde hırsız rolünde Emil Yannings'ın yeni çevirdiği ibtiras fırtınaları filmi bitmiştir. Filim yakında gös'erilmeğe baş- lanacaktır. Yeni filimde Emil yannings'i şimdiyekadar ki filim- lerinden başka bir şekilde göre- ceğiz. Emil Yannings'in oynadığı ber filimde temel direği büyük artisttir. Her şey onun etrafında döner.. Oyunun yalnız esası değil tekmil teferrüatı da bizzat kendi- sidir. Hele onun bulunduğu sah- nelerde, merkezi sıklet temamen kendisidir. Yalnız “Mavi Melek,, filminde kısmen bir istisna yaptı, ve Mar- lene Dietrich için kendini göste- recek müsait fırsatlar bıraktı, böylece yeni bir yıldızı parlatarak ortaya çıkardı. Bu defa, daha fazlaileri gidiyor. Bir çok sahnelerde kendini ikinci safta bırakarak, genç sanatkâr- lara meydan vermiyor. Böylece onun şöhreti yanında genç istidat- larda kendilerini gösterebiliyorlar. Yanningsn karşısında oynayan kadınlar Anna Sten ile Prude Hesterberüdir. Her gece kasaları soyan, orta- lığı haraca kesen “Bumke,, rolün- de Emil Yanninga karakter temsil: lerindeki (oObüyük kudretini bir daha isbat ediyor. “Bumke,, aman- sız, yılmaz bir haydut, lâkin ba- zen de melankolik bir insandır. Bu iki zit haleti ruhiyeyi Emi Yanningsin: canlandırışı, bir şal eserdir. Sinema haberleri Garry Cooper ile Clandette Colbert, ( yakında zevcesi ,, isminde yeni bir filim çevirecek- lerdir. * Mary Astor, Radio şirketile olan mukavelesini genilemiştir. Xx Paris'te günün vakaların: ait filimleri göstermek üzere bir tı. Bu sinema çok den gene günür “ sinema açıl rağbet gör vakalarını göstermek üzere bi sinema daha açılmıştır. * Warner stütyosunda 24 sa- atlık bir grev yapılmıştır. Buna sebep, evvelce haber verilmeder ücretlerin yüzde 25 kesilmesidir. » Pariste Anna Karanin filmi Fransızca olarak çevrilecektir. Anna Karainin rolüvü Olgaçe Kova yapacaktır. x İsveç hükümeti yabancı filimlere karşı İsveç filimlerini himaye için şiddetli tedbirle almağa karar vermiştir. * Sesli film İsviçrede tiyatro- lar büyük “bir “tesi yapılmıştır. Ekser tiyatrolar zara- üzerinde rına çalışıyor. Xx Romada bir sinema akade- misi tesis edilmiştir. Burada 40(C talebeye filimciliğe ait dersle verilecek ve artist yetiştirilecektir.