9 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

9 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 9 Nisan 1932 e Lİ km dl Ğİ e KÜÇ ÜK İLÂNLAR Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar,, tarifesi: 1 defa 40 kuruş a5 60 > gr» 75 > Her fazla defa için 15 5 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. 3 — Bu sütundaki ilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesinde kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri sıra ilg neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti haiz nişan, velime merasimi, irtihal dili ilânlarla ilânları 1 — İş arıyanlar EN 7 7 YA EL 7 iş arıyorum — Tecrübeli bir hanım iyi bir aile nezdinde aşçılık yapmak istiyor, iyi yemek pişirmesini bilir. Beyoğlu İstiklâl caddesi No. 51 Kuru kahveci. > Kollej mezunuyum — Herhangi bir iş arıyorum. Akşamdâ M. L. rümuzuna yazılması. On beş sene — Pratikli olan dip- lomalı mühendis, Peşte yüksek mühen- dis mektebinden mezun, her nevi mü- hendis işleri ( taksimi arazi, yollar, bilümum su işleri, beton arme, her türlü inşaat, projeler ) kabul eder. Adresi: Mühendis E, Beyoğlu Posta kutu 2005 Bir Fransız mürebbiyesi — Çocuklu aile nezdinde yer arıyor. İhti- yacı olanların Galata İzmirlioğlu hanında 6 No: ya O. D. hurufatile müracaatları. 2 2 — İşçi arıyanlar GM EEE EZ TE PER 7 Jakar çorap makinelerinde - çalışacak desen tanzimine muktedir dört usta işçi isteriz. Çiçek pazar Fındıklıyan H. 54 numaraya müracaat. —1 işçi aranıyor — Ayak işlerinde çalışacak ve 100 lira kefalet gösterecek 16 - 18 yaşlarında iki genç lâzundır. Sirkeci Sanasaryan han 88. o — | 3 — Satluk eşya Satılık otomobil — Gayet temiz kullanılmış, hiç bir kusuru bulunmayan 1574 numaralı kapalı «Buik» marka otomobil satılıktır, Sultanahmet şoför Halit efendiye müracaat, — 4 Acele satılık — Lüks tek allı, lâstikleri yeni Avrupa malı, az müstamel 197 hususi No. lı payton ile yokuşta beş kişiyi çeken kuvvetli bir idiş atı ve bütün teferrüatı ile satılıktır. Fatih Sarıgüzel 8 No.lı kaymakam Şükrü bey hanesi, Hergün öğleden evvel müracaat. 1.9 Acele satılık kalorifer — Kömür Sarfiyatı az kalorisi yüksek kazan 134 parça radiyatör ve Borular acele satı- lıktır, Kadıköy Fener bahçe Yol sokak 2 stamel, ve gayet ve sağlam kelepir Buick marka bir otomobil satı: lıktır. Sirkeci Salkım Söğüt Ford garajı lüks, mükemmel yanındaki imalâthanede Hamit müracaat. - beye 11 Kıymettar — İki saatla bir kehribar ağızlık ve bir Kar'anıkerim £ satılıktır. Beyazıtta 19 numarada saatçi Tevfik beye müracaat. ed Acele satılık otomobil — 52 model kapalı Kraysler, talip olanlar her gün sabahları 7-11 e kadar adresimize müracaat etsinler. Aksaray Guraba Hüseyin ağa mahallesinde Kakmacı sokağında No. 7 Mazhar be Satılık motör teknesi 16. 6 metro tulinde ve 3.90 M. arzında ve 2.12 M. umkunda 40 ton yük alabilen meşe ağacından mamul sağlam bir adet motör teknesi acele ehven fiatle satılık- tir, Talip olanlar atada Kalafat yerinde 119 No, Sadi beye her gün saat abut 8 ında telefon eti eyoğlu £ deniz motörü teknesilg veya ayrı olarak marş otoma- tik, teferruat tamam. Kalamış caddesi Ne, 10 Kızıltoprak, 4 Satılık — Birinci nevi ve iyi marka Taşraya azimet Dolayısile bir piyano kelepir olarak satılıktır. | acele devren satılık tütüncü dükkânı. Beyoğlunda Baker mağazaları muhasibi | Beyazıt Cumhuriyet caddesi No. 49, Fazlı bey: acaat, is Emin Satılık hane — Fatih Kumrulu mur makinesi Az müstamel hi motörile beraber acele satılıktır. Galata | Mumhane nestele şirketi yanında 100 Nolı âlatı ziraye mağazasında Ahmet beye müracaat. mesçitte No hane İstanbulun havadar mahallinde dört oda bir mutfak bir ha- mam iki helâ bir bodrum bir daraça ve çatı arası terkos elektrik dahili yağlı boya kullanışlı, Talipler içindekilere Kelepir — Alman markalı bir pir | müracaatları. —e2 yano maktuan 150 liraya azimet dola yısile acele satılıktır. Müracaat. - Tar- Kapadık çiftliği — İspartakulede, abaşı doğramacı <okak 4 numara, — 2 | Kiralık ve satılıktır. Bebekte Değirmen- şı doğramacı sokak .—2 ciyan yahs at. Satılık ve kiralık köşk — Kaı- dıköyünde Acıbadamde cami sokağında 11 numaralı Rüştü paşa köşkü harem selâmlık vasi bağ ve eşcarı müsmi- reli bahçesile ehven fiatle satılık ve kiralıktır. Görmek için içindeki bekçiye görüşmek için Bahariye (caddesinde yya sineması karşısında 76 numa: raya müracaat, 1 Acele satılık yalı — Ku arakol yanında 151 numara, Derunun- sahibine müracaat” Satılık hane - ında Muzaffer beye müraca- Satılık piyano — Mükemmel bir Alman, piyano yüksek marka satılıktır. Beyoğlu hamal başı caddesi No. 27 1 incı kat. ai Satılık piyano — Alman markalı az kullanılmış bir piyano acele satılıktır. Beyoğlu Tarlabaşı halepli sokak No. 21 müracaat öğleden sonra. 4 — Kiralık-Satılık Müceddeten Inşa edilmiş kiralık hane — Çarşıkapıda tramvay durak o mahallinde Hattat sokağında : Lâlelide Kızıltaş 3 No.h 8 odalı, elektrik, terkos nezareti | 7€Sçidi arkasında «Talat efendi». şair kâmileyi havi hane. Her gün saat 12 den haşmet sokağında 8 numaralı denize nazır dört odalı kâgir hane satılıktır. sonra hane derunundakilere müracaat. 5 | Elektrik, havagazı, su tertibatı, hamamı vardır, tamamen muşamba döşelidir. Satılık, kiralıkj hane — Eyipsuk | üsin taraçadır, tramvay durak yerine tanda Baba Haydarda Beşir ağa medre- sesi karşısında 4 No.lı müceddeten tamir edilmiş haricen yağlı boyalı harem kısmı 6 oda, mutfak, bahçesi, selâmlık kısmı 4 oda, mutfak, bahçe. Hane deru- nundakilere müracaat, — bir dakikadır. Hergün 9dan içindekilere müracaat edin ye kadar li Satılık pastahane civarında en iyi mevkide pastahane Pangaltı mobilyalı bir taşraya azimet dolayiisile angaltı Hamam caddesi No. Satılık hane — Heybeli #dada umurtacı Zahariya efendiye iskeleye üç dakika mesafede bir çatı Yalnız 1700 liraya — Naltepo altında biri dört oda diğeri üç odalı | istasyonuna 3 dakika mesafede çimento ayrı ayrı kapıları, samıç ve kuyulu | ye demirden yapılmış manzarası güzel maa bahçe ve ikiye munkasem seneliği altı yüz lira irat temin eder, iş bu hane bahçeli hane satılıktır. Sirkeci istasyonu acele satılıktır. Balıkpazar Maksudiye | birinci mevki büfecisi Koço efendiye han 35 numaraya müracaat. 2 müracaat, 1 Ankarada ucuz arsalar — vaklıdere ve Deliler tepesinde 80 ve 35 5 oda 2 sofa 1 mutfak 2 helâ 805 arşın Fevkalâde arsa— Ayaspaşanın en mutena yerinde, denizin her iki cihe- kuruşa metrosu, toptan satış halinde tine nazır .275 arsıh arsa ucuz fiatla tenzilât, Ankarada Ankara i satılıktır. Telefonla 21134 numaraya mü b. müra Satılık ev — 5oda, | a, 1 antre işantaş ile Osmanbey 1 taşlık, 1 mutfak, 2 balkonu, su Ve | arasında Cabi sokağında kâin gaz, su, elektriği vardır. 2 katlı gayet kullanışlı | elektrik ve banyo tesisatını havi iki 8 senelik kârgir bir binadır. Adres | katlı ve bahçeli hane kiralıktır. Ta- Beşiktaş Orta bahçe Keşkül sokak No. 6 | iiplerin Babiâli caddesinde Kalıraman zade hanında birinci katta İlânat Acen- tasına müracaat olunması 3 Modada — İngiliz kilisesi sokağında 13 numaralı, 5 odalı ve kâffei teçhizatı havi bir ahşap hane satılıktır. Görmek ve pazarlık için cuma günleri 2-4 6 kadar müracaat, Satılık mükemmel hane — Kadıköyünde Moda caddesinde 113 No.li modern ve kârgir hane dükkân ve cad- deye nazır cesim ve mükemmel sile acele satılıyor. Talipler görmek için derunundakilere, pazarlık için Beyoğlu: Telefon S74 No, Beyoğlunda — Kirahk mefruş oda namuslu ailede, havadar, temiz, cadde üzerinde, Banyo, fiatı uygun. Galata, Karaköy palas han Lafonsiyer sigorta- sında Hamamciyan. —4 Kiralık apartman — 6 oda, ban- yo,' havagazi, su, elektrik, manzara, kira ehven. Ferah apartımanı 27 Bilezikçi sokak, hamam. Satılık arsa — Nişantaş 7 Kâğıthane caddesinde avukat Celi ) muttasıl Nimeti beyin arsası, . Taliple Meşrutiyet mahallesi Kodaman sok 22 No. bahçe- ya müracaat etsinler. 4 Şehremini -- İ: &iralık büyük bir mahal — hallesi Camii şerif sok: Tram- | Sirkecide santral bir mahalde garaj, ve pazara iki dakika | imalâlhane, depo, fabrikaya salih üç üç oda, mutbah, kuyu, ve | büyük ve muhteşem kapı, elektrik, su bahçeyi havi hane 900 liraya acele | ve her türlü esbabı fenniye ve sanaiyeyi satılıktır. Görmek istiyen Bekçi Bilal | havi dört yüz ilâ altıyüz metre mürab- ağaya ve Polis müdüriyeti santral | bada bir mahal kiralıktır. Hasan ecza —9 deposuna müracaat. memuru Naci efendiye müracaat Kiralık sayfiye öztepede istas- yon caddesinin en nezaretli mevkiinde bulunan Abit paşa köşkünde mobilyeli ve mobilyesiz daireler kiraya verilecek- tir, Arzu edenlerin mezkür köşktekilere müracaatları, İİ Kiralık ev — 11 odalı, havagazı, elektrik, hamam, terkos, büyük bahçeli, Satılık — Pangaltıda tramvay cad- desinde 20, 22 No.lı dükkânlarla üst- lerindeki üçer katlı kapıları Mektep sokağında 11, 13 No.lı hanelerin izalei şuyuları zımnında pazartesi 25 nisan saat 15-16 ya kadar Beyoğlu 2 nci sulh hukuk hâkimliğince aktır. ihalei okatiyesi Kadıköy Cevizlik Hasırabaşı sokak Ko, 42 —e 5 — Müteferrik Kiralık yalı apartımanlar — İRİ Suyu ve mutedil havası manzarası ve bülbüllerile meşliur Vani- köyünün en mütena mükemmel rıhtım, kayıkhane, ve şairane Bono ve hazine yapar, mezkür bonolar mukabili emlâki Gayri mübadil, ve mübadil | bonoları üzerine muamele | deniz sahilinde elektrik, o ve metrükeden yayet ai terkos vo esbabı istirahatı haiz iki | Diliyo ve metrükeden gayet müsal ialı müstakil bir hane ayda on lir: şeraitle emlâk ve aravi alınır, Balıkpazar odalı müs ir hane ayda on liraya | * k 1 aks e han No. 35 M. Derviş, Te mükemmel iki büyük oda mü Mükeudiye han No; rviş, Tel | 1307. > apartıman 15 Jiraya, dört odalı kil apartıman 26 liraya, yedi odalı müsa iki ca lisanında meli | Fran büyük sofa mükemmel hamam ve gayet | tahsil görmek için kibar bir Fransız lâtif balkonu ve her türlü konforu havi | hanımı tarafından mükâleme dersleri müstakil apartıman elli liraya kiralıktır. | verilir. Adres: Galatasaray Aznavur Hasan eza deposuna müracaat, — 6 apartmanında madam Fotiyadis. o — 8 Sevgi Suallerimize: 1 — Yalanı ne başkalarında ne de kendinizde sevmezsiniz, çünkü doğru bir insansınız. 2 - Şirin olup olma- dığınızı yazıdan anlamak imkânı yoktur. Yalnız sevimlilik bah- sinde fikir yürütebilir ve bir çoklarının sizi sempatik buldukla- rını söyleyebiliriz. 3 - Duyguları- nız sürekli ve oldukça derin ise de, canlı değildir, siz de bu hu- susta bilâkis hayli betaat vardır, derhal fazla sevinmek ve ya mü- teessir olmak kabiliyetiniz pek yoktur. Bu itibarla hassas sayıl- mazsınız. Dolores del Rio Suallerinize: Kat'iyyen orjinal değilsiniz. Fakat orijinal olmak emel ve hevesiniz son derecede- dir. Bu uğurda hiç te sizin olmı- yan bir çok sahte tavır ve bare- ketler edinmişsinizdir. Maamafih bunlarda da hiç ittiradınız yoktur. Her an bir başka cebri kalıba girersiniz. 2 - Hayaliniz, tasavvur ve uydurma kabiliyetiniz çok kuvvetlidir. Maceraları seversiniz. Her hususta her zaman değişiklik ararsınız. 3 - Hiç bir halinizde ittirat olmamakla beraber, ahlâ- kınız temizdir. Merhametinz ekse- riya galiptir. 4 - Zekânız fena değildir, fakat dağınık ve dalgın bir insansınız. Dikkatinizi bir nok- taya teksif edemezsiniz, bir bahis üzerinde | sıkı bir (o surette çalışamazsınız. 5 - Güzellik ve çirkinlik yazıdan anlaşılmaz. 6 - Artistlikten maksat sahne ve ye sinema artistliği ise, belki, çünkü yaradılışınıza pek uygun gelir. K.Z. V. Karakteri henüz inkişaf halinde bulunan bir çocuk, maamafih esas seciye hatları artık tamamile belirmiştir. Çok asabi, duygu ve meyilleri çok kuvvetli ve ihtiraslı, tavır ve hareketleri şiddetli ve hattâ bir parça dürüst, irade ve mukavemeti fazla, fakat ittirat ve sebatı pek noksandır. Hare- ketlerinde bir tutukluk, her işte daima zıt bir çok meyil ve duy- gunun tesiri altında kaldığından ve bunlarla müfekkiresi arasında daimi bir mücadele oluşundan ileri geliyor. | Muaşeretinde bir parça geçimsiz ve haşin olmakla beraber temiz kalpli ve iyilikçidir. 76 Nim: 1 — Irade ve zekânız normal- dir. Ahlâkınız cidden iyidir. 2 - En büyük meziyetleriniz tertip, intizam, temizlik, zevki selim itidal (Ove el maharetid Piyano ve ses muallimesi — Muktedir bir muallime çok müsait şera- itle piyano ve ses dersleri verir. Beyoğlu Tokatlıyan sokak Nimet apartman No. 8. —3 m alm sk lam Para, yahut her nevi eşya Hükümet memurlarına kefaleti mütesel- karşısında Suterazi sile ile, yahut ipotekle verilir. Saat 9-12 arasında mt t : Istanbul Bahçekapı Dördüncü Vakıf Ilan asma kat 2 1 ZN Kp li memeli ak Arapça, eski türkçe — Yuzma ve müzehhep âsar, kitap ve kütüphane Adr satın alınır Istanbul posta kntusu No, 157, Mektuplarınızı aldırınız idarelanesini (oadres azetemiz olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SO-KA-SM- D-YH-MG-SC-MSP - PTT-SZ-APN-LBG6 namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları morcudur, O LARI Yazı nümuneleri nasıl olmalıdır ? Nümune büyükçe çizgisiz kâğıda mürekkeple yazılmış 8-70 satır olmalı, yeni harf- lerle yazılmalıdır. Nümuneler hüsnü hatla değil, çabuk yazı ile yazılacaktır. Hakiki imzası bulunursa iyi olur. isimler gizli tutulur, neşredilmez. Metinler türkçe, fransızca, ingilizce almanca, italyanca olabilir. Yazan erkek mi, yoksa ka- dın mıdır ve kaç yaşındadır? Mutlaka doğru olarak bil- diriniz. Yazı sahiplerinin seciyesinin bilhassa öğrenmek istediğiniz noktaları hangileridir? Kısaca yazınız ve sorunuz. ümunenin baş tarafına bir remiz yazınız, ayni remiz ile cevap vereceğiz. Nümuneler iade edilmez. Tahliller hakkında hiç bir mes'uliyet kabul olunmaz. Duygularınız da incedir. 3 - Zaif taraflarınız bilhassa azim, metanet ve cesaret onoksa- nıdır. Her, hareketiniz hesaplıdır. Mütevehhimsiniz, küçük şeylere asılır ve alınırsınız. 4 - Asabi de- gilsiniz, fakat çok kıskançsınıy. 5- Olduğunuz gibi göründüğünüz- den arkadaşlarınızda sizin nasıl olduğunuzu bilir ve sizi umumi- yetle severler. 6 — Dişçilik ii dat ve kabiliyetinize pek muva- fıktır. Bu güzel intihaptan dolayı tebrike şayansınız. P.Z.S. A. 85: Yazan erkek midir, yoksa ka- dın mı? M.Z.N.M Kâğıt çizgisiz olacak. M.Z.O.M Nümune çizgisiz kâğıda mürek- keple yazılacaktır. »* Atideki nümunelerin yazıları tahlil | edilemiyecek (o derecede acemidir. Güzel hayat: C.D.A.H: Ha- LAR-8: O, K. Top Bugün de Diyorlar ki... Edebiyat Anketleri Muharriri : Hikmet Feridun Neşreden : Remzi kütüphanesi Yakında çıkıyor. BANKA KOMERÇİYALE İTALYANA Sermayesi Liret 700,090,000 İhtiyat akçesi Liret 580,090,000 Merkezi İdare MİLANO İtalyanın başlıca şehirlerinde ŞUBELER İngiltere, İsviçro, Avustur M ristan, Çekoslovakya, Yugoslavya Lehistan, Romanya, Bulgaristan, Mi- sir, Amerika Cemahiri Müttehidesi, Brezilya, Şili, Uruguay, Arjantin, Peru, Ekvatör ve Kolumbiyada Afilyasyonlar ANBUL ŞUBE MERKEZİ ıta Voyvoda caddesi Karaköy Palas (Telef. 2641 /2/8/4/5) Şehir dahilindeki acenteler : İstanbulda: Alalemeiyan hanında Telef, 2821, Beyoğlunda: İstiklâl caddesi Telef, 1046, Kambiyo dairesi Borsada Telef, 1718, İZMİRDE ŞUBE Dr. Mehmet Izzet Emrazı dahiliye ve sariye mutaha: Muayenehane: Çağaloğlu Halk fırkası karşısında No. 21 Cumadan mada hergün 13-17 hastaların kabul eder, Tel, 23925,