9 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

9 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

İst. Spor Mi ubul semi Galatasaayı oluyor Çoban Mehmet rakibini yenemedi Dün Istanbul spor faaliyeti | itibarile zengin bir gün yaşadı. | Taksimde Macar milli takımile | maç için hazırlanan milli takımı” | mızın Beşiktaşa karşı egzersiz | İ maçı vardı. Taksim stadyomunun ğ yanı başındaki Maksim salonunda da güreşler yapıldı. | Kadıköy sahası ise, sabahtan akşama kadar İstanbul spor - Fenerbahçe klüplerinin futbol ve atletizm maçlarına sahne oldu. Taksim sahasındaki milli takım egzersizini seyredenler, Macarlara karşı bizi temsil edecek kadronun| altığı gol adedinin çokluğunu gö- rerek memnun oldular. Fakai iti- raf etmeli ki, oyun tarzı ilibarile milli takımın gösterdiği ahenk atılan gol adedi kadar yüksek değildi. “Milli takım muhacimleri gol fırsatlarını (o bat halinde O ibzar etmeği bilemediler. yapılan geller, daha ziyade ya karşı tarafın hatasile hasıl olan fırsatlardan ve yahut şahsi gayretlerile fırsat . çıkaran ferdi teşebbüslerle oldu. | Takımın hücum hattının zekâsı ber vaziyette ayni sekilde işle- miyordu. Her oyuncunun ayrı — ayrı telâkkilere sahip olduğu belli © olacak şekiller çok oldu. Üç golü saymazsek, yapılan diğer yedi golün yedisi de fırsat kolayan e gayretlerin mahsulüdür. Bu ususta da Zeki milli takımın en göze çarpan elemani idi. Gol © olmasına ihtimal, verilecek vazi- yetlerde topu kaleye sokacak kadar ayaklarına ve başına hakim olduğunu ispat eden Zeki dünkü galibiyet gollerini ©na kadar çıkmasına amil olmuştur. Hücum hattı bu vaziyette gö- ünürken mudafaanın hemen ber an aksadığını seyrediyorduk. Topa — çıkışlardaki, rakip oyuncuyu marke edişlerdeki o tereddütlerile milli takım müdafileri ikinci sınıf oyun- cular hissini veriyorlardı. o Kaleci Avni de fena günlerinden | birinde (oOolduğunu her giren “topun arkasından bakarak etra- fına anlattı. o Avni orandımanı muayyen olmayan bir kaleci- dir. Bazan obeklenmiyen kurta- rışlar yapan bu fedakâr çocuk, bazen berbat kaçırışlar yapıyor. İşte dün Avni berbat kaçırışlar yaptığı bir günde idi. Onun için onun milli takım kalesini beklediği | birinci devrede Beşiktaşlılar üç | gol attılar. İ «Milli takımın bu haline mukabil | Beşiktaşlılar hatlarındaki anlaşma | - kabiliyeti ve umum insicam itiba- rile daha iyi idiler. Tabii karşı tarafta memleketin en iyi şutcu- | larına malik olan bir takımla gol yarışına o çakamazjardı. Beşiktaş | hücum hatlında iyi şut atan iki | oyuncu olsaydı, dün milli takım | müdafaasının bıraktığı gediklerden üç dört gol daba sokabilirlerdi. | Oyunun umumi cereyanı yuka- rıda anlattığımız farkları göster- | mesine rağmen maç heyecanlı ve tatlı geçti, Bu heyecana gol ade- | dinin çokluğu ve oyunun sür'ati sebep olmuştur. | Iki devrede Peşiktaşa on gol | atan Milli takım kadrosuna Be- | şiktaşlılar beş golla mukabele ederek sahadan çekildiler. | Dünkü Milli takım kadrosu şu | şekilde yapılmıştı. Hope. Avni Hüsnü Sajın Sami — Nihat Mithat Salâhattin Eşref Hakkı Zeki - amatör Sarafim-Koço maçı: Koço iki daki- | Birinci dev Bu şekil ikinci devrede kaleci | Avninin yerine Malik, ve iki içler yer değiştirmek O suretile küçük bir tadile uğradı. * s» Güreş müsabakaları Dün Maksim salonunda oldukça büyük bir seyirci kütlesi önünde güreş şubesi için hayırlı olacak güreşler yapıldı. Dünkü güreşlerin hayırlı olmalarmdaki ( sebebler çoktur. Evvelâ güzel bir salonda yapılmış olması bu spora yeni meraklılar kazandırdı. Ikincisi de amatör güreşçilerin kâzip şöhretler | yapmış pehlivanlardan daha zevkli | güreştikleri anlşıladı. | Üçüncü olarak ta deve kaldır- mak, bakır yırtmak gibi lübiyat | numaralarile Okendisine ( şöhret yapmış Urfalı Salihin bir işe yara- miyacağı tahakkuk etmiş oldu. Bu üç şeyin bir günde temin edilmiş olması güreş şubesi için büyük bir kazançtır. Dördüncü | olarak da çoban Mehmet hakkında muallim (Peter) in söylediği: bu güreşçide müsabaka ateşi sönmüş- tür. Sözlerinin doğruluğu belli oldu diyebiliriz. Çoban Mehmetle Himmet peh- livanın ve Urfalı ile Sıvaslı Meh- medin güreşinden evvel yapılan müsabakalarının teknik neticeleri: İrfan - Mustafa maçı: | Mustafa bir dakikada galip geldi. kada galip: Servet-Neçip maçı: Necip 13 dakikada galip: Bakuş- Şeref maçı: Şeref galip. Bu çiftlerden sonra harbiyeli Münir beyle Beşiktaşlı Abbasın yaptığı gösteriş müsabakası fev- kalâde zevkle seyredildi. Greko Romen cüreşinin bütü; incelikleri ve süralini göstermeğe muvaffak olan bu çift lâyık olduklari (alkışlarla (O sahneden çekildi. | Bu güzel gösterişten sonra ayni | güreşin karikatürünü, O hantalını Urfalı Salihle Sıvaslı Mehmedin kapışmasında gördük. Buna güreş diyemiyorum. Bu iki aceminin, fakat kuvvetli ve cüsseli olan tarafta zekâdan eser görünmiyen | iki aceminin didişmesiydi. Bu | çiftin zekâsız ve cüsseli tarafını da Urfalı Salih itmam ediyordu. | Bu kapışma on dakika sonra cüsse ve kuvvetçe hafif, akılca rakibine faik olan Sıvaslınn hükmen galebesile nihayetlendi. Çoban Mehmet - Himmet güresi de yirmi dakika zarfında hiç bir şey yapamıyan, hattâ bir oyun bile kapamıyan Çobar nla bu güreşe yeni h i fakat başladığı k Çobana mağlüp ol neticel beraberliğile Lik resmi ağları lik maçlarına stadyomunda Mıntaka dünde o Taksim devam edildi. Birinci müsabaka Vefa - Süley- maniye k eri arasında yapıldı. 0-Oa biten bu devresinde müsabakanın — ikinci ! Vefalılar bir gol yaparak maçı | kazandılar. Ikinci maçta ikinci kümenin | tılar. İki takım da birinci devrede Topkapı-Eyip takımları karşılaş- mütevazin bir oyun göslerdiler. | Ikinci devrede Topkapı yaparak 1-0 galip geldi. Üçüncü müsabaka birinci menin Beykoz-Anadolu takımları arasında icra edildi. Beykoz, kü- menin en zayıf takımına devrede 1-0 mağlup vaziyette idi. bir gol ! Fakat, ikinci devrede Beykozlular | büyük bir gayret sarfederek iki sayı yaptılar ve maç 2-1 Beyko- zun galebesile hitam buldu. Dördüncü müsabakada Vefa - Kumkapı ile Süleymaniye karşı- ; laştılar. Vefalılar birinci devrenin ortasına kadar pek çok fırsatlar | kaybettiler. Süleymaniye takımı kuvvetli olan hasmına karşı ko- | yarak fazla sayı yapmalarına mani müdafaa | birinci | oluyordu. Bu gayretli karşısında Vefa takımı devrede ancak bir sayı yapabildi. Ikinci devrede Vefa - Kumkapı hakimiyeti ele alarak iki sayı daha yaptı ve müsabakayı 3 —1 kazandı. Ankarada şehir koşusu Ankara 8 (A.A) — Ankara haftası gazetesinin şehir koşusu bugün saat 15/30 da binlerce (o halkın muvacehesinde yapılmıştır. Mesafe 6450 metre idi. Koşuya 39 atlet iştirâk etmiştir. Muhafız Gücünden Sait Ahmet B. mezkür mesafeyi 25 dakikada alarak birinci gelmiştir. Imalâtı Harbiye spor klübünden Şevki B. 18 saniye farkla ikinci; Muhafız Gücünden Ahmet: Bektaş B. üçüncü; Muhafız Gücünden Mus- tafa Mehmet B. dördüncü ve yine | Muhafız Gücünden Yakup Niyazi beyler beşinci gelmişlerdir." Müsabakayı tarafından kazananlara, İstiklâl Spor sahasında, madalyeler tevzi edilmiştir, Muhafızgücü 4 - Çankaya 1 Ankara 8 (A. A.) — Bugün «İstiklâl spor sahasında “Olimpiyat,, | mecmuası tarafından tertip edilen kupa maçlarına başlanmıştır. Bugün yapılan birinci maçta Muhafız güçü ile Çankaya klüp- | leri karşılaşmışlar ve Muhafız gücü 4-1 galip gelmiştir. izmirde futbol maçları İzmir, 8 (A.A.) — Bugün Al sancak spor sabasında muhtelif futbol müsabakaları icra edilmiş- | tir, Birinçi oyun sabahleyin İzmir | spor - Göztepe ikinci takımları arasında lik maçı idi. Bu bakâyı 9-2 Izmir sporlular kazan- dılar. Bundan müsa- sonra Karşıyaka spor kinci takım- ları arasında abakası ya- pıldı. Karşıy bir oyunla 3-0 galip geldirer, Günun en kası Karşıyaka birinci takımları dömifinali idi. Sahada eyirci heyecanlı o müsaba- sporla İzmirspor şilt bini arasınd üç bulunuyordu. nibayetine ve zevkli mülecavi Oyun yetinden kadar çok muntazam bir cereyan takip etti. Ve neti- cede her iki takım birer sayı yaparak berabere kaldılar. şilt (o müsabakasını, Küçükler İbütün hasımlarını yenmiş olan Kar- spor klübü ikinci takımı | şıyaka kazanmıştır. Karşıyaka Spor-İzmir spor birincileri tekrar karşılaşa- caklardır. kü-“| birinci» | tertip ettiği | müteakıp gazete | eri düzgü leri düzgün | ANDRE Bu a LUC şam görece Na ALEMDAR sinemasınd Mevsimin en şen ve en hoş Fransızca sözlü opereti KÜÇÜK DAKTILO | HARY GLORY, VENN MURAT ve ARMAND BERNARD N Gündüz 2,30-5 gece 9,5 da Raşit Rıza Tiyatrosu İ Ji Nisau. Pazartesi | 21,50da Fransız tiyatrosunda Şekspirin şaheseri OTELLO aile ö per 2 tablo Yerle- lon alabilirsiniz. —. ex . | Şehzadeheşi | akşamı övvel 8 Nisan Cuma akşamı Istanbul (12001n.) — 15 Gramofi | 1930 Da lim h Hakkı N tarafından 21 Darattalim heyeti, tra: Die Rose von Stambul (di Gölü ) inden © parçalar ; he Taenze (Macar dansı) 22,20 > hava- an” mofon, 24,15 çingene muzikası, Bükreş (394,2 m) — 20 konferans, şarkı, 21,30. askeri muzika, 22,15 konser, Budapeşte (550,5 m.) — 20 kon- ferans, 20,30 Aida operas | Roma — 21,05 gramofon, 21,5 | opera. Varşova (1411. m.) 21 musaha: be, 21,13: hafif amusiki; konseri tefrika, | havaları. Viyana (5 23 radyojuvnal, AA | Kadıköyünde | İstanbulspor | Feneri yendi 20,40 rady hakikaten hir spor yaratmış stadında mülim Maçlar yapıldı ve zengin bir spor günü yaşadı. 1 — lik maç ve İ; üçüncü fotbol takımları Hakem Adnan beyin oyuna başlandı. İlk Fener omüdafaasını | Dün Kadıköyünde Fenerbahçe | Fener ! spor arasında idi. | idaresinde | akınları ile sıkıştıran İstanbul spor küçükleri | ilk gollerini yaptılar. Bunu müteakip oyun daha ziyade hararetlendi. her iki taraf canla | başla çalışırken | Istanbul spor müdafaasının anlaşamamazlığından istifade eden Fener mubacimleri ilk gollerini yaptılar. Yarımşar saat oynanan bu oyunda Fener küçükleri 2 gol daha yaparak 3-1 | maçı ka ar. 2 — maç | Altınordu arasında idi. Beylerbeyi gelmediğinden seremoni yapmak | suretile Altınordu hükmen galip addedildi. 3 — Bumaç Fenerbahçe B takı- miyle İ. spor Ikinci takımı arasın- da idi. Bu oyun pek acemi bir hakemin idaresinde sert bir oyun oynatmak suretile ikisi ofsayit de olmak üzere Fenerbahçenin üç bir galibiyetile bitti. Son oyun, hakem Adnan beyin | idaresinde iki klübün birinci ta- kımları arasında yapıldı. Her iki takımın iki kiymetli oyuncuların- Beylerbeyi - ( Micnsicur le FOX ) GLORYA'da niz aşk ve macera filmidir. P.D.C. halihazır dünya havadisleri. EDİP Birinci Türk varyete sanatkârı, beynelmilel repertuvarında im Bugün en Cuma günü Fener stadında olan heriki klübütebrik ederiz | | Netice: 2 SUET' nin tenssili Sahnede: SAİT Belçikada beyneimilel bir hırsız çetesi yakalandı Brükezl 8 (A.A.) — Dün akşam | beynelmilel bir hırsız çetesine mensup olan 20 şahıs t-vkif edil- miş ve içlerinden sekizi hapsolun- | muştur. Bu çete tarafından şim- diye kadar büyük (limanlarda çahnan eşyanın kiymeti son bir kaç sene zarfında yüzlerce milyon franga baliğ olmaktadır. | M. Lloyd Georcun siyasi faali- yetten çekileceği söyleniyor Londra, 7 (A.A.) — Reuter ajansı M. Lloyd Georcun Avam kamarasındaki mevkiini muhafaza etmekle beraber siyasi faaliyetten çekilmeğe karar vermiş olduğunu haber almaktadır. Mersinde hububat satışı Mersin, 6 (A.A.) — Borsada yeni sene mahsulünden teslim edilmek üzere dört kuruş 15 pa- radan 200 ton Ceyhan malı arpa ile 5 kuruş 10 paradan 400 ton Anadolu malı çavdar (satıldı. Çavdar fiatinde tereffü vardır. Ihracat ofisinin döviz ihracı hakkında hir tebliği Istanbul 7 (A. A.) — Ihracat ofisinden tebliğ edilmiştir : Çek- slovakyada döviz ihracı hakkında yeni bir talimatname neşredil- miştir. Bu hususta malümat almak istiyen alâkadarlar ofise müracaat edebilirler. Sığırları ıslah İzmirin bir çok köylerinde sığır- ların (o oslahı (o kararlaştırılmıştır. Bunun için damızlık (o boğalar gönderilmektedir. aa dan. (Zesi ve Salahaddin milli takım antreman dolayısıyla bulü- namadılar.) ir Oyun başlar başlamaz. |. spor forvet hattı Fener müdafaasını on dakika bilâ fasıla sıkıştırmak suretile hayli tehlikeler yarattılar, | 1 spor sol açığı Reşadın oyunun hitamına kadar cidden güzel bir | oyun oynaması |. spora ilk golünü kaydettirdi. Bu golden sonra her iki taraf daha canlı oynamağa başlamış, Zaman zaman |, spor müdafaasını Fener mühacim hattı kaçırmıştır. Bu bir türlü anlaşa- sıkıştıran iki güzel hat yekdiğerile fırsatı miyorlardı. 1, Spor birinci devreyi bir sıfır bitirdi. Ikinci devre başladığı zaman: Gene aynı hararetle her iki taraf mensubininin (gayret verici bağırmalarile maçı heye- canlandırıyordu. Sarı lâcivertliler futbol kazanmışlar. Bu üçüncü maçın da kendi lehlerine çe mek için çok uğraşmışlardır. İ Buna mukabil sarı siyahlılar ga- libiyeti o sizortalamak (o gayretile ikinci bir gol için çok çalıştılar, Istanbul Spor 1 Fener- bahçe sıfır. Maç bitti, Istanbul « spor, teşkilâtının yeni- liğine rağmen hakikaten sporun her şubesinde hüyük varlıklar gösteriyor. Kendileri her hususta şayanı tebriktirler. 8 nisan günü- nün her sene için tekrarını gör- mek isteriz. müsabakalarından ikisini ve birinci ta