30 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

30 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sâhife 4 Neden hep yeniliyoruz > (Baş tarafı birinci sahifede ) Karşı karşıya geldiğimiz zaman daha benim sual. sormaklığıma meydan bırakmadan dert yan- mağa başladı ve federasyona hücum ederek dedi ki: — Futbol bir ilim, bir teknik, bir ihtisas meselesidir. İdealist bir sporcu, kombine bir takım, hazırlayabilmek için evvelâ bu branş içinde senelerce emek sar- fetmek lâzımdır. Şimdiye kadar futbol işlerimiz, milli temaslarımız, bir iskandal bir keşmekeş içinde geçmiştir. Bu gayri tabii havanın durdurulmasına da imkân yoktur. Niçin ğlüp oluyoruz? Bu hâdiseyi, iyi tetkik edersek, en büyük hatayı idman esnfında ara- mak lâzımdır. Türk gencliğinde hayat kud- reti vardır. Fakat bu gencliği kuvvetli | taazzuvlar ile kuvvetli spor teşekküllerile yükseltmek lâ- zımdır. Bu memlekette sporcu da vardır futbolcu da vardır. İsparta ve Slâvya ile müsavi bir derece kazanan Ayrendok, Malaya gibi In- giltere şampiyonasına iştirâk eden takımlarla muvaffakıyetli maçlar yapan Türk gençliği, hakiki ka- biliyet ölçüsünü göstermiştir. Fakat vazifesini yapamayan bir fedarasyon vardırki, bütün spor hadiseleri bu üç kişilik teknik heyetin yalan yanlış işaretine kurban gitmektedir. Bende, hiç değişmeyen, kökleş- miş bir kanaat vardır: Bu memle- ket sporun sırtından yükselmek isteyen idman esnafını ortadan kaldırarak sporda bir inkilâp ya- pılması lâzımdır. — Macarlara karşı çıkarılan takımı nasıl buldunuz? — Milli takım çok fena teşkil edilmiştir. Yukarıda söylediğim gibi, bu takımı yapanlar bu hadise ile futboldan anlamadıklarını isbat eylemişlerdir. Spor yapmış, futbol oynamış, bu vadilerde çalışmış bir sporcunun her halde böyle bir takım yapmaması lâzımdır. Evvelâ milli maçlar, üç aylık sıkı bir antrenemandan sonra yapılır. Bu maçların terbiyetkârane fazileti iki millet gençliği arasın- daki içtimai mukayesedir. Biz bu müsabakaları lâalettayin bir lig maçı, bir amikal maç telâkki ediyor ve sonra bumühim temasa dört gün kalaraktan takım müna- kaşasına girişiyoruz. — Takımın oyuncuları hakkın- daki fikriniz nedir? — Hayatinin hemen hemen üçüncü osınıf Obir oyuncumuz olmasına rağmen As olarak birinci pilâna çıkarılması hayret edilecek bir haldir. O mevkide Niyazinin oynatılması lâzım idi. Salâhaddia bana kalırsa, bugün milli takımın her hattında oynıya- bilecek en iyi oyuncusudur. Yegâne noksanı, topla fazla oynaması ve kafa tevziatının zaif olmasıdır. Hakkının milli takımda oyna- tılması doğru değildir. Milli takı- ma girebilmek için bir futbolcu- nun hiç olmazsa üç sene bir liğde oynaması lâzımdır. Yarın için herhalde iyi bir oyuncu ola- bilecektir. Fikret, Milli takımın sol tarafında en mühim kuvvettir, Rabii, takımın ahengini şuurunu, zaman zaman kaçıran, bir futbol- cudan daha ziyade bir artisttir. Mili Otakımda © oynatılmaması lâzımdır. Zeki W sistemine kurban git- miştir. Biz Zekiyi, niçin oynattı- ğımızın farkında degiliz. Zeki, herşeyden evvel topa hakim, ve şütör bir oyuncudur. Bu oyuncu- nun yanına ne yaptığını bilen ve Zekiye uyabilen iki insayıt yardım ederse, Zekinin “her takıma gol silik kalmıştır. Nihat, milli takımda merkez muarin mevkiinde, oynamalıdır. vattır. söyleyim ki. gözümüzü kapayıp elimize geçen futbolcuyu kalenin önüne koymak, en dogru hare- kettir. (Çünkü hepsi de fena oy- nayorlar. içlerinde, favullu oynamasa ve biraz da çalışsa Burhan iyidir. Kaleciye gelince, ben Hüsameddini ve Avniyi beğenirim. — Mevcut oyunculara göre milli takımı nasıl teşkil edersiniz? — Şuna nazaran takımı şöyle teşkil ederim: Hüsameddin Burhan o Mithat Reşat Nihat Cavat Eşref Fikret Zeki Selâhaddin Niyazi — W sistemi için ne diyor sunuz? — Bu sistemi İngilterede de bazı yüksek profesyonel takımlar, hasimlerini yenebilmek için tatbik ediyorlar. Bizim futbolcılarımız, bilhassa milli takıma dahil oyun- cularımız Lig maçları yapmamış- lardır. Spor sahadan kaleme inti- kal ettiği için spor faaliyeti dur- muş, gençlerimiz sönük bir sene geçirmişlerdir. £ Binaenaleyh 11 kişilik milli takımımızın enerji, efor kabiliyetleri bitmiş ve üze- rinede yorucu ve gayri kabil tat-7 bik bir sistem ilâve edilince bir buçuk saat panik manzarasını göstermiştir. W den evvel bir futbolcuya top tutuşları, top hareketleri, topla koşma talimleri, şüt ve kafa ekzer- sizleri öğretilmelidir. Yoksa masa başına toplayıp bu şekilde oynaya- caksınız demek faide vermez. — Anterenör hakkında fikriniz? — Anterenör, bir mankenden başka bir şey değildir. lik geldiği zaman, Zekinin oyununu, görme- den tesir altında kalarak bu kıymetli çocuğu takımdan çıkardı ve Sofya hezimetine sebep oldu. O zamanlar Muzafferi çok beğe- niyordu. Şimdi ise, Zekiyi beğe- niyor, Muzafferi takıma sokmıyor. Şuna nazaran bu zatın fikirlerinde bir istikrar yoktur. Ya sonraları İzmirden oyuncu tecrübesine kal- kışması gülünç bir hadisedir. İzmir gibi çok nezih bir spor mıntakasında da milli takımımıza girecek (kabiliyette (o oyuncular vardır fakat bunları da görmek lâzımdır. Antrenörün görmesi kâfi gelmiyor. Ahmet Hilâli Hapishaneye esrar sokmak isterken tutuldu Hapishanede bulunan mahküm- ları ziyarete gelenler arasında Hidayet isminde birisinin vaziyeti şüpheli görülerek kendisi yakala- nıp üzeri aranmıştır. Hidayetin üzerinde esrar paket- Teri bulunmuştur. Bunları içeride mahümlardan birine götürmekte olduğu (anlaşılmıştır. (o Esrarlar musadere edilmiş ve Hidayet, hakkında evrak tanzim olunarak adliyeye verilmiştii Maliye tahsil (omemurlarından Hakkı efendi isminde birisi ge- çenlerde ( vazifesini (| suiistimal cürmünden maznunen adliyeye teslim edilmişti. Birinci ceza mah- kemesinde yapılan muhakeme neticesinde cürüm sabit olduğu cihetle Hakkı efendi 3 ay hapse mahküm edilmiştir. atması beklenebilir. W de insayıt- | lar geride) oynadığından Zeki de | Sağ ve sol muayinlikler için eli- | mizdeki elemanlar, Reşat ve Ce- | Bek hattına gelince, şunu | Dünkü maçlar | Mıntaka lik maçları dün | bitti “İ, Spor,, Istanbul | şampiyonu oldu Mıntaka lik maçlarının dün sonuncusu idi, Süleymaniye - Vefa, komkapı maçı ile lik maçları hitam buldu. Neticede Istanbul spor 21 puvanla birinci gelerek Istanbul futbol şampiyonu oldu. Tebrik ederiz. Dün, Taksim stad- yomunda oynanan maçı Süleyma- niyeliler 3 - Ola kazandılar. Oyuna Nuri beyin hakemliğile 13,5 da başlandı. Oyuna ilik anda Süleymaniyenin hücumile başlandı. Vefa eksik kadrosile mukabeleye çalışıyordu. Bidayette güzel oyun- larile ilk golü Süleymaniye forvet hattı yaptı bunu Vefanın semere- siz hücumu takip etti. Birinci devre sonlarına doğru Süleymaniyeliler ikinci bir gol daha yaptılar. Vefanın sert oynı- yan iki oyuncusu hakemin müda- halesile oyundan omenedilmişti. Dokuz kişilik bir kadro ile oynr- yan Vefa takımı ikinci devrede de bütün gayretlerine rağmen bir mevcudiyet gösteremedi ve yediği üçüncü bir golle zaferi Süleyma- niyeye bıraktı. Galatasaray, Fener küçükleri maçı Süleymaniye, Vefa Kumkapı maçından sonra Calatasaray, Fe- nerbahçe küçükleri arasında zevkli bir futbol maçı yapılmıştır. Fener- liler B takımından takviye edilmiş bulunuyorlardı. Ilk devrede kısmen mütevazin bir surette oynayan maçın neticesi 2-0 Fener lehine kayidolundu. Ikinci devrede oyun zevkli bir surette devam etmeğe başladı. Galatasaray küçükleri (Ohücuma geçmişler ve bir gol yapmağa muvaffak olmuşlardı. Devre niha- yetine kadar gösterdikleri gayrete rağmen neticeyi değiştiremediler ve maç 2-1le Fenerbahçe küçük- lerinin zaferile bitti. Üçüncü maç Galatasaray B. ile Şişli takımı arasında idi. Güzel oynanan bu oyunu 2-İ le Galata- saraylılar kazandılar. ASRİ L Kayıt olarak size yaptığı hususi tar ALEMDAR sineması Kongre Eğleniyor Mevsimin en büyük (filmi LİLİAN HARVEY ve HENRY GARAT tarafından temsil edilmiş muazzam FRANSIZCA operet Matine: 2,20 - 5. v3 gece 9,30 da gp GLORY A'da & 6 Mayıs Perşembe akşamı 91/2 ta MÜNİR NURETTİN Bey ve arkadaşları tarafından mevsimin son KONSERİ Çok güzel ve yeni bir program BAKIRKÖY LÂLE sinemasında RAŞİT RIZA TİYATROSU Pazartesi, 2 Mayıs, akşam 21,30da MI. ELENA HALKUSİ iştirakile BiR GECE ve BIR HAYAT Yunan, edibi Melas'ın 2 perdelik eseri Bugün de Diyorlarki... Edebiyat Anketleri Muharriri: Hikmet Feridun Neşreden : Remzi kütüphanesi Yakında çıkıyor Radyo 30 Nisan Cumartesi akşamı Belgrat ( 429,8 m. ) — 20.30 kanfo- rans, 21 kilise musikisi, 22 radyojurnal, Bükreş (394,2) — Kilise musikisi, Budapeşte (5505 m.) — 21,15 konferans, 23 çingene musikisi. Roma (441,9 m.) — 21 radyojurnal, 21,45 opera. Varşova (14iim.) — 21,15 salon orkesi tefrika, 23,10 gupem- den par 40 haberler, 23,50 dans havalari Viyana (517,2 m.) — 21 konser, Kurtuluş sahasında 22,45 haberler, 23 dans havaları. : Dün Kurtuluş sahasın da Galata | yyyuyunnnnnannuanannnnz spor - Kurtuluş birinci takımları karşılaşmtşlardır. Galataspor ta- kımından iki oyuncu ile takviye edilmişti. Çok heyecanlı bir oyun- dan sonra Kurtuluş takımı biri ilk devrede olmak üzere 3 gol yaparak müsabakayı 3-0 kazan- mıştır. Ankara futbol maçları Ankara, 29 (A.A.) — Olimpi- yat turnuvasına bugün devam edilmiştir. İkinci takımlarda yağ- mur ve çamur dolayısiyle Gençler Birliği gelmediğinden Imalâtı Har- biye seremoni yaparak Gençler birliğini tasfiyeye uğratmıştır. Birinci takımlarda Imalâtı har- biye 2-0 Gençler birliğine galip gelmiştir. Perşembe günü yapılan Ankara olimpiyat mektepliler lig maçında Gazi Muallim mektebi orta ticaret mektebini 4-1 mağlüp etmiştir. Edirnede spor bayramı Edirne, 29 (A. A.) — Erkek lisesi tarafından tertip olunan spor bayramı bugün stadyomda pek kalabalık bir halk muvace- hesinde ( yapılmıştır. (Gençlerin | gösterdikleri muvaffakıyetler me- raklılar (o tarafından O takdirlerle seyredilmiştir. Apollon futbol takımının Izmir seyahati Ankara 29 (A.A) — Apollon futbol takımının İzmir seyahati dolayısile kafile ile beraber gelen bir fotoğrafçının neşrettiği maka- lelerden güya Yunan takımının ve ziyaretçilerin İzmirden gayri memnun olarak ayrıldığına dair bazı intibalar husule gelmesi üzerine Apollon klubünün kâtibi umumisi M. Kulumbides, gazete- sine bir mektup göndermiş ve muhabirin yanlış malümatını pro- testo ederek İzmirde Yunan oyuncularına vesair züvvara karşı gösterilen fevkalâde mihmannuvaz- lığı şükranla kaydetmiştir. Diğer taraftan Atinaikanea gaze- tesinin muhabiri neşrettiği maka- lede insana hayal gibi gelen bazı şeylerin Türk - Yunan dostluğu sayesinde bir hakikate inkılâp ettiğini zikrettiketn sonra misal olarak Türk sporcularının Yunan milli marşını Türkçe olarak te- ganni etmelerini kaydetmektedir. Muhabir hatime olarak “bun- dan sonra Türkler ve Yunanlılar iki kardeş gibi sulh yolunda elele ileriiyebilirler,, demektedir. Olimpiyat Olimpiyat Spor mecmuasının 53 cü sayısı, Avrupadaki muhtelif fotograf muhabirlerinin Ingiltere kupası. Fransa kupası ve Avus- turya - Macaristan beynelmilel futbol maçına ait olarak gönder- diği gayri münteşir ve harikülâde resimlerile bugün intişar etmiştir. 30“ Nisan 1932 İSANLAR m HER MESLEK ERBABINA E Zabitan ve memurin BERLiİTZ MEKTEPLERİNE | ife ile sımf ve hususi dersler veriyor. MECCANİ BIR TECRUBE DERSi ALINIZ. Ankara nbul Iacı Bayram caddesi ca KISA HABERLER Bulgar misafirler | Şehrimizde bulunan Bulgar muallimleri, dün sabah müzeleri, Ayasofya camiini gezmişlerdir. Öğleden sonra Halkevise gitmiş- ler, şereflerine. verilen çay ziya- fetinde bulunmuşlardır. * Galatasaray cemiyeti Dün Galatasaray mezunlar cemi: yeti Galatasaray spor klübünde toplanarak nizamname etrafında müzakeratta bnlunmuşlardır. »* Dört yaşında bir çocuk oto- mobil altında can verdi — Dün saat ,9,30 da Karagümrükte Ke- çeciler (o caddesinden geçmekte olan şoför Fevzinin idaresindeki otomobil 4 yaşında Mehmet oğlu Güler isminde bir çocuğa çarpa- rak vefatına sebebiyet verdiğin- den şoför yakalanmış, ve tahki- kata başlanmıştır. * Romanyalı seyyahlar Ortodoksların paskalya yortusu münasebetile dün Köstenceden limanımıza gelen Romanya Sey- risetain kumpanyanın Daçya va- purile 270 kişilik muhtelif Romen seyyah kafilesi şehrimize gelmiş- tir. Bu kafileler arasında Bükreşte Türkiye mubipleri cemiyeti âzası olan grup ta şehrimize muvasalet etmiştir. * Bugün gelecek seyyahlar — Bugün de Romanyanın Recel Karol vapurile Köştenceden Romanyanın mali ve iktisadi mahafile mensup birçok zevat içlerinde bazı profe- — sör ve jenerallerde bulunan 120 kişilik bir seyyah pafilesi gelecek- tir. Seyyahlar altı gün şehrimizde kalacaklar ve Tokatlıyan oteline ineceklerdir. Misafirler, lise muallimleri ve darülfünun talebesinden mürek- kep olmak üzere kadın erkek 83 kişiden mürekkeptir. Heyet va- purda Darülfünun talebesinden bir heyet, ve evvelki gün şehri- mize gelmiş olan Romen Türk muhipleri cemiyeti reisi M. Michel Livedaru ve cemiyetin fabri aza- sından prof. M. Dasulesku tara- fından karşlanmışlardır. YENİ NEŞRİYAT Gizli ilimler Ansiklopedisi Büyük servetler sarfile elde edilemeyen bilgilerin bütün sırlarını öğreten bu kitap, Sühulet kitap- hanesi tarafından neşredilmiştir. Mevlidi nebevi Trabzon tüccaranından Kumru zade merhum dilber Mehmet efen- dinin ruhuna ittibaf edilmek üzere 1 Mayıs Pazar günü oğle nama- zından sonra Bayezit camiişerifinde Mevlidi nebevi kıraat edileceğinden merhumu seven ve tanıyanların ve akrabalarmın hazır bulunabil- mesi için ilânı keyfiyet olunur. Beyoğlu İstiklâl caddesi “Şık, sineması karşısında Kiralık apartıman “Tokatlıyan,, tramvay istas- yonunda Caddeikebir 156 No, apartımanın 2 inci dairesi ki- ralıktır. 4 oda, banyo ve mutfak. Doktor, dişçi mua- yenehanesi, kadın terzi ve moda atelyesi veya ikametgâh olarak kullanılabilir. Kapıcıya müracaat.