25 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

25 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Milli k üme meselesi Istanbulun üç klubü İzmirlilerle temas edecek Bundan iki ay evvel mevzu bahis olan, hattâ muhtelif mınta- kalardan gelen murahhaslarla ilk içtima: yarılan milli küme, fede- rasyon tahsisat bulamadığı için ortaya çıkarılamamıştı. Türk fütbolu için hayırlı görü- nen bu milli küme projesinin parasızlık yüzünden geri kalma- sını doğru bulmayan İstanbul klüpleri Izmirli kardeşlerine müra- caata karar vermişlerdir. Henüz kat”: ekilde takarrür etmemekle beraber yakında resmi bir tezkere ile İzmir murahhaslarile bu hususta temasa girecek olanlar olumpiyat- lığının belkemiğini teşkil eden, Fenerbahçe, Galatasaray ve Be- şiktaş klüplerinin murahhaslarıdır. Her mıntakadan müsabakalarla seçilecek ikişer takımın mukabil seyahatları esasile ortaya atılan (milli küme) projesinin ilk içti- mada mevzuubahsedilen esaslarda biraz tadilât yapılarak (milli küme) projesini pratik bir hale getirmek düşünülmektedir. Istanbul klüplerinin İzmirlilere teklif edecekleri muaddel proje hakkında uyuşulacağı çok muhte- meldir. Çünkü ilk münakaşa diğer mıntakaların murahhasları tarafından müdafaa edilen ikişer takımlık seyahat kafilelerine An- kara, İzmir ve Istanbul arasında müteaddit seyahatler yaptırmak şimdilik maatteessüf imkânsızdır. Böyle ikişer klüplük seyahat masraflarını koruması çok şüpheli olan ( Milli küme ) organizasyon- larının tahsisatsız başarılabilmesi mümkün olamadığına nazaran, şimdilik ;birer klübün seyahati ile işe başlıyarak ilk sene alınacak neticelere göre ilerde ikişer kulübe çıkarmak şartile hemem işe baş- lamak perojeyi hasır altı etmek- ten daha faidelidir. o | ısrar edilerek birer Izmir Oo murahhaslarile (temas edecek Istanbul klüpleri bu hu: ta arkadaşlarını lerse, projenin hemen tatbikine geçilmesi imkânı hasıl olacaktır. Türkiye fütbol federasyonu reisi Hamdi Emin beyin riyasetinde içtima eden murahhaslar heyetine, birer klübün mukabil seyahati esası kabul edildiği takdirde milli küme orğanizasyonlarının olimpiyat meç- muası tarafından deruhte edile- ceği bildirilmiştir. Federasyon tarafından tahsisat bulunduğu takdirde ikişer klübün seyahati , ile milli küme organi- zasyonlarına başlanmasını karar- laştıran murahhaslar o gündenberi tahsisat bulunamadığını gördüler. bugünkü vaziyette ilk fikirde klübü se- yahati esasına rücula hemen işe başlamak temayülü fazlalaşmıştır. Kanaatlerin (o biraz ( değiştiğine hükmeden Istanbul klüplerinin bu sefer yapacakları temaslardan tatbiki mümkün olan yeni bir şekil bulunacağı hakkında Istan- bulda umumi bir kanaat mevcuttur. Milli küme organizasyonlarına hemen başlıyabilmek için bugünkü kabiliyet ancak birer klübün seyahatini başarabilecek nispette görünüyor. Federasyonun bu sene tahsisat bulamıyacağı muhakkak olduğuna göre, projenin tatbikine hemen başlıyabilmek için yegâne çare, esaslardan (muvakkat olsa bile| biraz fedakârlık yapmaktır. İleride başka şekillerle devam ettirilmesi mümkün olan milli kümenin bugünden faaliyete geçe- bilmesi için de murahhasların bazı tadilâta razi olmaları bugünkü imkânın emrettiği bir şeydir. Eşref Sefik Kızaklarla ekspresten süratli gidilebildiği bu kış olimpiyadından sonra herkesçe malüm oldu. Bu resim saatta 130 kilometrodan fazla sürat temin eden olimpiyat birincisi Curtis Stevens kardeşlerin yarıştan evvelki hazırlıklarını gösteriyor. (Resim hususi surette Amerikadan gönderilmiştir. | AZ Ingilterede yapılan büyük at koşularından Derbi yarışından sonra, belki o derece ehemmiyetli olan Aintree'deki büyük at yarışı yapılmıştır. Istanbulda bile meraklıları tarafından bahsı müşterekler tutulan bu yarışta en ümit edilen atların ekserisi düştüğü için en ümit edilmeyen bir at kazanmıştır. Kazanan at bire elli nispetinde para getirdiğinden bu yuzden bir kaç kişi zengin olmuştur. Galatasaray diskalifiye ediliyor Bugün Galatasaray klübü ital- yanlara karşı oynıyaçak. Mıntaka- nın müsaadesiz klüplerle teşkilâta mensup klüplerin temasını men- eden son tebliği üzerine bugünkü oyundan sonra Galatasarayın dis- kalifiye edilmesi ihtimali çok art- mıştır. Bizim teşkilâtın kuruluşunda bu ceza meselesi bir anane halini almıştır. Mıntakalar çaresiz vazi- yetlerde ekseriya cezalarla müş- killeri halle kalkmışlar ve çok defa vaziyetin güçlüğünü daha ziyade artırmıştır. Bugünkü vaziyete göre, bu hafta Jtalyanlarla oynadığı için diskalife edilecek (Galatasaray takımı, (Fenerbahce, (Beşiktaş kulüpleri takip edecektir. Çünkü vaziyet saribtir. Fenerbahçe, Ga- latasaray ve Beşiktaşın ( dahil olduğu olimpiyat ligi devam etti- ğine göre maçları da oynanacak- tar. OO ligin fikstürü mucibince Galatasaraydan sonra Fener de Beşiktaş da Italyanlarla oynıya- caktır. Birine verilecek cezayı diğer iki klübe vermemek için bir ma- zeret bulunamıyacağına nazaran Fenerle Beşiktaşın da diskalifiye edileceği şimdiden tahakkuk etmiş gibidir. Birbirini müteakip verilecek bu cezalarla mıntaka heyetinin elde edeceği neticenin ne olabileceği şimdiden kestirilemez. Diğer ta- raftan resin; Ligden çekilmek nizamname ile memnu olmadığına ve hususi maç yapmakta kulüplerin hakları meyanında bulunduğuna göre bu işin içinden çıkmak daha ğüçleşecektir. Vahab'ın takımı yenildi Vahab'ın Paristeki takımı ile Zedstar Fransız takımının teşkil edeceği muhtelite karşı Avusturya klöplerinden Rapid'in oynayaca- a haber vermiştik. Bu maç ariste yapılmıştır. Neticede A- vusturyalılar 1 - 6 kazanmışlardır. Fransız o muhtelitinde oVahab'ın merkez muühacim oynayacağını da yazmıştık. Maçın tafsilâtı henüz gelmediğinden o maçta Vahab'ın pal oynadığı henüz malüm değildir. Avusturya - İtalya maçı Italyan tek seçicisi Pozzo ucuz kurtuldu Bütün dünya (futbolcularını haftalarca işğal eden, muhtelif dedikodulara, münakaşalara sebep olan Italya - Avusturya milli maçı nihayet oynandı. Viyanada 60,000 kişi karşısında çok heyecanlı bir hava içinde oynanan bu maçta Avusturyalılar 1-2 galip geldiler. Maçtan evelki hadiseler, iki ta- kımda yapılan mecburi değişiklik- ler nazarı itibare alınırsa, Italyan takımının mağlubiyetini ehemiyet- siz telâkki etmek icap eder. Bugün Avrupanın en kuvvetli milli takımı addolunan | Ingiltere hariç | Avusturya takımına kendi sahasında bir farkla mağlüp olmak yarım galibiyet addoluna- bilir.Maçtan evvel ekseri münekkit- ler iki takımın taliini ölçerken, Italyan milli takımının bir mağlü- biyete doğru gittiğini söylüyorlardı. Bu kanaatte olanların hakları yok değildi. Filhakika geçen sene Italyada bir sayı farkla mağlüp olan Avusturya milli takımı o günden beri çok değişmemişti. Geçen seneye nazaran daha kuv- vetli olan Avusturyalıların ikinci büyük faikiyeti de kendi sahala- rında oynamaları idi. Hemayar takımlar arasındaki omüsabaka- larda seyahate mecbur olan tarafın şansından yüzde yirmi nisbetinde kaybettiği de mu- hakkak olduğuna göre, İtalya « Avusturya maçında neticenin bü- yük farkla Avusturyada kalacağı zannolunuyordu. Hattâ İstanbul- daki) futbol meraklıları arasında yapılan münakaşalarda, Avustur- yalıların Italyanları hallaç pamuğu gibi atacakları söyleniyordu. Avusturya milli takımının kendi sahasında, kendi ehalisi önünde yaptığı unutulmaz müsabakanın sonu telgraflarla dünyaya bildiril- diği zaman, sahadan ümitleri tahakkuk edemeden ayrılan Avus- turyalılar gibi, ekseri meraklılarda hayret içinde kaldılar. İtalyan takımı seyahat eden takım olduğu halde, en kuvvetli zannolunan bir milli takımla beraberlik tesis edebilmişti. Bu beraberlik Avus- turyanın İtalyada bir sayı farkla mağlüp oluşu ile, Italyanın Viya- nada bir sayı farkla yenilmesi itibarile yapılmış bir plânço idi. Italyan tek seçicisi Pozzonun bu hafif mağlübiyetini daha hafif göstermek imkânı da vardır. Italya (milli takımının gizli tutulan kadrosu son günlerde tek seçicinin mülâkatile anlaşılmıştı. M. Pozzo italyan takımının mer- kez omühacimliğine (o Chiyaveyi, içlere de onun klüp arkadaşlarını koymuştu. Pozzonun çok güven- diği bu merkez mühacimi idman- larda sakatlandığı için takıma konamamıştı. Chiyavenin sakatlandığını gören italyan tek seçicisi merkeze eski merkez mühacimi Meazzayı koy- mağa mecbur kalmıştı. Son zamanda değiştirilen merkez muhacimin mevkii bu suretle iyi sarsılmıştı. Çünkü Meazza tam o mühim mevki için kâfi derece hazır değildi. Fazla olarak esas kadroya seçilmiş olan iki üç oyuncu da alışmadıkları merkez muhacimi yanında yadırgıyorlardı. Işte bu vakalar tek secici Poz- zonun makul mazeretlerini teşkil ediyordu. Meazzanın mecburen hattâ isten- miyerek konan bir merkez muha- cımı olduğuna dair ortada başka bir delilde vardır. Müsabakadan evel tek seçici pozzo takımı s0- ranlara şöyle cevap vermişti: Maateessüf merkezin sakatlan- ması üzerine en güvendiğim oyun“ cunun yerine Meazzoyu koymağa mecbur kalıyordum. Bu beyanatta pozzonun maze- retinin dogruluğunu ispat eden ayrı bir delildir.