8 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

8 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Sabife 6 Akşam 8 Nisan 1932 Amerikada garip bir insan kiralama acentası! | kaybettikleri parayı tekrar ele Iki Amerika milyoneri borsada Bu geçirmenin yolunu bulmuşlar! Idarenin önünde iş bekliyen "adın ve erkekler beyuz et, yani kadınları ve genç kızları iğfal ederek umum- hanelere satmak ticareti, bütün dünya memleketlerinde yasaktır. Fakat buna rağmen, Avrupanın “ muhtelif limanlarından O kalkan vapurlarda bin türlü cazip vaitler ile Amerikadaki sefahathanelere satılmak için kandırılmış birçok kenç kadın ve kız vardır. Bunlar, kendilerini aldatanları ve feci bir akibete sürükleyenleri haber ver- medikleri ve şikâyet etmedikleri, yolcu sıfatile seyyahat ettikleri cihetle, Avrupa zabıtaları birtürlü müdahale edemiyor. Esasen bundan bir kaç sene evel genç kız ticaretini yapanlar, bir takım tanınmış sabıkalı şerirler olduğu halde şimdi bu işle meş- gul olanlar muntazam teşkilâta malik bir takım ticarethaneler ve müesseselerdir. Genç kız ticaretinin en maruf pazarları, (Pariste Monmartre, Marsilya ve Barsolundur. Bunlar, genç ve güzel kadınları avlamak, iğfal etmek için akla hayale gel- meyecek tedbirlere hilelere al vururlar. Teskilâtlarını temamile asrileştirmişlerdir. o Her yerde acenteleri, adamları vardır. Son gelen Amerika gazetele- rinde okunduğuna göre Amerika- lılar bu menfur ticarete, meşru bir şekil verğe kalkışmışlardır. Son iktisadi o buhran neticesinde, iflâs eden Amerikalı bankerlerden Roy Griffonile Freddy Henderson, borsada kaybettikleri milyonları tekrar kazana bilmek için Nev - Yorkta “erkek ve kadınları kira- lama acantası namile bir acanta açmışlar ve büyük kârlar temin etmeğe başlamışlardır. Bu garip acantanın müessisle- rinden Grifonun kendisile görü-. şen gazetecilere verdiği izahata göre burası uir iş acantasına ben- zetilmiştir. Dansa giderken kavalye! arayan kadınlar, seyahata çıkarken | ! Bundan bir kaç gün evvel ihti- | yarca yol arkadaşı bulmak isteyen erkekler vesaire hep buraya mü- racaatla aradıklarını buluyorlar. Acentenin gazetelere verdiği ilânlar üzerine, müesseseye, ken- dilerini kiralamak isteyen, yüzlerce kadın ve genç erkek müracaat etmiştir. Acentenin en belli başlı müşterilerini, Pare Avence cadde- sinin yaşlı ve dul zengin kadınları teşkil ediyor. Bu madamlar, ak- şamları eğlence yerlerine giderken muhtaç oldukları erkekleri acen- teye müracaat ederek beğeniyor ve on dolar mukabilinde kiralı- yorlar. Acente müessislerinden Griffon izahatına devamla demiştir ki: — Kiraladığımız kadın ve er- kekler ve bunları o kiralıyanlar hakkında kimseye bir şey söyle- memek prensibimizdir. . Kiralık kadın ve erkekleri müşterileri- mize arzetmeden evvel sıkı bir muayeneden geçiriyoruz. Şeklü- şemailleri, kıyafetleri düzgün ve temiz olmalıdır. Sarhoş olamada içki içebilmeleri, erkeklerin frak ve smokinleri, kadınların da tuva- letleri bulunması, erkeklerin ica- bında futbol, tenis, golf oynayıp, otomobil kollanmasının bilmeleri lâzımdır. Kiraya verdiğimiz kadın ve erkeklerin hiç bir zaman müşteri- lerine o ikametgâhlarının o adres- lerini o vermemeleri de acenteye alınmak için onlara (kabul ettirdiğimiz en esaslı şartlarımız- dan biridir Yeni acenta müessislerinden Griffton Size tuhaf bir vaka anlatâyım: iki zat, kendilerine bir suareye refakat edecek iki sarışın kadının tedariki için acentemize müracaat etmişlerdir. Derhal iste- diklerini tedarik ettik. Müşteriler, bizim kiraladığımız iki sarışın madamı yanlarına ala- rak suareye gitmişler ve sabahle- yin acenteye telefon ederek mem- nuniyetlerini beyan eylemişlerdir. Acentenin bu kabil suare ve balolar) için kiraladığı kadın ve erkekler için müşterilerden aldığı ücret on dolardan ibarettir. Üc- retin yarısını acente, diğer yarısını kiralanan kadın ve ya erkek alır.,, Görülüyorki, Amerikalılar, bü- tün dünya zabıtaları tarafından şiddetle takip ve menedilmek istenen genç kız ticaretine, zabı- tanın gözü önünde takibata uğra- madan yapabilmek için meşru bir ticaret şekli vermeğe kalkışmış- mışlardır... Fakat kiralananların yalnız ka- dın olmayıp aralarında erkekler de bulunması, meselenin mahiye- tini değiştiremez. Yalnız bu, gay- rı meşru münasebat ve muaşıka- ları örtmek ve ,zabıtanın müda- halesini menetmek için gayet kurnazca tertip edilmiş bir bile- dir. Esasen Amerikada kanunların ruh ve manası değil, yalnız zahiri şekli tatbik edilmektedir. Gangster | denilen müthiş haydutların ue rikada serbest o dolaştıkları da | bunun en bariz delilidi Edirne mektupları Edirnede ilkbaharla beraber canlılık başladı Bu sene halk ipek ipek böceği ye yetiştirmeğe -— çok ehemmiyet veriyor Edirnenin Edirne, 4 (Hususi) — Kışı çok | sessiz ve sakin geçen Edirnede ilkbaharla beraber hayat canlan- mağa başladı. Uzun müddet ev- lerinde kapanıp kalmış olan halk, ilkbahar havasını teneffüs etmek için kendini sokağa atıyor. akşam- ları, bilhassa cuma günleri kırlar, Sarayiçi çok kalabalık oluyor. likbaharla beraber iktisadi ha- yatta canlanmağa başladı. Kışın yarıda kalmış olan inşaatı ikmal için büyük bir faaliyet göze çar- pıyor. Ticarette de az çok bir kımıldama vardır. Edirnede maalesef eğlence pek mahduttur. Halk için birkaç kah- vehaneden ve bir iki mahallebi- ciden başka girecek yer yoktur. Bereket mekteplerin verdikleri müsamereler, yeknesaklığı biraz bozuyor. Hemen her sene bu mevsim verilen müsamereler çok iyi hatırlanır ve bedii zevk ihti- yacını bir derece tatmin eder. Bu sene erkek ve kız muallim mektepleri gayet güzel bir müsa- mere salonu inşa ettirmişlerdir. Bunun için temsil (faaliyetinin daha muvaffakıyetli olacağı anla- şılıyor. Böcekcilik ve ipekçilik Bu sene Edirnede böcekçiliğe | büyük bir ehemmiyet veriliyor. mesire yerlerinden saray içi Yer yer asılan halk böcek yetiş- | tirmeğe davet ediliyor. Ipek bö- ! ceğinin bu zamanda en tehlikesiz surette en çok para kazandiran bir metâ olması hasebile halkı- mızın bu sene ipekçiliğe daha fazla ehemmiyet vereceği anlaşı- lıyor. Netekim vilâyetimize mer- but bir ipekçilik ve böcekçilile mektebi 15 nisandan itibaren sa- bahları saat 7den sekiz buçuğa kadar devam edecek kurslar açıyor. Bu dersler ilkbaharda iki ve son baharda iki ay de- | vam edecek ve tecrübelerde muvaffak olanlara bir şahadet- name verilecektir. Şahadetnamesi | olanlar Türkiye dahilinde ipekçi- lik ve böcekçilikle iştigal ede- bileceklerdir. | Mektepte martın 26 sından açı- lacağı zamana kadar haftada iki gün böcek ile uğraşan tüccar ve halka faydalı konferanlar veriliyor. Edirne halk evi Memleketin bir çok yerlerinde teşekkül edip hayırlı faaliyetlere sahna olan halk evinin Edirne- mizde de açılabilmesi » için “faali yetle çalışılmaktadır. Bu hususta büyük hazırlıklar yapılmıştır. (o Halkevinin açılma Ii resmi pek yakında yapilacaktır. Üzüntü ve zah Çok irat alm Meriç köprüsü ve Edirnenin uzaktan görünüşü Emlâk sahipleri! Emlâkinizin idaresini UMUM EMLÂK ACENTESİNE tevdi ediniz! met çekmeden ak isterseniz