23 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

23 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Yeki bir Giliim: İki kalp Wilhelm Thielenin bu filmi operet filimlerinde yeni bi Meşhur Alman rejisörü Wilhelm Tbicle son defa, Ufa şirketi hesa- bına yeni bir büyük operet filmi çevirmiştir: Ii kalp... Filim gös- terilmeğe başlanmış ve büyük bir muvaffakiyet kazanmıştır. Bu mu- vaffakiyetin sırrı, o mevzuundan ziyade çok hareketli olması ve musikisinin güzelligidir. Iki kalp filminde musikisiz hiç bir sahne yok gibidir. Filim baş- tan başa neşelidir. Mevzu şudur: Victor Müller, Fransanın cenubun- da, Rivieradaki büyük otellerden birinde meterdoteldir. Ayni zaman- da otelin ruhudur. Buraya gelen- lere tavsiyelerde bulunur, sıkıntıda kalanlara borç verir. Bu adam bir senede-beri evli- dir. Lâkin karısile geçinemedik- lerinden ayrı yaşıyorlar. Günün birinde meşhur yıldız Ria Bellanın otele geleceği haber alınıyor. Bu yıldız Victorun karısı Jenni ( Lilian Harvey ) dir. Jenni o kadadar ateşli, ve canlı bir kadın ki, zavallı Victor ona çok âşık olduğu halde geçinememiş ve ayrı yaşamağa mecbur olmuştur. Jenny geliyor.. Kozasına istik- bal: plânlarından, Amerikaya da- vetlerden, parlak yıldız olacağın- dan, yakında büyük bir sahnede söyliyeceği “ Uçarı Liese,, adın- dakı şarkıdan bahsediyor. Victor karısının sanat kabiliye- tine hiç emin değildir. Bu söz Jennyyi müthiş kızdırıyor, ve boşanmaya karar veriyor. Halbuki ayrılmaya Victor razı değildir. Bir avukat Jennyye nasihat ediyor: “Kocan sana tokat atarsa kolayca boşanırsın! ,, Bunun üzerine Jenny, Victora dünyayı cehennem ediyor, müş- terilerin önünde tahkir ediyor.. kıskandırıyor.. Fakat Victor işin farkındadır. £ Kendini (o tutuyor ve Jennyye o hakkettiği tokatı atmıyordu. Nihayet Jenny, kendine açık olan bir kont'nu(Otto Wall- burg) yardımile sahneye çıkmak özere Berline gidiyor. Victor da kont'un saray teşrifatcısı oluyor. Rio Bellanım sahneye çıkacağı büyük gün (o gelmiştir. £ Bunu teit için kont klüp arkadaşlarını davet ediyor, maksadı o akşam Janeyile nişanlanmak Victor otel kapıcısı olan Omeoserıma derdini | | | r tarz açıyor Filimden iki sahne: Yukarıda Lifian Harvey ve Fibor von Halmay aşağıda Wolfjarg Allbach B:tty ile C tt : Wallburg yandıktan sonra kalıyor. Kocasını sevdiğin anlayan Janny, bu eski küçük şarkıcı kızı, onun gittiğine çok müteessir. Diğer taraftan Viktorun “amcası da ne kadar işsiz otel hademesi, çamaşırcı kadın hizmetçi varsa, hepsini müsamereye sokmuştur. Bunlar Rio Belloyı ıslah ve alayla karşı- lıyorlar. Eteği çiviye takılan Jenny esasen şaşırmıştır. Nihayet Bio Bio Bello olmaktan vaz geçen Janny eski şarkıcı kız kalarak, geri gelen Victorun kollari arasına atılıyor. Mevzu basit, fakat eglenceli bir surette tertip olunmuştur. Eserin ruhu, musiki ve dans ahenklerinin imtizacıdır. Wilhelim Thce'e bu eserile opert -filimliğine yeri bir yol açmıştır. Musikiyi Jean gl ert bestelemiş ve çok güzel yapmıştır. şarkıların güftesini de Robert Gilbert yap- mıştır. Bu filim bize yeni bir sanatkâr tanıttırdı. Genç Viyanalı sanatkâr ve Viyananın meşhur sahne' yıldı- zının oğlu wolfgang Albach Retty. Bu genç, sevimli, lâkin enerjik artist, tatlı sesi, ahenktar hare- ketleri ile kendini birdenbire o kadar sevdirdi ki, Ufa şirketi tarafından uzun zaman için esaslı kunturat ile daimi olarak angaje edilmiştir. İna Claire Con Cilbertin eski zevcesi Avrupaya geldi Con Cilbertin eski zevcesi Ina Claire Parise gelmiştir. Artist bir müddet kalacaktır. Ina Claire kendisile görüşen O gazetecilere demiştir ki: “Aşk çok parlak şeydir. Fakat benim başımdan geçen izdivaç gibi hadiseler çok pahalıya mal oluyor. Insan evlenmezden evel uzun müddet düşünmeli, ondan sonra karar vermelidir. ,, Sevimli artistin izdivaç haya- tından çok acı hatıralarla ayrıldığı anlaşılmaktadır. X* Fransız artisti Marie Aloray yakında Paris senfonisi isminde bir filim çevirecektir. » Marie Bell yakında yeni bir filim çevirecektir. Filmin senaryo- sunu Henry Bernstein hazırlıyor. Marie bu filimde bir manken rolünü yapacaktır. | borçlardı. Bursa mektuplar: Bursada belediye işleri gittikçe iyileşiyor Yeni teşkilât yapıldı, yollar tamir ve tevsi ediliyor Bursa 18 (Hususi) — Belediye işleri gün geçtikçe iyileşiyor. Genç ve hakikaten çok çalışkan bir zat olan belediye reisimiz Muhiddin bey büyük bir dikkat ve alâka ile şehir işlerini yoluna koymak- tadır. Son günlerde belediye, zabıta ve tahsil teşkilâtına yepyeni bir şekil verdi. Belediyenin en büyük derdi, ödenemediği ve ödeme çaresi bulunamadığı için her sene artan Belediyenin | sırtında kanbur gibi duran bu yük, tah- silâtın iyi usullerle yapılmağa başlandığı gündenberi azalmağa, muayyen ve daima verilen tahsil- lerle ödenmeğe başlandı. Memur I maaşları da şimdiye kadar çok az görülen bir intizamla gününde verilebiliyor. Zabıta teşkilâtında yapılan de- gişiklik, belediyemizin az memurla çok iş yapmasını kolaylaştırmış oldu. Eski teşkilâtta Bursa beş mıntakaya ayrılmıştı. Bu mınta- kaları birer zabıta komiseri idare eder, her türlü belediye işinden başka tahsilâtlada bu komiserler meşgul (olurlardı. Âmir çok, memur azdı. Tahsilâtı düzeltme- nin, bilhassa mürakabe temin etmenin imkânı olmıyordu. Bu mahzurlar pek ziyade göze batacak bir hale gelmişti. İşte bugünkü teşkilât değişikliğini mec- buri ve zaruri kılan sebepler bun- lardır. Şimdi şehir İstiklâl caddesi ile iki kısma ayrılmıştır. Bu iki mın- takada iki komiserlik ihdas olun- muştur. Bunlar münhasıran bele- diye işlerile uğraşırlar. Tahssilât işi ayrı bir komiserliğe verilmiştir. Bunlardan başka bir de seyrü- sefer komiserliği vardır. Bütün bu komiserlikler belediye zabıta âmirliğine bağlıdır. Belediye bu teşkilât sayesinde hem iş bölümünü tatbike hem de igi bir elden idare ederek müra- kabeyi temine muv ffak olmuştur. Bursa belediye reisi Muhiddin bey Belediye, sehir yollarını Bursa- nın yüzünü ağartacak dereceye getirmek için de uğraşıyor. Şehrin müstakbel plânına göre genişle- tilmesine (çalışılan Gazi paşa caddesi son haftalar zarfında esaslı bir faaliyete sahne olmuştur. Caddenin genişlemesi için iki büyük engel olan ve yıllardanberi istimalâti elvermiynen Alboyocılar hamamı ile Nuriye oteli istimlâk edilmiş, derhal yıktırılmağa baş- lamıştır. Bu suretle bu caddenin en muhteşem ve azametli yapısı olan yeni Tayyare tiyatro binası da meydana çıkmış oldu. Hükümet (meydanında Gazi Hz. ne ait heykelin etrafı da asfalt döşenecektir. Aeçen sene yapılan bahçe bu maksatla bozuk muştur. Belediye, Bursa için büyük bir kusur teşkil eden Çekirge - Bursa caddesini de baştan başa yap- mağa muvaffak oldu. Geçen sene bu yoldan çok şikâyet eden Çe- kirge misafirleri bu yıl artık hiç çekinmeden şehrimize gelebilirler. R.R. Manisa umumi meclisi dağıldı Manisa 21 (Hususi) — Umumi meclis maarif bütçesini tanzim ede:e< mesaisine nihayet verdi. Bu son müzakere Gazi mektebi beyeti talimiyesi ile son sınıf talebesi tarafından da dinlenmiştir. Müzakerat neticesinde sekiz ilk tedrisat müfettişlerinden dördünün ve maarif müdiriyeti kâtiplerinden ikisinin, ve bir de maarif mimar- lığının lâğvına karar verilmiştir. Maarif müdür vekili Cenap bey bu lâğıv kararına itirazda bulun- muşsa da meclis müttefikan kara- rıpı vermiştir. Ayni zamanda baş muallim, maarif memuru ve kalan dört müfettişin makam maaşları da kaldırılmıştır. Yalnız hali hazır muallim kadrosuna 30 muallim ilâve edilmiştir. Vekâletin lâğıv kararlarını kabul (o etmiyeceğine muhakkak (onazarile ( bakılıyor. Meclis âzaları bugün yerlerine dağılınışlardır. Kırkağaçia bağcılık Kırkağaç 21 (Hususi) — Burada bığcılığa çok ehemmiyet veril- mektedir. Boş kalan tarlalara halk kâmilen bağ dikmiştir. Diki- len çubuklar OAmerikan aşısı yapılmış çubuklardandır. ge m Yİ m ML ele Sinop Halkevi Sinop, 21 (Hususi) — Sinop Halkevi mera'imle açıldi. !ır:a idare heyeti reis (o Nizameadin bey bu münasebetle bir nutuk irat etti. Muhtelif şubelere yüz- lerce aza yazılmıştır. Mubtelif şukeler idare komiteleri intihabına devam ediyorlar. Kırkağaçta çam ormanında bir ceset bulundu Kırkağaç 21 ( Hususi ) — Bu- rada geçen gün Balırköy civa- rında bir çam ormanında bekçiler tarafından hüviyeti meçhul bir ceset görülmüş ve adliyeye ihbar edilmiştir. Ceset bir kaç aydan- beri kalarak çürüdüğü için hüvi- yetini tesbit etmek mümkün ola- mamıştır. Zabıta tahkikata devam etmektedir. Çatalca ile Istanbul arasında otobüs seferleri Çatalca, 22 (Hususi) — Çatalca ile Istanbul arasınba muntazam otobüs seferleri o yapılınaktadır. Kasabamızın çalışkan şoförlerin- den Aydınlı Ahmet çavuş ile Çatalcalı Hasan ustalar otobüsle her gün Istanbula gidip geliyorlar. Bu suretle münakalât çok kolay- laşmıştır. MERE EN