22 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

22 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

22 Mart 1932 Bu mütevazi çiçeğin faydalı hassaları Bahar geldi. Kırlarda papatya- lar açmağa başlıyor. Bunları top- lamak bir eğlence teşkil eder. Eve geldikten sonra saplarından birer birer ayırarak gölgede kurut- tuktan sonra teneke kutularda saklamak ihtiyatlı davranmaktır. Eskiden beri papatya çiçeği çok kullanılırdı. Fakat son senelerde Avrupada papatya çiçeğinde bir çok hassalar bulunmuştur. Papatya çiçeğinin sancıları tes- kin ettiği eskiden beri malümdu. Şimdi yeni bir keşfe göre grip hastalığında kaşe halinde içilen papatya çiçeği tozu ateşi ir- mekte ve vücuttaki kırıklığı san- cıları tamamile geçirmektedir. Günde ellişer santigramlık altı kaşe içilirse büyük faydası görü- lüyor. Diğer taraftan papatya çiçeğinin iştahı açtığı sanator- yomlarda yapılan tecrübelerle anlaşılmıştır. Hiç işta'ı olmıyan veremlilere kaşe halinde papatya verilmiş, bir iki gün zarfında iştahla yemek yedikleri ve hara- retlerinin hafiflediği görülmüştür. Yemeklerden sonra içilen birer fincan papatya menkuu hazma fevkalâde yardım etmektedir. Karın ağrısında (kaynatılmış papatya suyu ile yapılan lavman sancıyı teskin eder. Sarı saçların rengini muhafaza etmesi için baş yıkandıktan sonra kaynatılmış Opapatya (çiçeğinin suyu ile çalkalanmalıdır. Bizim (memleketin çiçeklerinde bütün bu hassalar mevcut olmakla beraber, en müessiri ( Camomille romaine | denilen papatya çiçeğidir. Sertleşen deriler Iş' gören kadınların ellerinde bazi' deriler sertleşir. (Bilhassa avuç içleri nasırlaşır. Limon ile gliserini karıştırarak, ellere frik- #yon yapılınca deriler yumuşar, eski haline gelir. Faydalı bilgiler Patates (o haşlandıktan sonra kalan su ile yıkanan gümüş takım- ları fevkalâde parlak olur. »* Tenin beyaz ve yumuşak olması için ılık sabunlu su ile yıkandıktan sonra tatlı badem yağı sürmeli. # Kuru fasulye haşlandıktan sonra suyunu dökmemeli. Bu su ile yıkanan yünlü kumaşlar ve papatya yün işleri yeni gibi yumuşak ve kabarık olur. Pijama Bu pijama beyaz kre p jorjettendir. Omuzdan ve belden diz ka- pağına kadar ince ince ya- pılmış o pliler vardır.” Bluzun kolları ve pantalonun aşağı brodedir. kısmı Şimdi. evlerin odöşenmesinde, her şeyden evel aranılan sade- liktir. Bir zaman kalın perdeleri cicili bicili kanepe koltuklar: yer- lerini sade tül perdelere, geniş rahat koltuklara, bilhassa divan- lara bırakılmışlardır. Divanlar herkesin hüsnü tabia- tine ve sarfedeceği paraya göre değiştirmektedir.. . Gayet güzel ağaçtan yapılan divanlar olduğu gibi, sade düz tahtadan güzel cilâlanmış divanlar da çok mak- buldür. Eskiden pencere önleri ya boş brakılır, yahut küçük bir masa (1 z Herşey gibi kâğıt oyunlarınında bir modasi vardır. Bir zamanlar poker çok rağbette idi, şimdi bu oyun eski mevkiini kaybetmiştir. Avrupada salonlarda briç oyna- nıyor. Briçin tercih edilmesinin birçok sebepleri vardır. Fakat bunun başında zararın nisbeten az olması gelir. Briç bir müddettenberi o dereçe tevessii etmiştir ki öğleden sonra çayia beraber Briç oynanmıyan salon kalmamış gibidir. Hen ; at yarışları başlamadığı için briç partileri aynı zamanda yeni moda- nın teşhir mahali halini almıştır. Bu sene yazın giyilecek tuva- letler de Parisin büyük terzileri iki kısma ayrılmışlardır. Bir kısmı A bir vazo, bir saksı konulurdu. Bu sene Pariste açılan mobilya sergisinde yeni bir tarz döşeniş herkes ; tarafından o beğenmiştir. Bu tarz, iki taraflı divandan iba-? rettir,. Yeni dıvanlar çok nazarı dikkatı celbetmiş, ve 1932 senesi için bu divanlar en makbul olarak ilân edilmiştir. Resimde görülen model bu be- genilen divandır. Arzu olunan renkte cilalanan divan odanın bü- tün bir tarafını işgal etmektedir. Pencere önüne gelen kısın iki katlı olarak yapılmıştır. Iki moda: A veya Y harfine benzemek! kadınları A fine, kısmı da Y harfine benzetmeğe çalışıyorlar. A harfına benzetmek isteyenler sıkı kollar, düz yaka- larla bol volanlı eteklerden mü- rekkep bir tuvalet ortaya atmış- lardır. Y harfı için ise kısa kol- lar, volanlar, geniş drape yakalar, umuzlar üzerine (o pelerinlerden mürekkep bir tuvalet vücada ge- tirilmiştir. Yeni şapkalarda ince, hafif ve küçüktür. Modelde görülen elbiselerde A ve Y harflerini andıran mo- deller vardır. 1 — Mavi krep marokenden ve yakası drapedir. Belinde bir, eteğinde de üç volan vardır. 2 — Açık ve koyu yeşil krep diğer bir Bu iki bhöcereye kitaplar yerleştirilmiştir. Üstüne zarif bib- lolar, güzel bir elektrik lâmbası, bir çiçeklik, büyük bir vazo, ko- nulmuştur.. Pençerenin iki tarafına, ve dıvar önüre gelen kısım minder gibi yapılmıştır. Alçak bir basa- mak üzerine geniş ve kalınca bir şilte ile bir iki yastık konul- muştur. Bu divan diğerleri kadar rahat değilsede yeni bir biçimde olması ve nazara daha hoş görünmesi, beğenilmesinde büyük bir âmil olmuştur. 3 — Siyah krep jorjetten, önünde krem renginde dantelden garnitürü vardır. 4 — Beyaz kalın krep döşin- dendir. Belinde iki volan vardır. Volanların etrafı ile yakasına bağ- lanan kordelânın üzeri bir kaç renk yün ile işlenmiştir. 5 — Kırmızı krep diyagonaldan sade bir elbi Bir kaç düğme ile süşlenmiştir. Eşarp vazifesini gören küçük bir pelerini vardır. 6 — Lâcivert krep satenden parlak ve mat tarafları karıştırı- larak yapılmış zarif bir elbise, 7 — Mavi vual dö suadan bü- yük yakalı genç kız elbisesi. Dişleri muhafaza için ne yapmalıdır ? Dişlerimizi çürümekten muha- faza etmek isterseniz her gece yatarken, ve her sabah kalktığı- nızda fırçalayıp yıkayınız. Her yemek üzerine dişlerinizi fırçala- yabilirseniz daha iyi olur. Dişleri temiz tutmak için sert | bir fırça ile diş aralarını temizle- mek için kalın ibrişim lâzımdır. Ibrişimi dişlerin arasından geçir- meli, sonra güzelce fırçalamalıdır. Dişleri beyazlatmak için oksi- jenli su, yahut limon suyu kulla- nanlar vardır. Bunlar filhakika dişleri beyazlatır; fakat az za- man içinde emayı yer ve dişlerin çürümesine sebep: olur. Dişler silineceği zaman fırça hafif ispirtolu suya batırılarak dezenfekte edilmeli, dişlerin te- mizlenmesi bittiği zaman da bol sabun ve sıcak suile fırça yıkan- malı, temiz bir havlı ile kurulan- malıdır. Dişlerin temizlenmesinin en iyi usulü fırça darbelerini saymaktır. Alt, üst dişler ön taraftan ve içinden yirmişer, yan dişlere iç ve dış tarafından yirmişer defa fır- çalanmalıdır. En nihayette ön: dişleri de yu- kardan aşağıya olarak yirmi defa fırçalamak lâzımdır. Kullanılan diş pastası ne olursa olsun mutlaka su içerisine dezen- fekte edici bir şey atmak lâzım- dır. Bir bardak suya birkaç damla nane ruhu en iyisidir. Haftada bir defa diş etlerine masaj yapmak çok faydalıdır. Elleri temiz yıkadıktan sonra parmak üzerine bir damla glise- rinli teintur d' iode alarak bu- nunla diş etlerini iyice oğmalıdır. Çok tatlı, çok ekşi, çok sıcak ve çok soğuk yemekler dişleri bozar. Bunu da hiç bir zaman unutma- malıdır. Yüzdeki parlaklık Cildi yağlı olan insanlar, yüz- lerinin pırıl pırıl parlamasından çok şikâyet ederler. Sürülen pud- ralar, kremler, bir kaç saat yüz- deki parlaklığı giderir, fakat gene sonra yüz eski halini alır. Buna mani olmak için sabah ve akşamları yüz yıkandıktan sonra, bir şişe içinde hazır duran ayni miktarda halis ispirto ile gül suyundan bir pamuk parçasını ıslatmalı; bu pamukla yüzün her tarafını güzelce silmeli ve masaj yapmalı. Az zamanda çok fay- dası görülür. Pijama Açık sarı satenden olan bu pijama ko- yu sarıdan ap- like ( edilmiş parçalarla süs- ler miştir. Jaket pantalon ve biri diğeri siyah düğmelerle iliklenir. sağda solda