8 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

8 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

8 Nisân 1932. Türk - Macar milli maçının hakemliği ... Macar federasyonu Bavens'i biz de Mauro'yu hakemlik için ısrarla istiyoruz Milli takımımız en genç zamanlarında Bekirleri, Vehapları, Bedrilerile Taksim sahasında bir milli maça çıkarken | güzel hatıralardan | Bayram yaklaşıyor, seneler var ki, milli takımımızı kendi saha- mızda göremedik. Kurban bayra- mında yapılacak Türk-Macar milli maçı, içimizde yanan bu şiddetli arzuyu tatmin edecek.. Macarların B milli takımlarının esas kadrosunu takviye ederek buraya gönderecekleri hakkında Macaristandan haberler geliyor. Şimdiye kadar Istanbula gelen Macar takımlarının iyi bir netice elde edemediklerini düşünen ve Slavya ile bu kış yaptığımız maç- larda aldığımız neticelere bakan Macar federasyonu bu seferki mâçlara' çok hazırlıklı gelmeğe karar vermiştir. Macar futbolünü yakından ' tetkik edenler B milli takımının A milli takımından ele- manlar alarak geleceğini haber veriyorlar. Macar federasyonunun Türk - Macar o müsabakasına (o verdiği ehemmiyet hakem meselesindeki ısrarile de sabit oluyor. Filhakika Macar federasyonu Ingiltere-Ispanya milli maçını idare eden M, Ba- vens'in hakem olarak kabul edil- mesini bizim federasşondan talep etmiştir. Türk federasyonu Ma- carlara verdiği cevapta beynel- milel hakemlerden Italyan M. Mauro'yu tercih ettiğini bildir- miştir. Italyan bakemi Taksim sahasını çok iyi tanır. Geçen sene şehri- mize gelip iki maçı idare eden bu italyan hakemi beynelmilel hakem komisyonunun nafiz âza- larından, ayni zamanda beynel- milel futbol nizamname komis- yonunun müşaviridir. Maçları idare edişinde kararlarındaki sürat ve isabetle meşhur olan bu hakemin macarlar tarafından kabul edil- memesine hiçibir sebep yoktur. Bavens'e gelince, muhtelif beyanatlarile futbol oyu- nu hakkındaki telâkkisini belli etmiş ve Avrupa tarzından ziyade ingiliz tarzına “meyletmiş bir ha- — BE z sig 3-2: I bu hakem | Rebliiye futbol menedildiği için macarlara karşı Fıkretin yanında oynaması muhtemel olan Frankl Turnuvacı Ihsan beye Olimpiyat liğinin durması dolayi- sile gazetelerde başlıyan münaka- şalar devam ediyor.. Bir akşam gazetesinin tertip etmek istediği futbol . turnuvası o münasebetile yazdığım yazıya kızan Ihsan bey bana da cevap verdi. Muarızlarından birine tecvit, diğerine türk klüplerini öğreten muharrir bey, bana da mantık ve (ilmülervah) derslerini veriyor. Doğrusu, Nasreddin Hocanın ruhunu muztarip etmek istemem. Onun için, dirilerden ziyade ölülerle anlaştığını yazısından öğ- rendiğim Ihsan beyden bir dost- lük rica edeceğim: Bir gece icabı veçhile hazırlan- | dıktan sonra okunacak üflenecek şeylerle hocanın rehunu çağırarak namıma özür dilesin.. | (Mugalâta bukadar olur) serlav- hasile başlıyan cevabın diğer kı- İ sımlarından birşey anlayamadı- ğımı da itiraf mecburiyetindeyim. Mubarrir beyin soğuk düştüğünü iddia ettiği Nasrattin . hocadan naklettiğim fıkrayı tekrarlamak için koca bir sütunu heder etti- gine oayrıca acıdım. Yalnız turnuvacı müharririn bana verdiği cevap merhum hocanın başka ta- haflıklarını hatırlamama vesile oldu. Her yazısile bana Nasrettin ho- canın. tuhaflıklarından birini ha- tırlatan Ihsan bey, Nasrettin * canın ruhile namıma görüşeceği - | gece şu suali de sorsun; min oyun telâkkisi bizim futbol- culara aykırı gelebilir. Ayni Bavens dirki, Avusturya- Macaristan milli maçında çok sert oyuna müsaade ederek iki federasyon arasında, tatili müna- sabata kadar giden, hadisenin çıkmasına (sebebiyet vermiştir. Ihtimal Müsyü Baveus oyunu idare tarzını Istanbulda değiştirecektir. Yalnız bir hakemin temayül ve mizacının futbulda daima ha- kim bir rol oynayacağı muhak- katır Baveus ne kadar gayret etse, oyunun halecanlı bir anında esas telâkkisinin tesiri altında kalabilir. Diğer taraftan bu hakemin meziyetleri yanında bazı zaafları da vardır. Müsabakaları gürültülü ve çok heycanlı seyreden ahali önünde soğuk kanlılığını muhafaza edememekle tanınmış olan Bavens bizim seyirciler önünüde de şaşırabilir. Maçları seyretmeyen, ikide bir hakemin kararlarına müdahale eder şekilde tezahürat yapan seyirciler önünde şaşırdığını bizzat itiraf oeden Bavensin bizim maç için kabul edilmemesi hayırlı olur zannındayız. Yanlış hatırlamıyorsak, Bavens Avusturya-Macaristan futbol ihti- lâfını doğuran maçtan sonra gaze- telere verdiği beyanatta: — Ahalinin fartı heyecanı dola- yısile maçı fena idare ederek mü- essif bir ibtilâfa sebebiyet verdi- ği için çok müteessir olduğunu söylemişti. Bizim seyirciler bik hassa beynelmiicl hakemlere karşı çok hürmetkârdır. Fakat şimal kavimleri gibi de maçları uykuda gibi seyredemezler. Hislerinin tezahürü şiddetlidir. Türk - Macar oyununun nasıl ce- reyan edeceği şimdiden kestirile- miyeceğine göre, kararlarında her şeyi düşünerek hareket edebilen intikali seri M. Mauro gibi bir hakemde mutabık kalınması her halde bizim için daha iyi olur. Her halde bütün bu noktaları düşünerek hareket eden futbol ZA İZ ce | Dünya şampiyonluğu yolunda bir Fransız Fransada, bir Zanlanlar ölmeğe başlıyan boks sporunu yeniden dirilten oAmerikalı Organizatör Dikson Fransaya bir dünya şam- piyonluğunu kazandırdı; ikincisini de temin etmek üzeredir. En hafif siklet dünya şampiyonu Amerikalı Ceuaroyi Parise kadar getirterek Tunuslu Fransız Perez'e dögdür- meğe muvaffak olan bu Ameri- kalı vasat sıklet dünya şampiyonu Amerikalı zenci Gorilla Jon'u da davet etti. Haziran bidayetinde” Paristeki büyük ( stadyumlardan . birinde yapılacak vaaat sıklet dünya şam- piyonluğuna namzet olan fransız boksörü Marsetildir. Arceri'salı Organizatör bu bok- sörün dünya şampiyonu olabilecek kudrette olduğunu herkese isbat edecek maçlar tertip ederek bu neticeyi elde etmiştir. Amerikalı, fransa vasat sıklet şampiyonu olan Marsel Til ile ingiltere şampiyonu Hood'u dünya şampiyonluğu dömifinali için ge- çen hafta Pariste karşılaştırarak en iyi Avrupalıyı göstermiş oldu. Fransızlar bir zamanlar hiç bir kuvvetin kurtaramıycağını zannet- tikleri bu kısmı ehya eden Ame- | rikalıya karşı şimdi müteşekkir- | dirler. Bu müteşebbis Amerikalı Fran- saya geldiği zamanlar müthiş bir hücuma uğramıştı. Başta boks federasyonu olduğu halde her taraftan müşkülât gören Ameri- kalı projesini inatla tatbik ede- rek Fransaya bugünkü vaz'iyeti temin etmiştir. Şimdi gene başta Fransız boks federasyonu olduğu halde herkes bu Amerikalıya müteşekkirdir. Sönük giden sporlarımız için böyle bir organizatör tali bize de | 18 Eyl çok görmeseydi... Avrupa kupası maçları Beynelmilel kupa ismini alan Avrupa kupasının mühim çarpış- malarından Italya — Avusturya maçı geçende yapıldı. Avusturyalıların galebesile biten bu maçtan sonra ayni kupa için oynanacak diğer maçların tarihleri şu suretle tesbit olunmuştur. 17 Nisan (Çekler - Isviçre) | İsviçrede ıs. (Italya-Macaristan) Peştede 22 Mayıs (Ayüstury-Çekler) Pr: 19 Haziran (Macaristan-Isviç; (Avusturya Isviçre IÇekler-Macaristan) Mühim bir içtima Los Ancelos Olimpyadı dola- yısile amatörlük, profesyonellik ve amatör tarifinin tefsiri mes- elesi bütün federasyonları yakın- dan alâkadar etmektedir. Beynelmilel atletizm nizamna- mesinde amatörün tarifi sarihtir. Fakat maddelerin tefsiri ve şü- mullerine nazaran » tatbiki hakkı memleket federasyonlarına bıra- kılmıştır. Amerikadaki olimpiyada gön- derilecek atlet kafilelerinin şüpheli 18 Eylül İ amatörlerden mürekkep olmamasın isteyen milletlerle buhususta geniş davranmak isteyenler arasındaki müthiş noktai nazar ibtilâfını hal- letmek üzere muhtelif federasyon- lar Berlindeki büyük içtimada birleştiler. Berlin kongresinin ruznamesin- de bir tek madde vardır. Ama- örlüğün tefsiri ve bu husustaki noktai nazâarların tespiti. Şim- diye kadar yapılan kongreler ruz- namesinde bu madde tek olarak konulmamıştı. Bu sefer kongre yalnız bu madde ile iştigal ede- ceği için kati bir karar verilmesi ve yahut maddenin alâstiki şek- linin değiştirilmesi muhtemeldir. — emme