18 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

18 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

18 Mayıs 1932 Kansızlık, Romatizma, Sara, Kemik, Sinir, Damar, Verem hastalıklarına, diş çıkaramayan çocuklara genç ve ihtiyarlara yürümeyen, Akşam ENRiCO SPERCO ve MAHTUMLARI Galata Arapyan Han 1 inci kat, Tel, B. O. 4792-1 CE ROYALE NEERLANDAİSE vapur şirketi - Amsterdam Apvers Roterdam, Amsterdam ve Hamburg için yakında hareket edecek | vapurlar Ceres vapuru ö hazirana Ganymeds > 15 Tompagine Royale Neerlandaise vapur şirketi vasıtasile ve bilumum Neerlandaises vapur acantaları arasın daki muhaberat. gayesinde DÜNYANIN BÜTÜN LİMANLARI için emtia kabul edilir ve DOĞRU KONŞİMENTO verile- bilir. Yakında Burgaz, Varna ve Köstenceye hareket edecek vapu Ceres vapıru 27 May Ganymeds » Ji hazirana > Amsterdamdan beklenen vapurlar: Ceres vapuru 27 mayısa doğru Ganymeds » 11 hazirana » Amsterdamdan hareket, edecek vapurlar Ganymeds vapuru 11 mağ 1sa di Orestees > 25 NIPPON YUSEN KAISHA, (Japon vapur kumpanyası) Yokohama, Kobe, Dairen, “Tsingtao, £hanghai, Honkong, Singapor, Colombo, Svez, Port Sait, İzmir, İstanbul, Pire, Cenevre, Valencia Liverpol ve Glasgow limanları arasında doğru posla. ( Aktarmasız ve doğru) Lima Maru vapuru 19 mayısa doğru Toyooka Maru vapuru 15 hazi- Dakar Maru vapuru 20 temmuza doğru. rana doğru. “Tafsilât için Galata'da Arapyan Hanında ENRİCO SPERCO ve MAHTULARI vapur acentalığna müracaat. Tel, B. O. 4792-1 LASTER SiLBERMANN ve Şi. DOYÇE LEVANT Linye Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul ve Balwisiyah arasında azimet ve avdet muntazam postaları Hamburg, Brem, Stetin, Anvers ve Koterdam'dan limanımıza muvasalatı beklenen vapurlar Galilea vapuru limanımzda a doğr Macedonia xapırı 16 mayısa doğru Akka vapuru 28 Mayısa doğru. Akila vapura (4 hazirana doğru — Burgaz, Varna, Köstence, Kalas ve İbrail için Jimanımızdan “hareket edecek vapurlar Macedonia vapuru 16:20 mayısta tahmilde Akka vapuru 25-30 Mayısta tahmilde — Yakında Hamburg, Brem. Anvers ve Roterdam limanları için hareket ödecek vapurlar. Galilea: vapuru limanımızda Tessalia vapuru. 16 - 17 mayısta tahmilde. Streewald vapuru 18-20 Mayısta tahmilde, — Yakında Londraya hareket edecek vapurlar Thessalia vapıru 16 - 17 Mayısta talhımilde . Fazla tafsilât içih Galdfa'da Oyakim: yan ianında Laster Bilbermann ve Şürekâşı vapur acentalığına müracaat, Telefon : Beyoğlu GH-- 674 Scandinavian Near Eas Snevska Orient Linient Gothenburg Gothenoug, Stokholm, Copenhag ve bütün baltık Yimanlarile Şark ve Karadeniz başlıca limanları arasında 15 günde bir azimet ye avdet için muntazam postalar. Oslo Danzig, Norland vapuru 23 Mayısa doğru Hamburg, Getemburg, Stokolm, Oslo, Gâynia ve Danizigten muvasaletle aynı günün akşamı Hamburg, Gotenberg, Oslo. o Koperhag, Stokolum, Dantzıg, Baltık ve İskandinavya ve limanlarına hareket sdecekler Smaland vapuru 80 mayısa doğru Hamburg, Gotemburg, Stokolın, Oslo, Gdynia ve Dantzigten muyasaletle aynı günün akşamı Ilamburg, Gotenberg. Öslo, o Kopenhag, Btokolunı, Dantag, Baltık ve Iskandınavya ve. limanlarına bareket edecekler. azla tafpilât için, Galata'da Arapyan Hağanda 4 üncü katta m tiği “İlel, B.O. 4 NörskeOrientLinie (ELİE) Anvers ve Hamburg limanları için eşyayı ti. talımil etniektedir. 'Tafsilât için Galatada Frenkyan hanı 2 nci kat Theo Reppen acenteliğine müracaat, in acentalığına 57 -8- 923. vapuru Jimanımı olup ROMANYA HÜKÜMETİ İDAREİ BAHRİYESİ Limanımızdan hareket edecek vapurlar: (Daçya) vapuru 21 mayıs cumar tesi saat 11,30 da (Pire ve Köstence) ye. (Rerelo Karol) vapuru 22 mayıs pazar #aat 12 de (Köstence) ye. Pire yolcuları Ye âil6 biletleri için hususi tenzilât. o Romanyann başlıca merkezleri ve merkezi ve Cenubi Av- rupa için doğru bilet verilir. Oryan Ekspres ile aktarma yapılır. İstanbul-Berlin seyahati 52 ve Ystanbul- Varşuva seyahati 44 saat devam eder. Bir gece tren, bir gece vapur. Fazla merkez afsilât Galata rıhtım Ş Hanında kâin umumi acenteliğine mü- racaat. Telefon Beyoğlu 4828 Harison fabrikasının Yeni icat Jakarliya (o ımüşabih üç renkli çorap makinelerini ve düzlerini Yeni Postahane arkasında 9 numaralı acentasında aramıyor. Fiatlarda tenzilâb yapılmıştır. Üsküdarda: İstanbul: altıncı icra memurluğundan: Büyük Adada: Büyük ada cami mahallesinde atik yeni bahçe: çakır cedit çakır çık- maz sokağında atik 12 cedit 4; 4 -1 numaralı ma bahçe ve ahır ( Ahır münhedimdir ) hanenin ta- mamı müteveffa Leylâ Firdevs hanımın uhtei tasarrnfunda iken istikraz eylediği 1590 lira muka- bilinde müteveffa Hiristaki Niko- laydis efendiye vefaen mefruğ olup mefruğun leh vereseşinin matlubu olan meblağı mezkürun maa masarif farığayı müteveffa veri sinden tahsili zımmında ihaleyi evveliyesinin icrası için 3) gün müd- detle müzayedeye vaz edilmiştir. Mezkür mahal 353 metro murab- bal araziden tahminen 124 metro murabbağı üzerine ahşap olarak iki kat üzerine insa edilmiştir. Ayrıca ittisalinde 22 metro mu- rabbağ: 88 desimetro murabbağı üzerine bir kat olarak inşa edil- miş ve üstü daraça ve etrafı demir parmaklıklı :mutbak mevcuttur. Mezkür hane mermer merdivenle camekânlı kapıdan girildikte ze- mini çini taşlık. Kiler: apteshane üç oda ve alışap merdivenle çıkıl- dıkta bir sofa üstünde bir aptes- hane 4 odayı muhtevidir. Üstü alafranga kiremitle örtülüdür. Ka- pılar tavan döşeme ve merdiven ve haricen yağlı boyalıdır. Hane- nin ittisalinde ayrıca üstü çini kaplı ve etrafı demir bahçeye kapısı parmaklıklı ve olan ve bahçeden ayrıca demir parmaklıkla çıkılan zemini çini döşemeli mutbah olup derununda ocak mevcut isede harap ve tamire muhtaçtır. Bahçede bir miktar eşcarı müsmire mevcuttur. Hanenin opencerelerinde pancur vardır. Müzayedeye iştirak edecek- lerin kiymeti muhamminenin yüz- de Yedi buçuk nisbetinde pey ak çesi vermeleri icap eder. (Kıymeti muhamminesi (3750) liradır. Daha “fazla malfimat almak isteyenlerin 341/5099 numaralı dosyadaki ha- rita ve sair evrakını müracaat eylemeleri ve ihaleyi evveliyesi 20) Haziran) 932 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 den 16 ya kadar Üsküdarda İstanbul 6 nci icra dairesinde icra edileceği ilân olunur. SELANIK BANKASI "Tarihi te'sisi: 1888 Sermayesi: Tamamen tediye edilmiş: 30,000,009 Frank merkezi idaresi: İstanbul Türkiyedeki şubeleri: Galata. İstanbul. İzmir. Samsun Adana. Mersin Vunanistandaki Şubeleri: Atina, Selanik. Kavala. Her nevi banka muameleleri - Kredi mektupları. Her nevi meskfkât ile hesap küşadı- Çek servisleri kiralık kasalar . Telefona Beyoğlu 2274 NEFİS 4 Üsküdarda İst. 6 ncı icra me- murluğundan: Beşiktaş “Sinanpaşayı atik ma- hallesinde atik köptü başı: cedit Hayrettin iskelesi sokağında atik (33) mükerrer cedit (23) numaralı ma bahçe sahil hane Hacer ve Kâniye hanımlarla Şükrü beyin uhteyi tasarrufunda iken mumai- leyhimanın istikraz ( eyledikleri (1300) lira mukabilinde müteveffa Hiristaki efendiye vefaen mefruğ olup mefruğun leh veresesine olân mezkür deyinlerinden dolayı iha- lei evveliyesinin icrası zımnında (39) gün müddetle müzayedeye vazedilmiştir. Kıymeti muhammi- nesi (4850) liradır. Mezkür sahil hane zemin katile beraber 5 kat olup iki kat kârgir diğer katlır ahşap yan divarları kârgir iç divarları kısmen ahşap diğer ak- samı ahşaptır. Haricen boyalı ve 4 katın Haricen tahta ile mestur ve en üst katta bir balkon ve balkonun altındaki katta şahniş vardır. Alt katın pencereleri demir parmaklıktır. Kapıdan girildikte sağda bir oda ve talitımda odun- kömürlük ve bu odanın yanında merdivenle çıkılır diğer bir oda mermer taşlık musluk bir ayak yolu. Kapıdan girildikte malta döşeli bir mutbak ve kebir bir küp. Derununda mermer musluk ve gömülü küpü olarak harap çama- şırlık (2 kısım olup ikinci kısımda sabit tekne vardır) ittisalinde de- mir ocağı (yıkılmış) olan zemini malta döşeli ve sakaf ,olmıyan harap mutbak mahalli... Tahta merdivenle çıkıldıkta etrafı olmayan daracaya kapısı olan dıvarları kâ- gıt kaplı bir oda ve bu odadan geçilir ufak bir sandık odası dı- varda yerli dolap vardır. Sofada bir dolap: divar içerisinde keza bir dolap: ayak yolu: yük mahalli ve kebir bir oda “kapısı memhur olup derununda mahcuz eşya mev- cuttur) merdivenle çıkıldıkta bir sofa üstünde bir aptesane üç oda ve sandık odası mevcut olup bu katın divarları oboyalıdr. Merdi- venle çıkıldıkta bir sofa “üstünde 3 oda bir aptesane mevcut olup bu kalm divarları kalem işlen- miştir. Keza merdivenle çıkıldıkta camekânlı kapıdan girildikte bir oda: bir aralık bir aptesane bir tahtaboş (o mevcuttur. Elektrik tesisatı dahi mevcuttur.. Hane mühtacı tamirdir. Daha fazla ma- lâmat almak istiyenlerin 341/5220 dasya —mumarasını omüstasliiben daireye müracaatları. İhalei evve- liyesi 20/Haziran/932 tarihine mü- sadif Pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar Üsküdarda Istanbul altıncı icra dairesinde icra edile- cektir. Talip olanlarin yüzde yedi buçuk nisbetinde ( Kıymeti mn- hamminesinin) pey akçesi verme- leri icap eder olduğu ilân olunur. FELEMENK BAHRİSEFİT BANKASI İstanbul Şubesi idare merkezi: AMSTERDAM Mezun sermayesi: 25,000,000 FL Tediye edilmiş sermayesi : 5,000,009 FL, 3,250,000 FL arköy palasta Beyoğlu 3711/5 <Mer- ittisalinde Alla' İs 569. Bilumum banka muamelâtı Emniyet kasaları icarı İhtiyat akçesi Galatada, Telefon: İstanbul tali şubesi : kez Postanesi lemeci Han» telefon : Üsküdar: İstanbul (6) ıncı icra me- murluğundan: «Beşiktaşta Teşvikiye ma- hallesinin atik hamamcı Emin efendi cedit Bahçe sokağında atik 5 mükerrer cedit 3 numaralı sağ taraf Iarbiye cad- desi sol tarafı Bostan sokağı arka tarafı yeni küşat edilen tarik elyevm Mektep sokağı cephesi hamamcı Emin efendi sokağile mahdut 4495 zirâ bir kıt'a ar- sanın yedide bir hissesi elyevm mezkür numaralarile murakkam ve ifraz haritası mucibince bir tarafı ö ve bir tarafı 4 ve bir tarafı 7 harita numaralı müfrez ma- hal ve tarafı rabii Harbiye caddesile mahdut 6 ifraz numaralı ve 745 arşın murabbamda ve (3500) lira kıymetinde bir kıt'a arsanın tamamı müteveffa Leylâ Firdevs hanımın uhdei tasarrufunda olup mumaileyhanın mütevaffa Hiristaki Nikolaidis efendi yeresesine olan deynin- den dolayı ihalei evveliyesinin icrası Zımnında 30 gün müddetle müzayedeye vazedilmiştir, Mezkür arsa 22 mayıs 837 tarihinde (2000) lira mukabilinde vefaen mefruğdur. Tafsilât 341 - 5098 numaralı dosyada münderiç olup daha fazla ma- Tümat almak isteyenlerin. dosyasına mü- racaat eylemeleri. Müzayede Üsküdarda İstanbul (6) ncı icra dairesinde /932 tarihine müsadif Pazartesi günü saat I4den 16 ya kadar icra kılınacaktır. Talip olanların kıymeti ruhamminenin 100 de yedi. buçuk nisbetinde pey akçe lerini müstashiben bizzat veya bilvekâle lemeleri ilân olunur. İstanbul 3 üncü icra memurlu- ğundan: Istanbulda Bahçekapıda Yusufyan hanında Hanna Barsom efendi yazıhanesinde mukim iken elyevm ikametgâhı mecbul bulu- nan Mehmet Ahizof EF. Rıza Rufai beye borçlu bulunduğunuz meblâğ mukabili mumaileyh ye- dine rehin olarak bıraktığınız üç teneke derununda 300 mıskal Bulgar gül yağının vaki talep üzerine merasımi kanuniyesi bil'- ikmal usulen paraya çevrilmesine karar verilmiş ve mezkür gül yağlarına ehli vukuf tarafından iki yüz on lira kiymet takdir edilmiş olmakla deyin mecmuu olan 300 lira tarihi o ilândan itibaren üç gün zarfında tediye olunmadığı (o takdirde (o paraya çevrileceği (o kanunun 99 uncu maddesine tevfikan tebliği muk- tezi ihbar ve takdiri kıymet ra- peru tebliği makamına kaim ol- mak üzere ilân olunur. Cafer Fahri TTAVUKCULUKTAN NASIL PARA'KAZANILIR? Fiatı : 25 kuruş Tevzi merkezi : Çifçi kitaphanesi UROLOG - OPERATOR Dr. FUAT HAMİT iDRAR YOLLARI Hastalıkları mütehassısı avdet etmiştir. Türbe, Mahmudiye caddesi No. 10 Telefon: 22622 1 haziran çarşamba gününe tehir KOCATAŞ Avrupadaki tetkik seyahatinden | Sahi'e 11 Hasan Kuvvet Şurubu ÇK KIZ KULE PARKI le elişi olunmuştur. ) ye GAZOZU Üsküdarda: İstanbul: memurluğundan: Büyükadada Bü ada Cami mahallesinde atik Yenibahçe Çakir cedit servili sokağında atik 12, cedit 1-3 numaralı malümu hudut maa bahçe bir bap hanenin tama- mu Ayşe Vildan “hanımın uhte) tasarrufunda olupsistikraz eylediği 2500 lira mukabilinde müteveffa Hristaki Nikolâyidi efendiye velaen mefruğ olup mefruğunleh verese- sine Olan meblağı mezkürun maa faiz ve masarif" tahsili zımnında ihaleyi evveliyesi icrası için 30 gün müddetle müzayedeye vazedil- miştir. Mezkür mahal dosyada mevcut ifraz haritası mucibince 458 metro murabbaı 50 desimetre murabbaı araziden tahminen 129 metro murabbaı üzerine alt katı kârgir olmak üzere 3 kat üzerine inşa edilmiş lane ve bihçede 20 metro murabbu (o üzerine inşa edilmis sarmiç ve balıçede kuyuyu havi olup malümülhudut olan mez hane alt kat pencere- İeri demir parmaklıklı pencereleri panjorlu ve alt' kattan bahçeye 3 kapısı vardır. Camlı kapıdan giri- dikte taşlık sağ tarafta; dolabı havi bir oda ve 'yanındakr odaya girildikte bir kapı: solda matbah ve derununda dolap bir ocak kö- mürlük mevcut olup zemini taştır. Ufak bir aralıkla bahçeye çıkılır kapı ve bir apteshane mevcuttur. Ahşap merdivenle çıkıldıkta büyük bir sofa üstünde sağda biroda, bir aptesane kezâ 'dolapli bir oda ve bir sandık odası kezâ merdivenle çıkıldıkta camekânla bölünmüş bir sofa üstünde iki oda bir aptesıne iki büyük ve;bir Küçük sandık odası mevcuttur. Mezkür hane ikinci katından" itibaren ön kıs- mında şahnişi vardır. Üst kattı bir balkon vardır. Tavanlar, mer- diven “kapıları “yağlı o boyalıdır. Haricen de boyalıdır. kıymeti muhammenesi beşbin beşyüz türk Jirasıdır. Bahçeye « demir kapıdan girildikte merdivenle çıkrlır, demir kapı üzerinde ve bahçesinin cad- deye nazır duvarı üzerinde demir parmaklık mevcuttur. - Bahçede kuyu ve ulak bir havuz ve üstü dört bir etrajt demir parmaklıklı sarnıç ve bir manolya ve büyük bir çam ve müteaddir eşcar mev- cuttur. Mezkür hane kısmen tamire 6 ıncı icra muhtaçtır.” İlilei “evveliyesi 20 haziran 932 tarihine müsadif Pa- Zartesi günü saat 14 den 16 ya kadar Üsküdarda: İstanbul 6 ane icra memurluğunda icra edilecek- tir. Fazla malümat almak isteyen 341/5097 dosya numarasını müs- teshiben daireye müracaat eyleme- leri ve mezkürlosyada mevcut ha- rita ve sair çyrakı müsbiteden malümat almaları icabeder. Müza- yedeye iştirak edenlerin yüzde yedi buçnk teminat akçeleri ver- meleri lâzım olduğu (kıymeti mu- hamminesi üzerinden) ilân olunur. —— ——— — 18 ay için nısıf kirasına KiRALIK- YAZIHANE Galatada, Karaköy Palasta (12 odalık) bir kâf ya tamamen veya kısmen. Tatsilât için Beyoğlu 3696 nümeroya (Mösyö (o Konstantinidis efendiye, telefon edilmesi Dr. Ekrem Emin Dahili hastaliklar mütahassısı Dr. Mükerrem Emin Kulak, Boğaz, Burun mütahassısı —— Kadıköy, Yoğurtçu parkı karşısı 82 hergün ikiden dörde kadar Telefon: Kadıköy 164