25 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

25 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

MMA Sahife 6 Amerikada kibar Akşam bir kadın kocasını uşağına öldürttü! Esrarengiz bir surette vuku bulan cinayet nasıl meydana Amerika zen- < ginlerinin o kış mevsimini geçir- . dikleri Florida « sahilinde kâin Dayton şehrinde, bir kaç hafta evvel çok feci bir cinayet olmuş, bu cinayet bütün Amerika kibar mahafilini büyük bir heyecana düşürmüştür. Dayton, büyük otellerile, meşhur plâjlarile ve eğ- lence âlemlerile meşhurdur. Hoş- ca vakit geçir- mek, eğlenmek, dinlenmek isteyen Amerika zen- ginlerinin uğrağıdır. Limanı bir çok milyonerlerin hususi yatlarile doludur. Amerika milyonerlerinden Been Colens de geçende, yanında gü- zel zevcesi olduğu halde, hususi yatile Daytona gelmiş ve muhtelif eğlencelere iştirake başlamıştır. Milyonerin yegâne kabahati, elliyi aşmış olduğu halde, gayet genç ve sahhar bir kadınla evlenmiş olmasıdır. Karı koca, Floridaya geldikten sonra yatlarında büyük ziyafetler tertibine başlamışlardır. Yatta ve- rilen böyle mükellef bir ziyafet gecesinde, davetliler | gittikten sonra M. Colens esrarengiz bir surette ortadan kaybolmuş ve bir daha izi bulunamamıştır. Milyonerin genç ve güzel zev- cesi, bu esrarengiz gaybubetin esrarını kaldırmak için kendisini ziyaret eden polis memurlarına macerayı şöyle anlatmıştır: Ziyafetten sonra kocamla be- raber, odamıza çekilmiş, derin bir uykuya dalmıştık. Derken, yüzüme çevrilen bir elektrik fene- rinin ışığı altında korku ile uyan- dım. Yanımızda maskeli iki şahıs duruyor ve tabancalarını benimle kocamın şakaklarına dayamış bu- lunuyor, bağırdığımız taktirde bizi öldürmekle tehdit ediyorlardı. Kocam, iki hayduttan gencinin tabanca tehdidi altında yataktan kalktı, ve kasada mevcut paraları ona teslim için haydutla beraber, odadan dışarı çıktı. Öteki haydut, beni daima tabanca tehdidi altında, yatağımdan kımıldamamağa icbar ediyordu. Beş dakika geçtikten sonra genç maskeli haydut odaya avdet etti ve arkadaşına işin bit- tiğini söyledi. Iki haydut, tabanca namlılarını daima benim üzerime tevcih etmiş oldukları balde, le Milyoner kocasını âşıkına öldürten madam : Lilyan Colens ei ) Maktul M. Colens kapıya doğru çekilirler ve: “haya- tını seviyorsan ses çıkarma... ,, diyorlardı. Bu iki haydutla bera- ber, kocam da ortadan kayboldu. Polisler bidayette, haydutların fidiyei necat almak için M. Ko- lensi kaçırdıklarını zan etmişlerdi. Fakat yat içinde yaptıkları araş- tırma esnasında üzerine bir kaç saç yapışmış olan kanlı ve kırık bir kürek parçalari bulunca, hay- dutların milyonerii öldürdükten sonra denize attıklarını anlamış- lardı. Bu taharriyat esnasında, polis- lerin dikkatini bir nokta celbet- miştir. Tecavüz (gecesi madam Colensin kıymetli , mücevherleri, masanın üzerinde (o braktığı ve haydutlar tarafından öldürüldüğü halde nasıl olmuş ta aşırılmamıştı. çıkarıldı? Bu nokta, polislerin davet etmiştir. Zabıta, yatta buldukları kırık ve kanlı kürek sayesinde maskeli haydutların yata gelmek için kul- landıkları sandalin. sahibini. bul- mağa muvaffak olmuşlardır. San- dal sahibi, haydutların kendi ma- lümatı olmadadan sandalı aşırdık- larını söylemiş, dostu . Riçi ile oğlunun'da arasıra balık avlamak için osandalı aldıklarını ilâve etmiştir. Bu ip ucu üzerine Riçi ile yirmi beş yaşında clan Vilyam namın- daki oğlu yakalanmış ve uzun uzadıya isticvap © edilmişlerdir. Baba ile oğul, cinayet gecesi evlerinden dışarı çıkmadıklarını iddia eylemişlerdir. Zabıta iki mevkufu milyonerin karısile muvacehe etmiş bunların eşkâli maskeli haydutların eşkâline benzeyüp benzemediğin sormuştur. Madam Colens vücutça hay- dutlara benzediklerini fakat ses- lerinde hiç bir müşabehet olma- dığını söylemiştir. Zabıta, bu iki mevkufu tahliye etmek üzere iken polis hafiyesi Forset meseleye müdahale etmiş ve milyonerin karısı aleyhine* ittiham edici bir çok deliller göstermiştir. Zabıta madam Colensin meçhul katillerin şeriki olduğuna kanaat getirdiği cihetle, milyonerin karısile mevkuf Vilyam Riçinin mazisi hakkında yeni tahkikata girişmiştir. Bu yeni tahkikat neticesinde genç Vilyamın madamın hasta köpeğini tedavi etmek bahanesile, milyoneri sık sık yatında ziyaret ettiği anlaşılmıştır. Yat tayfaları- şüphesini * nın bu gencin milyonerin karısile gizli münasebette bulunduğundan şüphelendikleri de meydana çık- mıştır. Bu yeni delâil üzerine, zabıta memurları milyonerin karısını sıkı bir isticvaba tabi tutmuşlar ve ondan cinayet hakkında bir çok itiraflar koparmışlardır. Madam Lilyan Colens, genç Vilyam Riçiyi sevdiği cihetle, ko- casını öldürmeğe karar vermiş ve bunun için de ibtiyar Riçi ile oğ- lunu alet olarak kullanmıştır. Mil- yonerin karısı, genç Vilyama ko- casını öldürdüğü takdirde izdivaç, babasına da 50,000 dolar vadet- miştir. Nev York /kibar mahafili, ko- casını âşıkına öldürten genç ve güzel Lilyanın bugünlerde başlıya- cak olan muhakemesini büyük bir merakla bekliyor. Londra - Kap hava seyahati Londra, 24 (A. A.) — ingiliz tayyareci Mollison, Londra ile Kap arasında yeni bir rekor tesis etmek için bu sabah saat 1,5 te hareket etmiştir. Bundan evvelki rekor kadın tayyareci Mis Peggy Salman tara- fından 5 gün 8 saat 37 dakikada tesis edilmişti. Tayyareci Mollison bu seyahati esnasında Afrikanın garp sahilini takip edecektir. Almanyaya mısır ithalâtı Berlin 23 — Almanyada mısır inbisarı müddeti vakında bitecek: tir. Bu müddet iki sene müddetle temdit edilmiştir. Mısır ithalâtı Vontrol edilecektir. karilerimize veya mevcut hediyeyi alıniz! Amca Bey'in ae: ) Güzel bir albumunu meccanen almak isterseniz ((/ AKŞAM'a abone olunuz! Cemal Nadir bey arkadaşımız Amca Bey'in gazetemizde intişar etmiş en güzel karikatürlerini bir araya topladı; bunları renkli, zarif bir kapak içinde güzel bir album halinde neşretmiştir. Mart ve Nisan 1932 zarfında gazetemize bir senelik, 6 aylık, 3 aylık abone kaydedilecek abonesini bu iki ay içinde asgari 3ay için temdit ettirecek olan abonelerimize bu güzel album'dan bir nüsha hediye edilecek ve posta ile adreslerine gönderilecektir. Bütün Türkiye'de en fazla satış yapan AKŞAM gazetesine siz de abone olunuz ve bu güzel Balıkesir mektupları 25 Mart 1932 Balıkesirde hayat nasıl geçer? Gece çayları. “Bugün sana kestaneyi gösteririm,, ne demektir? m Balıkesirin umumi caddesi ve askeri mahfel Balıkesir 22 (Hususi ) — Balı- kesirde hayat nasıl geçer ?.. Size bu mektubumda bunu anlatayım.. Balıkesirde üç sınıf halk vardır : Memurlar, muallimler, yerli halk.. Memurlar bir kaç kısma ayrılır : Doktorlar, inhisarcılar, (vilâyet murları, bankacılar.. Ne olsa de memurların hayatı birbirinin hemen aynıdır. İnhisar memurları gayet mükemmel (yaşamaktadır. Bu zümre aralarında bir klüp teşkil etmişlerdir. Inhisar memurları haf- tanın muayyen günlerinde evlerin- de 15-20 kişilik çaylar veriyorlar. Bazan briç ve pokerle gecenin birine, ikisine kadar hoşca vakit geçiriyorlar. Bu çaylara bazan yüksek memurlar, ve zabitan da iştirak etmektedir. Çok defa gece çaylarında; gramofona ve dansa da ehemmiyet veriliyor. Gelelim muallimlere... Bu züm- reye mensup olanlar çaylara, gece toplantılarına ( iştirak etmezler. Onlar kendi aralarında toplanır- lar. Muallimlerin eğlencesi, eğlen- ceden ziyade bir çalışmayı andırır. Çünkü muallim toplantı- larında konferanslar verilir, ciddi mevzular üzerinde münakaşalar yapılır. Muallimler bir hafta Gazi mektebinde, bir hafta Ali Şuuri efendi mektebinde verilen konfe- ranslara (muntazaman (devam ederler. Bunun için sokaktan ge- çerken konuştuklarını işitirsiniz: — Bu akşam pedagoji hakkında bir konferans var geleceksiniz değil mi?. — Tabii, tabii.. Muallimlerin (o eğlenceleri de budur. Bu suretle genç hocalar hem iyi ve faideli bir vakit ge- çirirler, hem bu suretle kahvele- rin dumanlı ve zifir kokan hava- sından kurtulmuş olurlar. b. b AUKEŞİR Gaz digi, Üçüncü zümre, yani Balıkesirin yerli halkı evine erken dönmesini pek seven insanlardır. Balıkesir- liler gece dokuzda evlerindedirler. Soba başlarına geçerler, kestane kebap ederler. Yahutta gramo- fonda çalınan bir alâturka şarkıyı can kulağile dinlerler. Yerli gençlerin gece alemleri daba hararetlidir. Ekseriya spor klüplerinde toplanırlar ve yakında yapılacak maçlar hakkında tah- minde bulunurlar. Yahut spor hakkında mütalâalar yürütürler: — Aferin Manisalılara.. Izmire gidip hiç değilse kendilerini gös- terdiler. — Manisalıları Obizde davet etsek.. Balıkesire gelseler. — Yahut Balıkesirliler Manisaya gitse.. Iyi bir seyyahat olur, önü- müz bahar.. — Asıl mesele İzmire gitmek... Gençler spordan başka radyoya da fazla ehemmiyet verirler. Ve radyo dinlemek için “gazinolara giderler. Bazan gazinoda radyo dinlenirken bir parti pokerde çevrilir. Bu gençlerin kendilerine mahsus poker ıstılahları vardır. Bunlardan aklımda kalan yalnız birisini söyliyeyim. Meselâ pokerde “kâğıt istemem,, manasına gelen “servi!,, kelimesi yerine : — Kavak!, derler. Hemen bü- tün Balıkesirin genç pokercileri servi yerine kavak kullanırlar. Biraz evvel “kestane, dedim de hatırıma geldi.. Eğer bir gün Balı- kesire gelirseniz ve size: — Bugün sana kestaneyi gös- tereceğim!. derlerse hiç şaşmıyın. Balıkesirde kestane, güzellik tim- sali demektir. Balıkesirde Bandırda yolundan bir manzara, idman birliği ve stadyum