25 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

25 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

MV V g Sahife 8 —— Muhabir abir mektupları Adanada bahar başladı paltolar çıkarıldı Kışın duran spor faaliyeti yeniden canlanmak üzeredir Adananın istasyon cihetindeki yeni mahallesinden bir manzara Adana, 24 (Hususi) — Bir kaç günden beri Adanada ılık bahar havaları başladı. Müthiş soğukların arkası kesildi. Paltolar sandıklara tıkıldı. Ağır kürekler dolaplara sokuldu. Artık cuma günleri kır gezintileri, bağlara, bahçelere akınlar başladı. Şerbetçi dükkânlarında büyük bir faaliyet göze çarpıyor. Adananın meşhur sıçaklarını an- cak buz gibi şerbetlerle teskin edilebilir. Bademler, şeftaliler, erikler çiçek açtı. Sokaklarda, çarşılar da: — Ayraaaan.. Buuuuz.. Sesleri işidiliyor. Burada ki fabrikala buz çıkarmağa başlamışlardır. Adanaya iyiden iyiye bir bahar manzarası gelmiştir. Denilebilir ki Adana en güzel günlerini yaşıyor. Size bu mektubumda biraz da Adana sporundan bahsedeyim: Adanada spor var, sporcu var. Fakat maalesef burada spor mef- kumu adamakıllı kökleşmiş değik dir. Klüpler arasinda derin bir anlaşamamazlık vardır. Adana mıntakası fudbol birinciliği için yapılan omüsabakalar bitmiştir. Son maçlar arasında Tarsus idman yordu ile Sehan spor maçı idi. Bu şayanı dikkat fudbul musaba- kasında Seyhanlılar rakiplerine galip gelmişlerdir. Fakat ben maç lüzumundan fazla hararetli olmuş- MAMA AYA tur. Iki klübun tarafdarları pek fazla klubcılık yapdıkları için bir hadise çıkmasına ramk kalmıştır. Adanada kışın spor bilhass fut- bol hayatı temamile durur. Şimdi artık bahar temamile gelmiş sa- yıldığından yakında ciddi futbol ekzersizlerine maçlara başlanacağı tahmin edilmektedir. Konya muallimler birliği Konya, 22 (Hususi) — Konya muallimler birliği dün büyük bir içtima akdetmiştir. Bu içtimada idare heyetinin yeniden intihabına karar verilmiştir. Yeni idare heyetine kız mual- lim mektebi müdiri Mustafa Lütfi Şehit Sadık mektebi müdiri baş muallimi Ulvi, Ulumak baş mu- allimi Saraceddin, Ismetpaşa mek- tebi omuallimlerinden Meki, Ilk mektep baş muallimlerinden Faik, Hakimiyeti milliye mektebi mual- limlerinden Yusuf beyler intihap edilmişlerdir. Fransa arpadan alınan resmi artırdı Thracat ofisine gelen haberlere göre Fransa ayan meclisi ziraat encümeni arpa yulaf çavdar üze- rinden alınan duhuliye resmini 45 franga çıkarmıştır. Bir kaç aydan beri Fransaya arpa ihracatımız artmıştır. Resmin artırılması ticaretimizi ehemmiyetle alâkadar etmektedir. Birgün li zengin olanlar İrlanda hastahaneleri menfaatine piyango ve yarış İngilterede piyango yasaktır. Fakat her sene yazın sonunda ve ilkbahar iptidasında Irlanda has- taneleri (omenfaatına iki defa piyango çekilir. Bu piyangoda ka- zananlar büyük ikramiye (olarak 35 bin Ingiliz lirası alırlar. Bun- dan başka piyangoyu takiben bir de at yarışı yapılır. At yarı- şında da bahsi müşterek üzerine büyük oyunlar oynanır. Bu sene ilk bahar piyangosu geçen hafta çekilmiş ve at yarış- ları da yapılmıştır. Bu defaki yarışlar manialı olduğundan çok heyecanlı idi. Muhtelif maniaları atlıyarak birinci gelmek güç bir iş olduğu için hanği atın birinci geleceği bir türlü tahmin edile- miyordu. Yarış günü meydan yüz binlerce halk ile dolmuştu. Her kes büyük bir merakla yarışı takip ediyordu. Yarışa dünyanın en meşhur ve kıymettar 36 atı iştirak etmiştir. Fakat daha ibtidalardan manıa- ları atlarken bir çok atlar düşerek cokeyleri sakatlanmış, atlaryarışa iştarak edemiyecek hale gelmiş- lerdir. Bir müddet sonra 36 attan ancak sekizi ortada kalmış, bunlar yarışı tamamlıyabilmilşlerdir. Yarış hiç beklenilmeye bir ne- tice vermiştir. Herkesin kazana- cağını en fazla tahmin ederek bahse giriştiği atlardan hiç birisi yarışı: kazanamamıştır. ( Bilâkis kazanacağı hiç ümit edilmeyen atlar muvaffak olmuşlardır. Birinciliği Forbra isminde bir at kazanmıştır. Bu at üzerine pek az para konduğundan Forbra- ya para koyanlar bire karşı elli almışlardır. Egremont ismindeki at üç at başı geri kalarak ikinci gelmiştir. Üçüncülüğü İhann ismindeki at kazanmıştır. Forbranın sahibi ile 66 kişi bir milyon 210 bin Ingiliz lirası ka- zanmıştır. Bunlar arasında bir ço- gunun kazancı 35 Ingiliz lirasıdır. Atın sahibi Forbrayı 1500 Ingiliz lirasına satın almıştı. At şimdi birden bire meşhur olmuştur. Piyango ve yarışta bir çok kimseler zengin olmuştur. Bunla- rın ekserisi fakir sınıfına mensup kimselerdir? v-“-.n aflar hir manıa atlarken, aşağıda 35 bin Ingiliz firası kazananlar 25 Mart 1, Leipzig mektupları Almanyada çiy gıda al- i mak usulü çok rağbette Vitamin meraklıları üzüm, incir, fındık, cevizlerimize meftun ! Lelpzig sergisindeki pavyonumuzdan çinicilik dalresi Leipzig 20 (Hususi) — Ilk fefa olarak Leipzig sergisinde teşhir ektiğimiz ihracat eşyamız ümidin fevkinde Obir alâka (o uyandır- maktadır. Her mal içinalâka gös- terenlerin adresleri not edilmiş bunlar Istanbula, ihracat ofisine ve ticaret odalarına bildirilmiştir. Ihracat tüccarlarımız bu adresler- den azami derecede istifade ede- bileceklerdir. Size burada iktisadi buhran dolayisile başlayan bir hareketten bahsedeyim.. Bugün hemen bütün Almanyada herkesin ağzında şu cümle dolaşmaktadır: — Vitamini bolgıda yemeliyiz. Almanyada çiy gıda, nebati gıda yemek için adeta herkes birbirile rekabet etmektedir. Çiy gıda almak hemen hemen namlı bir hareket halini almıştır. Bu tarzda yemeği halk arasında taammüm ettirmek için burada cemiyetler teşkil olunmaktadır. Bazıları hemen bütün sebzelerle salatalık ve saire gibi şeylerin çiy çiy yenilmesi için propaganda yapmaktadırlar. Vitamini bol gıdaya rağbet edenler üzüm, İncir, fındık, ce- viz gibi bizim ibracat eşyamızın adeta meftunudurlar. Sergiyi ge- zen Vitaminciler üzüm, incir pa- ketlerinin, fındıkların, bademlerin, cevizlerin önünden ayrılamıyorlar ve şık, şefaf mika kâğıtlarıyla ambalaj yapılmış incir paketlerini iştiha ile süzüyorlar: — Aman bunlar nereden geli- yor!. Diye soruyorlar. Bu vitamin merakı esnasında Almanyaya bol mikdarda meyva ihraç etmek bi- zim için pek mümkündür. Burada vitamin merakı lokan- tacıları pek mahzun ediyor. Çünkü bu yakmlarda lokantaların müşte- rileri iyiden iyiye eksilmiştir. Bazan öğle vekitleri sokakta elin- deki kâğıtlardan yemişleri yeyen vitaminçilere rast gelinmektedir. Lokantacılar bu vitamin cereya- nını çıkaranlara fena halde kız- makta, her vesile ile küfür edip durmaktadırlar. Sergide büyük bir muvaffakıyet kazanan pavyonumuzun filmi çe- kilmiştir. Almanlar bilhassa bu propaganda filimlerine pek fazla ebemmiyet o vermektedirler. Bu ehemmiyet de yerindedir. Çünkü geçen sene çekilen filim 1900 nusha olarak teksir edilmiş ve dünyanın ber tarafında gösteril- miştir. Fransa-Italya ticaret münasebati Fransa ile Italya arasında yeni bir ticaret itilâfnamesi yapılmıştır. Bu itilâfname mucibince Fransada Italyaya karşı kontenjan usulleri tatbik edilmiyecektir. Maamafih Fransa hükümetinin kontenjan usulünden vaz İlân tarifemiz 7 Teşrinievel 1931 tarihin- den itibaren gazetemizin ilân tarifesi şu suretle tesbit edilmiştir : Santimi Sahife kuruş 1 400 2 250 3 200 4 190 60 30 İç sahifelerde Son iki sahifede Emlâk sahipleri! Üzüntü ve zahmet çekmeden Çok irat almak isterseniz Emlâkinizin idaresini UMUM EMLÂK ACENTESİNE tevdi ediniz! Bahçekapı, Taş han No. 20-21-22 Telefon : 20807 — Posta kutusu: 568 İssanbul im