30 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

30 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

| | ! 1 ı i Sahife R Sahife 10 KÜ ÇÜK İLÂNLAR Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş Diva; 60 > Ss 75 » Her fazla defa için 5 » 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. 3 — Bu sütundaki oilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesinde okabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri sıra ile neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti haiz ilânlarla ilânları nişan, velime merasimi, irtihal bu sütuna dercedilmez. 1 — İş arıyanlar MAN ŞE GM RAN XP SEZ Avusturyalı madam Türk âilelerinde bir veya iki çocuk için müreb- biyelik arıyor. İstanbul 176 No. posta kutusuna «Mürebbiye» rumuzile yazıl- ması, 2 Gayet mahir — Viyana'lı bir şe- kerci ve pastacı iş arıyor. Her bususu teminatlıdır. Sirkeci İzmir oteline müra- caat, Ee Mükemmel daktilo — Ve muha- sebe memuresi olarak büyük bir mües- sesei maliyede 5 sene çalışmış olan lise ve ticaret kursları mezunu bir hanım iş arıyor. Akşamda M.N. rümuzuna tahriren müracaat. 3 Kolejde tahsil görmüş — Türkçe, İngilizce, Fransızca bilen bir hanım iyi bir müessesede çalışmak istiyor. Arzu edenler Akşam M. A. ya tahriren müra- caat edebilirler. 2 Müteahhit beylere — Şose, köprü inşasından anlarım. İstenilen yere gide- rim. «Akşam»da S. S. rümuzuna mahal, vakit tayinile bildirilirse gelip görü şürüm. — 0 Bir Fransız mürebbiyesi Gece veyahut yalnız gündüz için iş arıyor. Taliplerin Beyoğlunda Aleon sokak 13 numarada madam Adele > Gazel'e müracaatları. —2 On beş sene — PFratikli olan dip- Jomalı mühendis, Peşte yüksek mühen- dis mektebinden mezun, her nevi mü- hendis işleri ( taksimi arazi, yollar, bilümum su işleri, beton arme, her türlü inşaat, projeler ) kabul eder. Adresi: Mühendis E. Beyoğlu Posta kutu 2005. a ei 2 — İşçi arıyanlar A 151557 Tar e A? 722 Almanca muhaberata muk- tedir — Ankarada çalışmak üzere bir kâtibe ihtiyaç vardır. Galata Voyvoda caddesi Bozkurt han Orak ticarethane- sine müracaat, ball Beyoğlunda — Maruf bir mües sesede kasiyerlik için bir türk kızına ihtiyaç vardır. Lisan bilen tercih edilir. Salı günü 12den 2 ye kadar İstanbul Sultan Hamam Dikranyan Han 21 No. Fuat Arif bey yazıhanesine müracaat, ek Daktilo lâzım — İstanbulda yazı- hanemde istihtam edilmek ve bazen Anadoluya vaki seyahatlerimde refaka- timde bulunmak üzere bir daktilo hanım lâzımdır. Talip olanların (İstanbul Pos- tahanesi : R. H.) yazmaları ve tafsilât vermeleri, Kendilerine şerait bildirile- cektir. Gel Kadın ve kız işçilere— İhtiyacımız vardır. Taliplerin Mahmutpaşada Bezci- lerde Taşçı zade Rafet ve Hakkı kar- deşler Ay Yıldız Trikotaj fabrikasına müracaatları, —ı —— ———— işgüzar seyyar satıcılara — lüzum vardır. 9 - 14 arasında müraca- at. Sultan hamam Dikranyan han No, 1 ED 3 — Satluk eşya NT ZN ADE A Satılık tenezzüh motörü — Acele küçük bir deniz tenezzüh motörü #atılıktır. Ematyst sandığında Necati beye müracaat. 5 ——— <<< X 520 Fiat — Derhal satılıktır. Tabelâ No. 2742. Lâleli'de Çukurçeşme meyda- nında No. 6 hanede Kadriye hanıma müraraak, 1 Acele satılık deniz motörü — Teknesile veya ayrı olarak marş otoma- tik teferrüatı tam. Kalamış caddesi No. 10. Kızıltoprak 7 ————— —-—— Okazion Deniz motörü — Jon son marka 10 beygir 6 kişilik teknesi ve bilümum teferruatile beş yüz liraya acele satılıktır. Galata Selânik bankası Muhiddin. —ı Satılık otomobil Doç marka kapalı taksi taşraya azimet dolayısile gayet ehven fiatla acele satılıktır. Cihan- gir Kumrulu sokak 88 İsmail Hakkı. —3 Satılık otomobil — Overlant mar- kalı takse açık ve kapalı sahibinin asker olması dolayısile acele ehven fiatle satı- liktir. Kasımpaşa Büyükpiyale bakkal Bilâl ef. ye müracaat. —e Alman Kruvaze — ve temiz halde bir piyano satılıktır. Beyoğlunda Kar yoncu kulluk peşkirci sokak No. 45 haneye müracaat, ij 1200 liraya — Az müstamel satı- lk Ford kamyoneti, Unkapanı polis karakolu yanında Ferit Ali demir mağa- zasına müracaat. Tel. 22702. -—9 Bir adet keman; gitara ve trombon — En iyi nevinden satılık- tır. İstanbul, Ankara caddesi No. 95 Telefon: 23992. 00) Satılık motör teknesi — 16.86 metro tulinde ve 3.90 M. arzında ve 2.12 M. umkunda 4O ton yük alabilen meşe ağacından mamul sağlam bir adet motör teknesi acele ehven fiatle satılık- tır. Talip olanlar Galatada Kalafat yerinde 119 No. Sadi beye her gün saat 10 ilâ 12 arasında telefon etmesi ve yahut bizzat müracaatı. Beyoğlu 2729. — 1 Satılık piyano — Pek az kulla nılmış alman bir piyano, tanınmış mar- ka acele satılıktır. Beyoğlu Hamalbaşı caddesi No. 27 1 inci kat > Bankalar ve tiçari mües- sesata — Elverişli Wertheim marka bir büyük demir kasa mutedil fiatla satılıktır. Talip olanların Galata'da Kara- köypalas odabaşısı Osman efendiye mü- racaatları, —b Satılık otomobil — Az müstamel, lüks, mükemmel ve sağlam ve gayet kelepir Buick marka bir otomobil satı- lıktır. Sirkeci Salkım Söğüt Ford garajı yanındaki imalâthanede Hamit beye müracaat, a & — Kiralık-Sat''k Modern mobilyalı apartıman — Pek ehven kiralıktır. Muhteşem 4-5 oda, banyo, elektrik, gaz. Eşyayı beytiye verilir. Ziya bey, Nişantaş Valikonak caddesi 123 Küçük Palas, Amerikan mektebine giderken. — 2 Bütün vesaiti medeniyeyi cami — Biri üç oda, diğeri dört oda, banyo, mutfak, vasi bahçeli iki kat kiralıktır. Sıhhi ve düzayaktır. Antre müşterektir. Fatih Kıztaşı caddesi 25 numarada Ziraat Bankası müfettişi Remzi beye müracaat. —2 Fatih elverişli numaralı eve müracaat. Kıztaşı caddesinde her şeye ir iki dükkân kiralıktır. 25 2 Satılık, kiralık — Kuzguncuk Ka- rakol yanında 151 No. Her gün öğleye Pkadar içindeki sahibine müracaat. —6 Kiralık hane Kuzguncukta iskeleye yakın Marko paşa köşküne bitişik No. 10-12, Boğaza tamamile neza- reti olan, geniş ve ağaçlı büyük bir bahçe içinde iki büyük ve bir küçük odalı bir hane yazlık ve senelik verilir. Cuma, salı ve çarşamba, içindeki sahibine müra- caat. 7 Satılık ve kiralık — Kuzguncuk Münir;Paşa mahallesinin Aziz Bey soka- &ında beşer odadan iki bölüklü fevkal- âde nezaretli, eşçarı müsmireyi havi iki dönüm bahçeli 16 No.lı Dr. Hakkı beyin hanesi ucuz fiatla satılık ve kiralıktır. İçindekilere müracaat, —59 ——————— 800 Liraya — Acele satılık hane. Eskişehir Karapınar mahallesi Seyitgazi caddesinde Cihannüma denmekle maruf 5 oda, 1 ahır, 1 helâ 400 arşın bahçeyi havidir. Görmek için komşusu Zeynep hanıma veya mahallesi imamına, tafsi- lât için Beşiktaş Kılıç Ali Fıstıklı Kement çıkmazı No. 10 Tahsin beye müracaat. ği Kandillide — Küçüksu caddesinde Kıbrıslı sahilhanesinin ifraz edilmiş nısfı satılık ve kiralıktır. Görmek ve fiat anlamak istiyenler Kadıköy (84)e tele- fon edebilirler, —2 Satılık — Bostancı istasyonu yanın- daki klüp binasile altındaki dükkânlar 400 arşın bahçesile 7 mayıs cumartesi saat l4te Kadıköy icrasınca satıla- caktır. Eg Küçük Mustafapaşada — Dibağ- yunus yokuşunda Çifteçeşme sokağında menazırı lâtifeyi havi güzel 1 No.lı hane satılıktır. Talip olan aynı mahal lede 7 No.lı haneye müracaat. Ev satın alınacak — Şişli, Kur tuluş, Bomonti semtlerk,de tramvay caddesine yakın iyi bir sokakta #4 veya 6 odalı bahçeli kârgir bir ev satın alına- cak. Adres ve fiatları Akşam'da K. N. S. aderesine mektupla bildiriniz. — 8 Satılık — Yıldızda dört tarafı yol ile muhat yarım masura tatlı suyu havi 9587 arşınlık arsa 3 mayıs salı günü saat 15 te Beşiktaş icrasıuca satılacaktır. — 1 Satılık — Bostancı iskelesi yakını- da Bağdat caddesindeki 506 numaralı fırın 4 mayıs çarşamba saat 14 te Kadıköy icrasınca satılacaktır. —1 Kiralık — Taksimde Feridiye cad- desinde 133 numaralı hane kiralıktır. 5 oda, terkos ve elektriği havidir. Derunu- na müracaat. 8 Rumeli Hisarında — Mektep so- kağında (15) No. lı hane kiralıktır. Denize nezareti kâmilesi vardır. £ Roberkolej mektebine yakındır. Altı odası ve elek- trik ve suyu vardır. Otuz liraya verile- cektir. —2 Kiralık hane — Kadıköy - Cevizlik Hasırcıbaşı sokak No. 42. Elektrik, havagazı, terkos, hamam, meyva ağaçlı büyük bahçe içinde, —2 Satılık — Bostancı'da Çatalçeşmede denize yakın 2505 arşınlık arsa 30 ni- san cumartesi saat 14 te Kadiköy icra- sınca satılacaktır. Kiralık gazino — Bakırköyünde koşu mahalline nazır Aksu çeşmesi karşısında nezareti fevkalâdeyi haiz asri mükemmel ve vasi bahçeli gazino kiraya verilecektir. Taliplerin mahalli mezkürda Hacı Mehmet ve Sadık bey- lere müracaatları. ei Bir alman — Ailesi nezdinde bir kişilik (erkek için) güzel ve ucuz bir oda kiralıktır. Beyoğlu : Tünel Şehsuvar caddesi Modern palas apartımanı 1 inci kat No. 8. Sai apartıman Pangaltı İcadiye Çimen sokak No. 85. on odalı dört kat olup, elektrik terkos ve hava gazı iki sahrınç ve iki daraça mevcut, bahçeli ve gayet havadar. Mahiye iradı 87 liradır. İkinci kata müracaat. Satılık, kiralık köşk, arazi — Üsküdar Altunizade Veysi paşa soka- &ında ( Valdebağı ve Nuh kuyusu mev- kileri arasında ) 3 No.lı köşk fevkalâde nezaret ve kullanışlıdır. Gezmek için içindekilere ve pazarlık için Sirkeci Köprülü han 3 No.lı yazıhaneye mü- racaat, 7 Satılık — Bostancıda Çatalçeşmede Bağdat caddesinde 30 dönüm bahçeyi, selâmlık ve su tesisatını havi köşk 2 Mayıs Pazartesi saat 14 te Kadıköy icrasınca satılacaktır. Göztepede — İstasyon kurbüde Nebil beyin köşkü kiralıktır. On odası, hamamı, terkosu, bağ ve bahçesi var- dır, İçindekilere veya Ankarada hariciye vekâletinde Fuat Nebil beye müracaat, Rİ a Satılık mutena arsa .— Büyük- adada Maden tarafında deniz ve cadde üzerinde kâin arsa satılıktır. İstiyenlerin Galatada Yüksek Kaldırım İzmirli oğlu hanında 6 No. ya müracaatları, —3 ——————— << Boyacıköyünde kiralık yalı — İskele karşısındaki (Kuleli Yalı) nın, her konforu cami müstakil üst katı, mobil yalı veya mobilyasız olarak yazlık veya yazlık kışlık: kiralıktır. İçindeki bekçiye müracaat, 9 Kiralık köşk — Göztepede, Birinci orta sokak No. 15, 8 oda, 2 salon ve Terkosu havi, istasyona iki dakika mesafede köşk kiralıktır. Görmek işin derunundaki bekçiye, görüşmek için 21384 No, telefona müracaat. —4 Edremit mektupları Edremitte muazzam b 300 kişilik ır sürek avı Av çok muvaffakiyetli oldu, bir çok hayvan vuruldu Avcılardan bir grup Edremit, 24 (Hususi) — Kaza kaymakamı Mehmet Ali beyin himayesi altında Edremitte avcı- lar cemiyeti tarafından kurban bayramının dördüncü günü fev- kalâde büyük bir sürek avı ya- pılmıştır. Av sabahı cemiyetin bütün güzide ve genç avcıları cemiyet merkezine toplanmışlar, reis diş doktoru Osman Nuri beyin ya- nında kerimesi Nahide hanım olduğu halde gelmesi üzerine 300 avcı resmi bayraklarını çekerek mızıkalarla tabur halinde merkez- den hareket etmişlerdir. Bu muazzam avcı (kafilesine Kaza Ziraat fen memuru Ruhan bey de dahil bulunmakta idi. Muayyen mevkie varıldıkta avcılar kendilerini bekliyen üç köy ahalisi tarafından istikbal edilmiş ve on- ların da iştirakile alaya 500 ü tecavüz etmiştir. Avcılar Kazdağı eteklerinde ava başlıyarak bir bok Domuz, Kurt, Tilki, Çakal ve sair muzir hayvanları itlâf ettikten sonra öğle yaklaşmış ve yemek zamanı da gelmişti. nu Aksarayda — Küçük Langada Yedi Kule tramvay yolunda yeni inşa edilmiş apartımamn 4 odalı dairesi kiralıktır. Mükemmel rezareti vardır. ( İçindeki sahibine müracaat. —:2 Pangaltı'da — Tramvay cadde sinde Sipahi Ocağı karşısında Altın bakkalın üstündeki hane kiralıktır. Gör- mek istiyenlerin bakkal Vahram efen- diye müracaatları. Beyoğlu istiklâl caddesi Tokatlıyan tramvay istasyonunda 156 numaralı İstiklâl apartımanı 2 inci da iresi kiralıktır. 4 oda, banyo ve mutfak. Kapıcıya müracaat. 2 Azapkapıda — köprü yanında 53-61 numaralı büyük depo kiralıktır. Tel 20149 (4, Vakıf han asma kal N. 7) müracaat. 9 Satılık arsa — Nişantaş Teşvikiye Kâğıthane caddesinde avukat Celâl beye muttasıl Nimeti beyin arsası. Taliplerin Meşrutiyet mahallesi Kodaman sokak 22 No. ya müracaatları. Kapadık çiftliği — İspartaküulede, kiralık ve satılıktır. Bebekte Değirmen- ciyan yalısında Muzaffer beye müraca- at, — 5 —ı 5 — Müteferrik Bono ile emlâk, arazi ve ipo- tek — Gayri mübadil, mübadil ve hazine bonolarile emlâk, arazi alır. Alınmış alınacakların borçlarını kapatır. Mezkür bonolardan satar, emlâk ve bonolar üzerine ipotek yapar. Balıkpazarı Mak- Öğle yemeği reis Osman beyin çiftiğinde yenerek yarım saat istirahatten sonra nişan müsaba- kasına başlanmış, bu müsabakada Osman beyin kerimesi Nahide hanımın çok muvaffakıyetli nişan- cılığı hazırunu hayretle takdire sevk ve alkışlara garkeylemiştir. Ikinci av öğleden sonra yapılmış, o kadar muntazam ve mükemmel olmuştur ki yataklarindan fırlayan yabani domuzların hiç birisi genç ve güzide avcılarımızın hedefle- rinden kurtulamamıştır. Akşam üzeri ava nihayet veri- lerek Edremide avdette Avcı kulübü ne toplanan Edremit ahalisi tarafından tahrip eden yabani hayvanatı öl- dürmek hususundaki avcıların fe- dakârlığı pek hararetli alkışlan- mıştır. Bunun üzerine Reis Osman bey kısa müessir bir nutuk irât ederek “Yaşasın Cümhuriyet, ya- şasın Gazimiz ve yaşasın kayma- mahsullerini kamımız, var olsun genç avcıları- larımız ,, nidasile ve büyük bir alkış tufanı içinde sözüne hitam vermiştir. TT numan Kurt köpeği — Yedi aylık erkek cins bir kurt köpeği satılıktır Haydar- paşa istasyon büfesinde Yorgi efendiye müracaat, —————— Lise ve kolej muallimi — Paris- ten mezun, fraansızca, ingilizce, riyaziyat ve muhasebe dersi verir. Şerait mutedil, Her ay bir ders caba. Kadıköy Yeldeğir- men Menase han 12 yahut posta kutusu 1266 Galata. ih Para, yahut her nevi eşya — Hükümet memurlarına kefaleti mütesel- sile ile, yahut ipotekle verilir. Saat 9-12 arasında müracaat: Istanbul Bahçekapı Dördüncü Vakıf Han asma kat 29, —2 e 4 senelik tecrübe — Vo muvaf fekıyetini tavukçuluk sergisinde birincilik alarak isbat eden yegâne tavukhane Kızıltoprakta Papazbahçesinde M, Nuret- tin Tavukhanesidir. Legorndan itibaren müteaddit ve muhtelif cins ve halis kan tavuklar ve ördekleri ve yumurtalarını cumaları tedarik edebilirsini —6 Arapça, eski türkçe — Yazma ve müzehhep. âsar, kitap ve kütüphane satın alınır. Adres: Istanbul posta kutusu No, 187. 416 Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz e idarelanesini adres olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SO-KA -SM- D-YH-MG-SC-MSP - PTT-SZ-LB6G-MM -NT-Placier-EF-MA namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur. sudiye han No. 3ö, M. Derviş. —2